Με την έμφαση που δίνεται στην οικονομία και την οικολογία, η τοποθέτηση του δικύλινδρου τούρμπο στο Punto ήταν αναμενόμενη. Πόσο όμως του ταιριάζει;
Αφού τον TwinAir τον έχουμε δοκιμάσει στο 500, αλλά και στο Lancia Ypsilon, δεν θα έπρεπε να μας ξενίζει εδώ. Όμως ο αγοραστής στον οποίο απευθύνεται το Punto είναι διαφορετικός, σαφώς πιο συμβατικός.
Αυτό το ήξεραν πολύ καλά οι Ιταλοί. Και πήραν τα μέτρα τους. Η εγκατάσταση του δικύλινδρου τούρμπο είναι εδώ πιο προσεγμένη απ’ ό,τι στο 500. Ο κινητήρας έχει πολύ λιγότερους κραδασμούς χαμηλά και αποκρίνεται πιο άμεσα στο γκάζι. Έχεις την εντύπωση ότι το τούρμπο φουσκώνει πιο γρήγορα και ότι ο TwinAir φτάνει πιο άκοπα στο όριο των στροφών του. Το αποτέλεσμα είναι να χτυπάς στον κόφτη συχνά χωρίς να το θέλεις.
Στην καθημερινή οδήγηση ο μικρός δικύλινδρος είναι αρκετά πολιτισμένος και στο ταξίδι ο ιδιαίτερος ήχος του χάνεται στα μετόπισθεν. Πρέπει να περνάς τις 5.000 rpm για να αρχίσει να ενοχλεί. Εκεί που μας τα χαλάει λίγο είναι στην κατανάλωση. Όχι ότι δεν μπορεί να είναι οικονομικός, αλλά πρέπει να τον χειρίζεσαι πολύ προσεκτικά για να αποδίδει αυτό που μπορεί. Οδηγώντας με την έμφαση στην οικονομία, είχαμε μια μέση κατανάλωση στα 6,9 lt/100km, που όμως εύκολα έφτανε τα 7,5 όταν ξεχνιόμασταν και οδηγούσαμε πιο νορμάλ. Πάντως, και αυτή η κατανάλωση δεν είναι κακή δεδομένων των επιδόσεων.
Μιλώντας για επιδόσεις, το Punto TwinAir δεν βάζει φωτιά στο δρόμο στην επιτάχυνση από στάση, όντας ελάχιστα πιο γρήγορο από το 1.3 ντίζελ 85PS. Στις ρεπρίζ όμως διαπρέπει – κι αυτό είναι που μετράει στο δρόμο. Είναι ταχύτερο από το 85άρι ντίζελ (χάρη και στο 6άρι του κιβώτιο), πολύ πιο γρήγορο από το παλιό Grande Punto 1.4 95PS, ενώ βάζει τα γυαλιά και στο Yaris 1.33.
Κατά τα άλλα δεν αλλάζει το χαρακτήρα του Punto, που εξακολουθεί να έχει ψηλή θέση οδήγησης, υποστροφική συμπεριφορά για την ασφάλεια του μέσου οδηγού, καλούς χώρους και ανάρτηση ρυθμισμένη για να δίνει άνεση στο δρόμο.
Τι λέει το DRIVE
Ο TwinAir συμπεριφέρεται ακόμα καλύτερα εδώ απ’ ό,τι στο 500. Εξακολουθεί όμως να απαιτεί προσεκτική οδήγηση για να είναι οικονομικός.
Τεχνολογία 875 cc, i2, 8v, 1 ΕΕΚ, ψεκασμός & τούρμπο, 85 PS/5.500 rpm, 14,8 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 13,6”, τελική 172 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 98 g/km
Μετρήσεις DRIVE