Περιµέναµε µε µεγάλο ενδιαφέρον την κορυφαία έκδοση της τρίτης γενιάς του Kia Ceed.
Στο µάτι, ξεχωρίζει από τους σπορ προφυλακτήρες που έχουν µεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και µαύρο γυαλιστερό φινίρισµα χαµηλά, το κόκκινο σιρίτι στα πρόσθετα µαρσπιέ, τις 18άρες ζάντες, µια διακριτική πτέρυγα οροφής και τον πίσω διαχύτη ανάµεσα από τις δύο µεγάλες απολήξεις της εξάτµισης. Δεν είναι κραυγαλέο, όµως δίνει αµέσως το σπορ στίγµα του, χωρίς προφανώς αξιοσηµείωτη διαφορά στις διαστάσεις συγκριτικά µε τις απλές εκδόσεις.
Θερμότατο
Η Kia δεν ήθελε το GT να είναι απλώς ένα γρήγορο Ceed, µα ένα αληθινά σπορ αυτοκίνητο. Όπως και να έχει, ο «σηµαντικά αναβαθµισµένος» και µε φίλτρο µικροσωµατιδίων 1.6 T-GDi αποδίδει 204 PS στις 6.000 rpm και 265 Nm µεταξύ 1.500 και 4.500 rpm.
Οπότε το υπόβαθρο για δυνατές επιδόσεις υπάρχει και µε το παραπάνω. Αποτυπώνεται άλλωστε καθαρά στα 6,67 kg/PS, όπως προκύπτει από τα 1.360 kg της έκδοσης που δοκιµάζουµε, µε το αυτόµατο, 7άρι κιβώτιο διπλού συµπλέκτη.
Είναι µια επιλογή που υπάρχει για πρώτη φορά σε Ceed GT και αποδείχθηκε ευχάριστη έκπληξη στη µέτρηση των επιδόσεων: Αφενός εξασφάλισε πολύ δυνατό ξεκίνηµα, αφετέρου µε την κοντή και σφιχτή κλιµάκωσή του έδωσε συνολικά εξαιρετικά νούµερα.
Καλύτερα και από αυτά που ανακοινώνει το εργοστάσιο: 0-100 km/h σε 7”, 60-160 km/h σε 12,6”, 0-1.000 m σε 27,2” µε έξοδο 196,4 km/h, 80-110 km/h σε 2,9” και 110-140 km/h σε 4,3”. Αξίζει να αναφέρουµε πως η όλη εµπειρία συνοδεύεται από τον άγριο, επιθετικό ήχο που εκπέµπουν οι δύο απολήξεις της εξάτµισης, ενώ η επιτάχυνση δεν πέφτει πολύ ακόµα και κοντά στην τελική που αγγίζει τα 225 km/h.
Το DCT είναι οµαλό στο ξεκίνηµα, για κιβώτιο διπλού συµπλέκτη, και κάνει γρήγορες αλλαγές τόσο ως αυτόµατο όσο και ως χειροκίνητο, από το λεβιέ ή τα paddles. Και είναι σαφώς ταιριαστό στη σπορ οδήγηση, παρότι αλλάζει µόνο του όταν πατάς τέρµα το γκάζι ή το στροφόµετρο αγγίζει τις 6.400 rpm.
Ένας µικρός δισταγµός -τουλάχιστον στο αυτοκίνητο της δοκιµής- στα χειροκίνητα ανεβάσµατα κοντά σε αυτό το όριο, είναι η µόνη παρατήρηση που έχουµε. Από την άλλη δύσκολα λέει «όχι» σε κατέβασµα, ειδικά όταν έχεις ενεργοποιήσει το Sport οδηγικό προφίλ και µαζί του την επιθετική χαρτογράφηση σε γκάζι, τιµόνι, κιβώτιο και ήχο κινητήρα.
Ομαδάρα
Από τα πρώτα µέτρα αντιλαµβάνεσαι πως η ρύθµιση της ανάρτησης είναι πολύ σφιχτή αλλά µε ποιοτική απόσβεση που δεν ενοχλεί. Ακόµα και σε κατσαρό οδόστρωµα προσαρµόζεται όπως πρέπει και ποτέ δεν ακούγονται ενοχλητικοί θόρυβοι.
Σε σχέση µε τις απλές εκδόσεις, ο Albert Biermann και η οµάδα του τοποθέτησαν 10% πιο σκληρά ελατήρια εµπρός και 41% πίσω για πιο κοφτερό turn-in, ενώ η πίσω αντιστρεπτική έγινε 6% πιο άκαµπτη για πιο δραστήρια ουρά. Άρα για περισσότερη ευελιξία και λιγότερη υποστροφή.
Καταλαβαίνεις τη διαφορά αµέσως, κουµαντάροντας ένα αυτοκίνητο πολύ πιο ζωντανό από τα απλά Ceed, πρόθυµο να σου κάνει το κέφι µε µια µικρή γωνία στην ουρά µέχρι να επέµβει το σύστηµα ευστάθειας. Γέρνει ανεπαίσθητα και δεν είναι ποτέ νευρικό στις αλλαγές κατεύθυνσης, διατηρώντας τον απόλυτο έλεγχο ανεξάρτητα από τη χάραξη και την ποιότητα του δρόµου.
Όσο πιο πολύ το πιέζεις τόσο πιο πολύ εντυπωσιάζεσαι από το κράτηµα, ενώ η πολύ καλή απόκριση του κινητήρα επιτρέπει τις µικροδιορθώσεις µε το γκάζι µέσα στη στροφή. Ταυτόχρονα, το torque vectoring στη στροφή τσιµπάει τα φρένα των εσωτερικών τροχών, ελαχιστοποιώντας την υποστροφή και µεγιστοποιώντας την πρόσφυση των στάνταρ Michelin Pilot Sport 4.
Τα οποία φρένα έχουν πραγµατικά εντυπωσιακή ισχύ. Παρότι το πεντάλ είναι λίγο ασαφές στην αρχή της διαδροµής, όταν πιέζεις βρίσκεις την ακρίβεια που ψάχνεις. Ενώ τα 100-0 km/h σε 35,1 m και η φοβερή αντοχή στην παρατεταµένη σκληρή χρήση δεν επιτρέπουν και πολλά σχόλια.
Αν µπορούσαµε να ζητήσουµε κάτι περισσότερο από το Ceed GT, θα ήταν µόνο λίγο πιο χαμηλή κατανάλωση. Προκειμένου να βλέπεις κάτω από 9 lt/100 km θα πρέπει να προσπαθήσεις αρκετά, ενώ η µέση τιµή κατά τη διάρκεια της δοκιμής άγγιξε τα 10 lt/100 km.
Αντεπίθεση
Όποιος θέλει ένα σπορ αυτοκίνητο µε σχεδόν 200 PS που όµως να µην είναι µικρό GTi, είναι σχεδόν βέβαιο πως έχει οικογένεια. Την οποία το Ceed GT καλύπτει εύστοχα σε όλα τα επίπεδα.
Χωρίς η καµπίνα του να διαφέρει σε τίποτα ουσιαστικό από των υπόλοιπων εκδόσεων του µοντέλου, έχει περισσότερο από αρκετό χώρο για τέσσερις κανονικού αναστήµατος επιβάτες και 395 lt χώρου αποσκευών µε ρεζέρβα ανάγκης από κάτω. Εάν κάποιος νοιώσει κλειστοφοβικά, θα είναι σίγουρα λόγω της µαύρης επένδυσης η οποία αποσκοπεί να δώσει σπορ ύφος στην καµπίνα.
Και το καταφέρνει καλά, ειδικά σε συνδυασµό µε τις κόκκινες ραφές των επενδύσεων, το ίσιο στο κάτω µέρος τιµόνι και τα σπορ εµπρός µπάκετ. Είναι ντυµένα µε σουέντ και δέρµα και χωρίς να είναι άβολα στηρίζουν άψογα το σώµα. Αν και σε σχέση µε το πάτωµα του αυτοκινήτου δεν είναι τοποθετηµένα ιδιαίτερα χαµηλά, η θέση οδήγησης τελικά σε εµπνέει για σπορ οδήγηση και δεν αλλοιώνει ούτε στο ελάχιστο την άριστη εργονοµία και ευχρηστία της καµπίνας.
Υπάρχουν µεγάλα πλήκτρα µε πολύ ποιοτική αίσθηση για όλες τις λειτουργίες, εύκολο infotainment και µεγάλοι, πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι. Επιπλέον τα πλαστικά είναι κατά µεγάλο ποσοστό µαλακά και στο σύνολό τους έχουν ευχάριστη υφή και άριστο µοντάρισµα, ενώ το κερασάκι είναι η αφοπλιστική αίσθηση στιβαρότητας.
Εάν αποµονώσεις την τιµή των €28.390 για την έκδοση µε το κιβώτιο DCT (€26.600 το χειροκίνητο), θα την πεις τσιµπηµένη. Θα πρέπει να συµπεριλάβεις στα δεδοµένα όµως και τον πολύ πλούσιο βασικό εξοπλισµό, που περιλαµβάνει αυτόµατους προβολείς LED, αισθητήρες παρκαρίσµατος εµπρός πίσω και κάµερα οπισθοπορείας.
Mαζί µε την κορυφαία 7ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα µηχανικά µέρη στάνταρ είναι ακόμα ένα πλήρες πακέτο µε συστήµατα υποβοήθησης οδηγού µε αυτόµατο φρενάρισµα και προειδοποίηση/αποφυγή εκτροπής από τη λωρίδα κίνησης.
Είναι στοιχεία που συµπληρώνουν πλουσιοπάροχα το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας που παρέχει το κορυφαίο Ceed, χωρίς να αλλοιώνουν σε καµία περίπτωση τη στόχευση της έκδοσης GT.
Η οποία είναι αυθεντικά σπορ, µε συνολικά ζηλευτές επιδόσεις και διαφορετική προσωπικότητα από τις «απλές», χωρίς ιδιότροπη συµπεριφορά και περιορισµούς στην καθηµερινότητα.
Τι λέει το DRIVE
Το κορυφαίο Ceed είναι αυθεντικά σπορ, με συνολικά ζηλευτές επιδόσεις και διαφορετική προσωπικότητα από τις «απλές» εκδόσεις, χωρίς όμως ιδιότροπη συμπεριφορά και περιορισμούς στην καθημερινότητα.
Τιμή €28.390 (€26.600 το χειροκίνητο)
Τεχνολογία 1.591 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 204 PS/6.000 rpm, 265 Nm/1.500-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,0”
0-160 km/h 16,2”
0-400 m 15,1” @ 155,4 km/h
0-1.000 m 27,2” @ 196,4 km/h
60-160 km/h 12,6”
50-80 km/h 2,1”
80-110 km/h 2,9”
110-140 km/h 4,3”
Φρένα 100-0 km/h 35,1 m
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση 10,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 142 g/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.800 x 1.447 mm
Χώρος αποσκευών 395 lt
Βάρος 1.380 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία