Test drive: Ford Mustang Mach-E GT

Test drive: Ford Mustang Mach-E GT

Μη σας ξεγελά η εικόνα. Η Mustang Mach-E GT είναι το δεύτερο πιο ισχυρό αυτοκίνητο στην ιστορία της Ford μετά το θρυλικό «GT». Kαι δεν είναι σούπερκαρ αλλά ένα SUV που μπαίνει στην πρίζα. Ποιος θα το πίστευε…

Μπορείς να κατηγορήσεις τους Αμερικάνους για χίλια δύο πράγματα. Δεν μπορείς όμως να μην τους παραδεχτείς για κάτι: Για τις γνώσεις τους πάνω στο Mάρκετινγκ. Αυτοί το δημιούργησαν και αυτοί είναι που γνωρίζουν τα μυστικά του καλύτερα από τον καθένα. Πάρτε για παράδειγμα τη σύγχρονη Mustang Mach-E.

Πήραν ένα όνομα με μεγάλη ιστορία, το οποίο είναι βαθιά χαραγμένο στην αμερικανική κουλτούρα των pony cars, για να το επανατοποθετήσουν στην αγορά μέσα από τον εξηλεκτρισμένο δρόμο και σε SUV αμάξωμα. Καμία σχέση δηλαδή... Πέτυχαν όμως αφού το αποτέλεσμα τους δικαίωσε. Και δεν αναφέρομαι μόνο στο εμπορικό σκέλος. Υποσυνείδητα, ο πελάτης συνδέει τελικά το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον της Mustang. 

Ford Mustang Mach-E GT

Οι δε επιδόσεις, ειδικά στην κορυφαία έκδοση GT που πλέον έφτασε και στην Ελλάδα, κατά βάση σοκάρουν. Εδώ και τώρα έχεις διαθέσιμους 487 PS και 860 Nm. Για να το καταλάβετε κάπως καλύτερα, το «απόλυτο» Ford GT με τον twin turbo V6 EcoBoost των 3,5 lt, αποδίδει 670 PS/6.250 rpm με 745 Nm/5.900 rpm. Τα νούμερα της Mach-E GT είναι εντυπωσιακά, όχι μόνο τον ανυποψίαστο αλλά ακόμα και για τον έμπειρο οδηγό. Αρκούν όμως;

Διαφορετική όσο χρειάζεται
Προτού περάσουμε στην ουσία ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά στην εμφάνιση της GT που την κάνουν να ξεχωρίζει από τις απλές εκδόσεις του μοντέλου. Όχι τίποτε άλλο, για να ξέρετε με τι έχετε να κάνετε σε περίπτωση που την συναντήσετε στο δρόμο. Έχουμε λοιπόν και λέμε: Διατίθεται σε δύο χρωματισμούς αμαξώματος που ονομάζονται Grabber Blue και Cyber Orange (όπως αυτό της δοκιμής). Η τρισδιάστατη μάσκα της είναι βαμένη σε Dark Matter Grey, ενώ ο εμπρός προφυλακτήρας είναι ελαφρώς επανασχεδιασμένος με νέες εισαγωγές αέρα και σπόιλερ.

Πατάει σε 20άρες ζάντες και τα λάστιχα είναι Pirelli P Zero διάστασης 245/45 , με τις «Colorado Red» δαγκάνες των φρένων να είναι τετραπίστονες (εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι 385 mm, πίσω συμπαγείς 316 mm) και να φέρουν την υπογραφή της Brembo.

Ford Mustang Mach-E GT

Η καμπίνα δεν έχει κι αυτή με τη σειρά της σημαντικές διαφορές. Παραμένει ευρύχωρη, ποιοτική, εργονομική και τεχνολογικά προηγμένη. Και εδώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η εύχρηστη οθόνη αφής των 15,5’’ αλλά πλέον οδηγός και συνοδηγός κάθονται στις μπάκετ καθισματάρες της Ford Performance (με επένδυση από διάτρητο ύφασμα τύπου σουέντ), οι οποίες είναι ειδικά σχεδιασμένες για να στηρίζουν κορυφαία το σώμα στις στροφές.

Εξυπακούεται πως ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης της οδήγησης όπως Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centring, Lane-Keeping System με Blind Spot Assist, Active Park Assist 2.0 και Pre Collision Assist με Auto Emergency Braking.

Ένα SUV με επιδόσεις supercar
Η Mach-E GT διατηρεί τη διάταξη των δύο ηλεκτροκινητήρων των εκδόσεων AWD Extended Range, ωστόσο για την περίσταση το τεχνικό team της Ford Performance φρόντισε ώστε να φθάνει περισσότερη δύναμη στους πίσω τροχούς. Επίσης, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ψύχεται με λάδι και προσφέρει τη μέγιστη ροπή του... μέσα σε λιγότερο από 1’’. 

Οι μπαταρίες τοποθετούνται στο πάτωμα και είναι ιόντων λιθίου με ονομαστική χωρητικότητα 99 kWh εκ των οποίων ωφέλιμες οι 88 kWh. Σύμφωνα με τη Ford είναι σε θέση να προσφέρουν έως 500 km αυτονομίας με μία μόλις φόρτιση, ενώ σε έναν ταχυφορτιστή 150 kW ο συσσωρευτής μπορεί να ανακτήσει ενέργεια για την κάλυψη 99 km μέσα σε μόλις 10’. Και μέσα σε 45’, φορτίζει από το 10% έως και το 80% της συνολικής χωρητικότητας.

Για τους λάτρεις των αριθμών, σύμφωνα με τη Ford η «GT» χρειάζεται μόλις 3,7’’ για τα 0-100 km/h! Αυτό σημαίνει πως αν σταθεί δίπλα σε μια Porsche 911 GT3 θα «χάσει» για μόλις 0,3’’ απέναντι σε μια Touring, θα κερδίσει για 0,3’’! Η σύγκριση αγγίζει τα όρια της ιεροσυλίας αλλά σίγουρα κάτι δείχνει για την ωμή επιτάχυνση των ηλεκτρικών και οφείλουμε να το χωνέψουμε: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιπέδου Mustang Mach-E GT, είναι οι σύγχρονοι serial killers πολλών σούπερκαρ με θερμικούς κινητήρες. Στην ευθεία…

Ford Mustang Mach-E GT

Με ένα τέτοιο αυτοκίνητο η αλήθεια είναι ότι κοιτάς τους πάντες αφ’ υψηλού. Και όχι εξαιτίας της θέσης οδήγησης. Σχεδόν κανένα από τα αυτοκίνητα που θα σταθούν δίπλα σου δεν μπορεί να επιταχύνει αντίστοιχα. Είναι ουσιαστικά σαν να κλέβεις εκκλησία ή σαν να παίρνεις γλυφιτζούρι από μικρό παιδί η όποια αντιπαράθεση. Επειδή όμως δεν είμαστε σε αγώνες dragster, αυτό που μας καίει είναι το πόσο σωστά περνά όλη αυτή η ωμή δύναμη στο δρόμο.

Η Mustang Mach-E GT έχει καταφέρει να συνδυάσει σωστά δυο χαρακτηριστικά. Τη σπορ αίσθηση και τη φιλικότητα. Δε θα κουράσει σε καθημερινή χρήση, παρότι σφιχτή. Είναι αθόρυβη, με εξαιρετική κύλιση και σωστά μονωμένη καμπίνα που σημαίνει απόλυτη ηρεμία για το πλήρωμά της. Επιπλέον, σε αστικό περιβάλλον αποδεικνύεται και αρκετά φειδωλή σε ανάγκη για ρεύμα, δεδομένου πάντα του χαρακτήρα και της δύναμής της. Θα χρειαστεί κοντά στις 20 kWh/100 km, τιμή που εάν αποφασίσεις να δουλέψεις το σύστημα στο maximum βλέπεις με ευκολία και σε πολλές περιπτώσεις να ξεπερνά τις 30 kWh/100 km, που πρακτικά σημαίνει ότι με το πόδι στο πάτωμα η αυτονομία ίσα που υπερβαίνει τα 250 km. Για να είμαστε δίκαιοι βέβαια, κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στα σπορ μοντέλα με κινητήρα βενζίνης.

Ford Mustang Mach-E GT

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό που προκαλεί εντύπωση οδηγώντας τη, είναι το πόσο σωστά «δουλεύει πίσω». Από την άποψη ότι φτάνει περισσότερη δύναμη στους πίσω τροχούς σε σχέση με τους εμπρός, κι αυτό βοηθά πολύ σε γρήγορο τέμπο οδήγησης. Τόσο στην τοποθέτηση στη στροφή όσο και στην έξοδο. Σε συνδυασμό δε με το πολύ καλό σε αίσθηση και απόκριση τιμόνι, διορθώνεις τυχόν γλίστρημα της ουράς χωρίς να βάλεις στο παιχνίδι τα ηλεκτρονικα συστήματα ευστάθειας που αναπόφευκτα εάν εμπλακούν, θα κόψουν τον ρυθμό.

Το εμπρός σύστημα ωστόσο είναι ελαφρώς αποστειρωμένο ως προς την πληροφόρηση που προσφέρει. Ακόμα όμως κι αν κάνει να ανοίξει την τροχιά του, κάτι που δεν αποκλείεται στους ελληνικούς δρόμους, ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας είναι εκεί και το σύστημα λειτουργεί όπως πρέπει για να δώσει πρόσφυση και να αποφύγεις τις κακοτοπιές. 

Τα λάστιχα όμως ζορίζονται. Έχουν να διαχειριστούν μεγάλη δύναμη, σχεδόν 2,3 τόνους (2.273 kg) να κουμαντάρουν σε ένα αμάξωμα που ως SUV δεν έχει το χαμηλότερο δυνατό κέντρο βάρους. Όσο καλά στημένο κι αν είναι και όσο αρμονικά κι αν συνεργάζονται μεταξύ τους όλα του τα ηλεκτρονικά συστήματα, αυτό είναι ένα δεδομένο.

Η προσαρμοζόμενη ανάρτηση MagneticRide σε καλό τάπητα και δη σε ανοιχτές καμπές δίνει ρέστα σε ότι αφορά τη λειτουργία της. Προσφέρει ουσιαστικά την ανάσα που χρειάζεται το αυτοκίνητο για να ξεδιπλώσει τις αρετές του και να πας πραγματικά γρήγορα. Σε πιο σφιχτά κομμάτια πάντως δείχνει κάπως πιο νευρική και απόλυτη στις αντιδράσεις της.

Ford Mustang Mach-E GT

Η Mustang Mach-E GT εφοδιάζεται όμως και με ένα επιπλέον πρόγραμμα οδηγήσης, πέραν των γνωστών από τις υπόλοιπες εκδόσεις, Whisper, Active και Untamed. Είναι το «Untamed Plus» και «ξεκλειδώνει» μόνο σε πίστες. Στην χώρα μας δηλαδή θα έχετε το ελεύθερο να το χρησιμοποιήσετε μόνο στα Μέγαρα και στις Σέρρες. Με αυτό σε λειτουργία, οι μονάδες κίνησης αποκτούν το πιο σπορ set up που δύναται να προσφέρει η Mustang Mach-E GT, που σημαίνει αδιάκοπη παροχή ισχύος και ροπής και φυσικά έλεγχο σε πρόσφυση και ευστάθεια που δίνει τη δυνατότητα για «παιχνίδι».

Τελικά, με την Mustang Mach-E GT η Ford δε χωρά αμφιβολία ότι πέτυχε το στόχο της. Δημιούργησε δηλαδή ένα ηλεκτρικό SUV με επιδόσεις σούπερκαρ και ευχάριστη αίσθηση στην οδήγηση, όσο κι εάν υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στους τομείς της αίσθησης αλλά και της πληροφόρησης με το κριτήριο των σπορ αυτοκινήτων. Αν αναλογιστούμε όμως ότι βρισκόμαστε στην αρχή αυτής της νέας τάξης πραγμάτων, τέτοια αυτοκίνητα δείχνουν πως οι εκπλήξεις στο εγγύς μέλλον αναμένονται πολλές και ευχάριστες.


Τι λέει το DRIVE
Η Ford κατάφερε να δημιουργήσει με την κορυφαία έκδοση της Mustang Mach-E GT ένα ηλεκτρικό SUV με αρκετά σπορ στοιχεία αλλά κυρίως με δύναμη... που σοκάρει. 
Τιμή Από €81.220
Τεχνολογία BEV, δύο σύγχρονα μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 88 kWh (ωφέλιμη), 487 PS, 860 Nm, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,7”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση* 25,1 kWh/100 km
Αυτονομία 370-400 km
Εκπομπές CO2 0 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.743 x 2.097 x 1.613 mm
Χώρος αποσκευών 402 lt + 100 lt εμπρός
Βάρος 2.273 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube