Test drive: Mercedes-Benz X 250 d 4MATIC

Test drive: Mercedes-Benz X 250 d 4MATIC

Με την αποκλειστικά διπλοκάμπινη X-Class, η Mercedes-Benz κάλυψε ένα από τα ελάχιστα κενά στη γκάμα της.

Από μια εταιρεία με την παράδοση της Mercedes-Benz στα επαγγελματικά οχήματα ήταν παράδοξο που η θέση του διπλοκάμπινου ήταν μέχρι σήμερα άδεια.

Ωστόσο τώρα που το lifestyle άγγιξε και τα pick-up, ήταν η κατάλληλη στιγμή για να κάνει το βήμα της. Ειδικά από τη στιγμή που η συνεργασία με τη συμμαχία Renault-Nissan παρείχε ως βάση το Navara. Προφανώς το ζητούμενο για το αστέρι δεν ήταν ένα εργαλείο όπως το Nissan, μα ένας σκληροτράχηλος μεν, premium δε συνεργάτης γενικών καθηκόντων.

Εικόνα Mercedes-Benz
Με βάση αυτό, η εξωτερική εμφάνιση δεν θα μπορούσε να είναι πιο πετυχημένη. Το εμπρός μέρος της X-Class είναι σίγουρα το πιο macho στην κατηγορία, με σήμα κατατεθέν την κατακόρυφη μάσκα και το μεγάλο αστέρι.

Στο πλάι, το κοφτερό μάτι θα εντοπίσει την ομοιότητα με το Navara, όχι όμως και πίσω. Ειδικά εάν ο προφυλακτήρας είναι βαμμένος και δεν έχει φινίρισμα χρωμίου. Πάντως όπως όλα τα σύγχρονα διπλοκάμπινα, το αυτοκίνητο είναι θεόρατο, με μήκος 5,34 m, πλάτος 1,92 και ύψος 1,82 m. Η καρότσα είναι επίσης μεγάλη, με μήκος 1.578 mm, πλάτος από 1.215 (στους θόλους) έως 1.560 mm και ύψος 431 mm.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Mercedes-Benz E 220 d

Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει σύστημα πρόσδεσης με τέσσερις κυλιόμενους κρίκους που προσαρμόζονται σε κάθε φορτίο, φως για την καρότσα και ηλεκτρικό άνοιγμα του πίσω παρμπρίζ για επικοινωνία με το χώρο φόρτωσης.



Η καμπίνα επίσης κρύβει τη συγγένεια με το Navara, χάρη στο εντελώς διαφορετικό ταμπλό. Έχει σκληρά πλαστικά και δείχνει γερό, ενώ τη δημιουργία ατμόσφαιρας Mercedes-Benz αναλαμβάνουν κυρίως οι στρογγυλοί αεραγωγοί και το τιμόνι. Τα καθίσματα είναι άνετα και στηρίζουν πολύ καλά το σώμα, οπότε οι οδηγοί κανονικού αναστήματος θα βολευτούν σωστά.

Οι ψηλότεροι πάντως θα αναζητήσουν τον επιπλέον χώρο για τα πόδια που θα εξασφάλιζε η τηλεσκοπική ρύθμιση στο τιμόνι, ενώ ευπρόσδεκτοι θα ήταν περισσότεροι αποθηκευτικοί χώροι και ποτηροθήκες, αλλά και πιο βαθιές οι υπάρχουσες.

Από την άλλη, ο διαθέσιμος χώρος είναι ικανοποιητικός ακόμα και στο πίσω κάθισμα, οπότε οι ανάγκες της οικογένειας καλύπτονται άνετα. Από την ορατότητα και την ηχομόνωση δεν υπάρχει κανένα παράπονο.

Στο δρόμο του αστεριού
Σε όλες τις X-Class, το πίσω σύστημα αποτελείται από άκαμπτο άξονα, ο οποίος όμως δε συνεργάζεται με φύλλα σούστας αλλά με ελατήρια για πιο πολιτισμένη λειτουργία. Όντως, η κύλιση είναι κορυφαία για την κατηγορία και μόνο σε σαγρέ οδόστρωμα με άδεια καρότσα έρχεται ένα πολύ ελαφρύ τρέμουλο από πίσω.

Η ρύθμιση δεν είναι μαλακή, κάτι που σημαίνει ότι σε κακοτράχαλους χωματόδρομους και τις μεγάλες ανωμαλίες στην άσφαλτο θα ταρακουνηθείς. Δεν θα κουραστείς όμως, ενώ συνολικά έχεις την εικόνα ενός αυτοκινήτου που οδηγείται εύκολα. Το τιμόνι δεν είναι υπερβολικά αργό ή βαρύ, ούτε μεταφέρει ενοχλητικά τις ανωμαλίες του δρόμου στα χέρια σου. Σε πιο σβέλτο ρυθμό, η X-Class επιδεικνύει καλό κράτημα και σωστό συντονισμό του εμπρός συστήματος με το πίσω. Στις στροφές, η κλίση είναι λογική για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ ο ηλεκτρονικός έλεγχος της ευστάθειας προλαβαίνει όλες τις τάσεις έγκαιρα.



Ακριβώς όπως σε ένα επιβατικό μοντέλο υπάρχει και μια ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αναγνώριση των σημάτων του ΚΟΚ και αυτόματο φρενάρισμα. Πολύ θετική εντύπωση κάνει η σταθερότητα στην υψηλή ταχύτητα που είναι εξαιρετική για την κατηγορία και καθιστά την X-Class απροσδόκητα ευχάριστη στο ταξίδι. Βασικός υπαίτιος γι’ αυτό είναι η απόσταση των 20,2 cm από το έδαφος. Είναι περίπου 2 cm μικρότερη από το μέσο όρο των διπλοκάμπινων, οπότε επιτρέπει καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος.

Υπό αυτό το καθεστώς, οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης είναι 29, 20,4 και 24 μοίρες αντίστοιχα. Εάν δεν τις θεωρείτε επαρκείς υπάρχει κι επιλογή για απόσταση 22,2 cm από το έδαφος. Ακόμα και με τη βασική ρύθμιση πάντως, η X-Class δεν δυσκολεύεται στο εκτός ασφάλτου πεδίο. Η τετρακίνηση εμπλέκεται με περιστροφικό διακόπτη και λειτουργεί με κιβώτιο μεταφοράς ενώ υπάρχουν κοντές σχέσεις. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο, αυτό σημαίνει ότι μπορείς να σκαρφαλώσεις παντού και να ρυμουλκήσεις πολύ άνετα οτιδήποτε ζυγίζει μέχρι 3,5 τόνους. Το μόνο που λείπει από το βασικό εξοπλισμό, είναι το κλείδωμα του πίσω διαφορικού.

Επάρκεια ισχύος
Για το απόβαρο των 2.250 kg και το ωφέλιμο φορτίο των 1.016 kg, οι 190 PS και τα 45,9 kgm της X 250 d 4MATIC αποδεικνύονται επαρκή. Ο 4κύλινδρος κινητήρας ντίζελ των 2,3 lt είναι πολιτισμένος κι έχει διπλή, σειριακή υπερτροφοδότηση (υπάρχει κι έκδοση 160 PS με ένα τούρμπο) που συνδυάζει σωστά το τράβηγμα από τις 1.600 rpm με δύναμη μέχρι τις 4.100 rpm.

Με δεδομένο το βάρος της X-Class έχει λογική κατανάλωση με μέση τιμή τα 10,3 lt/100 km, ενώ σε ανοιχτό δρόμο πέφτει και κάτω από τα 9,5.

Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο χρησιμοποιεί μετατροπέα ροπής και διατηρεί πάντα τον κινητήρα μέσα στο ωφέλιμο φάσμα περιστροφής, ωστόσο θα περιμέναμε πιο κλειστή κλιμάκωση. Αλλάζει πάντως ομαλά και δείχνει συνέπεια στα ξεκινήματα με το αυτοκίνητο φορτωμένο, ενώ έχει χειροκίνητη λειτουργία για σωστό φρενάρισμα με τον κινητήρα στην κατηφόρα. Οι μετρήσεις έδειξαν επιδόσεις κοντά στην κορυφή της κατηγορίας, όσο κι εάν το ελαφρύ πατινάρισμα όταν πατάς τέρμα και η μέτρια απόκριση στο γκάζι κλέβουν από την αίσθηση της επιτάχυνσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Διαθέσιμο για παραγγελία από €35.028 το pick-up της Mercedes-Benz

Τα 0-100 km/h σε 10,8” δεν έχουν και τόση σημασία, έχουν όμως τα 5,7”, 3,7” και 9,4” για τα 50-80, 80-110 και 110-140 km/h. Πρακτικά, αισθάνεσαι τη δύναμη και τη ροπή εκεί, ακόμα και με την καρότσα γεμάτη. Σαφώς πάντως αυτό που σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό είναι το φρενάρισμα. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής βοήθησαν πολύ τα φαρδιά Continental Premium Contact 6, όμως τα 34,4 m για τα 100-0 km/h θα ήταν αδύνατα χωρίς τους τέσσερις πολύ δυνατούς αεριζόμενους δίσκους. Είναι από τις καλύτερες τιμές του αρχείου μας και τουλάχιστον απρόσμενη από ένα pick-up.

Premium pick-up
Η Mercedes-Benz ήξερε ακριβώς πού έπρεπε να εστιάσει για να δώσει το σωστό στίγμα στο pick-up της. Και το έκανε. Του εξασφάλισε λοιπόν εμφάνιση που ξεχωρίζει, καθώς και την αίσθηση ενός αυτοκινήτου με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες, ικανού να αντεπεξέλθει σε όλες τις ανάγκες.



Προφανώς το αστέρι στο καπό ισοδυναμεί και με υπεραξία που αποτυπώνεται στην τιμή, οπότε η X-Class δεν είναι φτηνή. Η βασική έκδοση Pure των 190 PS ξεκινά από τα €39.880, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα βασικά. Οπότε είναι καλύτερα να ανέβεις μέχρι τα €42.810 της Progressive που είναι η πιο ισορροπημένη επιλογή, διαθέτοντας όλα τα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας που πρέπει να έχει ένα σύγχρονο, ακριβό αυτοκίνητο.

Θα ήταν παράλειψη επίσης να μην αναφέρουμε την εμπειρία και τις παροχές της Mercedes-Benz στους πελάτες των επαγγελματικών, κάτι που ανεβάζει ακόμα περισσότερο τη δυναμική της στο συγκεκριμένο κανάλι πωλήσεων. Για πολλούς επαγγελματίες, αυτό μετράει πολύ.

Τι λέει το DRIVE
Εστιάζοντας στον πολιτισμένο χαρακτήρα, η X-Class έχει το σωστό και συνδυασμό εικόνας και ουσίας για να αποτελέσει μια πιο lifestyle, και ακριβότερη, επιλογή στα διπλοκάμπινα.
Τιμή Από €39.880 (X 250 d 4MATIC)
Τεχνολογία 2.299 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, διπλό σειριακό τούρμπο, 190 PS/3.750 rpm, 45,9 kgm/1.500-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-160 km/h 33,5”
0-400 m 17,6” @ 126,8 km/h
0-1.000 m 32,5” @ 159 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 28,7”
50-80 km/h 3,7”
80-110 km/h 5,7”
110-140 km/h 9,4”
Φρένα 100-0 km/h 34,4 m
Τελική ταχύτητα 176 km/h
Μέση κατανάλωση 10,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2207 g/km
Διαστάσεις 5.340 x 1.920 x 1.819 mm
Διαστάσεις καρότσας 1.581 x 1.215-1.560 x 431 mm
Βάρος 2.250 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube