Ποτέ δε με συγκινούσαν τα κάμπριο αυτοκίνητα και δη τα 4θέσια. Ίσως διότι θεωρώ την καμπίνα του αυτοκινήτου χώρο για απομόνωση και όσο να ’ναι, η οροφή βοηθά στο να αποκόβεσαι από έξω κόσμο. Ίσως από την άλλη να φταίει η πρώτη μου εμπειρία με αυτοκίνητο του είδους. Ήταν με ένα Chrysler Sebring, στο οποίο έβλεπες το πλαίσιο να στρεβλώνει ακόμα και όταν ήταν… σταματημένο. Δεν βοήθησε να τα πάρω με καλό μάτι, σε αντίθεση με τη νέα E-Class Cabriolet.
Εάν το τρίπτυχο ενός 4θέσιου κάμπριο είναι να προσφέρει στιλ, άνεση και αγχολυτική μετακίνηση, τότε η Mercedes-Benz εκπλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την αποστολή της. Το γερμανικό μοντέλο είναι από τα ελάχιστα μοντέλα που η αφαίρεση της οροφής απογειώνει την εμφάνισή του. Και βέβαια έχει και αυτό το πανέμορφο σχεδιαστικά εσωτερικό, το οποίο είναι πραγματικά κρίμα να μην βρίσκεται σε κοινή θέα.
Παντού δέρμα, με τον υπέροχο κρυφό φωτισμό να τονίζει τις λεπτομέρειες της καμπίνας και να δίνει την αριστοκρατική αύρα που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο του είδους και παράλληλα κοστίζει μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Η ποιότητα στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών είναι κορυφαία, ενώ τα καθίσματα άνετα και πολύ όμορφα σε εμφάνιση. Το μαλακό πλαστικό στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό συνδυάζεται άψογα με φινιρισμένο αλουμίνιο στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας -ξύλο ή piano black οι άλλες επιλογές στον μακρύ κατάλογο διαμόρφωσης της καμπίνας. Η παραδοσιακή πολυτέλεια της Mercedes-Benz παντρεύεται άψογα με την ψηφιακή εποχή και ό,τι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η εταιρεία σε επίπεδο συνδεσιμότητας και νέων τεχνολογιών ασφάλειας.
Από αυτά τα περισσότερα περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό, όπως π.χ. τα Attention Assist και Active Brake Assist, το ενεργό cruise control, το πακέτο των διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης Dynamic Select και όλες οι κλασικές ηλεκτρικές ευκολίες. Από εκεί και πέρα, ο κατάλογος των έξτρα είναι μακρύς, με το Wide Screen Cockpit να ξεχωρίζει και να είναι από τα κουτάκια που πρέπει να τσεκάρεις κατά την παραγγελία. Είναι το έξτρα που αντικαθιστά τον κλασικό αναλογικό πίνακα οργάνων με μια ψηφιακή οθόνη 12,3” και παράλληλα αναβαθμίζει αυτή του infotainment στις ίδιες ίντσες. Ο έλεγχος των οθονών, που διακρίνονται για την υψηλή τους ανάλυση και τα υπέροχα γραφικά, γίνεται από τα δύο touch pads στο τιμόνι ή από το μεγάλο στο κέντρο της κονσόλας, και φυσικά μέσω φωνητικών εντολών.
Τα προτερήματα της καμπίνας δεν εξαντλούνται στην ποιότητα και στην εμφάνιση. Η μεγαλύτερη αλλαγή συγκριτικά με το παρελθόν είναι ότι η νέα E-Class Cabriolet βασίζεται -όπως και η κουπέ έκδοση του γερμανικού μοντέλου- σε νέο πάτωμα, έχοντας μεγαλώσει αρκετά σε διαστάσεις. Για την ακρίβεια είναι 12,3 cm πιο μακριά, 7,4 cm πιο φαρδιά και τρία πιο ψηλή από το μοντέλο που αντικαθιστά. Αντίστοιχα έχει αυξηθεί και το μεταξόνιο κατά 11,3 cm. Τα παραπάνω μεταφράζονται σε ακόμα καλύτερους χώρους. Οι πίσω επιβάτες έχουν περίπου δέκα πόντους περισσότερους για να βολέψουν τα πόδια τους, ενώ ελαφρώς μεγαλύτερος είναι ο αέρας πάνω από το κεφάλι των εμπρός και των πίσω επιβατών με την οροφή κλειστή.
Η τελευταία είναι φυσικά υφασμάτινη, με πολλαπλές στρώσεις στο εσωτερικό για να προσφέρει κορυφαία ηχομόνωση. Και τα καταφέρνει ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Διατίθεται σε τέσσερα χρώματα (καφέ, μπλε, μπορντό ή μαύρο) και η λειτουργία της είναι πλήρως ηλεκτρική με το πάτημα ενός κουμπιού στην κεντρική κονσόλα. Ανοίγει και κλείνει μέσα σε 20", με τη διαδικασία να εκτελείται και εν κινήσει, αρκεί η ταχύτητα του αυτοκινήτου να μην ξεπερνά τα 50 km/h. Επιπλέον, η αποθήκευσή της δεν κλέβει πολύ χώρο από το πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο έχει στενό άνοιγμα, αλλά είναι αρκετά βαθύ και επαρκές για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με τη χωρητικότητα να κυμαίνεται, ανάλογα με τη θέση της οροφής, από τα 310 έως τα 385 lt.
Βασική αλλά… αρχοντική
Η Ε 200 είναι η βασική έκδοση του μοντέλου και τα 1.780 kg της καλείται να κινήσει ένας δίλιτρος κινητήρας που δεν ξεχειλίζει από δύναμη, αλλά είναι απολύτως επαρκής και οικονομικός για τον τουριστικό χαρακτήρα της ανοιχτής E-Class. Πρόκειται για ένα αλουμινένιο 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο που αποδίδει 184 PS και 30,6 kgm, το οποίο συνδυάζεται αποκλειστικά με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic. Είναι ελαστικός, διατηρεί τη δύναμή του μέχρι ψηλά και με το γκάζι στο πάτωμα προσφέρει καλές επιδόσεις. Το 0-100 km/h έρχεται σε 8,8”, ενώ η επιτάχυνση 60-160 km/h με αλλαγές σχέσεων στην αυτόματη λειτουργία απαιτεί 19,1”. Στις ρεπρίζ από την άλλη για τα 50-80 km/h απαιτούνται 2,9” και 4,5” για το 80-110 km/h.
Ωστόσο, σε καθημερινές συνθήκες κίνησης και στα προγράμματα Eco ή Comfort του Dynamic Select, δείχνει κάπως νωχελικός και αργός στις εντολές που δίνεις με το πεντάλ του γκαζιού. Η απόκριση βελτιώνεται όταν περάσεις στις ρυθμίσεις Sport ή Sport+, αλλά όταν αποφασίσεις να κινηθείς σβέλτα εμφανίζεται η αδυναμία του κιβωτίου που σε αυτό το ρυθμό είναι ένα «κλικ» πιο αργό στις αλλαγές απ’ όσο θα ήθελες. Έχει πάντως σωστή κλιμάκωση και στα υπόλοιπα προγράμματα λειτουργίας είναι πολύ ομαλό στις αλλαγές, προσπαθώντας να διατηρεί χαμηλά τις στροφές του μοτέρ προς όφελος της κατανάλωσης και του θορύβου.
Τα παραπάνω βέβαια είναι μάλλον λεπτομέρειες για τον παραδοσιακό πελάτη της κατηγορίας και τη φίρμας που βάζει πάνω από όλα την άνεση. Ο τελευταίος δεν θα εκτιμήσει το γρήγορο τιμόνι και το εμπρός μέρος που αλλάζει κατεύθυνση με μικρές κινήσεις. Ούτε θα διακρίνει το πόσο καλά ελέγχει η ανάρτηση το βάρος του αυτοκινήτου στις στροφές, περιορίζοντας την κλίση και χαρίζοντάς του υψηλό περιθώριο πρόσφυσης.
Θα σταθεί στην άνεση που προσφέρει στις υψηλές ταχύτητες, στην αθόρυβη κύλιση και στην εξαιρετική δουλειά που κάνει το σύστημα Aircap: Η αεροτομή που σηκώνεται από το παρμπρίζ, όταν η οροφή είναι ανοιχτή, και αναλαμβάνει σε συνεργασία με τον πίσω ανεμοθώρακα να μειώσει τους στροβιλισμούς στην καμπίνα, επιτρέποντάς σου ακόμα και να ταξιδέψεις για πολλές ώρες ξεσκούφωτος. Κάπου εδώ πρέπει να αναφέρουμε και το σύστημα Airscarf: Τους αεραγωγούς στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού στο ύψος του αυχένα, οι οποίοι παρέχουν ζεστό αέρα και σου επιτρέπουν να βολτάρεις με κατεβασμένη την οροφή ακόμα και σε χειμωνιάτικες θερμοκρασίες.
Η Ε 200 Cabriolet είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο γοητευτικά μοντέλα στην γκάμα της Mercedes-Benz. Το πακέτο άνεσης, πολυτέλειας, τεχνολογίας και κύρους που προσφέρει δύσκολα βρίσκει αντίπαλο, πόσω μάλλον όταν στα προτερήματά της περιλαμβάνεται η εξαιρετική οικονομία: Στα χέρια μας κυμάνθηκε στα 9,8 lt/100 km. Και σε ό,τι αφορά τους χώρους, πρόκειται πραγματικά για ένα 4θέσιο κάμπριο.
Τι λέει το DRIVE
Ο δίλιτρος κινητήρας είναι παραπάνω από επαρκής, η καμπίνα πραγματικά 4θέσια και η ποιότητα αυτή που αρμόζει. Το κορυφαίο τεχνολογικό πακέτο και η γοητεία απλώς σφραγίζουν την κορυφή στην κατηγορία των κάμπριο για την E 200.
Τιμή Από €81.204
Τεχνολογία 1.991 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 184 PS/5.500 rpm, 30,6 kgm/1.200-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8”
0-160 km/h 22,9”
0-400 m 16,3” @ 137,8 km/h
0-1.000 m 29,8” @ 178,7 km/h
60-160 (με αλλαγές) 19,1”
50-80 km/h 2,9”
80-110 km/h 4,5”
110-140 km/h 6,2”
Φρένα 100-0 km/h 37,8 m
Τελική ταχύτητα 234 km/h
Μέση κατανάλωση 9,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 172 g/km
Διαστάσεις 4.826 x 1.860 x 1.428 mm
Χώρος αποσκευών 385 lt
Βάρος 1.780 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία