Οι Ιάπωνες χρησιμοποιούν τη φράση Gaijin για να περιγράψουν τον «ξένο», αυτόν που δεν κατάγεται από περιοχή της Ανατολικής Ασίας. Και το νέο Mitsubishi ASX δεν κρύβει ότι ανήκει σε αυτήν ακριβώς την κατηγορία.
Με την καταγωγή του να κρατά από το Billancourt στη Γαλλία, απέκτησε ιαπωνικό διαβατήριο χάρη στη διαδεδομένη εδώ και πολλές δεκαετίες πρακτική του «rebadging». Επωφελούμενο το γεγονός ότι η μάρκα αποτελεί μέλος της συμμαχίας Renault, Nissan και Mitsubishi. Από την οποία η ιαπωνική φίρμα προσβλέπει πέρα από τις οικονομίες κλίμακος σε παγκόσμιο επίπεδο, να δραστηριοποιηθεί πιο δυνατά τα επόμενα χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά. Πώς; Συνθέτοντας μια πιο ευρεία και φιλική στα ευρωπαϊκά δεδομένα, γκάμα μοντέλων.
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Mitsubishi ASX, με μια πλήρη φόρτιση, μπορεί να καλύψει 100% ηλεκτρικά στην πόλη περίπου 50 km
Προς το παρόν επιχειρεί ένα επαναλανσάρισμα σε αυτή με τις νέες γενιές των Colt και ASX. Που αμφότερα βασίζονται στο σώμα και στα σωθικά δύο καταξιωμένων και πολύ πετυχημένων στη Γηραιά Ήπειρο μοντέλων της Renault.
Το πρώτης γενιάς ASX ήταν ένα μοντέλο που οι κάτοχοί του πίνουν μέχρι σήμερα νερό στο όνομα του. Και το οποίο πούλησε σχεδόν 380.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Το νέο μοντέλο μπορεί να έχει ελάχιστες ιαπωνικές ρίζες και να μην αποτελεί φυσική συνέχεια του προηγούμενου. Δεν έχει όμως κανένα λόγο να ντρέπεται γι’ αυτό από τη στιγμή που για την κατασκευή του χρησιμοποιούνται πρώτες ύλες που έχουν ήδη αποδείξει την αξία τους. Και του επιτρέπουν να είναι ανταγωνιστικό με το «καλημέρα», στην απαιτητική κατηγορία των B-SUV.
Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης το ASX έχει πανομοιότυπες διαστάσεις με το Captur: 4.228 x 1.797 x 1.573 mm. Και διαφοροποιείται στο μάτι μόνο από τη μάσκα όπου φιλοξενείται ο λογότυπος με τα τρία διαμάντια και το όνομα του κατασκευαστή που αναγράφεται ολογράφως στην πέμπτη πόρτα. Πρακτική που θα ακολουθήσει η Mitsubishi σε όλα τα νέα μοντέλα της.
Από εκεί και πέρα, το ASX έχει τη δική του χρωματική παλέτα και σχέδια για τις ζάντες, ενώ στην περίπτωση του PHEV που δοκιμάζουμε εδώ, διαφοροποίηση προκύπτει από τους αντίστοιχους λογότυπα στην πίσω πόρτα και στα εμπρός φτερά.
Γνώριμη παραμένει και η εικόνα στο εσωτερικό. Επί της ουσίας οι όποιες οπτικές διαφορές στο ταμπλό περιορίζονται στο διαφορετικό σήμα στο τιμόνι. Ο διάκοσμος έχει τον γαλλικό αέρα που μάθαμε από το αδελφό SUV με σύγχρονη και ευχάριστη σχεδίαση στο μάτι. Με τις δυο ψηφιακές οθόνες -η πρώτη του πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10” και η δεύτερη αφής 9,3” για το σύστημα πολυμέσων- να δίνουν τον απαραίτητο high-tech τόνο. Φιλοξενούν πλήθος ενδείξεων και ρυθμίσεων για το σύστημα κίνησης plug-in hybrid και τη λειτουργία του, όπως την επιλογή αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης ή τη δυνατότητα για φύλαξη και φόρτιση της μπαταρίας, με τη χρήση του βενζινοκινητήρα.
Η εργονομία είναι πολύ καλή, με μαλακό υλικό να καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό αλλά και τα υπόλοιπα πλαστικά να είναι από τα καλύτερα στα B-SUV, όπως άλλωστε και η σχεδόν αψεγάδιαστη συναρμογή. Οι χώροι από την πλευρά τους κινούνται λίγο πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας και είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις ενηλίκους.
Πέρα από τις θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα, πόντους στην υψηλή πρακτικότητα προσθέτει το συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 16 εκατοστά. Που ανάλογα τη θέση του μεταβάλλει τον χώρο αποσκευών από τα 261 lt έως τα 375 lt.
Όπως προαναφέραμε, στα χέρια μας βρέθηκε η πιο εξελιγμένη έκδοση του νέου ASX με το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα που αποδίδει συνδυαστικά 160 ίππους. Η καρδιά του συστήματος είναι ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,6 lt με ψεκασμό πολλαπλών σημείων και ισχύ 92 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ισχυρότερος εξ αυτών με 66 PS και 205 Nm συμβάλλει στην κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ ο δεύτερος των 34 PS έχει τον ρόλο γεννήτριας.
Τροφοδοτούνται με ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου συνολικής χωρητικότητας 10,5 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Για τη φόρτισή της χρειάζεται περίπου τρείς ώρες σε ένα wallbox ή σε μια μονοφασική 16άρα οικιακή πρίζα, καθώς έχει δυνατότητα να δεχθεί έως 3,7 kWh. Ενώ σε μια απλή οικιακή πρίζα (2,3 kW) η ίδια διαδικασία διαρκεί λίγο πάνω από 4,5 ώρες.
Στον δρόμο, το ASX σε εντυπωσιάζει από τα πρώτα χιλιόμετρα με την ποιότητα κύλισης και την ομοιογενή οδική συμπεριφορά. Η σχετικά σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης ελέγχει πολύ καλά τις αντιδράσεις και τα 1.616 kg του αυτοκινήτου όταν ο ρυθμός ανέβει λίγο παραπάνω. Χωρίς μάλιστα να λειτουργεί επιβαρυντικά στην άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες στις καθημερινές μετακινήσεις ή το ταξίδι.
Σε επίπεδο επιδόσεων, τα 10,1” που ανακοινώνει το εργοστάσιο για το 0-100 km/h δεν εντυπωσιάζουν για SUV 160 ίππων. Oι ρεπρίζ όμως είναι παραπάνω ικανοποιητικές για τον χαρακτήρα του ASX που εστιάζει στην οικονομική χρήση. Και σε αυτόν τον τομέα διαπρέπει.
Με μια πλήρη φόρτιση, μπορεί να καλύψει αμιγώς ηλεκτρικά απόσταση περίπου 50 km στην πόλη. Στην τυποποιημένη μέτρησή μας για τα πρώτα 100 km -ξεκινώντας με γεμάτη την μπαταρία, η μέση κατανάλωση του κυμάνθηκε στα 3,2 lt/100 km. Ακόμα όμως και στην υβριδική λειτουργία, όταν δηλαδή η μπαταρία αδειάσει, η μέση τιμή της κατανάλωσης κρατιέται εύκολα στα 6,0 lt/100 km ή και πιο κάτω αν είσαι πιο προσεκτικός με το γκάζι.
Στην PHEV εκδοχή του, το νέο Mitsubishi ASX είναι διαθέσιμο στις δύο πλουσιότερες εκδόσεις εξοπλισμού του μοντέλου. Τις Intense Plus και Instyle που διακρίνονται για την πληρότητα τόσο όσον αφορά τα συστήματα ασφαλείας όσο και τις ανέσεις που προσφέρουν. Η τιμή ξεκινά από τις €45.830 για την πρώτη και τις €47.840 για την Instyle.
Από εκεί και πέρα, αξίζει να σημειώσουμε ότι το νέο ASX, όπως και όλα τα μοντέλα της Mitsubishi στην Ελλάδα, συνοδεύονται πλέον από εγγύηση πέντε ετών ή 100.000 km και πέντε χρόνια δωρεάν σέρβις. Από την άλλη βέβαια, πρέπει να τονίσουμε ότι ο σημαντικότερος αντίπαλός του στον στίβο των πωλήσεων θα είναι το αδελφό Renault Captur που η τιμή του ξεκινά από πολύ χαμηλότερα. Συγκεκριμένα, από τις €39.810.
Mitsubishi ASX 1.6 ΑΤ Plug-In Hybrid Electric 160 PS | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Οικονομικό στην χρήση, πολύ πλούσια εξοπλισμένο και ποιοτικό. Ως PHEV, το νέο ASX έχει ελάχιστα B-SUV να ανταγωνιστεί, με κυριότερο απ’ όλα το φθηνότερο Renault Captur στο οποίο οφείλει την ύπαρξή του. | ||
Τιμή | Από €45.830 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, ατμοσφαιρικός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 92 PS/5.600 rpm, 144 Nm/3.200, ηλεκτρικό μοτέρ εμπρός 67 PS/ 205 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ γεννήτρια 34 PS/ 50 Nm, μπαταρία 10,5 kWh, 4τάχυτο αυτόματο κιβώτιο multi-mode | ||
Συνδυαστική απόδοση | 160 PS | ||
Διαστάσεις | 4.288 x 1.797 x 1.573 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 261-375 lt | ||
Βάρος | 1.616 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 10,1” | ||
Τελική ταχύτητα | 170 km/h | ||
Μέση κατανάλωση | 3,2 lt/100 km* | ||
Ηλεκτρική αυτονομία | 50 km* | ||
Εκπομπές CO2 | 30 g/km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
AC, 0-100% | Έως 3,7 kW, από 3 ώρες | ||
*Μέτρηση DRIVE, για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη. | |||
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |