Test drive: Jeep Compass 2.0 MultiJet 140 PS AWD Auto

Test drive: Jeep Compass 2.0 MultiJet 140 PS AWD Auto

Για την είσοδο της Jeep στα μεσαία SUV η πυξίδα δείχνει χωρίς αμφιβολία το σωστό δρόμο. Ειδικά με το συγκεκριμένο κινητήρα.

Βεβαιωμένη πλέον πως με το Renegade χτύπησε διάνα, η Jeep αποφάσισε να εφαρμόσει τη συνταγή και στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία.

Σε μέγεθος Qashqai δηλαδή, μα με την premium προσέγγιση που επιτάσσουν στην Ευρώπη οι εφτά κάθετες γρίλιες στη μάσκα. Είναι λιγότερο τετράγωνο και περισσότερο κομψό από το Renegade, αλλά αρκετά επιθετικό ώστε να φαίνεται μεγαλύτερο από όσο στην πραγματικότητα είναι. Για τους λάτρεις των Jeep αυτό είναι μάλλον καλό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Jeep Renegade 2.0 MultiJet 140 PS AWD

Το μήκος αγγίζει τα 4.394 mm, το ύψος τα 1.647 και το πλάτος τα 1.819 mm, οπότε στην καθημερινότητα δεν τυραννιέσαι παρότι το τιμόνι δεν κόβει πολύ. Αντιθέτως η ορατότητα είναι εξαιρετική, όπως και η πρακτικότητα του αμαξώματος στο μπες-βγες και τη φόρτωση του πορτμπαγκάζ. Η χωρητικότητά του φτάνει τα 438 lt και είναι αποδεκτή, εκτός κι εάν υπάρχει εφεδρικός τροχός ανάγκης άρα μόνο 388 lt.



Η καμπίνα είναι πραγματικά μεγάλη και πίσω θα χωρέσουν 2 μεγαλόσωμοι ενήλικοι με όλες τις ανέσεις. Τα μόνα παράπονα αφορούν στα πολλά κουμπιά της κονσόλας, στη μέτρια πλευρική στήριξη από τα καθίσματα και τους όχι άφθονους αποθηκευτικούς χώρους. Από την άλλη η συναρμολόγηση είναι προσεγμένη, το ταμπλό έχει μπόλικο μαλακό πλαστικό και οι επιφάνειες επαφής έχουν ευχάριστη υφή.

Του ταιριάζει
Κάτω από το καπό του Compass που δοκιμάζουμε βρίσκεται ο 2λιτρος ντίζελ MultiJet2 της FIAT, με 140 ίππους και 35,7 kgm. Για τη χώρα μας αυτό μεταφράζεται απαραίτητα σε αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων που πάει πακέτο με τετρακίνηση.

Δεν είναι αθόρυβος αλλά ακούγεται στην καμπίνα μόνο στις υψηλές στροφές. Ωστόσο δεν υπάρχει κανένας λόγος να φτάνει ως εκεί, αφού μεταξύ 1.500 και 3.000 rpm αποδίδει γραμμικά ό,τι καλύτερο μπορεί. Τα 0-100 km/h σε 10,9” δεν εντυπωσιάζουν, ωστόσο η επιτάχυνση είναι αντίστοιχη ή και λίγο καλύτερη από της βενζινοκίνητης 170άρας έκδοσης. Αποκορύφωμα της διαφοράς υπέρ του ντίζελ είναι τα 110-140 km/h σε 9,0” αντί για 10,1.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Jeep Compass 1.4T MultiAir2 170 PS AWD Auto

Το κιβώτιο δεν είναι απότομο, ούτε όμως γρήγορο στις αλλαγές ενώ κάποιες φορές του λείπει η γρήγορη κρίση. Στην πόλη πάντως απογειώνει την άνεση και συνολικά καλύπτει τις καθημερινές απαιτήσεις, όπως και τα φρένα: Χρειάζονται 39,4 m για τα 100-0 km/h και δεν ταλαιπωρούνται από κόπωση παρά τα 1.650 kg.

Στο δρόμο το Compass σε εκπλήσσει ευχάριστα, ανεξάρτητα με το τερέν στο οποίο κινείται. Ο συνδυασμός του πολύ στιβαρού πλαισίου με τη χαρισματική ικανότητα της ανάρτησης να απορροφά τις ανωμαλίες, σημαίνει υψηλή ποιότητα κύλισης αλλά και καλό έλεγχο είτε ταξιδεύεις είτε στρίβεις σβέλτα. Υπάρχει πάντα επαρκές απόθεμα πρόσφυσης παρότι τα ελαστικά δεν είναι μόνο για άσφαλτο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Τιμοκατάλογος νέου Jeep Compass

Αυτό το τελευταίο αποτελεί σίγουρα μια καθησυχαστική πληροφορία όταν οδηγείς χωρίς ρεζέρβα στο περιβάλλον για το οποίο φτιάχτηκαν τα Jeep. Με απόσταση από το έδαφος 21,5 cm, προβόλους που δε βρίσκουν εύκολα κάτω, πολύ κοντή πρώτη και –στιγμιαία- έως και το 100% της ροπής διαθέσιμο σε ένα μόνο τροχό, το Compass αποδεικνύεται μια μικρή αποκάλυψη που δύσκολα θα υποχωρήσει.



Ο περιστροφικός διακόπτης της τετρακίνησης έχει επιλογές για άσφαλτο, λάσπη, άμμο και χιόνι ενώ υπάρχει κλείδωμα του πολύδισκου συμπλέκτη που στέλνει τη ροπή στους πίσω τροχούς, καθώς και δυνατότητα πλήρους απεμπλοκής των τελευταίων από τη μετάδοση για οικονομία. Πάντως τα 8,9 lt/100 km σίγουρα δεν είναι υπερβολικά αλλά ούτε και πολύ λίγα για 140 πετρελαιοκίνητους ίππους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Jeep Renegade 1.4T MultiAir2 AWD

Όπως και να έχει, το Compass είναι απόλυτα εύστοχο για το κοινό που βρίσκει το Renegade μικρό. Η αλμυρότατη τιμή είναι δεδομένη για τα Jeep, αξίζει ωστόσο να αναφέρουμε ότι τα € 37.100 της έκδοσης Limited είναι μόνο € 800 παραπάνω από την αντίστοιχη έκδοση του Renegade.

Δεν υπάρχει άλλο επίπεδο εξοπλισμού με το συγκεκριμένο κινητήρα, και χωρίς να έχει τα πάντα περιλαμβάνει τα περισσότερα από όσα χρειάζεται η πολυτελής υπόσταση ενός οικογενειακού μοντέλου με αυτό το συνδυασμό μεγέθους και τιμής.

Τι λέει το DRIVE
Εξ’ ορισμού ακριβό ως πακέτο αλλά χωρίς ελλείψεις και με δεδομένο κύρος λόγω ονόματος, το νέο Compass βρίσκει στη συγκεκριμένη έκδοση την πιο πετυχημένη εκτέλεσή του.
Τιμή από € 37.100
Τεχνολογία Πετρέλαιο, 1.965 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 140 PS/4.000 rpm, 35,7 kgm/1.750 rpm, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
0-160 km/h 32,8”
0-400 m 17,6” @ 126,3 km/h
0-1.000 m 32,5” @ 159,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,7”
30-50 km/h (kickdown) 1,8”
50-80 km/h (kickdown) 3,9”
80-110 km/h (kickdown) 5,9”
110-140 km/h (kickdown) 9,0”
Φρένα 100-0 km/h 39,4 m
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 8,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 148 g/km
Διαστάσεις 4.394 x 1.819 x 1.647 mm
Βάρος 1.650 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube