Test drive: Ford Capri RWD ER, ξαναγράφοντας την Ιστορία

Test drive: Ford Capri RWD ER, ξαναγράφοντας την Ιστορία

Το Μπλε Οβάλ εμπλούτισε την ηλεκτρική γκάμα του με το νέο Ford Capri, το ολοκαίνουργιο SUV του οποίου μόνο το όνομα αποτίνει φόρο τιμής στο θρυλικό κουπέ της δεκαετίας του ’60.

Πριν από 56 χρόνια, το Μπλε Οβάλ αποκάλυψε το Ford Capri στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, τον Ιανουάριο του 1969.

Τότε, ήταν ένα μικρό, ανεπιτήδευτο κουπέ, το οποίο λανσαρίστηκε ως μια ευρωπαϊκή ματιά στη Mustang. Εξάλλου, ο Philip Clark που είχε εμπλακεί στον σχεδιασμό του αμερικανικού pony car ήταν και ο στιλίστας του ευρωπαϊκού αναλόγου του. Το μάρκετινγκ κράτησε ζωντανό το Capri μέχρι το 1986, με περισσότερα από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα να πουλιούνται σε όλον τον κόσμο.

Tο νέο Ford Capri εισέρχεται σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία, όπου πλέον θα πρέπει να βρει τη θέση του. Με την τιμή του να δικαιολογείται από τον πλούσιο εξοπλισμό

Test drive: Ford Capri RWD ER/Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το νέο Capri είναι απόλυτα εναρμονισμένο με την εποχή, καθώς έχει σιλουέτα κουπέ SUV και είναι 100% ηλεκτροκίνητο. Αιρετικό; Ίσως, αλλά το γεγονός ότι αποτελεί μέρος της τρέχουσας τάσης παραμένει, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα να λένε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα απαγορεύσει την πώληση θερμικών αυτοκινήτων από το 2035.

Τώρα όμως, 39 χρόνια ύστερα από το τέλος της καριέρας του ορίτζιναλ μοντέλου, το όνομα «Ford Capri» επανέρχεται στο προσκήνιο και πλέον αναγράφεται στους καταλόγους της εταιρείας. Ο tempora, o mores! Οι Αμερικανοί αποφάσισαν να αναβιώσουν το όνομα, σε μια πολύ διαφορετική μορφή. Καθώς «Capri» ονομάζεται πλέον ένα ηλεκτρικό μεσαίο SUV που πρωτοείδαμε τον Ιούλιο του 2024 και που προκάλεσε αίσθηση λίγους μήνες αργότερα, κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Μια ριζική αλλαγή που, απ’ ό,τι έχουμε διαβάσει στα σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα κι έχουμε ακούσει σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις με τους γενίτσαρους των θερμικών, τους πολέμιους των λογής λογής SUV/crossover και τους φανατικούς της φίρμας, δεν χαροποίησε διόλου. Και το Μπλε Οβάλ απ’ ό,τι βλέπουμε δεν διστάζει να τους τσιτσιρίζει. Το ίδιο έκανε με τη Ford Mustang Mach-E, ακόμη παλιότερα με το Ford Puma, το οποίο μάλιστα ετοιμάζεται οσονούπω να λανσαριστεί σε μια νέα ηλεκτρική έκδοση. Και να μην ξεχνάμε επίσης τη μεταμόρφωση του Explorer.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το νιόφερτο Capri φιγουράρει σαν ένα κουπέ Explorer. Με το ίδιο μεταξόνιο (2,77 mm), αλλά πιο χαμηλό 2,4 cm και σχεδόν 17 πόντους πιο μακρύ.

Με την πρώτη ματιά, το νέο Ford Capri δηλώνει με φειδώ ότι αποτελεί έναν φόρο τιμής στο παρελθόν. Διακριτικό, αλλά φόρο. Πώς; Κάνοντας μερικά μικρά νεύματα στο παρελθόν σε ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία για να κολάσει προφανώς τη μεγάλη απογοήτευση των οπαδών του ορίτζιναλ Capri.

Το πιο εμφανές νεύμα είναι τα εμπρός φώτα LED με το ορθογώνιο σχήμα εμπνευσμένο από την πρώτη γενιά του κουπέ. Φώτα που για την περίπτωση είναι ενσωματωμένα σε μια παχιά μαύρη λωρίδα που θυμίζει και πάλι την ορίτζιναλ εκδοχή του Capri αλλά και πρακτική που είναι σύννομη με την τρέχουσα τάση. Ακριβώς από κάτω, βρίσκουμε μια εντελώς φιμωμένη μάσκα, με στόχο τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής. Συνταγή που λειτουργεί, καθώς η Ford ανακοινώνει συντελεστή οπισθέλκουσας Cx 0,26. Τίμια απόδοση, ωστόσο μακριά από το 0,23 του best-seller, του Tesla Model Y.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Φάτσα «dog bone» με ορθογώνια φανάρια, εμπνευσμένα από το ορίτζιναλ Capri πρώτης γενιάς. Φυσικά LED για νεωτερικότητα και ασφάλεια. H καμπύλη στις πίσω φαρδιές κολόνες και αυτή νεύει στο παρελθόν όπως και τα πίσω φανάρια με τις τέσσερις λεπτές οριζόντιες στήλες. Στην περίπτωση του δικού μας Capri, οι ζάντες είναι 20άρες. Περιορίζουν ελαφρά την οικονομία, αλλά μπρος τα κάλλη τι είναι ο πόνος;

Θα λέγαμε πάντως ότι η αεροδυναμική απόδοση του Capri παραμένει εξαιρετικά ικανοποιητική για την κατηγορία, ειδικά επειδή η εικόνα του είναι πιο γωνιώδης από του Τεξανού αντιπάλου του. Και πάντως, με εμφάνιση πιο δυναμική από το Explorer με το οποίο μοιράζεται πολλά στοιχεία. Σημειώνουμε τους ιδιαίτερα κοντούς προβόλους, καθώς και το μακρύ καπό με τις ελαφρές νευρώσεις.

Η φαρδιά μαύρη λωρίδα πίσω που ενσωματώνει ομοίως την φωτεινή υπογραφή LED που συντίθεται από τέσσερις λεπτές γραμμές, είναι μια ακόμη αναφορά στο ορίτζιναλ. Όπως και στρογγυλεμένη σχεδίαση του πίσω μέρους που συνοδεύεται από πολύ ογκώδεις κολόνες. Στη μέση, το όνομα του μοντέλου αναγράφεται ολογράφως, ακριβώς κάτω από τον λογότυπο της μάρκας.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με την πρώτη ματιά, αυτό το Capri θα μπορούσε να έχει οποιοδήποτε άλλο όνομα. Το μάρκετινγκ του Μπλε Οβάλ όμως διατείνεται ότι οι αναφορές του νέου στο ορίτζιναλ είναι πολλές και σαφείς. Πάντως αν δεν μας τις υπεμίμνησκε δεν θα τις παίρναμε χαμπάρι! 

Το νέο Ford Capri έχει μήκος 4,63 m, ύψος 1,63 και πλάτος 1,87 μέτρα. Όσο για τη χρωματική παλέτα του και διατίθεται σε έξι αποχρώσεις περιλαμβανομένου του στάνταρ Vivid Yellow. To Capri μας ήταν βαμμένο στο «σοβαρό» Magnetic. Τέλος, η επιλογή στις ζάντες ξεκινά από τις 19 και φτάνει στις 21 ίντσες, με το δικό μας να φοράει 20άρες.

Το Capri είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το Ford Explorer όσον αφορά το συνολικό μέγεθος, καθιστώντας το ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί κυρίως για οικογενειακή χρήση. Κι αυτό φαίνεται όσον αφορά τον χώρο στην καμπίνα που είναι γενναιόδωρος. Χρησιμοποιώντας το ίδιο μεταξόνιο με το Explorer (2,76 m), το Capri προσφέρει φιλόξενο πίσω κάθισμα, ακόμη και για τους ψηλούς.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι δύο ακριανοί επιβάτες έχουν μπόλικο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, υποστηρίζονται για τις ηλεκτρονικές συσκευές τους από δύο θύρες USB-C και διαθέτουν ξεχωριστό κλιματισμό. Ο μεσαίος αντιμετωπίζει τα γνωστά μειονεκτήματα της στενής, σκληρής θέσης με το ανυψωμένο έδρανο. Προσέξτε το φινιστρίνι πίσω από το πίσω παράθυρο...

Θα μπορούσες να υποθέσεις τα χειρότερα με την οπισθοκλινή οροφή, αλλά η βύθισή της ξεκινά μετά το πίσω κάθισμα. Έτσι προσφέρει καλή ευρυχωρία, με ικανό διαθέσιμο αέρα τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια. Το μόνο μειονέκτημα προέρχεται από την κεντρική θέση, στενή και όχι πολύ άνετη. Αλλά αυτό συμβαίνει λίγο πολύ σε όλον τον ανταγωνισμό. Οι πίσω επωφελούνται επίσης από δύο θύρες USB-C και κλιματισμό.

Αναμενόμενα, οδηγός και συνοδηγός κάθονται πολύ καλύτερα, με τον πρώτο να επωφελείται από το στάνταρ ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα (12 κατευθύνσεις), εξοπλισμένο με λειτουργία μασάζ. Αντίθετα, ο συνοδηγός θα πρέπει να αρκεστεί στη χειροκίνητη ρύθμιση. Αυτό όμως που κάνει το Capri ιδιαίτερα πρακτικό είναι πάνω από όλα οι πολυάριθμοι αποθηκευτικοί του χώροι. Με τον μεγαλύτερο να βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Άνετα και φιλόξενα τα εμπρός καθίσματα με τον μακρύ σιδηρόδρομο που μπορεί να τα φέρει πολύ πίσω. Παρότι ορισμένα υλικά φαίνονται βασικά, το σύνολο έχει όμορφη παρουσίαση και τα φινιρίσματα είναι προσεγμένα. Στην κορυφαία έκδοση Premium, το Capri είναι κομψά σπορ με τα εμπρός καθίσματα καπιτονέ και με ενσωματωμένο προσκέφαλο, διακοσμητικά ένθετα και ρυθμιζόμενο φωτισμό περιβάλλοντος.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ονόματι «MegaConsole», ο χώρος αυτός διαθέτει αξιοποιήσιμο όγκο 17 lt, επιτρέποντάς σου να αποθηκεύσεις έξι μπουκάλια νερού ακόμα κι ένα λάπτοπ 15”. Ένας ακόμη χώρος που ονομάζεται «MyPrivateLocker», είναι επίσης κρυμμένος πίσω από την ανακλινόμενη κεντρική οθόνη αφής. Που κλειδώνει μάλιστα και σου επιτρέπει να αποθηκεύσεις πολύτιμα μικροαντικείμενα, όπως ένα smartphone για παράδειγμα. 

Πίσω του, υπάρχουν δύο υποδοχές φιλοξενίας smartphone, με την μία για επαγωγική φόρτωση, και παραπίσω οι δύο ποτηροθήκες.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Δύο ποτηροθήκες, δύο θέσεις για κινητά με τη μία για ασύρματη φόρτιση. Το απτικό σύστημα της έντασης του ηχοσυστήματος δεν είναι ό,τι καλύτερο. Δεν είναι λίγες οι φορές που προσπαθώντας να ρυθμίσεις την ένταση, ανάβεις τα αλάρμ!

Κατά τα λοιπά, η καμπίνα είναι στάνταρ ντυμένη με ημί-δερμάτινη επένδυση Sensico για το ελληνικό μοντέλο, με την έξτρα επιλογή τα καθίσματα να είναι ανατομικά AGR (€630). Δηλαδή πιστοποιημένα από τη Aktion Gesunder Rücken, την ανεξάρτητη γερμανική ένωση που προωθεί την έρευνα σχετικά με την πρόληψη τον πόνων της πλάτης. Με τη Ford να ενστερνίζεται έτσι την πελατοκεντρική προσέγγιση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην κινητικότητα.

Όσον αφορά τη συνολική παρουσίαση της καμπίνας του Ford Capri, είναι σε γενικές γραμμές ικανοποιητική. Και θα μπορούσε να πιάσει τον χαρακτηρισμό «πολύ καλή». Η μαζική χρήση σκληρών πλαστικών όμως, δεν επιτρέπει στον Αμερικανό να ανταγωνιστεί τους καλύτερους της κατηγορίας. Κρίμα, διότι οι συναρμολογήσεις είναι προσεγμένες και τα φινιρίσματα φροντισμένα.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με βασική χωρητικότητα 572 lt, το πορτμπαγκάζ του Capri πέφτει ελαφρά στην έκδοση Premium, στα 567 λίτρα. Xωρητικότητα ούτως ή άλλως περισσότερο από επαρκής. Το πίσω κάθισμα θα προτιμούσαμε να είναι συρόμενο, όπως και η πλάτη ρυθμιζόμενη σε κλίση. Εκτιμούμε όμως το πρακτικό διπλό πάτωμα, του γάντζους στερέωσης, τους πλαϊνούς βαθείς «κάδους», τη 12βολτη πρίζα, την καταπακτή σκι και τον δυνατό φωτισμό.

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται στον μέσον όρο για την κατηγορία, εκτεινόμενος από 572 έως τα 1.510 λίτρα, όταν η πλάτη του διαιρούμενου καθίσματος (60/40) αναδιπλωθεί πλήρως. Συγκριτικά με το Explorer και με το κάθισμα στη θέση του, το πορτμπαγκάζ του Capri είναι 102 lt περισσότερα. 

Ο χώρος φόρτωσης διαθέτει διπλό πάτο, με το πάτωμα να χρειάζεται να βρίσκεται στην πάνω θέση για να έρθει πρόσωπο με τα πεσμένα καθίσματα. Να σημειώσουμε ακόμη τις δύο ευμεγέθεις σκάφες στα πλαϊνά, με τη μία να υποστηρίζεται και από πλαστικό κάδο. Τέλος, το Capri είναι επίσης εξοπλισμένο με καταπακτή για σκι, αλλά όχι και με frunk.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στο τιμόνι, το μεσαίο μπράτσο είναι μεταλλικό και διάτρητο αλά ορίτζιναλ Capri. Τα ευαίσθητα χειριστήρια δεν είναι ούτε πρακτικά ούτε εύχρηστα. Όσον αφορά την εργονομία και την ευκολία χειρισμού, το Capri δεν αποτελεί υπόδειγμα απλότητας. 

Εκτός από το τιμόνι με το διάτρητο μεταλλικό κάτω μέρος που αποτίνει επίσης φόρο τιμής στο πρώτο Capri, το εσωτερικό του νέου, παραπέμπει άμεσα στον πρόσφατο κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με την τάση, χρησιμοποιεί μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής, περιορίζοντας δραστικά τα φυσικά κουμπιά υπέρ των απτικών χειριστηρίων. 

Δεν είναι απόλυτα του γούστου μας η τάση αυτή, ωστόσο, «διασκεδάζουμε» βρίσκοντας πολλές λεπτομέρειες που παραπέμπουν στη συνεργασία της Ford με τη Volkswagen. Έτσι, η μικρή ψηφιακή οθόνη των οργάνων, το περιστροφικό χειριστήριο του κιβωτίου ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού ή ακόμα και το πάνελ και τα χειριστήρια των παραθύρων που απαιτεί δεύτερο κουμπί για την εναλλαγή στα πίσω παράθυρα, έρχονται απευθείας από άλλα μοντέλα της Volkswagen ή της Škoda.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα ψηφιακά όργανα αρκούνται σε μια οθόνη με διαγώνιο 5,3". Πρόκειται για μέγεθος μόλις μεγαλύτερο από smartphone, αλλά είναι αρκούντως προσαρμόσιμα, συγκεντρώνοντας τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό. Εκ των πραγμάτων, οι ενδείξεις είναι μικρές, αλλά και καλά ταξινομημένες.

Καθήμενος πίσω από το τιμόνι, εάν είσαι παρατηρητικός ή απλώς αν γνωρίζεις ήδη λίγα πράγματα για τα EV της Ford, θα καταλάβεις ότι η θέση οδήγησης προέρχεται από το Explorer. Κάτι που προφανώς επέτρεψε στον κατασκευαστή να μειώσει το κόστος εξέλιξης και παραγωγής, ομογενοποιώντας ταυτόχρονα την ηλεκτρική γκάμα του.

Μια στρατηγική που χρησιμοποιείται ήδη από πολλές άλλες φίρμες, περιλαμβανομένης της Tesla, φυσικά. Χωρίς ιδιαίτερη έκπληξη, βρίσκουμε λοιπόν την ίδια στάνταρ οθόνη αφής 14,6 ιντσών σε κάθετη διάταξη. Που ολισθαίνει πάνω κάτω σε ένα κυκλικό τομέα, κάτι που βοηθά στη μείωση των αντανακλάσεων ανάλογα με τη θέση που βρίσκεται ο ήλιος. Φυσικά, είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και φωνητικό έλεγχο που παρέχεται από την Alexa.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η κεντρική οθόνη ολισθαίνει κατακόρυφα για να παρέχει πρόσβαση σε μια μυστική περιοχή αποθήκευσης, το MyPrivateLocker, που κλειδώνει όταν το Capri είναι απενεργοποιημένο. Χρησιμοποιώντας το «hardware» αλλά και το λειτουργικό σύστημα της Volkswagen, το ιντερφέις του ενσωματωμένου υπολογιστή ανασχεδιάστηκε από τη Ford. Και φαίνεται να είναι στο ίδιο -αν όχι καλύτερο- επίπεδο ποιότητας με αυτό της Volkswagen, που εν τω μεταξύ έχει βελτιωθεί πολύ.

Το ενσωματωμένο σύστημα SYNC Move τελευταίας γενιάς υποστηρίζει επίσης απομακρυσμένες ενημερώσεις over the air. Θα πρέπει επίσης να αναφέρουμε ότι το Capri είναι εξοπλισμένο με το μόντεμ FordPass Connect με συνδρομή που προσφέρεται για 10 χρόνια. Αυτό σου επιτρέπει να συνδέσεις το αυτοκίνητο με την εφαρμογή για κινητά, προκειμένου να το βάλεις εμπρός από απόσταση και να επωφεληθείς από τον προγραμματιστή διαδρομής.

Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να βρεις το πλησιέστερο τερματικό και να ελέγξεις το επίπεδο φόρτισης, αλλά και να προγραμματίσεις το τελευταίο για να εκμεταλλευτεί τις ώρες εκτός αιχμής.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η οθόνη αφής που ενσωματώνει όλα τα χειριστήρια του αυτοκινήτου, όπως είπαμε σχεδόν εξαφάνισε όλα τα φυσικά κουμπιά. Ωστόσο, στις ρυθμίσεις του κλιματισμού έχεις συνεχώς πρόσβαση, κάτι που ωφελεί τη συνολική εργονομία. Η αρχική σελίδα μπορεί να εξατομικευτεί με διαφορετικά widget, λίγο πολύ όπως ένα smartphone και επωφελείται από σύγχρονα γραφικά. 

Όσον αφορά το λογισμικό, η Ford αναβάθμισε τη βασική επιλογή της. Δηλαδή το λογισμικό της VW στο οποίο το Μπλε Οβάλ έβαλε την πινελιά του για να το φέρει κοντά στο σπιτικό software. Ευχάριστο στη χρήση παρά το περίπλοκο μενού, τα πολυάριθμα συστήματα ασφαλείας που παρεμβαίνουν και προειδοποιούν συνεχώς τον χρήστη, και μερικές φορές με κουμπιά που δεν ανταποκρίνονται πάντα ή δεν ανταποκρίνονται καθόλου.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι οδηγικές ρυθμίσεις δεν επεμβαίνουν στο set-up των αναρτήσεων, καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα κλασικό, παθητικό σύστημα. Εκείνο που κάνουν είναι να ρυθμίζουν ανάλογα την απόκριση στο γκάζι και στο βάρος στο τιμόνι. Α! Και η λειτουργία του ESP στη ρύθμιση «Sport» επιτρέπει μια μικρή ολίσθηση του πίσω άξονα κατά την έξοδο από μια στροφή, εφόσον το τιμόνι παραμένει ελαφρώς γυρισμένο. Κάτι αδιανόητο για ένα Volkswagen με το ίδιο μηχανολογικό πακέτο! 

Μπορείς βέβαια να εγκαταστήσεις συντομεύσεις στην αρχική οθόνη, χειραγώγηση που κάνει να μην χρειάζεται κάθε φορά που ξεκινάς να εισάγεις πέντε έξι μενού και υπομενού για να βρεις τις λειτουργίες. Αλλά και πάλι, το Capri δεν έβαζε γλώσσα μέσα του. Οπότε, το Android Auto παραμένει η αποτελεσματική λύση, με τα πάντα διαθέσιμα σε ένα οικείο περιβάλλον.

Ο οδηγός έχει εμπρός του τον μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,3” που εμφανίζει όλα τα σημαντικά δεδομένα οδήγησης, όπως ταχύτητα, πλοήγηση και υπολειπόμενη αυτονομία. Προαιρετικά προσφέρεται επίσης head-up display που περιλαμβάνεται στο πακέτο Driver Assistance Pack (€1.800), το οποίο ενσωματώνει επίσης το Active Park Assist την κάμερα 360o, τη διατήρηση στο κέντρο της λωρίδας και την υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στην κορυφή της γκάμας εξοπλισμού, η έκδοση Premium εμφανίζει περήφανα το στάνταρ ηχοσύστημά της B&O, με την ηχόμπαρα στο πάνω μέρος του ταμπλό. 

Δύο υποδοχές USB-C είναι διαθέσιμες στο εμπρός μέρος για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Σημειώστε ότι η πρόσβαση και η εκκίνηση είναι χωρίς κλειδί, ενώ το αυτοξκίνητο διαθέτει ηχοσύστημα B&O με δέκα ηχεία, μεταξύ των οποίων και ηχόμπαρα στο πάνω μέρος του ταμπλό, και σαμπγούφερ.

Η κατανομή των βοηθημάτων οδήγησης είναι αρκετά γενναιόδωρη, καθώς το Capri διατίθεται στάνταρ με πολλές τεχνολογίες, στις οποίες περιλαμβάνεται η αυτόματη ενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας των φώτων και της υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός και πίσω. Συνολικά, το αυτοκίνητο διαθέτει δώδεκα αισθητήρες υπερήχων που συνεργάζονται με πέντε κάμερες και τρία ραντάρ.

Ενώ οι κατασκευαστές περνούν μαζικά στα ελεγχόμενα και προσαρμοζόμενα συστήματα ανάρτησης, η Ford αγνοεί το «DCC» που διατίθεται ως προαιρετική επιλογή στη Volkswagen. Παρά το βάρος του Capri που ξεπερνά τους 2,1 τόνους, οι μηχανικοί του Μπλε Οβάλ κατάφεραν να σχεδιάσουν ένα οικογενειακό, ταυτόχρονα άνετο και δυναμικό. Που δεν κακομεταχειρίζεται τα μαλακά των επιβατών του και, ανεξάρτητα αν βουτάει ή αν πηδάει, καταφέρνει να διατηρεί τη στρωτή συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Ακόμα και να δίνει μια νότα οδηγικής ευχαρίστησης. Ένας τομέας που οι άνθρωποι στη Ford είναι μεγάλοι μάστορες!

Η αρμάδα αυτή του επιτρέπει επίσης να προσφέρει προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία Stop & Go και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας. Τα δύο αυτά συνδυαζόμενα προσφέρουν ημί-αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2. Κλείνοντας με τα ADAS, να αναφέρουμε την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και ποδηλατών. Πλούσιος εξοπλισμός, ο οποίος μπορεί επίσης να συμπληρωθεί με διάφορα πρόσθετα προαιρετικά χαρακτηριστικά.

Το νέο Ford Capri διατίθεται σε πολλές εκδόσεις, με τουλάχιστον τρία επίπεδα ισχύος, δηλαδή 170, 286 και 340 ίππους. Με τις δύο πρώτες πισωκίνητες και την ισχυρότερη, τετρακίνητη. Εμείς είχαμε στα χέρια μας τη μεσαία πισωκίνητη στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Premium με τη μεγάλη μπαταρία Extended Range. Έκδοση που χρησιμοποιεί έναν σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 286 άλογα και περνά τα 545 Nm στον πίσω άξονα.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι μηχανικοί της Ford γνωρίζουν καλά ότι ο δυναμισμός δεν αντιμάχεται απαραίτητα την άνεση. Με το Capri να είναι στρωτό στην κύλιση και με άνετη ανάρτηση στην καθημερινή χρήση. Κι όλα αυτά χωρίς μαγικά κόλπα, χωρίς ενεργές αντιστρεπτικές, χωρίς αερανάρτηση και χωρίς ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Εν ολίγοις, το Capri μπορεί να πατά σε πλατφόρμα VW αλλά πηγαίνει σαν Ford...

Αν και η Ford περιγράφει το Capri ως «ένα σπορ αυτοκίνητο για την οικογένεια», στην πραγματικότητα θα το επέλεγες περισσότερο για την οικογενειακή παρά για τη δυναμική πλευρά του. Εδώ να σας θυμίσουμε ότι το Capri μοιράζεται το ίδιο υποκείμενο, δηλαδή την πλατφόρμα MEB, με τα VW ID.5, Audi Q4 e-tron, Cupra Born και Škoda Enyaq, μεταξύ άλλων. Όπως επίσης χρησιμοποιεί τα ηλεκτρικά μοτέρ του γερμανικού ομίλου.

Συνολικά, ειδικά στην καθημερινή οδήγηση το Ford Capri αποδεικνύεται πειστικό, αφού προσφέρει ιδιαίτερα αξιόλογη άνεση και μεγάλη ευελιξία. Παρά το μέγεθός του, το Ford Capri είναι μανιτζέβελο στην πόλη χάρη στη μικρή διάμετρο στροφής των 9,7 m. Με την κάμερα 360° να διευκολύνει τους ελιγμούς και να βελτιώνει την ορατότητα. Θα πρέπει να είσαι πολύ μεμψίμοιρος για να παραπονεθείς για τη σφιχτή αντίδραση του πίσω άξονα στις μεγάλες ανωμαλίες με μικρή ταχύτητα.

Με χρόνο για το σπριντ των 0-100 km/h τα 6,4 δευτερόλεπτα, το Ford Capri RWD Extended Range προσφέρει πολύ πειστική επιτάχυνση. Παρά τα 2.114 kg (Premium), παραμένει σταθερό και ευέλικτο χάρη στο ελαφρύ αλλά ακριβές σύστημα διεύθυνσης και τις καλά ρυθμισμένες αναρτήσεις που απορροφούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου. 

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η έλλειψη θορύβου από ένα θερμικό μοτέρ κάνει τους υπόλοιπους θορύβους, ειδικά τους αεροδυναμικούς, αντιληπτούς στην καμπίνα πάνω από τα 120 km/h. Σαφώς, κάμποσα ηχομονωτικά υλικά ακόμη θα ήταν ευπρόσδεκτα.

Χωρίς να έχει προσαρμοζόμενες αναρτήσεις όπως το VW ID.5, το Capri με τις κλασικές πετυχαίνει εξαιρετικό συμβιβασμό μεταξύ της άνεσης στην απόσβεση και του κρατήματος. Ως εκ τούτου, οι οδηγικές ρυθμίσεις, το μόνο που επηρεάζουν είναι η απόκριση στο γκάζι και λίγο βάρος στο τιμόνι. Η οδική συμπεριφορά μάλιστα, θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο ακριβής, αν τα λάστιχα στον πίσω άξονα ήταν φαρδύτερα από του εμπρός, περιορίζοντας έτσι την κινητικότητα του πίσω μέρους.

Στην εθνική, παρόλο που η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 km/h, δεν χρειάζεσαι παραπάνω για να κάνεις μια γρήγορη προσπέραση. Το ίδιο και στους δρόμους της περιφέρειας. Η σταθερότητα του Capri είναι πολύ καθησυχαστική στην υψηλή ταχύτητα, παρά την απουσία μιας πίσω πτέρυγας, το τιμόνι δεν χρειάζεται συνεχείς διορθώσεις γύρω από τη θέση της ευθείας και οι αναρτήσεις απορροφούν τέλεια τις ανισομέρειες. 

Ως μειονέκτημα θα σημειώναμε την αρκετά ελαφριά ηχομόνωση που αφήνει να περνά στην καμπίνα αεροδυναμικός θόρυβος από τους καθρέφτες και τα πλαϊνά παράθυρα.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το υπερβολικά υποβοηθούμενο τιμόνι στην πόλη αποκτά βάρος στις καμπές και τελικά, φυσική αίσθηση. Στα κομμάτια μέσης ταχύτητας, το σασί βγάζει το καλό του εαυτό, ο έλεγχος του βάρους είναι ο πρέπων για Ford, με την ανάδυση του δυναμικού set-up που έκαναν οι μηχανικοί του Μπλε Οβάλ. Κι αν πιέσεις παραπάνω το γκάζι με την οδηγική ρύθμιση στο «Sport», θα φέρεις και την ουρά στο παιχνίδι.

Όταν ο ρυθμός ανεβεί σε στροφιλίκι, νιώθεις γρήγορα ότι το Capri φτάνει στο όριό του, φυσικά λόγω του βάρους που ξεπερνά τους δύο τόνους. Τότε η συμπεριφορά του γίνεται κομμάτι αδέξια και η τάση του είναι να φύγει με τα μούτρα. Ωστόσο, πρέπει να θυμόμαστε ότι πάνω από όλα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση και όχι για ένα σπόρτσκαρ.

Κλείνοντας τον δυναμικό τομέα, να πούμε και τι καντάρια πιάνουν τα ADAS στην πράξη. Tο Capri διατηρεί καλά το κεντράρισμα στη λωρίδα και το τιμόνι αναγνωρίζει την παρουσία των χεριών στη στεφάνη χωρίς να απαιτεί κινήσεις. Αντίθετα, τα κουμπιά απτικής ανάδρασης πάνω στο τιμόνι δεν έχουν την απαιτούμενη ακρίβεια για να ρυθμίσεις την ταχύτητα και την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο -ή ακόμα και την ένταση του ραδιοφώνου.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Όσο σφίγγουν οι στροφές, το set-up από μόνο του δεν αρκεί για να τιθασεύσει το βάρος του Capri που ξεπερνά στο αυτοκίνητό μας τους 2,1 τόνους. Πάντως, μέχρι και τον σπορτίβ ρυθμό ο οδηγός δεν θα έρθει σε δύσκολη θέση. Ούτως ή άλλως με τον οικογενειακό προσανατολισμό του αυτοκινήτου, οι επιβάτες θα έχουν ξεκινήσει να διαμαρτύρονται πριν η αδράνεια αρχίσει να δυσκολεύει την εξίσωση... 

To νέο Ford Capri με την αρωγή της αρχιτεκτονικής του Wolfsburg αναμενόμενα κληρονομεί τις μπαταρίες και τα χαρακτηριστικά τους. Οπότε, στην περίπτωσή μας μιλάμε για μια μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας NMC των 82 kWh, με νετ χωρητικότητα τις 77.

Στα χαρτιά, το Capri μας έχει αυτονομία 598 km κατά WLTP με 20άρες ζάντες -πάνω από 600 με τις 19άρες. Σε πραγματικές συνθήκες, σε μικτή χρήση κάψαμε 18,4 kWh με κρύο καιρό. Στις επιμέρους μετρήσεις, στην εθνική καίγαμε σχεδόν 21 kWh, σε δρόμους της περιφέρειας 17,3 και στην πόλη 14,7 kWh/100 km. 

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Έτσι, σύμφωνα με το πρωτόκολλο του DRIVE, η μέση κατανάλωσή μας ήταν 16,7 kWh/100 km και η αυτονομία 460 km. Κάνοντας ειδική μνεία για τα ταξίδια της εθνικής, το Ford Capri RWD ER, ξεκινώντας γεμάτο θα κληθεί να ξαναφορτίσει στα 300 km (ρεζέρβα 20%), με κάθε επόμενη φόρτιση (φάσμα 20%-80%) να γίνεται ανά 220 km.

Φτάνοντας πια στην ταχυφόρτιση DC, το Capri τα πηγαίνει καλά. Παρότι το BMS της μπαταρίας περιορίζει τη μέγιστη ισχύ φόρτισης στα 135 kW, η καμπύλη της παραμένει σταθερή και σου επιτρέπει να ανέβεις από το 10% στο 80% σε μόλις 28 λεπτά. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα, ο ενσωματωμένος φορτιστής των 11 kW επιτρέπει πλήρη φόρτιση από το 0 σε κάτι παραπάνω από οκτώ ώρες σε μια τριφασική 16άρα πρίζα ή σε ένα 11άρι wallbox.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με δυνατότητα φόρτισης σε AC μάξιμουμ τα 11 kW και σε DC τα 135 kW, το Capri ανταποκρίνεται με επάρκεια στον ανεφοδιασμό. Πλεονέκτημά του στη ταχυφόρτιση, η πολύ σταθερή καμπύλη της που επιτρέπει το γέμισμα από το 10% στο 80% σε λιγότερο από μισάωρο. 

Κλείνοντας το ενεργειακό κομμάτι, να σημειώσουμε ότι για την ανάκτηση ενέργειας υπάρχει η λειτουργία Β, αλλά χωρίς μετάβαση σε «one pedal» που θα επέτρεπε την πλήρη ακινητοποίηση. Από την άλλη, η αντλία θερμότητας δεν αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού και διατίθεται μόνο προαιρετικά έναντι 1.300 ευρώ. Κρίμα, διότι αυτό το στοιχείο θα μπορούσε να μειώσει την κατανάλωσης τον χειμώνα και στα μεγάλα ταξίδια.

Το νέο Ford Capri είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία με χρόνο παράδοσης περίπου 20 εβδομάδες. Η βασική έκδοση Style του Capri RWD ER ξεκινά από τις €51.200, με την πλουσιότερη Premium από τις €53.900. Χωρίς επιδότηση. Δηλαδή, με την αρωγή της πολιτείας το αγοράζεις με 41 και 43 χιλιάρικα αντίστοιχα. 

Όσο για να μάθετε αναλυτικά τον εξοπλισμό ή τις άλλες επιλογές, δεν έχετε παρά να διαμορφώσετε το μοντέλο που σας ενδιαφέρει στον configurator της αντιπροσωπείας, εδώ. Ή να δείτε τον στάνταρ και έξτρα εξοπλισμό του δικού μας Capri, στο συνημμένο αρχείο, στο τέλος της σελίδας.

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το ηλεκτρικό SUV του Μπλε Οβάλ έρχεται αντιμέτωπο στην αγορά με κάμποσα μοντέλα. Ξεκινώντας από το πρώτο ξαδέρφι του, το VW ID.5, που στην αντίστοιχη έκδοση ξεκινά χαμηλότερα, από €49.500, αυτονομία 558 km, αλλά και με πιο φτωχό εξοπλισμό. Μένοντας στον γερμανικό όμιλο, έχουμε ακόμη το Škoda Enyaq 85 στην κουπέ εκδοχή του, με αυτονομία 562 km, που ξεκινά ψηλότερα, από τις €52.200.

Βέβαια, το Ford Capri καλείται να κυνηγήσει απευθείας στην επικράτεια του best-seller, του Tesla Model Y. Το οποίο ξεκινά από 48.990 ευρώ στην entry-level έκδοση κι έχει αυτονομία 600 km.

Στην σπαζοκεφαλιά της δυνητικής αγοράς θα βάζαμε και το Peugeot E-3008 των €52.500 με αυτονομία 520 km.

Όπως καταλαβαίνετε, το νέο Ford Capri εισέρχεται σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία, όπου πλέον θα πρέπει να βρει τη θέση του. Με την τιμή να μην αποτελεί πλεονέκτημά του. Αλλά και σε μια κατηγορία που εκ των πραγμάτων είναι εμπορικά ισχνή στην ελληνική αγορά. Κάτι που καθιστά δύσκολο να χρίσεις ένα μοντέλο νικητή, όταν πρόκειται για μια κλάση, όπως τα ηλεκτρικά D-SUV, που πουλά λίγο πάνω από 1.500 αυτοκίνητα. Κι έχει πάνω από 20 υποψήφια μοντέλα για αγορά. Εξαιρουμένου του φαινόμενου «Model Y» που ήταν πρώτο το 2024 στα ηλεκτρικά D-SUV, γράφοντας 673 ταξινομήσεις!

Test drive: Ford Capri RWD ER, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Παρόλα αυτά, εμείς θα πούμε την ετυμηγορία μας, τολμώντας και μια ανατρεπτική παρατήρηση. Το νέο Ford Capri λοιπόν, ανατρίχιασε φαν και καθαρολόγους, που θα ήθελαν να απέλθουν απ’ αυτών ακόμη ένα πικρό ποτήρι ύστερα από τη Mustang Mach-E και το Puma. Ωστόσο, ύστερα και από τις πρώτες υποθέσεις (και δικές μας), το ηλεκτρικό SUV του Μπλε Οβάλ αποδεικνύεται πειστικό. Ξεκινώντας από το στιλ, περνώντας από την ευρύχωρη καμπίνα και το πορτμπαγκάζ και καταλήγοντας στο γενναιόδωρο τεχνολογικό υπόβαθρο και στον πλούσιο εξοπλισμό. Και στην βελτιωμένη αυτονομία σε σχέση με τα ξαδέρφια του στη VW.

Θα κάνουμε όμως εδώ την ανατροπή και θα τολμήσουμε να του αποδώσουμε ένα αιρετικό USP. To όνομα! Capri! Μπορεί γι’ αυτό να τρίζουν τα δόντια οι φανατικοί, είναι διαφορετικό όμως το αυτοκίνητό σου να το λένε «ID. τάδε», «Model δείνα» και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, και διαφορετικό να το λένε «Capri»!

Ford Capri RWD ER

Τι λέει το DRIVEΗ κουπέ σιλουέτα του Capri δημιουργεί ξεχωριστή προσωπικότητα έναντι του Explorer του οποίου αποτελεί παρέκταση, με την έκδοση RWD ER να δίνει την ουσία και την αυτονομία ενός ταξιδιάρικου οικογενειακού που δικαιολογεί την αλμυρή τιμή του με πληθωρικό εξοπλισμό.  
Τιμή  Από €51.200 (€40.900 με επιδότηση και μπόνους απόσυρσης)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΒEV, ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη πίσω, αρχιτεκτονική 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου NMC 82 kWh (ωφέλιμη 77 kWh), κίνηση πίσω, κιβώτιο μιας σχέσης
Απόδοση286 PS, 545 Nm
Διαστάσεις4.643 x 1.872 x 1.626 mm
Χώρος αποσκευών572-1.510 lt 
Βάρος2.114 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h6,4"
Τελική ταχύτητα180 km/h
Μέση κατανάλωση*16,7 kWh/100 km
Aυτονομία*460 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 100 kW, 10%-80%38'
DC 150 kW, 10%-80% 28'
AC 7,4 kW, 0-100% 12,25 ώρες
AC 11 kW, 0-100% 8,25 ώρες
Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube