Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση της GLE εφοδιάζεται με τον νέο OM 654 Μ 2λιτρο κινητήρα πετρελαίου που αποδίδει 272 ίππους. Και που με τη βοήθεια της ήπια υβριδικής τεχνολογίας EQ Boost δεύτερης γενιάς της Mercedes-Benz, συνεπικουρείται με επιπλέον 20 ίππους και 200 Nm κατά τις επιταχύνσεις με χαμηλομεσαίες στροφές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μεγάλο SUV να αποκτά μια πιο αέρινη οδηγική αίσθηση και βελτιωμένα χαρακτηριστικά κίνησης, χωρίς να χάνει τίποτα από αυτά που τη διατηρούν ψηλά στην λίστα πωλήσεων της κατηγορίας.
Το «βασική» βέβαια είναι λιγάκι καταχρηστικό για ένα αυτοκίνητο με τον χαρακτήρα, τις δυνατότητες και την τιμή της GLE Coupé. Ο λογότυπος 300 d παραμένει στο πίσω μέρος χωρίς να λέει τίποτα όσον αφορά στην αναβάθμιση που υπέστη ο κινητήρας, ενώ ίδια παραμένει και η σχεδίαση. Και δεν είχε λόγο να αλλάξει άλλωστε, οπότε συνεχίζει να εκφράζει απόλυτα τον premium και δυναμικό χαρακτήρα, εντυπωσιάζοντας τόσο με τον όγκο όσο και με τις στιλιστικές λεπτομέρειες.
Αντίστοιχα δεν υπάρχουν διαφορές και στην καμπίνα που παραμένει κορυφαία σε αισθητικό και ποιοτικό επίπεδο. Ο ακριβός συνδυασμός των υλικών, η συναρμογή και το φινίρισμα γενικότερα, δημιουργούν μια μοναδική αίσθηση πολυτέλειας και ευχαρίστησης. Οι δύο οθόνες widescreen cockpit των 12,3” του διαδραστικού συστήματος infotainment MBUX και ο πλήρης εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης δίνουν στην GLE Coupé το «παρών» συμπληρώνοντας τον premium χαρακτήρα.
Και αν ο οδηγός με το συνοδηγό δε θέλουν να ξεκολλήσουν από τα αναπαυτικά της καθίσματα, το ίδιο ισχύει και γι’ αυτούς που θα βρεθούν πίσω. Εκτός από την επάρκεια χώρων και την πλούσια άνεση, απολαμβάνουν και μια «ιδιωτικότητα» παραπλήσια με αυτή των παραδοσιακών limo της Mercedes-Benz.Όπως είναι λογικό, κανένα παράπονο δεν μπορεί να εκφραστεί και για το διαθέσιμο χώρο αποσκευών που χωράει 655 lt, αλλά ούτε για την ευκολία στη φόρτωση, αφού εκτός από το μεγάλο άνοιγμα, υπάρχει και η αερανάρτηση που χαμηλώνει το κατώφλι.
Μέχρι εδώ όλα αποτελούν κύρια χαρακτηριστικά για κάθε GLE SUV και Coupé. Οπότε από εδώ και πέρα στη δοκιμή, το ενδιαφέρον θα μονοπωλήσει ο αναβαθμισμένος κινητήρας. Αντικαθιστά τόσο τον 3λιτρο της 350 d όσο και τον δίλιτρο (των 1.950 cc) της προηγούμενης 300 d. Η ισχύς του ανέρχεται στους 272 ίππους (όσοι της 350 d και 27 PS πάνω από της 300 d), όμως το βασικό πλεονέκτημα είναι το ήπια υβριδικό σύστημα 48V με γεννήτρια-εναλλάκτη (ISG), που πριμοδοτεί το μοτέρ με επιπλέον 20 ίππους και 200 Nm ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Ο αλουμινένιος κινητήρας διαθέτει νέο στροφαλοφόρο άξονα, κοινή γραμμή τροφοδοσίας με πίεση που φτάνει τα 2.700 bar, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και επίστρωση Nanoslide στο εσωτερικό των κυλίνδρων για περιορισμό των τριβών, αποτελώντας έναν εξαιρετικά ραφιναρισμένο και ικανό σύνολο.
Συνδυάζεται με το ιδιαίτερα πολιτισμένο 9τάχυτο κιβώτιο 9G Tronic, ενώ ακόμα και στην περίπτωση της GLE 300 d Coupe που το βάρος των 2.290 kg θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα οι επιδόσεις είναι πολύ καλές. Με 6,8” για τα 0-100 km/h και τελική στα 226 km/h δεν έχεις παράπονο, ενώ και η κατανάλωση κυμαίνεται σε πολύ καλό επίπεδο. Η μέση τιμή για τη δοκιμή σε μεικτές συνθήκες ήταν 9,4 lt/100 km.
Οδηγικά, η GLE 300 d Coupé της δοκιμής χαρακτηρίζεται εν πολλοίς από την προαιρετική αερανάρτηση AIRMATIC, η οποία ελέγχει τόσο τη δύναμη απόσβεσης όσο και την απόσταση από το έδαφος, χαρίζοντας πολυτάλαντο χαρακτήρα. Είναι απολαυστική στα μεγάλα ταξίδια, ισοπεδώνοντας τις κακοτεχνίες με μοναδικό τρόπο και μην επιτρέποντας το παραμικρό να επηρεάσει την ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα. Ακόμα και οι μικρές τάσεις πλεύσεις που μπορεί να παρατηρηθούν ελέω βάρους στην Comfort ρύθμιση, δεν χαλούν την εντυπωσιακή της σταθερότητα. Ενώ με Sport ή Sport+ αυτές οι τάσεις μειώνονται δραστικά και το σύνολο αποκτά περισσότερη ακρίβεια στον χειρισμό. Επιπλέον υπάρχει και πρόγραμμα off road που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος στο μέγιστο σημείο, χαρίζοντας και εκεί αξιοσημείωτες επιδόσεις.
Η τετρακίνηση 4MATIC λειτουργεί μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη, κάτι που σημαίνει πως πλέον κατανέμει ενεργά τη ροπή (θεωρητικά) από το 0 έως το 100% ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς. Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με το χώμα αλλά και με την άσφαλτο, όπου το όριο της πρόσφυσης είναι εξαιρετικά υψηλό, ενώ η συμπεριφορά προβλέψιμη όταν το παρακάνεις, με εύκολο έλεγχο. Μέχρι βέβαια το σημείο όπου στο παιχνίδι θα μπει το βάρος της και θα αναγκάσει τα ηλεκτρονικά να επαναφέρουν την τάξη.
Επιγραμματικά, η GLE 300 d Coupé παραμένει η κορυφαία πρόταση της Mercedes-Benz στα SUV με κουπέ χαρακτήρα. Και επιβεβαιώνει τον χαρακτηρισμό αυτό σε όλα τα σημεία. Ο νέος κινητήρας χαρίζει ζωντάνια και καλή κατανάλωση, με καλές επιδόσεις. Όλα αυτά σε ένα καλαίσθητο και επιβλητικό αισθητικό πακέτο.
Τι λέει το DRIVE
Η GLE παραμένει ένα εντυπωσιακό κουπέ SUV με εξαιρετική ποιότητα, τεχνολογία και κορυφαίο εξοπλισμό. Ο νέος ντίζελ κινητήρας είναι σε θέση να διατηρήσει ακμαίες τις επιδόσεις της, προσφέροντας και χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης.
Τιμή Από €101.000
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας ντίζελ 1.993 cc, i4, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common-rail, τούρμπο VGT, ηλεκτρικό μοτέρ 20 PS και 200 Nm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση
Συνολική απόδοση 272 PS/4.200 rpm, 550 Nm/1.800-2.200 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,8”
Τελική ταχύτητα 226 km/h
Μέση κατανάλωση* 9,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 172 g/km
Διαστάσεις 4.939 x 2.010 x 1.730 mm
Χώρος αποσκευών 655 lt
Βάρος 2.320 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης