Test drive: Hyundai Tucson 1.6 CRDi Hybrid 48V 7-DCT 4WD

Test drive: Hyundai Tucson 1.6 CRDi Hybrid 48V 7-DCT 4WD

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο μεσαίο SUV της Hyundai, με τον καινούργιο κινητήρα ντίζελ και το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και το σύστημα τετρακίνησης.

Με τη νέα μάσκα σε στιλ «καταρράκτη», τα φώτα LED μπροστά και πίσω, και τους ξανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, το ανανεωμένο Tucson μπορεί να μην ξεχωρίζει αμέσως από το μοντέλο του 2015, δείχνει πάντως πιο φρέσκο.

Η πραγματική ανανέωση όμως έχει γίνει κάτω από το αμάξωμα. Ο νέος κινητήρας ντίζελ 1.6 SmartStream ενσωματώνει όλες τις νέες τεχνολογίες κι έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη μείωση των διαστάσεων και του βάρους. Διατίθεται και σε απλή μορφή, με 115 PS και χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά σε όλες τις άλλες περιπτώσεις –και ειδικά στην έκδοση των 136 PS– έχει το ήπιο υβριδικό σύστημα MHSG 48V που τον βοηθάει να είναι πιο ελαστικός και αποδοτικός, και κυρίως να εκπέμπει λιγότερους ρύπους. 

Υβριδικό για τις μάζες
Το απλό και οικονομικό mild hybrid σύστημα αποτελείται από μια μίζα/γεννήτρια (MHSG), μια μπαταρία ιόντων λιθίου-πολυμερούς των 48V/0,44 kWh κι έναν μετασχηματιστή DC/DC. H MHSG είναι προσαρμοσμένη στον θερμικό κινητήρα και συνδέεται με τον στροφαλοφόρο του μέσω ιμάντα. Τροφοδοτείται από την μπαταρία, η οποία βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ και φορτίζεται από τον κινητήρα και με ανάκτηση κινητικής ενέργειας από την MHSG κατά την επιβράδυνση. Tο κύκλωμα των 48V συνδέεται με το συμβατικό των 12V μέσω του μετασχηματιστή.

Hyundai Tucson 48V Hybrid system

Η MHSG υποβοηθά τον πετρελαιοκινητήρα στην επιτάχυνση, προσφέροντας από 4 έως 12 kW (16,3 PS) ισχύος και μέχρι 55 Nm ροπής, ενώ κατά την επιβράδυνση ανακτά 10-12 kW για να φορτίζει την μπαταρία. Χάρη στο σύστημα, επιτυγχάνεται μείωση έως και 11% στην κατανάλωση και την εκπομπή CO2. Επιπλέον, η MHSG επανεκκινεί άμεσα και ομαλά τον κινητήρα κατά τη λειτουργία stop/start.

Στο Tucson της δοκιμής μας, ο mild hybrid κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων, αλλά και με το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης HTRAC. Αυτό, κάτω από κανονικές συνθήκες, μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, και μόνο σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης στέλνει ένα μέρος της ροπής και πίσω. Για την αντιμετώπιση ακραίων συνθηκών ολισθηρότητας, μπορείς και να κλειδώσεις τον κεντρικό πολύδισκο συμπλέκτη, για κατανομή ροπής 50:50.

Τέλος, αναβάθμιση έχει γίνει στο πακέτο ασφαλείας SmartSense, που περιλαμβάνει όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα αρωγής του οδηγού: Αποφυγή σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, ειδοποίηση απόσπασης προσοχής, έξυπνο περιοριστή ταχύτητας και αυτόματη εναλλαγή σκάλας προβολέων. Καινούργιες προσθήκες είναι οι κάμερες περιμετρικής θέασης και το ενεργό cruise control με λειτουργία Stop & Go για ημιαυτόνομη οδήγηση στο μποτιλιάρισμα.  

Premium ευρυχωρία        
Το λίφτινγκ στο εσωτερικό του Tucson δεν είναι δραστικό, αλλά είναι αποτελεσματικό. Εμφανέστερη διαφορά η νέα οθόνη πολυμέσων, που δεν είναι πλέον ενσωματωμένη, αλλά στέκεται μόνη της στην κορυφή της κονσόλας. Αυτή η νέα διάταξη επέτρεψε στο ταμπλό να χαμηλώσει προς όφελος της ορατότητας, αλλά και της αίσθησης ευρυχωρίας. Επιπλέον, το επάνω μέρος του ταμπλό είναι από μαλακό ποιοτικό πλαστικό με εξωτερικές ραφές, που δίνει μια premium αίσθηση. 

Hyundai Tucson 2019 ταμπλό

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή κι εποπτική, αν και η φαρδιά κολόνα της σκεπής σε συνδυασμό με τον καθρέφτη δημιουργούν μια τυφλή γωνία. Το τιμόνι και το κάθισμα ρυθμίζονται κατά πολλούς τρόπους ώστε να βολευτούν όλοι. Το κάθισμα στηρίζει πολύ σωστά το σώμα και ο χώρος περισσεύει ακόμη και για έναν ψηλό οδηγό, παρά την ύπαρξη ανοιγόμενης ηλιοροφής στο «δικό μας» Tucson.

Άφθονος είναι κι ο χώρος στο πίσω κάθισμα. Το πλάτος μάλιστα επαρκεί για να χωρέσουν τρεις ενήλικοι, και ο μεσαίος δεν κάθεται τόσο άβολα όσο σε άλλα αυτοκίνητα αφού το κεντρικό τούνελ στο δάπεδο δεν είναι ψηλό. Οι δύο ακριανοί πάντως έχουν το πρόσθετο πλεονέκτημα του αναδιπλούμενου υποβραχιόνιου και της ανακλινόμενης (σε 7 θέσεις) πλάτης του καθίσματος.

Οι θήκες για μικροπράγματα στην καμπίνα είναι αρκετές, περιλαμβανομένης και μιας θέσης επαγωγικής φόρτισης του κινητού. Για τις αποσκευές, το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο, με χωρητικότητα έως και 513 lt στις απλές εκδόσεις. Όμως στην υβριδική ο χώρος μειώνεται στα 459 lt λόγω της ύπαρξης της μπαταρίας 48V. Σε κάθε περίπτωση, το δάπεδο έρχεται «πρόσωπο» με το κατώφλι και τα διπλωμένα καθίσματα, έτσι ώστε ο χώρος φόρτωσης να είναι ενιαίος, χωρίς σκαλοπάτια.  

Ολιγαρκής ζωντάνια    
Το αυτόματο, τετρακίνητο Tucson δεν είναι ελαφρύ. Όπως το μετρήσαμε, έφτανε τα 1.690 kg – λιγότερα πάντως απ’ όσο ζύγιζαν τα 2λιτρα, τετρακίνητα Skoda Kodiaq και VW Tiguan με το κιβώτιο DSG.

Το Hyundai αναμενόμενα δεν πλησιάζει τα δύο παραπάνω αυτοκίνητα σε επιδόσεις, αλλά είναι λίγο πιο γρήγορο συνολικά από ένα Jeep Compass 2.0 MTJ AT9 AWD των 140 PS και σαφώς ταχύτερο από όλα τα προσθιοκίνητα, αυτόματα ντίζελ crossover/SUV των 1,5-1,6 λίτρων που έχουμε μετρήσει. 

Πέρα από τα νούμερα, το Tucson δείχνει ζωηρό και σε αίσθηση, δίνοντας την εντύπωση δίλιτρου μάλλον παρά 1.6. Αρχικά δεν καταλαβαίνεις ούτε ότι είναι υβριδικό, αφού δεν κινείται ηλεκτρικά σε μικρές ταχύτητες ούτε ρολάρει ελεύθερα όταν αφήνεις το γκάζι. Τελικά, αυτά που προδίδουν την ύπαρξη του συστήματος MHSG 48V είναι άμεση εκκίνηση με το stop/start, η ισχυρότερη επιβράδυνση όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι και η πιο ζωντανή και γεμάτη απόκριση του κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές, εκεί που τα περισσότερα ντίζελ είναι νωθρά ή και εντελώς αδρανή. Να σημειώσουμε επίσης ότι το σύστημα δεν μένει πρακτικά ποτέ από μπαταρία και συνεχίζει να βοηθάει ακόμη και μετά από πολλή ώρα γρήγορης οδήγησης με φουλ γκάζι. 

Hyundai Tucson side panning

Το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη λειτουργεί κι αυτό άψογα, αλλάζοντας ταχύτητες γρήγορα και σχεδόν ανεπαίσθητα, και κάνοντας πρόθυμα kickdown ακόμη κι αν δεν έχεις επιλέξει το οδηγικό πρόγραμμα Sport. Φροντίζει να είσαι πάντα με τη σωστή σχέση, ανάλογα με τον τρόπο που οδηγείς, και ανταποκρίνεται καλά στη γρήγορη οδήγηση και τις χειροκίνητες αλλαγές με το μοχλό ή τα «αυτιά» στο τιμόνι.

Όσον αφορά στην οικονομία, δεν είναι λογικό να περιμένουμε εντυπωσιακά μειωμένη κατανάλωση από ένα ήπιο, βοηθητικό σύστημα 48V. Το mild hybrid Tucson 1.6, με μέση κατανάλωση 8,1 lt/100km στη δοκιμή μας, καίει όσο περίπου κάποια δίλιτρα τερακίνητα – όντας βέβαια πολύ πιο οικονομικό από οποιοδήποτε ανάλογο βενζινοκίνητο SUV 4x4.
    
Ευκολία κι ασφάλεια    
Το Tucson οδηγείται εξαιρετικά εύκολα κι έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αν και η ανάρτηση δεν είναι τόσο απορροφητική όσο θα περίμενες, ειδικά με τα (έξτρα) λάστιχα 245/45-19 του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. 

Όμως, η σχετικά σφιχτή ανάρτηση ελέγχει πιο σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος, δίνοντας μεγαλύτερη σταθερότητα σε όλες τις συνθήκες. Στο ταξίδι, το Tucson είναι ακλόνητο και πολύ ξεκούραστο, με χαμηλό θόρυβο από όλες τις πηγές. Αλλά και στη γρήγορη οδήγηση συμπεριφέρεται καλύτερα απ’ ό,τι περιμένεις, γέρνοντας μετρημένα και προοδευτικά, και κρατώντας πεισματικά τη γραμμή του. Μόνο όταν το πιέσεις πολύ υποστρέφει κι επεμβαίνει το VSC. Ο ενθουσιώδης οδηγός θα βρει το τιμόνι ακριβές, αλλά χωρίς αίσθηση που να τον εμπνεύσει να κινηθεί σε σπορ ρυθμούς. Όμως ένα οικογενειακό SUV δεν είναι φτιαγμένο για τέτοια χρήση.

Hyundai Tucson στροφή εμπρός

Είναι για χρήση εκτός δρόμου; Εξαρτάται. Το σύστημα HTRAC αντιδρά αρκετά γρήγορα στέλνοντας ροπή στον πίσω άξονα, και μπορείς να κλειδώσεις τον κεντρικό συμπλέκτη ώστε να έχεις ελκτική πρόσφυση στα δύσκολα περάσματα. Όμως η απόσταση των μόνο 17,2 cm από το έδαφος, οι μέτριες γωνίες υπέρβασης εμποδίων και βέβαια τα 18άρια ή 19άρια λάστιχα δρόμου δεν είναι για πολλές περιπέτειες και σε περιορίζουν ουσιαστικά σε βατούς χωματόδρομους ή χιονισμένη άσφαλτο.

Παράπονο από τα φρένα πάντως δεν θα έχεις πουθενά. Ανταποκρίνονται άμεσα στο πεντάλ, έχουν δυνατή υποβοήθηση αλλά προοδευτική λειτουργία, αντέχουν στην εντατική χρήση κι έδωσαν καλές αποστάσεις ακινητοποίησης στις μετρήσεις μας. 
 
 Μια έκδοση για τον καθένα            
To ανανεωμένο Tucson προσφέρεται σε 17 διαφορετικές εκδόσεις. Οι τιμές ξεκινούν από τα €20.590 για το προσθιοκίνητο με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 των 132 PS, ενώ για το αντίστοιχο τουρμποντίζελ των 115 PS πρέπει να εκταμιεύσεις €22.370 – ή €24.990 αν έχει και το υβριδικό σύστημα 48V. Η αντίστοιχη έκδοση των 136 PS ξεκινά από τα €26.190 και με το αυτόματο κιβώτιο 7-DCT πάει στα €28.890. Η τετρακίνητη έκδοση ξεκινά από τα €29.090 με χειροκίνητο κιβώτιο και φτάνει τα €31.990 με το αυτόματο DCT, που διατίθεται μόνο με τον κορυφαίο εξοπλισμό Premium.

Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι τέσσερις, με τη βασική Comfort να έχει πολλά στάνταρ στοιχεία άνεσης, αλλά κανένα από το πακέτο ασφαλείας SmartSense. Η Style είναι πλουσιότερη κι έχει στάνταρ περιοριστή ταχύτητας, ενώ στην Exclusive προστίθενται και τα στατικά φώτα ομίχλης/στροφής. Τέλος, η κορυφαία έκδοση Premium έχει ό,τι φανταστείς από εξοπλισμό άνεσης, συν το πλήρες πακέτο οδηγικών βοηθημάτων SmartSense.

Όλες οι τιμές του Tucson είναι ανταγωνιστικές και η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη είναι από τις καλύτερες της αγοράς –καλύπτοντας και την μπαταρία των 48V.  

Hyundai Tucson στροφή  

Τι λέει το DRIVE
H επιτομή του οικογενειακού SUV: ευρύχωρο, πρακτικό, καλοφτιαγμένο, εύκολο και ασφαλές στην οδήγηση. Στην αυτόματη, τετρακίνητη, ντίζελ έκδοσή του αποτελεί μια πολύ καλή και σημαντικά φθηνότερη εναλλακτική πρόταση στα δίλιτρα μοντέλα του ανταγωνισμού, αν και δεν υπερέχει σε οικονομία καυσίμου παρά το υβριδικό σύστημα. Μόνο οι εραστές της σπορ οδήγησης και της εκτός δρόμου περιπέτειας ενδέχεται να μη μείνουν απόλυτα ικανοποιημένοι. 
Τιμή Από €31.990 (€29.090 με το χειροκίνητο κιβώτιο)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 136 PS @ 4.000 rpm, 320 Nm @ 2.000-2.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-160 km/h 32,0”
0-400 m 17,7” @ 127,9 km/h
0-1.000 m 32,4” @ 160,9 km/h
60-160 km/h 27,1”
50-80 km/h 3,6”
80-110 km/h  5,5”
110-140 km/h  9,2”
Φρένα 100-0 km/h 37,8 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 127 g/km
Διαστάσεις 4.480 x 1.850 x 1.660 mm
Χώρος αποσκευών 459 lt
Βάρος 1.690 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube