Η πέμπτη γενιά του Corsa πάτησε τους τροχούς της στη χώρα μας πριν από περίπου τέσσερα χρόνια και μαζί με τις αλλαγές στη σχεδίαση και σε ορισμένα μηχανικά μέρη, η Opel λάνσαρε και νέες εκδόσεις κινητήρα για το σουπερμίνι της, όπως αυτή που δοκιμάζουμε. Βέβαια, τα φώτα της δημοσιότητας εκείνη την εποχή έπεσαν δικαιολογημένα στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με τον 1.3 των 75 ή 95 ίππων και την βενζινοκίνητη με τον 3κύλινδρο 1.0 τούρμπο των 90 και 115 ίππων.
Η τελευταία διετία όμως έχει φέρει ριζικές αλλαγές στην Opel και μαζί με αυτές είδαμε και αλλαγές στους κινητήρες του δημοφιλούς Corsa. Η αφαίρεση του 1.0 DIT από την γκάμα, έφερε στον προσκήνιο την έκδοση 1.4 Turbo με τους 100 PS και τα 200 Nm, καλύπτοντας έτσι το κενό που δημιουργήθηκε.
Το συγκεκριμένο μοτέρ συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με επιλογέα που έχει λογικές διαδρομές, αλλά μέτριο κούμπωμα, και οι επιδόσεις που χαρίζει στο Corsa των 1.210 kg είναι ανταγωνιστικές, τόσο για την κατηγορία όσο και για τις εκδόσεις που αντικατέστησε στη χώρα μας. Πιο συγκεκριμένα, για να πιάσει τα 100 km/h από στάση απαιτούνται 9,8", την στιγμή που για την ίδια μέτρηση οι εκδόσεις των 90 και 115 ίππων του 1.0 DIT χρειαζόντουσαν 12" και 10,3" αντίστοιχα. Στις ρεπρίζ, η 1.4 Turbo μπορεί να συγκριθεί μόνο με την ισχυρή έκδοση του 1.000άρη, όπου συναντάμε παρόμοιο δυνατό πρόσωπο. Η μέτρηση 60-160 km/h για τον 1.4 ολοκληρώνεται σε 26,1", ενώ το 80-110 km/h με τρίτη σχέση και το 110-140 km/h με 4η σε 5,2" και 9,4", αντίστοιχα. Τα φρένα με την σειρά τους είναι δυνατά και απέδειξαν αντοχή στα απανωτά φρεναρίσματα, γράφοντας 100-0 km/h σε 37,3 m, αλλά το μεσαίο πεντάλ δεν διακρίνεται για την αίσθησή του. Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής έμεινε στα 7,8 lt/100 km, τιμή κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Οδηγώντας το 1.400άρι Corsa, δεν θέλει και πολύ για να αντιληφθείς ότι πρόκειται για την πιο ισορροπημένη έκδοση στην γκάμας. Η θέση οδήγησης είναι καλή και διαθέτει πολλές ρυθμίσεις, τα σπορ καθίσματα στηρίζουν σωστά το σώμα, αλλά οι εμπρός κολόνες με την μεγάλη κλίση κρύβουν κάμποση «θέα». Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει αγόγγυστα και η μαλακή ανάρτηση προσφέρει υψηλή άνεση, χωρίς να επιτρέπει πλεύση στο αμάξωμα. Καλή είναι και η ποιότητα κύλισης που όμως πλήττεται από το αεροδυναμικό θόρυβο που προέρχεται από τις εμπρός κολόνες. Σε δίκτυο της περιφέρειας, η κλίση στις στροφές είναι αισθητή και δύσκολα θα αλλοιωθεί η πορεία που έχεις χαράξει, κρατώντας πεισματικά. Στην πόλη, η ανάρτηση ακούγεται ελαφρώς, αλλά προσφέρει πολύ καλή άνεση και δεν θα κοπανήσει ποτέ.
Η καμπίνα είναι απαράλλακτη τα τελευταία χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι τα υλικά που την απαρτίζουν είναι πολύ καλής ποιότητας σκληρά και μαλακά πλαστικά, ενώ οι χώροι θα βολέψουν χωρίς πρόβλημα μέχρι και τέσσερις ενηλίκους με τις αποσκευές τους για ολιγοήμερες διακοπές (285 lt).
Το Opel Corsa 1.4 Turbo προσφέρεται ως 3θυρο ή 5θυρο, συνδυάζεται μόνο με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Innovation και κοστίζει €14.480 (5d). Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι ιδιαίτερα πλούσιος και μόνη παραφωνία αποτελεί η έλλειψη ηλεκτρικών παράθυρων για τους πίσω επιβάτες.
Τι λέει το DRIVE
Η συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα του Corsa αναδεικνύει τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του σουπερμίνι της Opel, ακόμα και τώρα που βρίσκεται στην δύση της καριέρας του.
Τιμή € 14.480 (3d: €14.080)
Τεχνολογία 1.364 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, τούρμπο, 100 PS/3.500 – 6.000 rpm, 200 Nm/1.850-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8”
0-160 km/h 30,5”
0-400 m 17,1” @ 130,9 km/h
0-1.000 m 31,6” @ 161,7 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 26,1”
50-80 km/h (3η) 4,4”
80-110 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (4η) 6,9”
110-140 km/h (4η) 9,4”
110-140 km/h (5η) 11,4”
110-140 km/h (6η) 16,6”
Φρένα 100-0 km/h 37,3 m
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 147-152 g/km
Διαστάσεις 4.021 x 1.746 x 1.481 mm
Χώρος αποσκευών 285 lt
Βάρος 1.210 kg
Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα