Test drive: Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 PS 7DCT

Test drive: Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 PS 7DCT

Με το Bayon η Hyundai κερδίζει τον πελάτη που βλέπει το i20 αλλά θέλει το… κάτι παραπάνω. Και με το αυτόματο κιβώτιο του δίνει κάτι ακόμα παραπάνω.

Με το Bayon, η Hyundai κάνει εμφανή την παρουσία της στην δημοφιλή κατηγορία των αστικών crossover. Απευθυνόμενη σε ένα ευρύ κοινό που αρέσκεται να οδηγεί κάτι με ξεχωριστό στιλ και αποζητά την πρακτικότητα αλλά και την οικονομία. Στην ουσία έρχεται να τοποθετηθεί μεταξύ του σουπερμίνι i20 και του B-SUV Kona.

Η χρυσή τομή
Στη βασική του έκδοση με τον 1.2 MPI κινητήρα των 84 PS, είναι προφανές πως το αυτοκίνητο δεν διεκδικεί δάφνες για τις επιδόσεις του. Έτσι, όσοι θέλουν σβελτάδα πάνε κατευθείαν στην έκδοση με τον 1.000άρη τούρμπο των 100 PS, ο οποίος μπορεί να συνεργάζεται είτε με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο είτε με 7άρι DCT διπλού συμπλέκτη, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής.

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την έκδοση των 120 PS, η οποία συνοδεύεται από ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Να σημειώσουμε πως το τελευταίο είναι διαθέσιμο και στην έκδοση των 100 PS, όμως το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν χωρίς αυτό. Πρακτικά, αυτό σημαίνει εκπομπές CO2 121-125 g/km χωρίς το υβριδικό πακέτο και 117-121 g/km με αυτό.

Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 PS 7DCT

Σε κάθε περίπτωση, ο 3κύλινδρος 1.000άρης T-GDi είναι γνωστός μας και από πολλά ακόμα μοντέλα της Hyundai. Η εφαρμογή υψηλής τεχνολογίας με αποκορύφωμα το σύστημα CVVD που μεταβάλλει συνεχώς τη διάρκεια στο άνοιγμα των βαλβίδων, εγγυάται σωστή καμπύλη ροπής και ισχύος: Η πρώτη κορυφώνεται στα 172 Nm μεταξύ 1.500 και 4.000 rpm, ενώ η δεύτερη στους 100 PS μεταξύ 4.500 και 6.000 rpm.

Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και με εξαίρεση το ραλαντί δεν καταλαβαίνεις κραδασμούς, ενώ έχει καλή απόκριση και γραμμική απόδοση τόσο στο βασικό όσο και στο σπορ προφίλ λειτουργίας. Μόνο αν ανεβάσεις ψηλά τις στροφές αναζητώντας ό,τι μπορεί να δώσει θα αποδειχθεί θορυβώδης. Αντίθετα, το αυτόματο 7άρι κιβώτιο είναι το ιδανικό αγχολυτικό για την πόλη και ποτέ δε θα προβληματίσει.

Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 PS 7DCT

Τα 0-100 km/h διαρκούν σύμφωνα με την εταιρεία 11,7’’ και η τελική φτάνει τα 180 km/h (11,3” και 183 km/h οι αντίστοιχες τιμές για το χειροκίνητο που έχουμε επαληθεύσει απόλυτα με τις μετρήσεις μας), επιδόσεις που κρίνονται αξιοπρεπείς. Όσο για τη μέση κατανάλωση της δοκιμής μας, έφτασε τα 8,1 lt/100 km που είναι 0,4 lt/100 km παραπάνω από του χειροκίνητου. Αυτή η τιμή όμως δεν αφορά σε ιδιαίτερα οικονομική οδήγηση με την επιλογή του ECO προγράμματος (COMFORT και SPORT τα άλλα δύο), που σημαίνει πως μπορεί να πέσει κάτω από τα 7,5 lt/100 km.

Παρά το γεγονός πως έχουμε να κάνουμε με ένα crossover, η οδική συμπεριφορά ελάχιστα διαφέρει από ενός σουπερμίνι. Η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας με ενσωματωμένη αντιστρεπτική πίσω) δεν κουράζει, απομονώνει από την καμπίνα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και ελέγχει σωστά το βάρος του αυτοκινήτου.

Το Bayon σε εμπνέει να το εμπιστευτείς και δεν θα σε προδώσει. Έχει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και στις στροφές θα το νοιώσεις να γέρνει λίγο παραπάνω από το i20, χωρίς να σε φοβίζει. Πολύ θετική είναι η αίσθηση από τα φρένα, όπως και η πληροφόρηση που παίρνεις από το σύστημα διεύθυνσης. Η αίσθηση δεν είναι βέβαια σπορ αλλά ούτε και αισθάνεσαι το εμπρός σύστημα να «χαζεύει» αδικαιολόγητα, την ώρα που το σύνολο αποδεικνύεται ομοιογενές και στιβαρό.

Σύγχρονο Hyundai
Το Bayon ακολουθεί τη σχεδιαστική ταυτότητα «Sensuous Sportiness» της Hyundai, που χαρακτηρίζεται από έντονες ακμές και τριγωνικά σχήματα, όπως για παράδειγμα τα φώτα-βέλη πίσω. Στο εσωτερικό μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερα άτομα και αποσκευές συνολικού όγκου 411 lt (με κιτ επισκευής ελαστικού).

Με το ταμπλό να έρχεται κατευθείαν από το i20, έχουμε την ανάλογη συντηρητική σχεδίαση και τα σκληρά πλαστικά, με καλή όμως συναρμολόγηση. Η θέση οδήγησης είναι η σωστή, το τιμόνι ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25’’ αλλάζει χρώμα ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που θα επιλέξει ο οδηγός.

Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 PS 7DCT

Εύχρηστη αποδεικνύεται και η οθόνη αφής (8’’ ή 10,25’’ ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού) που φιλοξενεί όλες τις πληροφορίες από το σύστημα πολυμέσων. Η συνδεσιμότητα είναι κορυφαία ακόμη και στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού που για την αυτόματη έκδοση είναι το Premium, με στάνταρ Android Auto και Apple CarPlay χωρίς ανάγκη καλωδίου, ενώ στις ακριβότερες εκδόσεις υποστηρίζεται και ασύρματη φόρτιση του κινητού. Τέλος, μια πλήρης σουίτα από συστήματα υποβοήθησης του οδηγού εξασφαλίζει μέγιστο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας σε κάθε περίπτωση.

Διαμορφώστε το δικό σας Hyundai Bayon εδώ

Εν κατακλείδι έχουμε ένα αυτοκίνητο που έρχεται τόσο ξεκάθαρα όσο και πετυχημένα να καλύψει το όποιο κενό ανάμεσα στο i20 και το Kona. Είναι μια έξυπνη κίνηση που διευρύνει το κοινό της Hyundai, δελεάζοντας αυτόν που θα ξεκινήσει για το σούπερμινι της μάρκας ώστε να βάλει λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Σε κάθε περίπτωση η τιμή των €19.890 για το επίπεδο εξοπλισμού Premium και €20.890 για το Distinctive είναι, δεδομένου του πλούσιου εξοπλισμού, της 5ετούς εγγύησης χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων και τα πέντε χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας και ετήσιου τεχνικού ελέγχου, μια από τις πιο συμφέρουσες της αγοράς.


Τι λέει το DRIVE
Η Hyundai έφτιαξε ένα «αστικό crossover» το οποίο προσφέρει περισσότερους χώρους και πρακτικότητα από το i20, δίχως να επιβαρύνει πολύ τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Τιμή Από €19.890
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, συνεχώς μεταβαλλόμενη διάρκεια ανοίγματος βαλβίδων CVVD, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Απόδοση 100 PS/4.500–6.000 rpm, 172 Nm/1.500–4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2121-125 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.180 x 1.775 x 1.490 mm
Χώρος αποσκευών 411 lt
Βάρος 1.145 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube