Test drive: Jeep Compass 1.6 MultiJet II 130 PS

Test drive: Jeep Compass 1.6 MultiJet II 130 PS

Με σημαντικές αναβαθμίσεις σχεδόν σε κάθε τομέα, το ανανεωμένο Jeep Compass βελτιώνει συνολικά τη θέση του χωρίς να αλλάξει προσανατολισμό.

Για το ανανεωμένο Compass το σημαντικό δεν είναι πως πρόκειται για το πρώτο Jeep που λανσάρεται στην Ευρώπη κάτω από την ομπρέλα της Stellantis. Το σημαντικό είναι πως σκοπεύει στη συνέχιση μιας πετυχημένης πορείας στην οποία αντιστοιχεί το 40% των συνολικών πωλήσεων της Jeep.

Ξεκινώντας από το αισθητικό μέρος, οι αλλαγές είναι αρκετά συγκρατημένες, οπότε και είναι αρκετά πιθανό να μην το ξεχωρίσεις καν από το προηγούμενο. Είναι μάλιστα συγκεντρωμένες στο εμπρός μέρος, με νέα γρίλια, φώτα ομίχλης και κύρια φώτα. Τα τελευταία είναι τεχνολογίας LED και διαθέσιμα σε τρεις διαφορετικές επιλογές, με ουσιαστικότερη όλων την πληροφορία πως είναι 100% πιο αποδοτικά από τα xenon του προηγούμενου μοντέλου. Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές εστιάζονται στην πιο οριζόντια σχεδιαστική λογική των φώτων. Εννοείται πως δεν υπάρχουν αλλαγές στις διαστάσεις, με το μήκος να αγγίζει τα 4,4 m.

Τα μεγάλα νέα
Στην καμπίνα από την άλλη, μιλάμε για άλλο κόσμο, κυρίως αναφορικά με το ταμπλό και την κονσόλα. Τα υλικά ήταν και παραμένουν καλής ποιότητας. Ωστόσο τώρα υπάρχουν περισσότεροι συνδυασμοί για τις επενδύσεις και το φινίρισμα, ενώ η τρισδιάσταση σχεδίαση είναι ασύγκριτα πιο πολυτελής και σύγχρονη.

Σε επίπεδο ψηφιακής τεχνολογίας, ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που είναι στάνταρ από το επίπεδο εξοπλισμού Limited κι επάνω (μόνο η Longitute δεν τον έχει, δηλαδή) και έχει διαγώνιο 10,25” καθώς και μπόλικες δυνατότητες διαμόρφωσης. Νέα είναι και η οθόνη αφής του infotainment Uconnect 5 που είναι τοποθετημένη ψηλά ώστε ο οδηγός να τη βλέπει αποσπώντας λιγότερο το βλέμμα από τον δρόμο.

Jeep Compass facelift

Πρόκειται για το πιο εξελιγμένο infotainment που υπάρχει σε Jeep, με ταχύτερο επεξεργαστή για πέντε φορές ταχύτερη απόκριση και λειτουργία σε σχέση με το προηγούμενο, καθώς και ασύρματη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto για τον καλύτερο και ασφαλέστερο χειρισμό. Υπάρχει επίσης pad ασύρματης φόρτισης με έως 15 W, ενώ η homepage στην οθόνη που ανάλογα με την έκδοση έχει διαγώνιο 8,4” ή 10,1” είναι πλήρως διαμορφώσιμη για να έχεις ευκολότερη πρόσβαση σε ό,τι χρησιμοποιείς πιο συχνά.

Βελτίωση υπάρχει και σε πιο πρακτικές επικεφαλίδες, όπως στο ότι πλέον υπάρχουν περισσότεροι αποθηκευτικοί χώροι. Η θέση οδήγησης παραμένει ψηλά τοποθετημένη, με αναπαυτικό κάθισμα, σωστή ορατότητα και τον λεβιέ του χειροκίνητου κιβωτίου που έχει αλουμινένια λαβή να πέφτει σωστά στο χέρι. Οι διακόπτες και τα χειριστήρια είναι λιγότερα σε αριθμό και πιο τακτοποιημένα, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται για την ευκολία στο χειρισμό. Κάτι αντίστοιχο ισχύει για τα κουμπιά στο τιμόνι που επίσης είναι νέο.

Καμία διαφοροποίηση δεν υπάρχει στον διαθέσιμο χώρο, με το πίσω κάθισμα να χωράει με μεγάλη άνεση δύο μεγαλόσωμους ενηλίκους και μόνο με έναν τρίτο να σημαίνει μικρές παραχωρήσεις στο πλάτος. Χωρίς αλλαγή είναι και ο χώρος αποσκευών ο οποίος χωράει 438 lt με το στάνταρ κιτ επισκευής ελαστικού. Είναι δηλαδή επαρκής αλλά όχι και εντυπωσιακός για την κατηγορία. Όποιος θεωρεί τη σιγουριά της ρεζέρβας -ανάγκης- ανεκτίμητη, τότε θα θυσιάσει άλλα 50 lt. Αυτό που κυρίως θα μπορούσες να ζητήσεις πάντως, είναι οι θόλοι να έκλεβαν λιγότερο χώρο.

Η έκπληξη
Με δεδομένο πως πλέον ακόμα και για τα SUV το βάρος πέφτει στις εκδόσεις βενζίνης και PHEV, θα περίμενε κάποιος ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας MultiJet απλώς να συνεχίσει χωρίς αλλαγές. Αντιθέτως όμως, έχει αναβαθμισμένη ρύθμιση και πλέον είναι απόλυτα σύμφωνος με την νόρμα Euro 6D Final ενώ ταυτόχρονα κέρδισε και 10 PS. Έφτασε δηλαδή τους 130 στις 3.750 rpm με τη ροπή σταθερή στα 320 Nm στις 1.500 rpm. Την ίδια στιγμή η εταιρεία δηλώνει 10% χαμηλότερη κατανάλωση και 11 g/km λιγότερο CO2 κατά WLTP. Ο κινητήρας εξακολουθεί να μην είναι ο πιο αθόρυβος που υπάρχει, όμως δεν ενοχλεί στην καμπίνα.

Από την άλλη, έχει καλή απόκριση και γραμμικό τράβηγμα, οπότε δε ζορίζεται ιδιαίτερα απέναντι στα 1.615 kg του Compass. Τουλάχιστον μέχρι και την ταχύτητα ενός νομοταγούς ταξιδιού, η επιτάχυνση ικανοποιεί απόλυτα και ενδεικτικά εκφράζεται από τα 0-100 km/h σε 10,6”. Σε αυτό βοηθάει και η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου που ευνοεί και τη κατανάλωση, την οποία μετρήσαμε λίγο κάτω από τα 7 lt/100 km. Εάν δε βιάζεσαι μπορείς να ταξιδεύεις με περίπου 6,5 lt/100 km, ενώ η καθημερινότητα κυλάει με τιμές κοντά στο 7άρι με την ίδια συνθήκη. Οι τιμές αυτές είναι πολύ λογικές και σε συνδυασμό με το 55άρι ρεζερβουάρ εγγυώνται πολύ μεγάλη αυτονομία, η οποία με τη σειρά της ταιριάζει απόλυτα στην άνετη και ποιοτική κύλιση του Compass.

Jeep Compass facelift

Η ανάρτηση έχει ήσυχη λειτουργία και αντιμετωπίζει με επιτυχία τις λακκούβες, χωρίς να χάνει τον έλεγχο του βάρους όταν πιέζεις σε στροφές. Στο ταξίδι το επίπεδο θορύβου είναι αποδεκτό, ενώ η σταθερότητα εξαιρετική σε κάθε περίπτωση. Το τιμόνι βέβαια είναι περισσότερο ελαφρύ από όσο χρειάζεται και δεν κόβει πάρα πολύ. Ωστόσο το σημαντικότερο είναι ότι κράτημα αποδεικνύεται αντικειμενικά καλό, τα 320 Nm περνούν στον δρόμο χωρίς το εμπρός σύστημα να ζορίζεται και πως τα ηλεκτρονικά λειτουργούν πολύ καλά. Είναι εξάλλου αναβαθμισμένα και αυτά, κάνοντας το Compass το πρώτο Jeep στην Ευρώπη που είναι συμβατό με ημιαυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2.

Επίσης αναγνωρίζονται πλέον τα σήματα και το cruise control προσαρμόζει την ταχύτητα στο όριο του ΚΟΚ, υπάρχει έλεγχος για την κόπωση του οδηγού, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, καθώς και η κάμερα 360ο που χρησιμοποιεί τέσσερις κάμερες HD για να δίνουν εικόνα από τον περίγυρο του Compass όταν κινείται με έως και 12 km/h.

Με αυτά και με αυτά είναι ξεκάθαρο πως η ανανέωση του Compass κρύβει πίσω της πολλή ουσία. Σημαίνει αναβαθμισμένο κινητήρα, ριζικά εκσυγχρονισμένο ταμπλό και ασύγκριτα περισσότερη ψηφιακή τεχνολογία, καθώς και πλουσιότερο εξοπλισμό ασφάλειας. Ξεκινώντας από το επίπεδο εξοπλισμού Longitude, το ανανεωμένο Compass των €27.200 δεν είναι προσιτό σε απόλυτο νούμερο, παραμένει ωστόσο αισθητά φτηνότερο από τις προτάσεις ενός ανταγωνισμού που δεν είναι τελείως ξεκάθαρος. Ενώ για όποιον θέλει να ανέβει επιπλέον σκαλιά σε εξοπλισμό, υπάρχουν οι εκδόσεις Limited, 80th Anniversary και η κορυφαία S που αγγίζει τις €34.500.

Δείτε όλες τις εκδόσεις και διαμορφώστε το δικό σας Jeep Compass 


Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωσή του συνοδεύεται από πολλή ουσία, με αναβαθμισμένο κινητήρα, ριζικά εκσυγχρονισμένο ταμπλό, ασύγκριτα περισσότερη ψηφιακή τεχνολογία, καθώς και πλουσιότερο εξοπλισμό ασφάλειας.
Τιμή Από €27.200
Τεχνολογία Κινητήρας πετρελαίου 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 130 PS/3.750 rpm, 320 Nm/1.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
Τελική ταχύτητα 194 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2135 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.394 x 1.874 x 1.629 mm
Χώρος αποσκευών 438 lt
Βάρος 1.615 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube