Test drive: Nissan Micra 1.0 IG-T 117 PS

Test drive: Nissan Micra 1.0 IG-T 117 PS

Με το νέο 1.0 IG-T άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 117 PS και με σπορ πινελιές στην ανάρτηση, ιδού μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδοχή του Nissan Micra.

Η Nissan αναβάθμισε το Micra, αντικαθιστώντας τον 900άρη τούρμπο των 90 PS με τους νέους κινητήρες 1.0 IG-T. Χρειάζεται πληθυντικός, «κινητήρες», διότι πρόκειται για δύο διαφορετικά μοτέρ. Και η δυνατότερη εκδοχή των 117 ίππων ταιριάζει στο αυτοκίνητο ακόμη περισσότερο απ’ ό,τι η βασική των 100, την οποία έχουμε ήδη δοκιμάσει.

Ο 3κύλινδρος με κωδικό HR10DDT έχει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής/εξαγωγής και πολλά κοινά σημεία με τον νέο 1.3 του Qashqai. Τέτοια είναι η κεφαλή σχήματος «Δ», η επίστρωση κυλίνδρων με πλάσμα ατσαλιού αντί για συμβατικά χιτώνια, ο άμεσος ψεκασμός με μπεκ στο κέντρο του θαλάμου καύσης, η πίεση καυσίμου 250 bar, το φίλτρο GPF κ.ά. Όλα αυτά έχουν αποτέλεσμα υψηλότερη μέγιστη ισχύ, αλλά και καλύτερη απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών. Η μέγιστη ροπή των 180 Nm είναι κατά 20 Nm μεγαλύτερη από εκείνη της έκδοσης των 100 PS, αλλά εμφανίζεται και χαμηλότερα, στις 1.750 αντί για τις 2.750 rpm. Ακόμη 20 Nm είναι διαθέσιμα στη λειτουργία overboost.

Όπως και στο Micra των 100 PS, έτσι και σε αυτό εδώ εντυπωσιάζεσαι αρχικά από το πόσο αθόρυβα και χωρίς κραδασμούς λειτουργεί ο κινητήρας στις χαμηλές στροφές. Παρότι η απόκριση του γκαζιού δεν είναι καλύτερη, η δύναμη πράγματι είναι περισσότερη, οπότε μπορείς να κινηθείς σβέλτα με μικρότερο πάτημα του γκαζιού. Σε αυτό συμβάλλει και το 6άρι κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται αυτό το μοτέρ. Σε σύγκριση με το 5άρι έχει σχεδόν ίδιες τις τρεις πρώτες σχέσεις, πιο σφιχτά κλιμακωμένες τις επόμενες δύο και μια μακρύτερη 6η.

Nissan Micra 1.0 IG-T

Οι επιδόσεις που προκύπτουν είναι, αναμενόμενα, σημαντικά καλύτερες από του Micra των 100 PS. Το 0-100 km/h πέφτει από τα 10,5" στα 9,7". Το 50-80 km/h με 3η ολοκληρώνεται σε 4,1" (αντί για 4,6") και το 80-110 km/h σε 4,9" (από 5,2") –σε καμία από τις δύο εκδόσεις η 3η δεν φτάνει τα 140 km/h. Στις μεγαλύτερες σχέσεις μεγαλώνει η διαφορά, με σημαντικό κέρδος και σε χαμηλές και μεσαίες στροφές: 80-110 km/h με 4η σε 6,1" αντί για 7,6", 110-140 km/h σε 8" αντί για 9,3". Το Micra των 117 PS ανήκει στα πιο σβέλτα μοντέλα της κατηγορίας. Το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS υστερεί σε όλες τις μετρήσεις (0-100 km/h σε 10,2", 80-110 km/h με 3η 5,2", 110-140 km/h με 4η 8,4"), ενώ το VW Polo 1.0 TSI 115 PS είναι καλύτερο από στάση, αλλά δεν απομακρύνεται ποτέ πάνω από ένα δέκατο από το Micra στις ρεπρίζ (9,3", 4,8", 7,9" αντίστοιχα).

Όποιος επιλέξει το δυνατότερο Micra είναι πιθανό να αναζητά ένα μικρό με πιο σπορ χαρακτήρα. Οπότε η Nissan φρόντισε να το εφοδιάσει με σπορ ανάρτηση, η οποία το χαμηλώνει κατά 10 mm και συνδυάζεται με λίγο πιο γρήγορη κρεμαγέρα και στάνταρ ζάντες 17". Το αποτέλεσμα είναι ένα σουπερμίνι που δεν υστερεί σε άνεση. Επιπλέον είναι πιο σταθερό και ξεκούραστο σε υψηλή ταχύτητα, και παράλληλα προσφέρει ένα πρόθυμο και ακριβές εμπρός μέρος, περιορισμένη κλίση και πιο ζωηρό οδηγικό χαρακτήρα. Στην πίεση σηκώνει τον πίσω εσωτερικό τροχό του και ακούει πιο άμεσα στο «άσε». Σε συνδυασμό και με το απενεργοποιούμενο ESP, με οδηγικά κριτήρια έχεις πλέον αρκετούς λόγους να το επιλέξεις, παρότι το Fiesta ST-Line εξακολουθεί να αποτελεί το σημείο αναφοράς σε αυτή την κατηγορία.

Nissan Micra 1.0 IG-T

Αυτό που δεν συνάδει καθόλου με το σπορ χαρακτήρα του Micra είναι ο ήχος του κινητήρα στις υψηλές στροφές. Το κιβώτιο πάντως δεν δυσανασχετεί σε γρήγορες αλλαγές και είναι πιο ακριβές και πιο ευχάριστο στη χρήση από το 5άρι. Στο ύψος των περιστάσεων στέκονται και τα φρένα, με την ανάρτηση να περιορίζει τη βύθιση προς τα εμπρός και την ακινητοποίηση από τα 100 km/h να έρχεται σε 37,5 m. Ο ζωηρός οδηγικός χαρακτήρας αυτού του Micra ευθύνεται και για το ότι η κατανάλωση ξεπέρασε οριακά τα 7 lt/100 km στη δοκιμή μας. Ενώ είναι σίγουρο ότι με λίγο περισσότερη αυτοσυγκράτηση θα πλησιάσει το «6».

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, το Micra μας είναι γνώριμο. Στην όμορφη και φωτεινή καμπίνα του θα εκτιμήσεις τη θέση οδήγησης και την προσεγμένη εργονομία. Η οποία έχει ενισχυθεί χάρη στο νέο, εύχρηστο infotainment με οθόνη 7". Οι πίσω επιβάτες δεν θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα το χώρο για τα πόδια τους, ενώ το πορτμπαγκάζ των 300 lt είναι ικανοποιητικό. Η έκδοση Acenta, η πιο προσιτή για αυτό τον κινητήρα αφού δεν διατίθεται ως Energy, είναι αρκετά ισορροπημένη. Μόνο τα χειροκίνητα πίσω παράθυρα και η απουσία αισθητήρων παρκαρίσματος ή κάμερας ίσως είναι αφορμή για γκρίνια.

Τελικά, ο κινητήρας των 117 PS και η σπορ ανάρτηση αναβαθμίζουν συνολικά το Micra, χωρίς να έχουν καμία δυσάρεστη παρενέργεια. Βέβαια, με διαφορά τιμής €1.000 από την αντίστοιχη έκδοση 1.0 IG-T 100 PS, ίσως να μην είναι πολλοί υποψήφιοι αγοραστές του μοντέλου διατεθειμένοι να κάνουν αυτό το άλμα. Οι ενθουσιώδεις οδηγοί όμως που ψάχνουν ένα ευχάριστο μικρό και μέχρι πρότινος δεν είχαν κανένα λόγο να μπουν σε μια έκθεση της Nissan, τώρα έχουν.


Τι λέει το DRIVE
Μια έκδοση που σίγουρα έλειπε από την γκάμα του Micra, με ανταγωνιστικές επιδόσεις και ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ. Ίσως όμως δεν είναι πολλοί εκείνοι που θα πληρώσουν €1.000 παραπάνω για αυτά.
Τιμή Από €15.890
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 117 PS/5.250 rpm, 180 Nm/1.750-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
0-160 km/h 29,5”
0-400 m 17” @ 130,9 km/h
0-1.000 m 31,4” @ 162,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,1”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (4η) 6,1”
110-140 km/h (4η) 8,0”
110-140 km/h (5η) 10,1”
110-140 km/h (6η) 17,7”
Φρένα 100-0 km/h 37,5 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 g/km
Διαστάσεις 3.999 x 1.743 x 1.455 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt
Βάρος 1.100 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube