Παρότι τα μικρά οικογενειακά μοντέλα έχουν χάσει μεγάλο μέρος της δημοτικότητάς τους τα τελευταία χρόνια, διατηρούν ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της αίγλης τους. Είναι ένα είδος επίδειξης ισχύος από τους mainstream κατασκευαστές.
Είναι κι αυτός ένας από τους λόγους που το ολοκαίνουργιο Ceed έχει τεράστιο ειδικό βάρος για την Kia, αφού φιλοδοξεί να αποδείξει ότι πλέον παίζει σε απολύτως κορυφαίο επίπεδο. Για να το καταφέρει, είναι σαφές ότι εξελίχθηκε στοχεύοντας στις αξίες του Volkswagen Golf και πράγματι, η συντηρητική αισθητική προσέγγιση το αποδεικνύει μέσα κι έξω. Αν και λίγο πιο ευφάνταστη σχεδίαση θα ήταν ευπρόσδεκτη, το μίγμα κομψότητας και αυτοπεποίθησης τελικά σε πείθει για την προσήλωσή του στο υψηλό αποτέλεσμα και τους χαμηλούς τόνους.
Συγκεντρωμένο στο στόχο
Ένα μέρος αυτού του αποτελέσματος είναι και η ευρυχωρία, με την καμπίνα να προσφέρει αρκετό χώρο ώστε τουλάχιστον τέσσερις ενήλικοι να βολεύονται απροβλημάτιστα, μαζί με 395 lt αποσκευών. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η τιμή αυτή ισχύει σε συνδυασμό με ρεζέρβα ανάγκης και όχι κιτ επισκευής ελαστικού, ενώ η φόρτωση είναι εύκολη όπως και η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα.
Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι επίσης απόλυτα επαρκείς και η θέση οδήγησης άριστη με κάθισμα που στηρίζει το σώμα πολύ αποτελεσματικά. Μεγάλο βάρος έχει πέσει στη συναρμολόγηση και την απτή ποιότητα, τομείς που το νέο Ceed περνάει τις εξετάσεις του με άριστα. Το ίδιο ισχύει και για την εργονομία, κάτι που συμπεριλαμβάνει την οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, η οποία έχει άριστη ανταπόκριση στο άγγιγμα.
Σωστά προσεγμένη είναι και η ηχομόνωση, οπότε ο κινητήρας δεν ακούγεται ποτέ έντονα στην καμπίνα. Αυτό που ακούγεται περισσότερο είναι ο θόρυβος κύλισης σε τραχύ οδόστρωμα, σίγουρα πάντως όχι σε ένταση αρκετή για να χαλάσει το άνετο και ξεκούραστο ταξίδι.
Μεταξύ του ατμοσφαιρικού 1.4 των 100 PS και του τούρμπο 1.4 T-GDi των 140 PS, ο 3κύλινδρος 1.000άρης T-GDi είναι η πιο ισορροπημένη επιλογή για το χαρακτήρα του Ceed. Με 120 PS στις 6.000 rpm και 17,5 kgm από τις 1.500 έως τις 4.000 rpm, έχει το τράβηγμα που χρειάζεται για να επιταχύνει σβέλτα τα 1.300 kg του αμαξώματος. Χωρίς να είναι κορυφαίος σε πολιτισμένη λειτουργία ή απόκριση, έχει μπόλικη ελαστικότητα και ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με όχι αχρείαστα μακριά κλιμάκωση να τον βοηθά.
Ο λεβιές του κιβωτίου έχει πολύ εύκολο κούμπωμα και κάνει τη ζωή σου εύκολη, ενώ η κατανάλωση παραμένει πάντα μέσα στο πλαίσιο της λογικής. Ως μέση τιμή στη δοκιμή μετρήσαμε τα 7,8 lt/100 km, τα οποία μπορούν να πέσουν αισθητά εάν έχεις οικονομική προσέγγιση. Αυτό σημαίνει τιμές ακόμα και λίγο κάτω από τα 7 lt/100 km σε μικτό πεδίο, ενώ στο καθημερινό αστικό θα πρέπει να υπολογίζεις λίγο πάνω από 8.
Το Ceed έγραψε 0-100 km/h σε 10,7”, ενώ τα 80-110 και 110-140 km/h με 3η και 4η σχέση αντίστοιχα ολοκληρώνονται σε 5,8 και 9,9”. Είναι τιμές που χωρίς να εντυπωσιάζουν, καλύπτουν απόλυτα τις απαιτήσεις της κατηγορίας. Αυτό που σίγουρα εντυπωσιάζει, είναι τα φρένα: Τα 36,3 m για τα 100-0 km/h είναι μια τιμή που θα κολάκευε σχεδόν οποιοδήποτε σπορ αυτοκίνητο, ενώ δεν επηρεάζεται καθόλου από την παρατεταμένη χρήση και η αίσθηση στο πεντάλ είναι ακριβής και όσο αναλογική χρειάζεται.
Υψηλών προδιαγραφών
Στην εποχή που όλο και περισσότεροι παίχτες της κατηγορίας κρατάνε την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση ως προνόμιο των πιο ισχυρών ή/και τετρακίνητων εκδόσεων της γκάμας, η Kia απαντά με κορυφαίο hardware από τη βάση. Αυτό σημαίνει γόνατα MacPherson στο εμπρός και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω σύστημα, η οποία υπόσχεται άριστη απόδοση σε όλες τις συνθήκες.
Και δε μένει στην υπόσχεση. Πέραν του τονισμένου θορύβου κύλισης που χαρακτηρίζει όλα τα συστήματα αυτού του είδους, δε μπορείς να της προσάψεις τίποτα άλλο. Αναλύει πολύ σωστά τα φορτία που αναπτύσσονται και δεν έρχεται ποτέ σε δύσκολη θέση, κρατώντας την ουρά βιδωμένη στην προδιαγεγραμμένη τροχιά. Οπότε το κράτημα είναι απόλυτα ουδέτερο, με τεράστιο απόθεμα πρόσφυσης και ελάχιστη κλίση, γι’ αυτό και σπάνια νοιώθεις πως πιέζεις πραγματικά το Ceed.
Το μόνο που θα ήθελες τελικά είναι περισσότερη επικοινωνία με το αυτοκίνητο, παρότι το τιμόνι μεταφέρει σαφώς περισσότερη πληροφορία από ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο. Καλή είναι η εικόνα και στην άνεση, παρότι αρχικά εκλαμβάνεις τη ρύθμιση ως αρκετά σφιχτή. Όντως είναι, γρήγορα όμως αντιλαμβάνεσαι ότι η ποιοτική λειτουργία της δεν κουράζει.
Σε όλα τα παραπάνω, έρχεται να προστεθεί ένας δυνατός συνδυασμός τιμής και εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Για το συγκεκριμένο κινητήρα η βάση είναι τα €16.890 στα οποία περιλαμβάνεται πλήρης σουίτα ασφάλειας, με αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση σύγκρουσης και κόπωσης, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα, ένδειξη ορίων ταχύτητας, κ.α.
Βασική πληροφορία είναι επίσης η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση της εταιρείας που σημαίνει απόλυτη ξενοιασιά, και συμπληρώνεται από ένα πακέτο που πλέον κοιτάζει κατάματα κάθε δυνατό ανταγωνιστή.
Τι λέει το DRIVE
Η πιο ισορροπημένη βενζινοκίνητη έκδοση του νέου Ceed είναι και μια από τις πιο σύγχρονες και ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας.
Τιμή από €16.890
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 120 PS/6.000 rpm, 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-160 km/h 30,8”
0-400 m 17,4” @ 129,8 km/h
0-1.000 m 32,1” @ 162,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,2”
50-80 km/h (3η) 5”
80-110 km/h (3η) 5,8”
80-110 km/h (4η) 7,8”
110-140 km/h (4η) 9,9”
110-140 km/h (5η) 13,3”
110-140 km/h (6η) 19,9”
Φρένα 100-0 km/h 36,3 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 122-126 g/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.800 x 1.447 mm
Χώρος αποσκευών 395 lt
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις Drive