Test drive: Isuzu D-MAX Double Cab 1.9 TD 164 PS

Test drive: Isuzu D-MAX Double Cab 1.9 TD 164 PS

Με 1.900άρη κινητήρα 164 ίππων και βελτιώσεις σε όλους τους τομείς, το ανανεωμένο D-MAX επιστρέφει πιο σύγχρονο από ποτέ.

Εδώ και 100 χρόνια, η Isuzu υφαίνει προσεκτικά τη φήμη της στα απόλυτα αξιόπιστα και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση μοντέλα.

Προφανώς το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το D-MAX, το οποίο μόλις ανανεώθηκε. Το βασικό παρουσιαστικό του παραμένει ακριβώς ίδιο, υπάρχουν όμως νέα μάσκα και φώτα εμπρός/πίσω ενώ η πόρτα της καρότσας είναι φρεσκαρισμένη.

Αναλλοίωτες παραμένουν και οι διαστάσεις, με μήκος 5.295 mm, πλάτος 1.860 και ύψος 1.795 mm. Και παρότι στο μάτι σου φαίνεται για κάποιο λόγο μικρότερο από τον ανταγωνισμό του, αυτό δεν είναι παρά μια ψευδαίσθηση.

Τα κυβικά να κάνουν ένα βήμα πίσω
Η βασικότερη αλλαγή που έφερε η ανανέωση βρίσκεται κάτω από το καπό. Είναι o ολοκαίνουργιος πετρελαιοκινητήρας της Isuzu με χωρητικότητα μόλις 1,9 lt με ένα τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος αντικαθιστά τον προηγούμενο 2,5λιτρο με τα δύο τούρμπο.

Έχει πολύ άκαμπτο μπλοκ, κεφαλή με επικάλυψη γραφίτη και άμεσο ψεκασμό common rail υψηλής πίεσης με μπεκ 8 οπών. Αποδίδει 164 PS στις 3.600 rpm, πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro6b χωρίς πρόσθετη κατάλυση με Adblue, ενώ έχει και μικρές απαιτήσεις συντήρησης σύμφωνα με την Isuzu. Επιπλέον, είναι 57 kg πιο ελαφρύς από τον προηγούμενο στις χειροκίνητες εκδόσεις και 52 στις αυτόματες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Nissan Navara NP300 Double Cab 2.3 dCi 160 PS

Αυτό που πρακτικά μετράει πάντως είναι ότι μετά τις 1.700 rpm ανταποκρίνεται ζωντανά στο πάτημα του γκαζιού και μέχρι τις 4.000 rpm τραβάει γραμμικά.

Η ροπή από την άλλη δεν ξεπερνάει τα 36,7 kgm και αποδίδεται μεταξύ 2.000 και 2.500 rpm. Υπολείπεται δηλαδή των 40,8 kgm μεταξύ 1.400 και 2.000 rpm του προηγούμενου μοντέλου, κάτι που από μόνο του σημαίνει λιγότερο τράβηγμα. Όμως το νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τις χαμηλές τριβές και τη σημαντικά πιο κοντή κλιμάκωση αλλάζει τις ισορροπίες. Γι’ αυτό και τελικά οι επιδόσεις είναι πρώτης γραμμής για τα μέτρα της κατηγορίας ενώ ο λεβιές παρότι με μεγάλες διαδρομές, έχει βελτιωμένο κούμπωμα.



Τα όργανά μας έγραψαν 0-100 km/h σε 11,0” αντί για 13,1” του προηγούμενου, ενώ ταχύτερες είναι και οι ρεπρίζ με τη μέγιστη διαφορά στα 110-140 km/h με (15,2” έναντι 18,8”).

Συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, το νέο D-MAX των 1.930 kg αφήνει σαφώς πίσω του το Toyota Hilux 2.4 D-4D των 150 ίππων και με εξαίρεση τις χαμηλές στροφές απλώνει καλύτερα τη δύναμή του από το Nissan Navara 2.3 dCi των 160 ίππων. Μόνο τα Mitsubishi L200 και FIAT Fullback 2.4 των 181 ίππων είναι πιο γρήγορα συνολικά.

Κι εάν με βάση την απόδοση ξεχνάς ότι ο κινητήρας είναι μόνο 1,9 lt, η κατανάλωση στο θυμίζει. Σε μικτές συνθήκες χρήσης (με άδεια καρότσα) μετρήσαμε 8,9 lt/100 km, που είναι η χαμηλότερη τιμή της κατηγορίας και μόνο το Nissan Navara μπορεί να ανταγωνιστεί.

Για όλες τις δουλειές
Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια στο εμπρός μέρος και άκαμπτο άξονα στο πίσω. Όπως συνηθίζεται στα pick-up πίσω υπάρχουν ελλειπτικά φύλλα σούστας, τα οποία έχουν πολύ μεγάλο μήκος (1,36 m) για καλύτερη λειτουργία. Είναι δε στηριγμένα πάνω από τον άξονα για μέγιστη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, η οποία φτάνει στα 235 mm.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Toyota Hilux Double Cab 2.4 D-4D 150 PS

Στην οδήγηση το D-MAX αποδεικνύεται καλοκουρδισμένο, με σωστή ισορροπία μεταξύ του εμπρός και του πίσω μέρους ακόμα και με σβέλτο ρυθμό. Η κύλιση είναι αθόρυβη και η ευθυβολία καθησυχαστική, ενώ θετικά σχόλια για τα δεδομένα των pick-up κερδίζει και η άνεση. Χωρίς φορτίο ο πίσω άξονας αναπηδά μεν αλλά όχι ενοχλητικά, ενώ ακόμα και στο όριο της πρόσφυσης οι αντιδράσεις είναι προοδευτικές και το ESP πολύ αποτελεσματικό. Σημαντική συνδρομή σε αυτά, έχουν αφενός τα φαρδιά μετατρόχια (1,57 m) αφετέρου το μακρύ μεταξόνιο των 3.095 mm.



Δεν μπορείς να χρησιμοποιείς την τετρακίνηση μόνιμα στην άσφαλτο όπως σε ένα Mitsubishi L200 ή ένα Volkswagen Amarok, όμως ο ηλεκτρονικός έλεγχος της ευστάθειας αναπληρώνει σχεδόν πλήρως αυτή την έλλειψη με τη βοήθεια των φρένων. Τα τελευταία αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω. Ακινητοποιούν το D-MAX από τα 100 km/h σε 42,4 m, μια πολύ αξιοπρεπή τιμή για την κατηγορία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το SsangYong Actyon Sports A200S 4WD

Όπως και κάθε pick-up που σέβεται τον εαυτό του, το D-MAX απολαμβάνει τις διαδρομές στο χώμα, όπου όσο πιο πολύ το πιέζεις τόσο πιο πολλή εμπιστοσύνη εμπνέει με τη στιβαρότητα του. Η ανάρτηση είναι μεν σφιχτή αλλά δεν κοπανάει, ενώ το τιμόνι δε μεταφέρει ενοχλητικούς κραδασμούς στα χέρια σου.

Για τα δύσκολα περάσματα πρέπει να καταφύγεις στον περιστροφικό διακόπτη που ενεργοποιεί ακόμα και εν κινήσει την τετρακίνηση, ενώ για τις πραγματικά ακραίες συνθήκες υπάρχουν και κοντές σχέσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Mitsubishi L200 Club Cab 2.4 181 PS

Η μόνη παρατήρηση αφορά στο πίσω διαφορικό που δε διαθέτει κανενός είδους κλείδωμα. Τουλάχιστον η ελευθερία άρθρωσης του πίσω άξονα είναι εξαιρετική, όπως άλλωστε και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, με 30, 22 και 27οαντίστοιχα.

Σύγχρονο και πρωτίστως λειτουργικό
Η Isuzu ποτέ δεν προσπάθησε να εντυπωσιάσει κι αυτό φαίνεται στην καμπίνα του D-MAX. Το ταμπλό δείχνει μεν σύγχρονο, είναι όμως σαφές ότι βασικός στόχος ήταν η λειτουργικότητα και η αντοχή.

Η ανανέωση δεν άλλαξε παρά μόνο τον πίνακα οργάνων, τις επενδύσεις στα καθίσματα και σε μερικά σημεία επαφής, ενώ προσέθεσε χρήσιμες θύρες USB και ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού ένα σύστημα infotainment της Pioneer με οθόνη αφής 6,2”. Το τελευταίο συμπεριλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας, πλοήγηση, 8 ηχεία εκ των οποίων τα 2 είναι τοποθετημένα στην οροφή και πλήρη συμβατότητα με τα κουμπιά στο τιμόνι.



Από εκεί και πέρα υπάρχουν χειρολαβές για όλους τους επιβάτες, άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι καθώς και πίσω κάθισμα με έδρανα που ανασηκώνονται για έξτρα πρακτικότητα. Πάνω απ’ όλα όμως το πίσω κάθισμα χωράει με άνεση τρεις ενήλικους, ενώ η θέση οδήγησης είναι ψηλή, δε σε κουράζει κι έχει καλή εργονομία. Κανένα παράπονο δεν υπάρχει από την ορατότητα, με τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες να βοηθούν πολύ.

Τα πλαστικά είναι σκληρά μα σχολαστικά ταιριασμένα μεταξύ τους, όπως πρέπει να είναι σε ένα αυτοκίνητο που φτιάχτηκε για να καλύπτει μεν τις οικογενειακές ανάγκες, πρωτίστως όμως να εργάζεται σκληρά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το FIAT Fullback Extended Cab 2.4 181 PS

Με ωφέλιμο φορτίο 1.085 kg -στη συγκεκριμένη έκδοση- και δυνατότητα ρυμούλκησης ως 3,5 τόνους με φρένα, το D-MAX υποστηρίζει όπως πρέπει την υπόστασή του ως εργαλείο. Όπως και σε όλα τα διπλοκάμπινα πάντως η καρότσα δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Έχει μήκος 1.552 mm, ύψος 465 mm και μέγιστο πλάτος 1.530 mm, διαθέτει όμως γερούς κρίκους πρόσδεσης στις γωνίες του και πόρτα που κλειδώνει.

Για όποιον θέλει περισσότερο χώρο φόρτωσης υπάρχουν οι εκδόσεις Regular και Extended Cab, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η Isuzu προσφέρει την τρέχουσα περίοδο την πλαστική προστατευτική επένδυση της καρότσας χωρίς επιβάρυνση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Από €21.900 το ανανεωμένο Isuzu D-MAX

Τα διπλοκάμπινα D-MAX ξεκινάνε από τα €30.150 στην έκδοση εξοπλισμού Utility, ενώ η Gravity που διαθέτει cruise control, σύστημα εισόδου/εξόδου κι εκκίνησης χωρίς κλειδί, ράγες οροφής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και το σύστημα infotainment, φτάνει στα €34.650.

Η κορυφαία Arena είναι €2.000 ακριβότερη, προσθέτοντας τα ηλεκτρικά δερμάτινα καθίσματα. Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι στις δύο πιο πλούσιες εκδόσεις διατίθεται και το νέο 6άρι αυτόματο κιβώτιο με χρέωση €1.800 και €1.900 αντίστοιχα.

Τι λέει το DRIVE
Οι παραδοσιακές σκληροτράχηλες αξίες της Isuzu συνδυάζονται με έναν εξαιρετικά αποτελεσματικό και οικονομικό κινητήρα, συνθέτοντας ένα ικανότατο pick-up για εκείνους που εκτιμούν την ουσία.
Τιμή Από € 30.150
Τεχνολογία 1.898 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, 164 PS/3.600 rpm, 36,7 kgm/2.000-2.500 rpm, κίνηση πίσω με κατ’ επιλογή τετρακίνηση, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
0-160 km/h 36,8”
0-400 m 17,7” @ 124,3 km/h
0-1.000 m 32,9” @ 155,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,6”
50-80 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (4η) 6,3”
80-110 km/h (5η) 8,3”
80-110 km/h (6η) 11,4”
110-140 km/h (5η) 11,5”
110-140 km/h (6η) 15,2”
Φρένα 100-0 km/h 42,4 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 183 g/km
Διαστάσεις 5.295 x 1.860 x 1.785 mm
Βάρος 1.930 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube