Τα τελευταία χρόνια ο διαχωρισμός μεταξύ σπορ και οικογενειακών προτάσεων τείνει να γίνει δυσκολότερος από αυτόν μεταξύ κράτους και εκκλησίας. Και εταιρείες όπως η Mercedes-AMG κάνουν πραγματικά ό,τι περνά από το χέρι τους για να επιδεινώσουν την όλη κατάσταση.
Διότι, ερωτούμε, τι σημαίνει SUV, με βάρος 1,7+ τόνους και 0-100 στα 5,2”; Για κάποιους, προφανώς, δεν σημαίνει τίποτα. Τζάμπα καμένη βενζίνη, οπότε απλώς θα προσπεράσουν. Για κάποιους άλλους, πάλι, ίσως αυτό να αποτελεί τον ιδανικό συνδυασμό. Μία δικαιολογία για να απολαμβάνουν τα πάθη τους, χωρίς ταυτόχρονα να εισπράττουν την γκρίνια του συμβίου ή της συμβίας. Πώς το έλεγε εκείνη η διαφήμιση; Όλα σε ένα, νοικοκυρεμένα!
Mercedes, αλλά πρωτίστως AMG
Για τη GLB έχουμε γράψει και στο παρελθόν. Τη δοκιμή της πιο προσγειωμένης GLB 200 μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με την κορυφαία πρόταση, GLB 35 4MATIC, διά χειρός AMG. Αυτό συνεπάγεται αρχικά ένα πουσαρισμένο, δίλιτρο σύνολο, ισχύος 306 PS και 400 Nm. Η άμεση απόκριση στις εντολές του δεξιού πεντάλ και η ευστροφία με την οποία επιταχύνει ακόμα και από στάση, ακόμα και με τις στροφές στο ραλαντί, του δίνουν ένα πρώτο πόντο. Ωστόσο, για να εκτιμήσει κάποιος σε πλήρη έκταση τα χαρίσματά του, θα πρέπει να ανέβει πάνω από τη μέση της κλίμακας. Στην περιοχή όπου η βελόνα στο κοντέρ ανεβαίνει ταχύτερα, ενώ τα αυτιά γεμίζουν από σκασίματα και έναν μπάσο, μεταλλικό ήχο.
Ας δούμε όμως γενικότερα το τι προσφέρει η συγκεκριμένη πρόταση σε έναν υποψιασμένο οδηγό. Καταρχήν, μέσω του AMG SPEEDSHIFT DCT 8G, τη δυνατότητα να αλλάζει σχέσεις γρήγορα και στον σωστό χρόνο. Ειδικά αν είναι οπαδός των σειριακών αλλαγών, θα εκτιμήσει την ποιοτική αίσθηση και τη σωστή εργονομία των paddles, πίσω από το τιμόνι.
Ανάλογα με τις διαθέσεις του, μπορεί κάποιος να επιλέξει ένα εκ των πέντε διαφορετικών προφίλ οδήγησης, Slippery, Comfort, Sport, Sport+ και Individual. Το καθένα από αυτά επεμβαίνει, μεταξύ άλλων, στη χαρτογράφηση του κινητήρα, των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ και του συστήματος διεύθυνσης, μεταβάλλοντας έτσι τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Πέραν αυτών, στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχει κι ένα μπουτόν που προσφέρει ξεχωριστό έλεγχο της σκληρότητας των αναρτήσεων. Στα ηλεκτρονικά, προσθέστε επίσης και την επιλογή RACE START και το προαιρετικό AMG TRACK PACE που μεταφέρει διάφορες πληροφορίες από την τηλεμετρία στην κεντρική οθόνη του ταμπλό.
Ως αίσθηση -και ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλέξει κάποιος- η GLB 35 μπορεί να μετατραπεί από ένα καλοτάξιδο μεν αλλά ελαφρά σφιχτό SUV, έως ένα μοντέλο αρκετά «αλήτικο». Οι τροχοί δείχνουν να παρακολουθούν με ακρίβεια την άσφαλτο, μεταφέροντας αρκετή πληροφορία στα χέρια του οδηγού, καθώς και ένα μικρό ποσοστό ταλάντωσης από το ανάγλυφο του δρόμου που φιλτράρεται τέλεια. Ενίοτε, ο πίσω εσωτερικός τροχός δεν έχει πρόβλημα να αψηφήσει τη βαρύτητα, ενόσω ο οδηγός πιέζει το αυτοκίνητο στις στροφές. Αυτό όμως γίνεται διακριτικά, ενώ η δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν δείχνει να επηρεάζεται από τίποτα.
Για την τελευταία, φροντίζει και το 4MATIC, η νεότερη εκδοχή του συστήματος τετρακίνησης της Mercedes-Benz για μοντέλα με εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το αυτοκίνητο λειτουργεί ως προσθιοκίνητο. Όποτε όμως απαιτηθεί μπορεί να μεταφέρει ένα ποσοστό της ροπής και πίσω, σε αναλογία έως 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων, μέσω κλειδώματος του πολύδισκου συμπλέκτη.
Γενικά τα χιλιόμετρα μαζεύονται εύκολα, ενώ η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι φιλική και δεν θα τρομάξει τον οδηγό. Από την άλλη, βέβαια, μην περιμένετε την αιχμηρή αίσθηση που θα προσέφερε ένα αμιγώς σπορ αυτοκίνητο. Εδώ μιλάμε για ένα καλοστημένο και γρήγορο μοντέλο που παραμένει όμως επί της ουσίας ένα SUV. Πινελιές όπως οι μεγάλες ζάντες με τα διαστάσεων 235/50 R19 Pirelli P Zero θα εκτιμηθούν δεόντως. Καλά λόγια έχουμε επίσης να πούμε για την αίσθηση και την απόδοση των φρένων, που αποτελούνται από τέσσερις διάτρητους και αεριζόμενους δίσκους -με 4πίστονες δαγκάνες εμπρός.
Στο εσωτερικό
Κάπου εδώ είναι που δένει αρμονικά η εξτραβαγκάνζα του εσωτερικού με τον αληθινό χαρακτήρα του συνόλου. Τα καθίσματα, ντυμένα με ποιοτική Alcantara, προσπαθούν να διατηρήσουν ένα ποσοστό άνεσης, ταυτόχρονα με την πλευρική στήριξη. Το flat bottomed τιμόνι, με τις κόκκινες ραφές και τον αντίστοιχο δακτύλιο στην κορυφή του για την ευθεία, δεν πρόκειται ποτέ να χρειαστεί να περιστραφεί τόσο γρήγορα, που θα μπερδέψει τον οδηγό. Και πάλι όμως, η συγκεκριμένη πινελιά ενισχύει την ψυχολογία αυτού που το βαστάει στα χέρια του.
Γενικά, ο συνδυασμός του δέρματος και των ποιοτικών υλικών, με τις εκτεταμένες επιφάνειες από αλουμίνιο και τις μεγάλες οθόνες του συστήματος MBUX, στέκονται αντάξια των προσδοκιών. Η νεότερη γενιά του infotainment της Mercedes-Benz έχει βελτιωθεί ελαφρά σε θέματα user interface, πράγμα που μας αρέσει. Επίσης, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε και στο έξτρα ηχοσύστημα της Burmester, με τα 13 ηχεία (και subwoofer), ισχύος 640 Watts, που προσφέρει πραγματικά ποιοτικό ήχο.
Κατά τα άλλα, από άποψης εσωτερικών διαστάσεων, η GLB 35 παραμένει ένα ευρύχωρο όχημα. Πίσω υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι έως και τριών ενηλίκων επιβατών. Μάλιστα η δεύτερη σειρά θέσεων μετακινείται κατά το διαμήκη άξονα σε μία διαδρομή 14 cm για να ενισχύεται η μεταφορική δυνατότητα του χώρου αποσκευών. Αυτό το τελευταίο αναβαθμίζει και το W[Η]AF (Wife [or Husband] Acceptance Factor) όποτε, αν χρειαστεί, συστήνουμε να το χρησιμοποιήσετε ως επιχείρημα.
Αναφορικά τώρα με τον ανταγωνισμό, σε αυτή την κατηγορία τιμής δεν υπάρχουν πολλές εναλλακτικές. Μπορεί κάποιος να στραφεί στο Audi Q5 S line 50 TFSI e quattro S tronic που κυμαίνεται στο ίδιο επίπεδο τιμής και ισχύος, χωρίς όμως να είναι SQ5… Για την BMW, πάλι, η Χ1 δεν πλησιάζει καν σε αυτό το επίπεδο, ενώ η Χ3, στην έκδοση Μ40i, ξεφεύγει προς τα πάνω, σε όλους τους τομείς. Ως εκ τούτου, AMG uber alles…
Τι λέει το DRIVE
Η GLB 35 4MATIC καλύπτει ένα κενό που πολλοί δεν ξέρουν καν ότι υπάρχει. Για τα όσα προσφέρει, σε επίπεδο τεχνολογίας και εξοπλισμού, η τιμή της είναι έως και λογική. Το κύριο πλεονέκτημα, είναι ότι σε ένα πολύ ευρύχωρο και πρακτικό αμάξωμα συνταιριάζει επιδόσεις και δυναμική συμπεριφορά που λίγα SUV μπορούν να αντιτάξουν.
Τιμή Από €67.750
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.991 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, τούρμπο, άμεσου ψεκασμού, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Απόδοση 306 PS/5.800-6.100 rpm, 400 Nm/3.000-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,2”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση* 10,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 208-194 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.605 x 1.850 x 1.662 mm
Χώρος αποσκευών 565-1.800 lt
Βάρος 1.755 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης