Test drive: FIAT 500X Mirror 1.4 MultiAir

Test drive: FIAT 500X Mirror 1.4 MultiAir

Το ελαφρώς ανανεωμένο FIAT 500X μας επανασυστήνεται στην έκδοση Mirror που διαθέτει πληθώρα νέων στοιχείων εξοπλισμού σε συμφέρουσα τιμή.

Όταν έφτασε η ώρα για την ανανέωση του FIAT 500X, κατά την πάγια τακτική της εταιρίας με τα μοντέλα της σειράς «500», οι επεμβάσεις περιορίστηκαν στο ελάχιστο.

Για τη ακρίβεια, οι σχεδιαστές δεν είχαν τίποτα να κάνουν. Η εμφάνιση, που είναι ένα από τα βασικά ατού του μοντέλου, δεν επηρεάστηκε καθόλου, με την ανανέωση να φέρνει μόνο νέα χρώματα για το αμάξωμα και νέες εκδόσεις. Μια από αυτές είναι η έκδοση Mirror, η οποία βασίζεται στο 500Χ Urban Look και διαθέτει εξοπλισμό ικανό να καλύψει τα περισσότερα γούστα. Εξωτερικά, το Mirror ξεχωρίζει κυρίως χάρη στα φώτα xenon, στις χρωμιωμένες λεπτομέρειες και στις ζάντες 17”.

Στο εσωτερικό, τη διαφορά κάνει το infotainment Uconnect HD Live με έγχρωμη οθόνη 7”, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας και συνδεσιμότητα με smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay, αλλά και το μπλε χρώμα στο ταμπλό και τα καθίσματα. Υπάρχει ακόμα διζωνικός κλιματισμός, αισθητήρες παρκαρίσματος και ένα πλήρες πακέτο βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας που περιλαμβάνει προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα στην πόλη, έλεγχο νεκρής γωνίας και προσαρμοζόμενο cruise control.

Η θέση οδήγησης του 500Χ είναι όσο καλή θυμάσαι, τα υλικά στις επιφάνειες με τις οποίες έρχεσαι σε επαφή ως επί το πλείστον προσεγμένα και η εργονομία σωστή. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες, χωρίς να μπορούν να απειλήσουν μοντέλα αντίστοιχου μεγέθους με χαρακτηριστικά πολυμορφικού. Το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών που με 350 lt δεν είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας.

Το «δικό μας» 500Χ Mirror φοράει τον βενζινοκινητήρα 1.4 MultiAir των 140 PS, ενώ διατίθεται και ο ντίζελ 1.6 MTJ 120 PS ακριβώς στην ίδια τιμή (€21.200). Πρόκειται για ένα μοτέρ με αρκετά πολιτισμένη λειτουργία και δύναμη από χαμηλά, αφού η ροπή φτάνει τα 23,4 kgm στις 1.750 rpm. Πρέπει απλώς να συμβιβαστείς με τη μέτρια απόκριση του γκαζιού και το ελαφρύ τιμόνι, αφού από αυτή την έκδοση του 500Χ απουσιάζει ο διακόπτης Drive Mood Selector που θα έδινε τη δυνατότητα επιλογής Sport προγράμματος (αλλά και All Weather).

FIAT 500X Mirror

Το βάρος του 500Χ ξεπερνά αρκετά τα 1.300 kg, όμως η δύναμη του κινητήρα επαρκεί για να του χαρίσει καλές επιδόσεις. Το –μέτριο- 10,6” που γράφει για το 0-100 km/h οφείλεται στην αδυναμία απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης, όμως στις ρεπρίζ τα πάει περίφημα. Τα 4,8” για τα 80-110 km/h με 3η και τα 5,9” με 4η, το φέρνουν εμπρός από μοντέλα όπως το Volkswagen T-Roc 1.0 TSI (5,2” και 6,2”) και το Renault Captur 1.2 TCe (5,2” και 6,5”), και κάνουν το «1-1» με το Opel Mokka X 1.4 Turbo (4,6” και 6,7”). Από την άλλη, ένα μειονέκτημα του 500Χ 1.4 MultiAir είναι η κατανάλωση, η οποία βρίσκεται περίπου ένα λίτρο ψηλότερα από τον μέσο όρο της κατηγορίας, και χρειάζεται προσπάθεια για να πέσει από τα 9 lt/100 km. Όποιος γράφει πολλά χιλιόμετρα ετησίως, είναι σαφώς προτιμότερο να επιλέξει το 1.6 MTJ.

Η ανάρτηση, με σφιχτή ρύθμιση που επιτρέπει ελάχιστη κλίση, διατηρεί αναλλοίωτο το ευχάριστο οδηγικό προφίλ του 500Χ και το καθιστά εξαιρετικά σταθερό σε υψηλή ταχύτητα. Το τίμημα που πληρώνεις γι’ αυτό είναι η μέτρια άνεση στην πόλη, αν και το ψωμωμένο προφίλ των ελαστικών βελτιώνει την κατάσταση, σε σχέση με τα 500Χ με ζάντες 18” που είχαμε οδηγήσει μέχρι χτες.

Αν το σκέφτεσαι, ένας παράγοντας που μπορεί να σε πείσει τελικά να επιλέξεις το FIAT 500Χ Mirror, είναι η 5ετής εγγύηση που το συνοδεύει, αλλά και η δυνατότητα απόκτησής του με άτοκη χρηματοδότηση. Αξίζει να σημειωθεί δε ότι τόσο στο βενζινοκίνητο όσο και στο ντίζελ, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κοστίζει μόνο €700 επιπλέον.


Τι λέει το DRIVE
Έχοντας κάψει καρδιές με την εμφάνιση και το χαρακτήρα του, το 500Χ με την έκδοση Mirror αποκτά ισχυρά επιχειρήματα και για τον αγοραστή που σκέφτεται… με την τσέπη του.
Τιμή €21.200
Τεχνολογία 1.368 cc, i4, 16v, 1 ΕΕΚ, μεταβλητό βύθισμα και διάρκεια βαλβίδων εισαγωγής MultiAir, τούρμπο, 140 PS/5.000 rpm, 23,4 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
0-160 km/h 32,8”
0-400 m 17,6” @ 128,7 km/h
0-1.000 m 32,3” @ 159,5 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 27,9”
50-80 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (4η) 5,9”
110-140 km/h (4η) 7,6”
110-140 km/h (5η) 9,9”
110-140 km/h (6η) 13,9”
Φρένα 100-0 km/h 38,7 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 9,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 g/km
Διαστάσεις 4.248 x 1.796 x 1.608 mm
Χώρος αποσκευών 350 lt
Βάρος 1.360 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube