Test drive: Opel Corsa 1.2 Hybrid 100 PS

Test drive: Opel Corsa 1.2 Hybrid 100 PS

Οι υβριδικές εκδόσεις ήταν το μεγαλύτερο νέο στην πρόσφατη ανανέωση του Opel Corsa και ύστερα από αναμονή λίγων μηνών έφθασαν στη χώρα μας. Δοκιμάζουμε τη «μικρή» με τα 100 άλογα που υπόσχεται ασύγκριτη οικονομία.

Έχει περάσει ελάχιστος καιρός από την ημέρα που οι εκθέσεις της Opel υποδέχθηκαν το νέο Corsa

Και, παρότι ο ανασχεδιασμός και οι βελτιώσεις που δέχθηκε κάθε άλλο παρά αμελητέες ήταν, το μεγάλο νέο που έκρυβε η ανανέωσή του ήταν αλλού: Η γκάμα του γερμανικού σουπερμίνι θα εμπλουτιζόταν με δύο υβριδικές εκδόσεις, δίπλα στις βενζινοκίνητες και την αμιγώς ηλεκτρική που προϋπήρχαν. Εκδόσεις που με τη σειρά τους φιγουράρουν πλέον και αυτές στις εκθέσεις των ντίλερ της ελληνικής αντιπροσωπείας.

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα διαπιστώνεις ότι το υβριδικό Opel Corsa έχει περισσότερο τσαγανό 

Πριν περάσουμε όμως στην έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ, ας αποκρυπτογραφήσουμε πρώτα το υβριδικό σύστημα που εξέλιξε και τοποθέτησε στο νέο Corsa η Opel. Πρόκειται για ένα ήπιο υβριδικό σύνολο 48V, στην καρδιά του οποίου βρίσκεται ο ανανεωμένος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 lt του Γερμανού κατασκευαστή. Με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και λειτουργία σε κύκλο Miller για ακόμα καλύτερη απόδοση. Μοτέρ που συνεργάζεται αποκλειστικά με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Και με την απόδοσή τους να είναι 100 ή 136 PS και τη ροπή να φτάνει τα 205 και 230 Nm αντίστοιχα.

Στο κιβώτιο είναι ενσωματωμένος ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη με απόδοση 29 PS και 55 Nm, ο οποίος τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 0,9 kWh. Η τελευταία είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, εξασφαλίζοντας έτσι καλύτερη κατανομή βάρους. Αλλά και τη μέγιστη αξιοποίηση του χώρου αποσκευών, ο οποίος παραμένει στα 309 lt, όσο και των απλών βενζινοκίνητων εκδόσεων.

Test drive: Opel Corsa 1.0 Hybrid 100 PS

Το σύστημα επιτρέπει στο mild hybrid Corsa να κινείται 100% ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και έως περίπου τα 30 km/h, με τον ηλεκτροκινητήρα να διατηρεί τον τροχασμό κρατώντας τον κινητήρα σβηστό. Μειώνοντας έτσι τόσο τον θόρυβο όσο και την κατανάλωση.

Η Opel μάλιστα σημειώνει ότι σε σύγκριση με το θερμικό Corsa 1.2 lt με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων, το υβριδικό Corsa των 100 PS μπορεί να εξοικονομήσει σχεδόν 1,0 lt βενζίνης ανά 100 km. Με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα παράλληλα να είναι μειωμένες στα 101-102 g/km. Επίδοση που απαλλάσσει το συγκεκριμένο Corsa από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Όπως διαπιστώσαμε από την έκδοση των 100 ίππων που είχαμε στη διάθεσή μας, το ήπιο υβριδικό σύστημα της Opel δουλεύει στις καθημερινές συνθήκες κίνησης όπως ακριβώς περιμένεις από ένα σύστημα 48V, σημειώνοντας παράλληλα πως συγκαταλέγεται στα καλύτερα του είδους. Ανάλογα τις συνθήκες κίνησης, ο βενζινοκινητήρας και το ηλεκτρομοτέρ λειτουργούν είτε συνδυαστικά είτε το καθένα ξεχωριστά, προκειμένου να επιτευχθεί η χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση και να εξασφαλιστούν οι καλύτερες επιδόσεις.

Στις αστικές μετακινήσεις, ο χρόνος λειτουργίας του βενζινοκινητήρα μειώνεται σημαντικά. Κάθε φορά που επιβραδύνεις, ο βενζινοκινητήρας σταματά να λειτουργεί και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίσει την μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Από την άλλη, κάθε φορά που χρειάζεσαι περισσότερη ισχύ, ο ηλεκτροκινητήρας δίνει ένα έξτρα μπουστάρισμα στο θερμικό μοτέρ, βοηθώντας το να επιταχύνει με περισσότερο νεύρο. Και εντέλει να του προσφέρει καλύτερες επιδόσεις από την απλή βενζινοκίνητη έκδοση με τα ίδια άλογα.

Test drive: Opel Corsa 1.0 Hybrid 100 PS

Μπορεί η Opel να ανακοινώνει 0-100 km/h σε 9,9” και για τις δυο εκδόσεις, όμως διαπιστώνεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα ότι το υβριδικό Corsa έχει περισσότερο τσαγανό. Και επιπλέον είναι αρκετά πιο ροπάτο στις χαμηλές στροφές, τόσο στις αστικές όσο και στις περιαστικές διαδρομές. Αλλά και πολύ πιο οικονομικό.

Κατά τη διάρκεια της συνύπαρξής μας, η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε κυμάνθηκε στα 5,7 lt/100 km. Υπενθυμίζουμε πως η κατανάλωση που είχαμε μετρήσει στη δοκιμή του αντίστοιχου αμιγώς βενζινοκίνητου Corsa ήταν 6,6 lt/100 km. Διαφορά που σε βάθος χρόνου σου αφήνει ένα διόλου ευκαταφρόνητο χρηματικό κέρδος που σου επιτρέπει να αποσβέσεις σχετικά γρήγορα τα €1.000 που κοστίζει παραπάνω, σε σύγκριση πάντα με το απλό βενζινοκίνητο και αυτόματο 1.200άρι Corsa με τους επίσης 100 ίππους.

Test drive: Opel Corsa 1.0 Hybrid 100 PS

Πέρα από το περισσότερο νεύρο κάθε φορά που πατάς το δεξί πεντάλ, το υβριδικό Corsa διατηρεί σχεδόν ακέραια τα υπόλοιπα οδικά χαρακτηριστικά των βενζινοκίνητων εκδόσεων. Πρόκειται δηλαδή για ένα σουπερμίνι που κινείται στο άνω άκρο της κατηγορίας όσον αφορά την άνεση και με στιβαρό πάτημα στον δρόμο όταν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί με πιο σβέλτο ρυθμό. Με το τιμόνι και τα φρένα να ικανοποιούν με την απόδοσή τους.

Οι συχνές παύσεις λειτουργίας του βενζινοκινητήρα, επικουρούμενες από την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας, βελτιώνουν παραπάνω ούτως ή άλλως πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Ειδικά στην πόλη.

Όσον αφορά τη θέση οδήγησης, θα βολέψει κάθε σωματότυπο χάρη στο μεγάλο εύρος ρυθμίσεων που προσφέρει, με το κάθισμα να εξασφαλίζει άνεση και σωστή στήριξη.

Test drive: Opel Corsa 1.0 Hybrid 100 PS

Από εκεί και πέρα, το υβριδικό Corsa έρχεται πακέτο με όλο το αισθητικό και τεχνολογικό φρεσκάρισμα που απέκτησε το γερμανικό σουπερμίνι στην πρόσφατη ανανέωσή του. Με τη νέα μάσκα Vizor και τις λοιπές εξωτερικές πινελιές να έχουν δώσει πιο νεανική και φρέσκια εικόνα στο αυτοκίνητο.

Στην καμπίνα, ο ελαφρύς ανασχεδιασμός και το πιο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον έχουν αναβαθμίσει την εμπειρία του οδηγού και των επιβατών. Διατηρώντας παράλληλα σε υψηλό βαθμό την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την ποιότητα. Η τελευταία φανερώνει ένα αυτοκίνητο με πολύ προσεγμένη συναρμογή και ποιότητα κατασκευής. Παρόλο που στην πρώτη επαφή, τα σκληρά στην πλειονότητά τους πλαστικά δεν ικανοποιούν απόλυτα την απτή ποιότητα που εισπράττεις.

Περνώντας στο ψηφιακό περιβάλλον, το υβριδικό Corsa έρχεται με οθόνη αφής 10” για το infotainment. Σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που οποίο λειτουργεί με το νεότερο λογισμικό της Opel και υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση για τις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto. Ψηφιακός είναι και πίνακας οργάνων με οθόνη 7”, από τον οποίο ο οδηγός λαμβάνει και πληροφορίες για τη λειτουργία του υβριδικού συνόλου.

Test drive: Opel Corsa 1.0 Hybrid 100 PS

Όσον αφορά τον εξοπλισμό και αυτή η έκδοση του Corsa έρχεται με ένα πλήρες πακέτο για την κατηγορία. Με τον βασικό να περιλαμβάνει πέρα από τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και μια ολοκληρωμένη σουίτα ADAS, με πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων: Προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πεζών, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας κ.ά.

Φτάνοντας στο ταμείο, το 100άρι υβριδικό Corsa είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά στις εκδόσεις εξοπλισμού Edition Pack, GS και GS Pack, με τιμή που ξεκινά από τις €23.500. Κόστος που δεν είναι αυτό που θα λέγαμε «ευκαιρία», αλλά όπως σημειώσαμε πιο πάνω μπορεί να αποσβεστεί γρήγορα από τη χαμηλότερη κατανάλωση. Πέρα από αυτή, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα σουπερμίνι της ελληνικής αγοράς. Οπότε και κάθε άλλο παρά τυχαία κατέκτησε την πρώτη θέση στις πωλήσεις την περασμένη χρονιά.

Opel Corsa 1.2 Hybrid 100 PS

Τι λέει το DRIVETo ήπιο υβριδικό σύστημα 48V αναβάθμισε τις επιδόσεις του Opel Corsa με τους 100 PS και μείωσε την κατανάλωσή του. Με λίγα λόγια, το best seller σουπερμίνι του 2023 έγινε ακόμα καλύτερο με μια μικρή αύξηση στην τιμή του.
Τιμή  Από €23.500
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, 1.199 cc, i3, 12v, τούρμπο, 100 PS/ 5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
Απόδοση 100 PS/5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm
Διαστάσεις4.060 x 1.765 x 1.433 mm
Χώρος αποσκευών309 lt
Βάρος1.267 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h9,9" 
Τελική ταχύτητα190 km/h
Μέση κατανάλωση*5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2101-102 g/km
Μέτρηση DRIVE*.
Φωτογραφίες  DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης


 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube