Στην έβδομη γενιά της πλέον και µε τον κωδικό W223 να τη συνοδεύει, η νέα Mercedes-Benz S-Class µεγάλωσε σε κάθε διάσταση και ανέβασε τον τεχνολογικό της πήχη ακόµα ψηλότερα. Διατηρώντας όµως στο ακέραιο το αρχοντικό και πολυτελές προσωπείο που τη χαρακτήριζε από την πρώτη γενιά της.
Δεν θα γινόταν βεβαίως να περιµένουµε τίποτα το λιγότερο από ένα µοντέλο που, όσο κι αν τα ηλεκτρικά προσπαθούν να συγκεντρώσουν πάνω τους όλα τα φώτα, εξακολουθεί να αποτελεί την τεχνολογική βιτρίνα της γερµανικής εταιρείας σε επίπεδο εξέλιξης. Είτε σχετικά µε την άνεση είτε µε την ασφάλεια και την αλληλεπίδραση του οδηγού µε το όχηµα. Παραδοσιακά άλλωστε, η «λίµο» της Mercedes-Benz ήταν το µοντέλο που καθόριζε το τεχνολογικό προφίλ όλων των µοντέλων από τη Στουτγάρδη.
Αρχοντική άνεση
Σε επίπεδο εξωτερικής εµφάνισης, η νέα S-Class διατηρεί τις επιβλητικές διαστάσεις που χαρακτηρίζουν κάθε γενιά: Κλασικές αναλογίες λιµουζίνας µε µακρύ καπό, κοντούς προβόλους και µεγάλη απόσταση ανάµεσα στους εµπρός και πίσω τροχούς, ειδικά στην έκδοση µε το µακρύ µεταξόνιο που είχαµε στη διάθεσή µας.
Αυτή εξάλλου, όπως αποδεικνύουν και τα νούµερα πωλήσεων τα τελευταία χρόνια, είναι και που συγκεντρώνει το υψηλότερο µερίδιο στις πωλήσεις. Και όχι άδικα. Όταν ανεβαίνεις σε αυτή την κατηγορία, οι εκπτώσεις απαγορεύονται. Και προκειµένου να αποκτήσεις το µέγιστο σε άνεση, το χέρι µπαίνει εύκολα πιο βαθιά στην τσέπη. Δεν πρέπει να αµελούµε άλλωστε ότι η S-Class απευθύνεται σε ένα κοινό που είναι συνηθισµένο να µετακινείται µε οδηγό και όχι να κάθεται πίσω από το τιµόνι.
Με το µήκος να φθάνει τα 5.289 mm, το πλάτος τα 1.954 mm και το ύψος τα 1.503 mm, η νέα S-Class είναι ένα πληθωρικό αυτοκίνητο µέσα-έξω. Προς επίρρωση αυτού δε έρχεται και το µακρύ µεταξόνιο των 3.216 mm. Οι χώροι είναι εξαιρετικά γενναιόδωροι µε τους πίσω επιβάτες ειδικά να µπορούν να καθίσουν σταυροπόδι, απολαµβάνοντας ταυτόχρονα όλες τις ανέσεις που µπορεί να τους προσφέρει η νέα S-Class. To ποιες θα είναι αυτές εξαρτάται σε µεγάλο βαθµό από το πόσο κάτω θα φθάσεις στη µακριά λίστα του προαιρετικού εξοπλισµού πριν βάλεις την τελική παραγγελία. Στη δική µας περίπτωση, η ελληνική αντιπροσωπεία δεν έκανε πίσω πουθενά, εξοπλίζοντας την εικονιζόµενη S 350 d L µε συβαριτικό εξοπλισµό που αναδεικνύει σε µεγάλο βαθµό την περιποίηση VIP που µπορεί να προσφέρει η γερµανική «λίµο» στους επιβάτες της. Τα προαιρετικά καθίσµατα του πακέτου Premium Plus (+€15.958) είναι εξαιρετικά άνετα, µε θέρµανση για τους πίσω επιβάτες και πλήρως κλιµατιζόµενα για τους εµπρός, µε ενεργή στήριξη για τις στροφές και καµιά δεκαριά διαφορετικά προγράµµατα µασάζ, για να κάνεις το δροµολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη εκδροµή σε… SPA!
Σχεδιαστικά, η νέα ναυαρχίδα της Στουτγάρδης ανέλαβε για ακόµα µια φορά να δείξει το «αύριο» των µοντέλων της Mercedes-Benz. Κάτι που ανακαλύψαµε πρόσφατα και στη µικρότερη C-Class η οποία αφοµοίωσε σε µεγάλο βαθµό τη λιτή και hi-tech εικόνα της S-Class. Τα φυσικά πλήκτρα έχουν µειωθεί αρκετά και στο ταµπλό δεσπόζουν δύο χορταστικές ψηφιακές οθόνες. Μια εµπρός από τον οδηγό σε ρόλο πίνακα οργάνων, µε µπόλικες δυνατότητες παραµετροποίησης όσον αφορά τις ενδείξεις. Kαι µια στο κέντρο του ταµπλό, µε διαγώνιο 12,8”, σε ρόλο κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου, καθώς µέσα από την οθόνη του infotainment ρυθµίζονται οι περισσότερες παράµετροι.
Σε επίπεδο αλληλεπίδρασης έχουµε εξυπνότερες λειτουργίες αναγνώρισης φωνητικών εντολών, χειρονοµιών και αφής, µε ακόµα καλύτερη απόκριση στις εντολές. Αναγνωρίζει έως και 27 διαφορετικές γλώσσες και διαθέτει τη δυνατότητα προσωπικού προφίλ ρυθµίσεων στο «Mercedes me»: Υποστηρίζει έως και επτά διαφορετικά προφίλ µέσω κωδικού, αναγνώρισης δαχτυλικού αποτυπώµατος ή γεωµετρίας προσώπου και φωνής. Το αυτοκίνητο της δοκιµής µας ήταν εξοπλισµένο µε επιπλέον δύο οθόνες αφής για τους πίσω επιβάτες, προσαρµοσµένες στην πλάτη των εµπρός καθισµάτων. Έχουν αυτόνοµη λειτουργία και πλήρη πρόσβαση στο σύστηµα ενηµέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX, εκτός των άλλων µέσω και φωνητικών εντολών.
Η ποιότητα των υλικών είναι υπεράνω κριτικής σε κάθε εκατοστό της καµπίνας και ο ατµοσφαιρικός της φωτισµός το βράδυ -µε πραγµατικά άπειρες ρυθµίσεις- για βραβείο αρχιτεκτονικής µελέτης φωτισµού! Από τα λοιπά τεχνολογικά highlight της νέας S-Class, ειδικής αναφοράς χρήζει το head-up display επαυξηµένης πραγµατικότητας που απεικονίζει τα γραφικά σε βάθος έως και 10 m από το παρµπρίζ, αλλά και η δυνατότητα απεικόνισης της πλοήγησης σε 3D περιβάλλον. Φυσικά, η οµπρέλα συστηµάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού περιλαµβάνει πλήθος λειτουργειών και ραντάρ που σκανάρουν συνεχώς σχεδόν κάθε εκατοστό του δρόµου. Εξαιρετικά είναι και τα φώτα που κάνουν τη νύχτα µέρα, ακόµα και σε διαδροµές της περιφέρειας χωρίς καθόλου φωτισµό.
Άνετη και όχι αδιάφορη
Κάτω από το µακρύ καπό της εικονιζόµενης S-Class κρύβεται ένας 3λιτρος 6κύλινδρος ντίζελ που είναι ο βασικός στην γκάµας. Συνεργάζεται µε το γνωστό 9άρι αυτόµατο κιβώτιο της φίρµας για να µεταφέρει τους 286 PS και τα 600 Nm στους πίσω τροχούς. Παρόλο που η S 350 d L στέλνει τον δείκτη της ζυγαριάς στην ένδειξη 2.040 kg, χάρη στην πλούσια ροπή από χαµηλά, ο πετρελαιοκινητήρας στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Έτσι εξασφαλίζει ακόµα και στη βασική έκδοση του µοντέλου τις επιδόσεις και τη βελούδινη λειτουργία που περιµένεις από ένα µοντέλο της ανώτερης κατηγορίας.
Η επιτάχυνση από στάση στα πρώτα 100 km/h διαρκεί 6,4” και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Τα νούµερα αυτά, ωστόσο, έχουν ελάχιστη σηµασία. Και σε καµία περίπτωση δεν αποτυπώνουν τη δυνατότητα της S 350 d L να επιταχύνει οµαλά και σβέλτα από οποιαδήποτε ταχύτητα. Και το κάνει χωρίς να διαταράσσει την ηρεµία των επιβατών που διασφαλίζει η κορυφαία ηχοµόνωση και η βελούδινη λειτουργία της στάνταρ αερανάρτησης. Η τελευταία, ανάλογα το πρόγραµµα οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός (Eco, Comfort, Sport, Sport+, Individual) και την ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητο, πέρα από τη σκληρότητα της απόσβεσης, µεταβάλλει και την απόσταση από το έδαφος για µέγιστη κάθε φορά αεροδυναµική απόδοση.
Η αλήθεια είναι ότι η Mercedes-Benz µας έχει καλοµάθει µε τη σειρά «S» όλα αυτά τα χρόνια. Και λίγο πολύ το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και η δυνατότητα της να ταξιδεύει αγχολυτικά ακόµα και σε υψηλές ταχύτητες θεωρούνται δεδοµένα. Πόσω µάλλον στην τελευταία γενιά της όπου το σύστηµα DRIVE PILOT έχει φθάσει στο Επίπεδο 4, στη διαβάθµιση της αυτόνοµης οδήγησης. Ένα βήµα δηλαδή πριν αποκτήσεις ψηφιακό σοφέρ!
Αφήνοντας στην άκρη λοιπόν τη δεδοµένη άνεση και κορυφαία ποιότητα κύλισης, το πεδίο που εντυπωσιάζει η «µακριά» S 350 d είναι στη δυναµική οδήγηση. Παρόλο τον όγκο της, ο τρόπος που η ανάρτηση ελέγχει το αµάξωµα σε δρόµο µε διαδοχικές στροφές σε αφήνει µε το στόµα ανοικτό. Ακόµα και όταν κινείσαι µε ταχύτητες που δεν αρµόζουν στον πολυτελή χαρακτήρα της. Υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, άριστος έλεγχος του βάρους του αυτοκινήτου και λογική κλίση ακόµα και στην επιλογή Comfort. Και σύστηµα διεύθυνσης µε σωστό βάρος που δεν αποµονώνει τις πληροφορίες από τους εµπρός τροχούς.
Πέρα από την ανάρτηση, εύσηµα για την ευκινησία της στο περιφερειακό και αστικό δίκτυο θα πρέπει να αποδοθούν και στο σύστηµα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης, που συµβάλλει σηµαντικά έτσι ώστε η µεγάλη Mercedes-Benz να µη ρίχνει τον οδηγό της σε δεύτερη µοίρα. Ο τελευταίος, το µόνο που ενδεχοµένως θα βρει για να παραπονεθεί είναι η αίσθηση των φρένων: Πρέπει να πιέσεις αρκετά το πεντάλ µέχρι να πιάσουν δυνατά. Ρύθµιση που µάλλον έχει επιλεγεί έτσι ώστε η επιβράδυνση να είναι πάντοτε βελούδινη. Η µέση κατανάλωση των 9,7 lt/100 km που µετρήσαµε, ποσώς -θεωρούµε- ενδιαφέρει τον ιδιοκτήτη της. Δεν παύει ωστόσο να είναι εντυπωσιακή για ένα αυτοκίνητο αυτών των διαστάσεων και ένα ακόµα δείγµα της εξαιρετικής δουλειάς των µηχανικών της Mercedes-Benz.
Σε καλοµαθαίνει
Σε αντίθεση απ’ ό,τι περιµένεις στα περισσότερα αυτοκίνητα που συχνάζουν έξω από µέγαρα, 5άστερα ξενοδοχεία και διασκέψεις των G20, η νέα S-Class αποδεικνύεται εξίσου ικανή και ευχάριστη είτε κάθεσαι στο πίσω κάθισµα είτε σ’ αυτό του οδηγού. Η κορυφαία άνεση και η αψεγάδιαστη ποιότητα συνοδεύονται από εµφανή πολυτέλεια και κορυφαία τεχνολογία σε όλα τα επίπεδα.
Ο εξοπλισµός είναι υπερπλήρης και ανάλογα µε τα πόσα είσαι διατεθειµένος να ξοδέψεις µπορεί εύκολα να ξεπεράσει το όριο της υπερβολής. Με το τελευταίο κατά νου, η αρχική τιµή των €141.169 είναι απλώς ενδεικτική. Ένα σηµείο εκκίνησης πριν χαθείς στον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισµού.
Τι λέει το DRIVE
Πολυτελής, άνετη, εξαιρετικά ευρύχωρη και απρόσμενα ευχάριστη για τον οδηγό. Για ακόμα μια φορά η Mercedes-Benz S-Class ανεβάζει τον πήχη στις πολυτελείς μεγάλες μπερλίνες πιο ψηλά.
Τιμή Από €141.170
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ 2.925 cc, i6, 24v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
Απόδοση 286 PS/3.400-4.600 rpm, 600 Nm/1.200-3.200 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,4”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση* 9,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 163 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 5.289 x 1.954 x 1.503 mm
Χώρος αποσκευών 550 lt
Βάρος 2.040 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης