Test drive: Opel Corsa 1.2T 130 PS EAT8 GS Line

Test drive: Opel Corsa 1.2T 130 PS EAT8 GS Line

Η έκδοση GS Line του νέου Opel Corsa θα βάλει δύσκολα στον ανταγωνισμό, χάρη στα χαρακτηριστικά και στην τιμή του.

Η τελευταία γενιά του Opel Corsa δεν είναι σημαντική μόνο επειδή έρχεται να συνεχίσει την πετυχημένη εμπορική πορεία των πέντε προηγούμενων γενεών που μέσα σε 37 χρόνια πούλησαν κοντά στα 14 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Είναι εξίσου σημαντική διότι φέρνει νέο αέρα στο σουπερμίνι των Blitz ύστερα από σχεδόν 14 χρόνια. Βλέπετε, η προηγούμενη πέμπτη γενιά του μοντέλου αποτελούσε ουσιαστικά μια γερή αναβάθμιση της τέταρτης που παρουσιάστηκε το 2006 και ήταν προϊόν συνεργασίας με τη FIAT και την Alfa Romeo.

Η ολοκαίνουργια, έκτη γενιά του Corsa βασίζεται στην πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) που χρησιμοποιούν και άλλα, αδελφά μοντέλα από το Groupe PSA. Ως εκ τούτου, ακολουθεί ένα εντελώς νέο σχεδιαστικό μονοπάτι.

Η σιλουέτα πλέον είναι ξεκάθαρα δύο όγκων, χαρίζοντας πιο δυναμικές αναλογίες στο αποκλειστικά 5θυρο Corsa. Παράλληλα, οι ώμοι και τα φτερά έχουν αποκτήσει μεγαλύτερο όγκο, ενώ η οροφή έχει μια ελαφρά κλίση, διατηρώντας όμως αρκετά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της γερμανικής φίρμας.

Test drive: Opel Corsa 1.2T 130 PS EAT8 GS Line
Η σιλουέτα πλέον είναι ξεκάθαρα δύο όγκων, χαρίζοντας πιο δυναμικές αναλογίες στο αποκλειστικά 5θυρο Corsa.


Για παράδειγμα, τα φώτα με γραφικά που παραπέμπουν σε μπούμερανγκ και η λεπίδα στο πλάι έχουν διατηρηθεί για οικογενειακούς λόγους. Επιπλέον, στην έκδοση GS Line της δοκιμής που περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό της το Dynamic Appearance Pack, συναντάμε σπορ μάσκα, διπλή απόληξη της εξάτμισης και LED προβολείς ομίχλης.

Οι βασικές ζάντες αλουμινίου της έκδοσης είναι 16”, αλλά μπορούν να τοποθετηθούν 17άρες με κόστος από €300 όπως στο αυτοκίνητο δοκιμής.

Test drive: Opel Corsa 1.2T 130 PS EAT8 GS Line

Η νέα σχεδιαστική προσέγγιση στο αμάξωμα έφερε αλλαγές και στην καμπίνα, με τις κυριότερες να αφορούν την χωροταξία. Τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν στη νέα γενιά, αλλά σε περίπτωση που είναι ψηλοί θα αναζητήσουν λίγο παραπάνω χώρο για τα γόνατα. Επιπλέον, το άνοιγμα των πίσω θυρών είναι μικρότερο σε σχέση με το παρελθόν.

Ο χώρος αποσκευών όμως έχει μεγαλώσει κατά 24 lt φτάνοντας τα συνολικά 309 lt, τιμή πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Το κέρδος σε όγκο έφερε όμως και απώλειες στην πρακτικότητα, με την απουσία θήκης για το φαρμακείο, το τρίγωνο και τη θήκη αποθήκευσης της εταζέρα μέσα στο χώρο αποσκευών. Επίσης δεν υπάρχει διπλό πάτωμα που θα δημιουργούσε επίπεδο χώρο φόρτωσης σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος.

Test drive: Opel Corsa 1.2T 130 PS EAT8 GS Line
Το πορτμπαγκάζ έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και θα χωρέσει αρκετά μπαγκάζια.


Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί συνολικά στην καμπίνα είναι καλής ποιότητας, σκληρά και μαλακά σε υφή, με τα τελευταία να αποτελούν -προφανώς- το πάνω μέρος του ταμπλό. Δεν είναι τόσο αφράτα όσο στα ποιοτικά κορυφαία σουπερμίνι, όμως ταιριάζουν απόλυτα στην κατηγορία και έχουν γεροδεμένη συναρμογή.

Η σχεδίαση του ταμπλό δεν έχει πολλούς νεωτερισμούς, αλλά η κλίση της κεντρικής κονσόλας δίνει έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που πρώτη φορά συναντάμε σε Corsa. Ένα σίγουρα καλοδεχούμενο χαρακτηριστικό. Επιπλέον υπάρχουν ευρύχωρες θήκες για τα καθημερινά μικροπράγματα, αν και ο χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο είναι μικρότερος από του Peugeot 208.

Test drive: Opel Corsa 1.2T 130 PS EAT8 GS Line
Απλή και οδηγοκεντρική σχεδίαση, με τα υλικά που απαρτίζουν το ταμπλό να κυμαίνονται άνω του μέσου όρου.


Η έκδοση δοκιμής είναι η ισχυρότερη βενζινοκίνητη. Διαθέτει τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο 1.2 του Groupe PSA, που στην συγκεκριμένη εκδοχή αποδίδει 130 PS και 230 Nm. Υπάρχουν και εκδόσεις με 75 ή 100 ίππους, με τη βασική να μην διαθέτει άμεσο ψεκασμό και τούρμπο.

Η 130άρα έκδοση εφοδιάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων που έχει δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών από τα paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ διατίθεται αποκλειστικά στο σπορ επίπεδο εξοπλισμού GS Line.

Test drive: Opel Corsa 1.2T 130 PS EAT8 GS Line

Με αυτό τον τρόπο συνεχίζεται η παράδοση των σβέλτων Corsa που υφίστανται από την πρώτη γενιά του μοντέλου, πίσω στο 1988. Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει κι ένα επιπλέον προφίλ στα driving modes, για πιο σπορ χαρακτηριστικά στην απόκριση του γκαζιού, το βάρος του τιμονιού και τις αλλαγές του κιβωτίου.

Η Opel δηλώνει 0-100 km/h σε 8,7” και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 208 km/h. Σε όλες τις καθημερινές συνθήκες το κιβώτιο λειτουργεί σωστά και στρωτά, με άμεσο kickdown. Μόνο όταν κυνηγάς πολύ δυνατό ξεκίνημα δείχνει να κομπιάζει, αλλά αυτό σπάνια θα σε απασχολήσει.

Η σύγχρονη πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το Corsa έχει υψηλή ακαμψία και, σε συνδυασμό με την πιο χαμηλή σιλουέτα, χαμηλότερο κέντρο βάρους. Όλα αυτά, μαζί και με την σπορ ρύθμιση της ανάρτησης της έκδοσης GS Line σημαίνουν ένα συγκροτημένο σύνολο στο δρόμο. Η κλίση στις στροφές είναι μετρημένη και υπό πίεση το πίσω μέρος θα ανοίξει όσο χρειάζεται την τροχιά του, μέχρι να επέμβει διακριτικά το ESP που απενεργοποιείται μόνο μέχρι τα 50 km/h.

Test drive: Opel Corsa 1.2T 130 PS EAT8 GS Line
Μετρημένη κλίση και υψηλό περιθώριο πρόσφυσης.


Στο κομμάτι της άνεσης, η εικόνα βρίσκεται σε αποδεκτό επίπεδο και δεν κουράζει ακόμα με τις έξτρα ζάντες των 17”. Το τιμόνι από την άλλη δεν προσφέρει αρκετή πληροφόρηση, όμως έχει σωστό βάρος και είναι πολύ άμεσο. Η θέση οδήγησης με το σπορ κάθισμα GS Line θα βολέψει όλους τους σωματότυπους, προσφέροντας καλή πλευρική στήριξη.

Η τιμή της του Corsa των 130 PS έχει καθοριστεί στις €17.280 ευρώ και κρίνεται ανταγωνιστική εάν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ένα αυτόματο σουπερμίνι με 130 άλογα. Ο εξοπλισμός από την πλευρά του δεν παρουσιάζει ελλείψεις σε στοιχεία ασφάλειας. Αντίθετα, αυτός της άνεσης θεωρούμε ότι θα έπρεπε να περιλαμβάνει τον αυτόματο κλιματισμό (+€280) και τους αισθητήρες παρκαρίσματος με την κάμερα οπισθοπορείας (+€450).

Test drive: Opel Corsa 1.2T 130 PS EAT8 GS Line

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Corsa GS Line αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση με σύγχρονη τεχνολογία, σβέλτες επιδόσεις, δυναμικό παρουσιαστικό και σωστή τιμή.
Τιμή Από €17.280
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
Τελική ταχύτητα 208 km/h
Μέση κατανάλωση 8,0 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 106-103 g/km
Διαστάσεις 4.060 x 1.765 x 1.435 mm
Χώρος αποσκευών 309 lt
Βάρος 1.233 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube