Από άποψης μεγέθους, δεν είμαστε σίγουροι πού θα πρέπει να το κατατάξουμε. Το νέο Honda HR-V e:HEV έχει κερδίσει 66 mm σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, φτάνοντας αισίως τα 4,34 m. Σαν B-SUV δείχνει μεγάλο, ταυτόχρονα όμως δεν περνάει ξεκάθαρα το κατώφλι των C-SUV. Αδιάφορο, θα σκεφτείτε και θα συμφωνήσουμε, καθώς στην προκειμένη περίπτωση, αυτή είναι η μικρότερη από τις έγνοιες μας.
Πρακτικά, στεκόμαστε μπροστά σε ένα μοντέλο που ανατρέπει πολλά από τα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Σε σχεδιασμό, σε αρχή λειτουργίας, ακόμα και στις λεπτομέρειες που αλληλοεπιδρά ο άνθρωπος με τη μηχανή. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το νέο HR-V e:HEV βασίζεται στο καινούριο πάτωμα Global Small Platform της Honda, το ίδιο που χρησιμοποιεί και το Jazz. Αυτό προσφέρει ακαμψία, ασφάλεια και -σε συνδυασμό με το πενάκι των σχεδιαστών- ένα αφύσικα ευρύχωρο εσωτερικό, για τις δεδομένες εξωτερικές διαστάσεις.
Ψευδαίσθηση
Δεν γνωρίζουμε πως το κατάφεραν, οπτικά όμως το αυτοκίνητο δείχνει πολύ μεγαλύτερο από όσο είναι στην πραγματικότητα. Και πιο όμορφο, επίσης, σε σχέση με την απερχόμενη γενιά. Αυτή η ψευδαίσθηση του εξωτερικού όγκου, κατά έναν απροσδιόριστο τρόπο, κατορθώνει να γίνεται πραγματικότητα στην καμπίνα. Το εσωτερικό πλάτος, τα άνετα καθίσματα μπροστά αλλά και ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια (+35mm) και το κεφάλι των πίσω επιβατών, δεν είναι κάτι που συναντάς συχνά σε μοντέλα αυτής της κατηγορίας.
Με τη γλώσσα των αριθμών, αυτό το τελευταίο το πληρώνεις σε ένα βαθμό στο διαμέρισμα των αποσκευών, αφού η χωρητικότητά του περιορίζεται στα 335 lt. Και πάλι όμως, το τετραγωνισμένο σχήμα, σε συνδυασμό με την έξυπνη σχεδίαση της εταζέρας, σου δίνουν την ψευδαίσθηση ότι χωράει περισσότερα από όσα λένε τα χαρτιά.
H μεγαλύτερη, ίσως, καινοτομία του νέου HR-V e:HEV έχει να κάνει με το υβριδικό σύστημα κίνησης i-MMD
Το ταμπλό δείχνει και είναι προσεγμένο, στο γνωστό πρότυπο της Honda. Αρκετά από τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι πιο σκληρά από όσο θα θέλαμε, κανένας όμως δεν μπορεί να κριτικάρει την ποιότητα και τη συναρμογή τους, ενώ ακόμα και ο τελευταίος διακόπτης λειτουργεί τέλεια. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται πλήρως και η περιμετρική ορατότητα είναι καλή. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του άφθονους χώρους για μικροαντικείμενα, που καθιστούν την καθημερινότητα ευχάριστη. Πολύ περισσότερο όμως, στέκεται μπροστά σε ένα από τα πιο άρτια εργονομικά σαλόνια της κατηγορίας.
Ο κλιματισμός ρυθμίζεται εύκολα από φυσικούς διακόπτες και υπάρχει μέχρι θερμαινόμενο τιμόνι. Το Infotainment είναι νέο, με φιλικό user interface, πολλές λειτουργίες και πλήρη συνδεσιμότητα με κινητά τηλέφωνα. Η οθόνη των 9” είναι φυσικά αφής, διαθέτει όμως και τους βασικούς φυσικούς διακόπτες. Παράλληλα, προσφέρει διασύνδεση μέσω του My Honda+ app, ώστε να μπορεί ο ιδιοκτήτης να ασκεί και απομακρυσμένο έλεγχο στο αυτοκίνητο.
Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, με παραμετροποίηση που δεν βρίσκεις σε πολλούς κατασκευαστές. Και όσο για τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά, θα σημειώναμε την προσεγμένη τοποθέτηση των ηχείων για την καλύτερη αναπαραγωγή της μουσικής, καθώς και το σύστημα Air Diffusion. Αυτό το τελευταίο επιτρέπει τη διαφοροποίηση της ροής του αέρα από τους αεραγωγούς που βρίσκονται στα άκρα του ταμπλό, ώστε να παραπέμπει σε ένα φυσικό αεράκι μέσα στην καμπίνα.
Σύνθετο αλλά αποτελεσματικό
Αλλάζοντας τώρα θέμα, η μεγαλύτερη, ίσως, καινοτομία του νέου HR-V e:HEV έχει να κάνει με το σύστημα κίνησης i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive). Ναι μεν μιλάμε για ένα υβριδικό μοντέλο, ο τρόπος λειτουργίας του όμως διαφέρει παρασάγγας από τα συμβατικά υβριδικά και μοιράζεται στοιχεία στη λογική του με το επίσης πρωτοποριακό Mitsubishi Outlander PHEV.
Εδώ έχουμε ένα μοτέρ βενζίνης με τεχνολογία VTEC και 1,5 lt που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, καθώς και δύο ακόμα ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος λειτουργεί -κατά κανόνα- για την κίνηση του αυτοκινήτου και ο δεύτερος παίζει το ρόλο γεννήτριας ώστε να φορτίζει το συσσωρευτή ιόντων λιθίου. Η όλη λειτουργία είναι αρκετά σύνθετη, διαθέτοντας ουσιαστικά τρία προγράμματα, το EV Drive, το Hybrid Drive και το Engine Drive.
Στο πρώτο, προφανώς, έχουμε αμιγή ηλεκτροκίνηση. Στο δεύτερο -σε συνθήκες χαμηλού φορτίου- ο βενζινοκινητήρας απομπλέκεται από τους τροχούς και λειτουργεί μόνο για να τροφοδοτεί με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα. Και στο τρίτο, η κίνηση μεταφέρεται απευθείας από το θερμικό μοτέρ στους κινητήριους τροχούς χωρίς κλασικό κιβώτιο, αλλά μέσω σταθερής σχέσης μετάδοσης.
Στην πράξη, όλο αυτό λειτουργεί ιδιαίτερα πολιτισμένα σε καθημερινές συνθήκες, αλλά γίνεται λίγο παράξενο με βουητό και αίσθηση πατιναρίσματος όταν πατήσεις ξαφνικά πολύ το γκάζι. Καταφέρνει όμως να μειώσει εντυπωσιακά την κατανάλωση, σε επίπεδα που εύκολα αγγίζουν τα 5,6 lt/100 km κατά μέσο όρο. Ο οδηγός έχει μάλιστα στη διάθεσή του και paddles, για να επιλέγει ένα από τα τέσσερα προγράμματα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας.
Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 10,6” ενώ η τελική αγγίζει τα 170 km/h. Και όσο για την οδική συμπεριφορά, ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία του παλαιότερου HR-V αλλά είναι αναβαθμισμένη σε κάθε επίπεδο. Το πιο άκαμπτο πλαίσιο, σε συνδυασμό με τις βελτιώσεις στην ανάρτηση χαρίζει κατάτι πιο δυναμικά χαρακτηριστικά. Η ευστάθεια του αυτοκινήτου δείχνει βελτιωμένη ενώ αντίστοιχα έχουν περιοριστεί και οι κλίσεις στις στροφές. Σε ένα βαθμό παίζει το ρόλο του και το AHA (Agile Handling Assist), καθώς επίσης τα τρία προγράμματα Econ, Normal και Sport, που μεταβάλλουν στοιχεία του χαρακτήρα του. Η ποιότητα κύλισης δικαίως μπορεί να θεωρηθεί ποιοτική όσο δεν οδηγείς με το γκάζι πολύ πατημένο, ενώ το τιμόνι είναι αρκετά άμεσο και ακριβές αλλά και τα φρένα δείχνουν καλά σε αίσθηση και απόδοση.
Σε ποιους απευθύνεται; Οπωσδήποτε σε όσους επιθυμούν τους βέλτιστους χώρους από ένα αμάξωμα με απόλυτα λογικές εξωτερικές διαστάσεις. Σε αυτούς που εκτιμούν την ποιότητα κατασκευής και, πρωτίστως, σε όλους όσους θέλουν να κάνουν πραγματική οικονομία καυσίμου. Το μόνο ουσιαστικό αγκάθι του Honda HR-V e:HEV είναι η τιμή, αφού οι €33.350 της βασικής έκδοσης Elegance σίγουρα δεν είναι ευκαταφρόνητες, όσο καλός εξοπλισμός κι εάν τις συνοδεύει.
Τι λέει το DRIVE
Το HR-V έχει κορυφαία τεχνολογία και ποιότητα σε κάθε επίπεδο, καθώς και μοναδικά ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα για το συγκεκριμένο μέγεθος αμαξώματος. Είναι σίγουρα πολύ ακριβό μα και ένα εξαιρετικό SUV που καίει ελάχιστα στην πραγματική ζωή.
Τιμή Από €33.350
Τεχνολογία HEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16V, άμεσος ψεκασμός, λειτουργία σε κύκλο Atkinson, 107 PS/6.000-6.400 rpm, 131 Nm/ 4.500-5.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 1 131 PS, 253 Nm, συσσωρευτής ιόντων λιθίου, κίνηση εμπρός, κιβώτιο σταθερής σχέσης
Συνδυαστική απόδοση 131 PS, 253 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 122 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.340 x 1.790 x 1.582 mm
Χώρος αποσκευών 335-1.305 lt
Βάρος 1.455 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης