Το Kuga είναι το μεσαίο SUV της Ford, επιφορτισμένο με τη δύσκολη αποστολή να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το το Toyota RAV4 και το Honda CR-V.
Προς το παρόν η εξωτερική εμφάνιση παραμένει απαράλλαχτη. Το Kuga είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα μεσαίου SUV, με μήκος λίγο πάνω από τα 4,5 μέτρα και αρκετά δυναμικές γραμμές. Άλλωστε σε αυτό έχουν ποντάρει από την αρχή στη Ford: Nα δείχνει (και να είναι) το Kuga το πιο σπορ μοντέλο της κατηγορίας του.
Η πιο εμφανής αλλαγή στο εσωτερικό είναι η μεγάλη οθόνη 8” του συστήματος πολυμέσων SYNC 2, το οποίο είναι σαφώς πιο προηγμένο και συνολικά αναβαθμίζει την εικόνα. Υποστηρίζει μάλιστα και μια σειρά από φωνητικές εντολές, που καλύπτουν μεγάλο εύρος λειτουργιών, από το τηλέφωνο μέχρι τον έλεγχο του (διζωνικού στη συγκεκριμένη έκδοση) αυτόματου κλιματισμού. Η εργονομία είναι καλή, το ίδιο και η ποιότητα των πλαστικών και της συναρμογής τους. Αποτέλεσμα να βρίσκεσαι μέσα σε ένα μοντέρνο περιβάλλον που πλησιάζει αρκετά την premium κατηγορία. Οι χώροι είναι υπεραρκετοί για τις ανάγκες μιας οικογένειας, ενώ ακόμα και δύο μεγαλόσωμοι ενήλικοι θα βολευτούν μια χαρά πίσω από δύο αντίστοιχου μεγέθους. Ο χώρος αποσκευών με 456 λίτρα χωρητικότητας είναι ικανός μεν, αλλά ο μικρότερος στην κατηγορία. Πάντως είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος, ενώ με €850 επιπλέον μπορείς να το πάρεις με ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα και το σύστημα που ανοίγει με μια κίνηση του ποδιού, όταν για παράδειγμα τα χέρια σου είναι γεμάτα με σακούλες του σούπερ μάρκετ.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε τον ιδανικότερο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου και μετάδοσης. Αυτόν με το δίλιτρο ντίζελ στην έκδοση με τους 180 PS (βγαίνει και με 150), το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων PowerShift και το «έξυπνο» σύστημα Intelligent All-Wheel Drive, με συνεκτικό συμπλέκτη κατασκευής Haldex.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε με το νέο VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4MOTION
Περιμέναμε, είναι η αλήθεια, κάτι περισσότερο από πλευράς επιδόσεων. Δεν είναι μόνο οι 180 ίπποι, αλλά και τα 40,8 kgm ροπής που συνδυάζονται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και που υποδαύλιζαν τις προσδοκίες μας. Ωστόσο, υπάρχει το εμπόδιο των 1.760 κιλών, τα οποία κρίνονται μάλλον πολλά για την κατηγορία. Το μεγαλύτερο σε διαστάσεις Honda CR-V για παράδειγμα (με χειροκίνητο κιβώτιο πάντως) είναι 120 κιλά ελαφρύτερο, ενώ η επίσης μεγαλύτερη και επίσης αυτόματη δίλιτρη ντίζελ BMW X3, είναι 30 κιλά βαρύτερη. Έτσι το Kuga χρειάζεται 10” ακριβώς για τα 100 km/h από στάση, 17,1” για το 400άρι και 31,6” για το χιλιόμετρο. Είναι ωστόσο με διαφορά πιο γρήγορο από την προηγούμενη έκδοση του δίλιτρου TDCi με τους 163 PS, παρά το γεγονός ότι εκείνο ήταν 100 κιλά ελαφρύτερο.
Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, έχουμε επισημάνει ξανά ότι το Kuga είναι από τα πιο ευχάριστα SUV για οδήγηση. Έχει αυτή την ιδιαίτερη «φορντίσια» αίσθηση της καλής ποιότητας κύλισης σε συνδυασμό με ακόμα καλύτερο έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος, κάτι που όταν πρόκειται για SUV εκτιμάς ακόμα περισσότερο. Η τετρακίνηση λειτουργεί γρήγορα και αποτελεσματικά. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος είναι σχεδόν πάντα εμπρός από τις οδηγικές ανάγκες, ακόμα κι όταν εκβιάζεις καταστάσεις. Επιπλέον ηλεκτρονικά βοηθήματα συνδράμουν προς αυτή την κατεύθυνση. Υπάρχει για παράδειγμα το Torque Vectoring Control που όταν χρειαστεί μπορεί να φρενάρει τους εσωτερικούς τροχούς. Το Curve Control ελέγχει την κατανομή ισχύος και προσπαθεί να αναστείλει την υποστροφή, πριν καν το αισθανθεί ο οδηγός και σηκώσει το πόδι από το γκάζι. Αλλά η τετρακίνηση και τα βοηθήματα δεν είναι το κύριο πλεονέκτημα του Kuga. Είναι κυρίως η ρύθμιση της ανάρτησης, η ακαμψία του πλαισίου, το γρήγορο και ακριβές τιμόνι. Στρίβει με μεγαλύτερη προθυμία από τον ανταγωνισμό, κρατά πιο εύκολα τη φόρα του, αλλάζει πιο άμεσα κατεύθυνση.
Αποτέλεσμα είναι να ξεχνάς σχεδόν τι είδους όχημα οδηγείς και να δυσανασχετείς όταν αναπόφευκτα αρχίζει να γλιστρά το εμπρός μέρος, σε σημείο όμως που άλλα SUV θα είχαν ήδη εγκαταλείψει την προσπάθεια. Αναπόφευκτη «θυσία» είναι η άνεση της ανάρτησης, κυρίως όμως σε δρόμους με σοβαρές ανωμαλίες ή σε κακό χωματόδρομο. Δεν κοπανάει, αλλά έχει μια σαφή τάση για αναπηδήσεις. Το PowerShift, δεν έχει αυτή την αμεσότητα ενός DSG και μερικές φορές –ειδικά σε πιο γρήγορο ρυθμό- το λες μέχρι και ράθυμο. Αλλά σε καθημερινή οδήγηση είναι αρκετά ομαλό και σίγουρα ταιριάζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Ο εξοπλισμός, πέρα από το πολύ εύχρηστο SYNC 2, είναι πλούσιος, με αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αναδιπλούμενους καθρέφτες, αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης κ.ά. Αλλά αν θέλεις κάποια επιπλέον βοηθήματα ασφαλείας, θα πρέπει να βάλεις κι άλλο το χέρι στην τσέπη. Το Active City Stop κοστίζει €500, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας €1.010, οι προβολείς Bi-Xenon €1.000. Αν τα προσθέσεις όλα αυτά στην τιμή της έκδοσης Titanium, το τελικό άθροισμα πλησιάζει τα €40.000, τιμή που είναι μάλλον επικίνδυνα κοντά με τον πιο premium ανταγωνισμό. Βέβαια υπάρχουν και πιο φθηνές εκδόσεις, αλλά η συγκεκριμένη είναι αναμφίβολα η πιο ολοκληρωμένη. Και εδώ που τα λέμε για να πάρεις ένα αντίστοιχα εξοπλισμένο premium SUV θα πρέπει να ανέβεις πολύ πιο ψηλά.
Τι λέει το DRIVE
Ο δίλιτρος TDCi των 180 PS σε συνδυασμό με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift ταιριάζουν γάντι στο Kuga. Επιπλέον εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στην κατηγορία του, όσον αφορά την οδήγηση. Η τιμή του πάντως μάλλον βρίσκεται στο πάνω κατώφλι της κατηγορίας
Τιμή €36.477 (έκδοση Titanium)
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο, 180 PS/3.500 rpm, 40,8kgm/2.000-2.500 rpm, διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, κίνηση στους τέσσερις τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 10,0”
0-160 km/h 29,4”
0-400 m 17,1” @ 130 km/h
0-1.000 m 31,6” @ 163,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,7”
50-80 km/h 3,2”
80-110 km/h 5,0”
110-140 km/h 7,8”
Φρένα 100-0 km/h 37,9 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 8,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 140 g/km
Διαστάσεις 4.524 x 1.838 x 1.699 mm
Βάρος 1.760kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία