Test drive: Land Rover Discovery Sport 2.0D 180 PS

Test drive: Land Rover Discovery Sport 2.0D 180 PS

Με την υπογραφή των πλέον ειδικών, το Discovery Sport είναι από κάθε σκοπιά ο ορισμός του σύγχρονου SUV

Δεν είναι τυχαίο πως οι Άγγλοι το κατατάσσουν στην γκάμα της Land Rover και όχι της Range Rover. Εδώ η χρηστικότητα, η ευελιξία, οι διαθέσιμοι χώροι και άνεση των επιβατών, έρχονται εμπρός από τα εξεζητημένα υλικά, τους εντυπωσιακούς φωτισμούς της καμπίνας, την επιτηδευμένη πολυτέλεια και την προκλητική εξωτερική σχεδίαση.

Επίσης, το Discovery τιμά την ιστορία του ονόματός του και είναι πάνω από όλα ένα εξαιρετικό μεταφορικό μέσο για όλη την οικογένεια. Κληρονομεί ακόμα και τη δυνατότητα 7θέσιας διαρρύθμισης, έστω και αν η τρίτη σειρά καθισμάτων αφορά μόνο τους πιο μικρόσωμους. Με την τελευταία αναδιπλωμένη, ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει τα 454 ltΑρκούν μόλις μερικές ώρες για να λατρέψεις τη συμβίωση μαζί του και η επιστροφή είναι πολύ δυσκολότερη. Πώς να πεις όχι στη φιλόξενη, ευρύχωρη και αθόρυβη καμπίνα; Στη διακριτική σχεδίασή του, είναι πολύ δύσκολο να προσάψεις αβλεψίες ή μειονεκτήματα. Δεν έχει την κορυφαία πολυτέλεια, όμως η απτή ποιότητα είναι άριστη. Η ποιότητα κατασκευής και η συναρμογή είναι στο καλύτερο επίπεδο που έχουμε δει από τη Land Rover. 
 
Ο κινητήρας της σειράς Ingenium είναι η πιο σημαντική αλλαγή, σε σχέση με το Discovery Sport που είχαμε δοκιμάσει στις αρχές του 2015. Σύμφωνα με τη Land Rover, οι επιδόσεις θα έπρεπε να είναι πανομοιότυπες, κάτι που δεν επαληθεύεται στις σχετικές μετρήσεις. Με βάρος 2.010 kg, το Disco φτάνει τα 100 km/h σε 10,6” αντί για 9,7” που είχαμε μετρήσει στο 2.2 SD4 των 190 ίππων. Παρόμοια είναι η εικόνα και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, αφού και η κλιμάκωση στο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων παραμένει η ίδια.

Στο σύνολό της, η μετάδοση του Discovery Sport αγγίζει την κορυφή και του δίνει πολλούς βαθμούς, ειδικά αν λάβουμε υπόψη και την εκτός δρόμου οδήγηση. Το 9άρι κιβώτιο της ZF είναι προγραμματισμένο έτσι ώστε να συμμετέχει διακριτικά στην οδήγηση. Στο βασικό πρόγραμμα οδήγησης του Terrain Response διαβάζει το στιλ του οδηγού και κατεβάζει έγκαιρα. Μπορεί οι αλλαγές να μην είναι αστραπιαίες, όμως είναι ανάμεσα στα καλύτερα με μετατροπέα ροπής. Το πρόγραμμα «S» έχει διαφορετικά σημεία αλλαγής σχέσεων, ενισχύοντας το θετικό ρόλο του. Στον αντίποδα, πιέζοντας το πλήκτρο Eco, η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άτονη και οι αλλαγές σε χαμηλότερες στροφές, με στόχο τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου.

Για χρήση εκτός δρόμου υπάρχουν άλλα τρία προγράμματα λειτουργίας που, εκτός των άλλων, μεταβάλλουν τη χαρτογράφηση της τετρακίνησης Haldex. Από το Grass/Gravel/Snow μέχρι το Mud/Ruts και το Sand, αλλάζει η επέμβαση του traction control, το ποσοστό μετάδοσης στον πίσω άξονα, η απόκριση του γκαζιού και οι στροφές αλλαγής σχέσεων. Αν και στο υπόλοιπο προφίλ οδήγησης το Disco ξεκινά με 2η, ενεργοποιώντας το Hill Descent Control, χρησιμοποιούνται τα φρένα αλλά και η κοντή 1η. Οι απαιτήσεις από το σύστημα φρένων είναι μεγάλες, δεδομένου του βάρους που οριακά ξεπερνά τους δύο τόνους. Χρησιμοποιεί αεριζόμενα δισκόφρενα διαμέτρου 325 mm εμπρός και 300 mm πίσω. Σταματά από τα 100 km/h σε 40,5 m, επίδοση που είναι πολύ καλή για την κατηγορία των SUV. Όμως στην επαναλαμβανόμενη πίεση, η απόδοση των φρένων θα πέσει νωρίτερα από το αναμενόμενο. 

Χωρίς τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ MagneRide του πρόσθετου εξοπλισμού, η ρύθμιση της ανάρτησης μοιραία κάνει συμβιβασμό ανάμεσα στα καθημερινά καθήκοντα. Θα θέλαμε ακόμα περισσότερη άνεση στο χωματόδρομο και καλύτερη απόσβεση στις λακκούβες των ελληνικών δρόμων, όμως ένα μέρος τους έχει θυσιαστεί προς όφελος της αμεσότητας και της άριστης ενεργητικής ασφάλειας. Παρά τις ζάντες 19 ιντσών, οι τροχοί έχουν αρκετό προφίλ ελαστικού (235/55) για να μη «διαβάζει» το παραμικρό πετραδάκι στο χωματόδρομο. 
 
Δυστυχώς, φτάνοντας στο διά ταύτα, την πολύ καλή συνολική εικόνα του Discovery Sport επισκιάζει η τιμή του, μεγάλο μέρος της οποίας οφείλεται σε φόρους. Συγκεκριμένα, το HSE Luxury που δοκιμάσαμε, κοστίζει €82.754 εκ των οποίων τα €33.797 είναι το τέλος ταξινόμησης και ο φόρος πολυτελείας. 
 
 
Ευφυία, όπως λέμε Ingenium
Η νέα οικογένεια κινητήρων Ingenium της Jaguar Land Rover Group εξελίχθηκε σε λευκό χαρτί, στις εγκαταστάσεις του Whitley και του Gaydon. Κύριοι στόχοι, πέρα από τη βέλτιστη ισορροπία ισχύος και οικονομίας καυσίμου, ήταν ο ραφιναρισμένος χαρακτήρας, το χαμηλό βάρος και η αμεσότητα στην απόκριση, ώστε να καλύπτουν τις πιο αυξημένες απαιτήσεις. Πιο συγκεκριμένα, ο δίλιτρος που βρίσκουμε στο Discovery Sport είναι 80 kg ελαφρύτερος και έχει 17% λιγότερες εσωτερικές τριβές από τον κινητήρα που αντικαθιστά. Η κύρια μελέτη έχει γίνει για θαλάμους καύσης 500 cc, έτσι ώστε να είναι εύκολο να αυξηθεί η συνολική ισχύς απλώς προσθέτοντας κυλίνδρους. Χρησιμοποιείται μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας για να είναι όσο το δυνατόν πιο ευρύ το φάσμα καλής λειτουργίας. Τέλος, έχουν επιλεγεί ρουλμάν, έδρανα χαμηλής τριβής, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αντλίες νερού και λαδιού, έτσι ώστε οι απώλειες να περιοριστούν στο ελάχιστο.

Τι λέει το DRIVE
Είναι από τα αυτοκίνητα που πρέπει να στύψεις το μυαλό σου για να βρεις μειονέκτημα. Έχει δυνατότητες, έχει χαρακτήρα, έχει εξοπλισμό, αλλά η τιμή του θα το περιορίσει σε πολύ μικρό κομμάτι της αγοράς. 
Τιμή από €56.060
Τεχνολογία 1.999 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 180 PS/4.000 rpm, 43,8 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα  σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
0-160 km/h 32,0”
0-400 m 17,5” @ 127,9 km/h
0-1.000 m 32,3” @ 160,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,5”
60-160 km/h (με αλλαγές) 27,4”
50-80 km/h (kickdown) 3,7”
80-110 km/h (kickdown) 5,4”
110-140 km/h (kickdown) 8,3”
Φρένα 100-0 km/h 40,5 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 g/km
Διαστάσεις 4.590 x 2.069 x 1.724 mm
Βάρος 2.010 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube