Το DS 7 Crossback αποτελεί τη ναυαρχίδα της πολυτελούς γαλλικής φίρμας. Στον 1,5 χρόνο διάθεσής του στην ελληνική αγορά έχει βρει αρκετούς αγοραστές, έτσι ώστε να έχει εμπορικό νόημα, ενώ δεν έχει κυκλοφορήσει τόσο ώστε να σταματήσει να δείχνει εξωτικό. Από σήμερα, υπάρχουν λόγοι να το επιλέξουν ακόμα περισσότεροι, χάρη στο λανσάρισμα και της επαναφορτιζόμενης υβριδικής έκδοσης (PHEV). Με τιμή προ φόρων κάτω από τις €40.000, το E-Tense 4x4 είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για χρήση ως εταιρικό αυτοκίνητο.
Εξωτερικά, εκτός από το όνομα της έκδοσης στην πέμπτη πόρτα, το μόνο που φανερώνει ότι πρόκειται για το υβριδικό DS 7 είναι το ότι καθένα από τα πίσω φτερά έχει τη δική του τάπα: Το δεξί για τη βενζίνη, το αριστερό για το καλώδιο φόρτισης. Η συστοιχία μπαταριών 13,2 kWh έχει τοποθετηθεί στο πάτωμα, κάτω από το πίσω κάθισμα, οπότε δεν έχει επηρεάσει καθόλου τη χωροταξία της καμπίνας. Έχει περιορίσει όμως το χώρο που απομένει για το ρεζερβουάρ βενζίνης, οπότε αυτό έχει χωρητικότητα 43 lt –αντί των 62 των συμβατικών εκδόσεων.
Κάτω από το καπό αυτού του DS 7 Crossback βρίσκεται ένας κινητήρας βενζίνης 1.6 PureTech άμεσου ψεκασμού, που αποδίδει 200 PS και 300 Nm. Στο αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 που τον συνοδεύει έχει ενσωματωθεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80 kW (110 PS) και 337 Nm. Και μεταξύ των πίσω τροχών υπάρχει άλλο ένα ηλεκτρομοτέρ, με ίδια ισχύ αλλά ροπή 166 Nm, το οποίο χρησιμοποιείται κατά την αποκλειστικά ηλεκτρική μετακίνηση, λόγω μικρότερων τριβών, αλλά και για να προσφέρει τετρακίνηση. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα 300 ίππους και 520 Nm, νούμερα αναμφίβολα χορταστικά, ακόμη κι όταν αναλογιστείς ότι το βάρος του αυτοκινήτου ξεπερνά τα 1.800 kg.
Το 5,9" που ανακοινώνει η DS για το 0-100 km/h δεν ακούγεται μη ρεαλιστικό, χάρη και στην πρόσφυση που βρίσκουν και οι πίσω τροχοί. Στην πράξη όμως, πιο συχνά θα βρεθείς να πατάς το γκάζι τέρμα εν κινήσει, για να απολαύσεις τον τρόπο με τον οποίο τα ηλεκτρικά μοτέρ παρέχουν δύναμη πριν ακόμη προλάβει να κατεβάσει σχέση το κιβώτιο, χαρίζοντας εντυπωσιακές ρεπρίζ. Στην πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, σαφώς η επιτάχυνση δεν είναι αντίστοιχη, όμως επαρκεί απόλυτα για τις καθημερινές μετακινήσεις, με ταχύτητα έως 135 km/h.
Η ηλεκτρική αυτονομία ξεπερνά εύκολα τα 40 km, αλλά το αν θα πλησιάσει τα 58 km που ανακοινώνει η DS εξαρτάται από τις διαδρομές και την αυτοσυγκράτηση του οδηγού. Η χρήση της ανάκτησης ενέργειας βοηθά, σε αντίθεση με την κίνηση με σταθερή ταχύτητα σε ανοιχτό δρόμο. Ένας φορτιστής 7 kW γεμίζει τη μπαταρία σε δύο ώρες, ενώ σε απλή πρίζα χρειάζονται περίπου οκτώ. Οπότε, αν έχεις θέση στάθμευσης με παροχή ρεύματος στο σπίτι και στο γραφείο, μπορείς να διανύεις τουλάχιστον 80 km καθημερινά χωρίς να κάψεις ούτε σταγόνα βενζίνη.
Όταν η μπαταρία «αδειάσει», το E-Tense διατηρεί την ικανότητα να σε κολλά στο κάθισμα, αφού υπάρχει πάντα ικανό απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας, όπως σε ένα συμβατικό υβριδικό. Η κατανάλωση, προφανώς εξαρτάται από την απόσταση που θα διανύσεις μέχρι να ξαναβρείς σημείο φόρτισης και κατά τη δική μας συμβίωση έμεινε στα 4,5 lt/100 km, με δρομολόγια έως 100 km/ημέρα. Στο ταξίδι έχει τη δυνατότητα να κάψει λιγότερα από 8 lt/100 km, αλλά και να ξεπεράσει τα 10, αν χαίρεσαι συχνά τη δύναμή του.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Opel Grandland X Hybrid4
Στο πρόγραμμα Sport το κιβώτιο αντιδρά πιο πρόθυμα και το αυτοκίνητο ζωηρεύει λίγο ακόμη, με την επιτάχυνση να έρχεται τόσο άμεσα που ξαφνιάζει. Υπάρχουν paddles για χειροκίνητη λειτουργία, όχι όμως και στροφόμετρο. Όταν πιεστεί δεν γέρνει υπερβολικά, κρύβοντας αρκετά αποτελεσματικά τη μάζα του. Η διαφορά σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του DS 7 είναι ο πίσω ηλεκτροκινητήρας, που μπαίνει στο παιχνίδι και δεν το αφήνει να υποστρέψει στις αργές στροφές, αντίθετα το βοηθά να εκτοξευτεί προς την επόμενη ευθεία.
Είναι δεδομένο, πάντως, ότι και το E-Tense προτιμά έναν πιο αρχοντικό τρόπο μετακίνησης, που αναδεικνύει την άνεση και τη σταθερότητά του σε κάθε ταχύτητα. Άλλωστε, διαθέτει την ενεργή ανάρτηση DS Active Scan Suspension, η οποία ανιχνεύει λακκούβες μέσω κάμερας για να ρυθμίσει κατάλληλα τη λειτουργία των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ και να πετύχει ένα εξαιρετικό επίπεδο άνεσης. Άλλο στοιχείο που εκτιμάς από την πρώτη βόλτα στην πόλη είναι η ηχομόνωση, που σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση δημιουργούν ένα αγχολυτικό περιβάλλον. Αλλά και το πόσο «κόβει» το τιμόνι, με κύκλο στροφής 10,4 m, που παραπέμπει σε μικρότερο αυτοκίνητο και χαρίζει εντυπωσιακή ευελιξία.
Κατά τα λοιπά, το DS 7 είναι το πολυτελές SUV που γνωρίζουμε. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται αρχοντικά, οι πίσω έχουν πολύ χώρο για τα πόδια και για το κεφάλι ακόμη κι όταν υπάρχει πανοραμική ηλιοροφή, ενώ ο χώρος αποσκευών παραμένει 555 lt. Το ταμπλό με την υπερυψωμένη, φαρδιά κεντρική κονσόλα δείχνει και είναι στιβαρό, έχει περίτεχνες λεπτομέρειες όπως το ρολόι της B.R.M. και καλύπτεται από πολύ προσεγμένα υλικά. Ειδικά με το πακέτο DS Opera που φέρει το αυτοκίνητο της δοκιμής και περιλαμβάνει επένδυση με δέρμα Nappa στα καθίσματα.
Η εργονομία των φυσικών διακοπτών, όπως είναι εκείνοι για τα παράθυρα γύρω από το λεβιέ του κιβωτίου, σίγουρα απαιτεί συνήθεια. Όμως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3" και η οθόνη αφής 12" για το infotainment δημιουργούν το ψηφιακό, hi-tech περιβάλλον που απαιτεί η εποχή και η κατηγορία του DS 7. Ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, όπως άλλωστε η Active Scan Suspension, τα εμπρός φώτα Active LED Vision και ένα πλήρες πακέτο σύγχρονων οδηγικών βοηθημάτων. Μεταξύ των έξτρα υπάρχει Night Vision, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Connected Pilot και ένα κορυφαίο ηχοσύστημα της Focal.
Εν τέλει, έχεις πολλούς λόγους να διαμορφώσεις σύμφωνα με το γούστο σου και να αποκτήσεις το E-Tense, αρκεί να έχεις το χώρο και τη διάθεση να το πριζώνεις καθημερινά. Αν δεν το κάνεις, θα απολαμβάνεις ένα πολυτελές υβριδικό SUV 300 ίππων με κατανάλωση σαφώς χαμηλότερη από εκείνη ενός αντίστοιχου συμβατικού, αλλά θα έχεις χάσει τη μισή μαγεία του. Τη μαγεία της ήσυχης, σβέλτης και οικονομικής μετακίνησης που φέρνει η ηλεκτροκίνηση, και με ένα PHEV μπορείς να την απολαύσεις σήμερα, χωρίς το άγχος του περιορισμένου πεδίου δράσης ενός αμιγώς ηλεκτρικού.
Τι λέει το DRIVE
Ένα SUV που μπορεί να προσφέρει γερές δόσεις πολυτέλειας, χώρους και παραπάνω από χορταστικές επιδόσεις, με πολύ χαμηλό κόστος χρήσης.
Τιμή από €53.890
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 200 PS @ 6.000 rpm & 300 Nm @ 3.000 rpm, δύο ηλεκτρικά μοτέρ 80 kW (110 PS) & 337 Nm Συνδυασμένη απόδοση 300 PS & 520 Nm, AWD, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,9”
Τελική ταχύτητα 235 km/h
Μέση κατανάλωση* 4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 34 g/km
Διαστάσεις 4.570 x 1.895 x 1.620 mm
Χώρος αποσκευών 555 lt
Βάρος 1.825 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση Drive, με φόρτιση και έως 100 km καθημερινά.
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης