Tο DS 3 παρουσιάστηκε από τη γαλλική φίρμα το 2018, ως το μικρότερο SUV στην γκάμα της εταιρείας. Δίνοντας νέο αέρα στη δημοφιλέστερη κατηγορία της αγοράς με πρωτοποριακή σχεδίαση που το ξεχώρισε αμέσως από τον ανταγωνισμό. Τα χρόνια πέρασαν, η ονομασία «Crossback» που συντρόφευσε το πρώτο DS 3 εξαφανίστηκε, ο ανταγωνισμός αυξήθηκε και βελτιώθηκε σημαντικά.
Οπότε η DS Automobiles έκρινε ότι είχε φτάσει η ώρα για το απαραίτητο ρετουσάρισμα. Νέα φώτα με τους λεπτούς LED προβολείς να αποτελούν μέρος του στάνταρ εξοπλισμού, νέα γρίλια, αναθεωρημένος προφυλαχτήρας εμπρός, πίσω φώτα LED με καινούργια, τρισδιάστατα γραφικά για να τονιστεί ο νεανικός χαρακτήρας, λογότυπος «DS Automobiles» κατασκευασμένος από ανοξείδωτο χάλυβα και…voilà! H εικόνα του πλαϊνού μέρους μοιάζει σχεδόν αμετάβλητη, με τα πτερύγια καρχαρία στις πίσω πλαϊνές πόρτες και τις κρυφές χειρολαβές να συνεχίζουν να δίνουν κανονικά το παρών. Και με την προσθήκη του αναβαθμισμένου ήπια υβριδικού συστήματος του ομίλου, επιχειρεί να ξαναγίνει υπολογίσιμος αντίπαλος.
Το DS 3 συνδυάζει το ξεχωριστό στιλ και την πολυτέλεια με ένα ικανό στην πράξη ήπια υβριδικό σύστημα 48V
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG7 MY2024, μέσα στα πράγματα
Συνολικά οι σχεδιαστές της DS έδωσαν μεγάλη έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου, όπως αποτυπώνεται και από τα δύο μικρά σπόιλερ που πλαισιώνουν τους αεραγωγούς χαμηλά στη μάσκα. Και μπορούμε να πούμε πως το «περιτύλιγμα» ήταν και παραμένει πολύ ευχάριστο και ελκυστικό στο μάτι.
Ανοίγοντας την πόρτα έρχεσαι σε επαφή με ένα πολυτελές και προσεγμένο εσωτερικό. Με την ποιότητα των υλικών, τη συναρμογή και το φινίρισμα να ξεφεύγουν από το όριο της κατηγορίας. Στο επάνω μέρος, το ταμπλό απαρτίζεται από αφρώδη πλαστικά, την ώρα που στα χαμηλότερα τμήματα, στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας δεσπόζουν οι χορταστικές επενδύσεις από Alcantara!
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS, το καλό καλύτερο
O οδηγός που ομολογουμένως θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, μιας και το τιμόνι ρυθμίζεται προς όλες τις κατευθύνσεις, έχει στη διάθεσή του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7” με καλά γραφικά από όπου μπορεί να λαμβάνει χρήσιμες πληροφορίες όπως η ροή ενέργειας και η κατανάλωση.
Στο κέντρο του ταμπλό, είναι τοποθετημένη η στάνταρ οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10,3” που ενσωματώνει το τελευταίας γενιάς λογισμικό DS Iris System, υποστηρίζοντας φωνητικές εντολές, ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Η απόκριση είναι πολύ καλή, όπως και το ιντερφέις και το μενού της κατανοητό κι εύκολο στη χρήση καθώς είναι προσαρμόσιμο με widgets.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai Kona 1.0T 120 PS 48V Hybrid
Αυτό που σαφώς θέλει μερικές μέρες για να εξοικειωθείς είναι η εργονομία. Με τους φυσικούς διακόπτες, περιλαμβανομένων και αυτών για τα παράθυρα να είναι τοποθετημένοι χαμηλά και εκατέρωθεν της κεντρικής κονσόλας. Κι αν δεν έχεις ξαναμπεί σε μοντέλο της DS Automobiles, είναι σχεδόν σίγουρο πως τις πρώτες μια δυο μέρες θα ψάχνεις να βρεις τον διακόπτη του παραθύρου στην πόρτα!
Επιπροσθέτως, τα πάνελ σε σχήμα διαμαντιού που φιλοξενούν τους διακόπτες αφής είναι μεν εντυπωσιακά και χαρίζουν στο αυτοκίνητο ξεχωριστό χαρακτήρα. Αλλά η απουσία οιουδήποτε feedback, έστω και μέσω δόνησης δυσκολεύει κατά τι τον χειρισμό τους. Κοινώς θα χρειαστεί να πάρεις το βλέμμα σου φευγαλέα από τον δρόμο για να είσαι σίγουρος πως σημάδεψες σωστά. Όπως είπαμε και πριν όμως, δεν θα χρειαστούν παρά μερικές μέρες συμβίωσης με το DS 3 προκειμένου να συνηθίσεις αυτή την ομολογουμένως ιδιότυπη εργονομία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG ZS EV 72 kWh, χιλιομετροφάγος;
Και μπορεί το εσωτερικό να φιγουράρει ως το πιο premium και ξεχωριστό στην κατηγορία δεν συμβαίνει όμως το ίδιο ως προς τους χώρους, ιδίως για τους πίσω επιβάτες. Ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι των οποίων είναι απλώς επαρκής. Δεν θα δυσανασχετήσουν μεν αλλά ούτε και θα ταξιδέψουν με την άνεση ενός Renault Captur, ενός Peugeot 2008 ή ενός MG ZS. Με το πτερύγιο του καρχαρία να κόβει ένα μέρος της θέας τους προς τα έξω. Μπρος στα κάλλη, όμως…
Αποδεκτοί είναι οι χώροι και για τα μικροπράγματα, όπως και για το πορτμπαγκάζ που διαφύλαξε τη χωρητικότητά του, καθώς η μπαταρία βρίσκεται κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Με όγκο 350 lt, διαθέτει πλήρως τετραγωνισμένο και εκμεταλλεύσιμο σχήμα, διευκολύνοντας τον χρήστη σε μεγάλο βαθμό. Θα σταθούμε επίσης και τα πολύ αφράτα -και θερμαινόμενα στην έκδοση της δοκιμής μας- καθίσματα. Μπορεί να παρέχουν μέτρια πλευρική στήριξη μεν, πλην όμως θα σε κρατήσουν ακούραστο ακόμη και ύστερα από ένα πολύωρο ταξίδι.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG, ποιοτική αναβάθμιση
Η θερμική γκάμα του DS 3 στην ελληνική αγορά ισχυροποιήθηκε ακόμα περισσότερο με την έλευση της mild-hybrid DS 3, σύστημα κίνησης που βλέπουμε σε όλο και περισσότερα μοντέλα του ομίλου. Και φρονούμε όχι άδικα, μιας και πρόκειται για ένα από τα πιο αποδοτικά και τεχνολογικά προηγμένα μικροϋβριδικά συστήματα της αγοράς.
Στην ουσία, ο γνωστός 3κύλινδρος 1.200άρης του ομίλου με άμεσο ψεκασμό, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και λειτουργία στον θερμοδυναμικό κύκλο Miller συνεργάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Με την κίνηση να περνά στους εμπρός τροχούς αποκλειστικά μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων e-DCS6. Και με την απόδοση να φτάνει τους 136 ίππους και 230 Nm που κάνουν την εμφάνισή τους μόλις από τις 1.750 rpm.
Όπως και στην περίπτωση του 2008, ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 29 PS και 55 Nm είναι τοποθετημένος στο νέο αυτόματο κιβώτιο. Με τη χωρητικότητα του συσσωρευτή να ανέρχεται σε 0,89 kWh (0,43 ωφέλιμες). Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, μέχρι και τα 30 km/h, το σύστημα επιτρέπει στο ήπια υβριδικό DS 3 να κινηθεί 100% ηλεκτρικά. Με τη DS να υπόσχεται πως πάνω από το 50% των αστικών μετακινήσεων μπορεί να γίνει με μηδενικές εκπομπές C02.
Κι αυτό διότι το σύστημα mild hybrid περιορίζει σημαντικά τις ώρες λειτουργίας του θερμικού κινητήρα. Ιδίως στην πόλη με το συνεχές σταμάτα ξεκίνα. Διαθέτει μάλιστα και λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα, επαναφορτίζοντας έτσι την μπαταρία.
Επί του πρακτέου τώρα, η πολύ καλή συνολική εικόνα του DS 3 φαίνεται πως έχει αναβαθμιστεί περαιτέρω. Και μπορεί η προσθήκη του ηλεκτροκινητήρα να έχει υποστηρηκτικό ρόλο, ωστόσο χαρίζει μια επιπλέον σπιρτάδα στο έτσι κι αλλιώς πρόθυμο 3κύλινδρο μοτέρ των Γάλλων.
Η παραπάνω απόδοση που έχεις στο δεξί πεντάλ δεν μένει μόνο στη θεωρία αλλά βρίσκει εφαρμογή και στην πράξη. Παρά τα σχεδόν 50 κιλά που προσθέτει το ήπιο υβριδικό σύστημα (1.372 έναντι 1.324 kg), η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 8,4” έναντι 9,2”. Με την τελική να ακουμπά πλέον τα 204 km/h, έναντι των 201 km/h.
Στην πράξη, τα πλεονεκτήματα του εξυβριδισμού γίνονται αντιληπτά με μια ζωντάνια στις πρώτες τρεις ή και τέσσερις σχέσεις με το που πατάς το γκάζι. Ωστόσο, το σασμάν e-DSC6 δεν δικατέχεται από το ίδιο κέφι. Παρότι διπλού συμπλέκτη, δεν είναι σε θέση να προεπιλέξει μια σχέση για να μειώσει τον χρόνο αλλαγής ταχυτήτων, αλλά αντ’ αυτού εστιάζει στη γρήγορη εναλλαγή από τη θερμική στην ηλεκτρική κίνηση. Με άλλα λόγια δεν υπάρχει η ακαριαία απόκριση ενός DSG ή S tronic. Επιπλέον, το e-DSC6 κάνει κάποια σκορτσαρίσματα σε πολύ χαμηλή ταχύτητα, φαινόμενο που ενισχύεται από το αφράτo DS 3, που ταλαντεύεται εύκολα με την παραμικρή μεταφορά μάζας. Βέβαια, αν ο οδηγός χρησιμοποιήσει τα paddles πίσω από το τιμόνι, και τα δύο παραπάνω φαινόμενα αμβλύνονται σημαντικά.
Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, το DS 3 κάθεται καλά στον δρόμο, είναι σβέλτο και κυρίως, άνετο καθημερινό αυτοκίνητο. Προς αυτή τη κατεύθυνση άλλωστε έχει ρυθμιστεί και η ανάρτηση -γόνατα εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω). Με την απόσβεση να είναι πολύ καλού επιπέδου. Εντάξει, μπορεί ο ημιάκαμπτος να αντιδρά ξερά στις μεγάλες λακκούβες, με σαφή υπαιτιότητα και των ελαστικών 215/55 R18 της έκδοσης που είχαμε στα χέρια μας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει τη συνολικά άρτια ποιότητα κύλισης.
Με την άνεση να βρίσκεται στο επίκεντρο, το μαλακό set-up της ανάρτησης αποδεικνύεται αποτελεσματικό κι όταν πιεστεί. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι τηρουμένων των αναλογιών μεγάλο, απουσιάζουν οι απρόβλεπτες αντιδράσεις, και η κλίση στις στροφές δεν προβληματίζει τον οδηγό.
Το τιμόνι μπορεί να μην έχει κάποιου είδους σπορτίβ αίσθηση αλλά είναι μεστό και ακριβές. Επιτρέποντάς σου να έχεις πλήρη αίσθηση πού βρίσκονται οι τροχοί όταν στρίβεις. Σημειώστε επίσης την πολύ καλή απόδοση των φρένων που δεν έδειξαν να κουράζονται ή να χάνουν την αναλογικότητά τους σε κανένα σημείο της δοκιμής μας.
Στον ανοιχτό δρόμο, το DS 3 θα βρισκόταν στο στοιχείο του, αν δεν αργούσε στις ρεπρίζ από υψηλές ταχύτητες. Οπότε στις προσπεράσεις χρειάζεται να κάνεις μικρή υπομονή μέχρι να ξυπνήσει το σασμάν. Ανεβάζοντας στροφές, το 3κύλινδρο μοτέρ ανταποκρίνεται με έναν ευχάριστο ήχο που σε λίγο τον ξεχνάς. Όχι όμως και τον αεροδυναμικό θόρυβο που ανεβάζει την έντασή του όσο πλησιάζεις στο όριο των 130 km/h της εθνικής.
Με την κατανάλωση να θυμίζει σουπερμίνι. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, χωρίς να προσέξουμε ιδιαίτερα και οδηγώντας σε όλες τις συνθήκες (πόλη, αυτοκινητόδρομος, περιφέρεια) κάψαμε 6,3 lt/100 km. Επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά την υψηλή αποδοτικότητα του νέου υβριδικού συστήματος του Ομίλου.
Όπως ήταν αναμενόμενο, ο εξοπλισμός από τη βασική έκδοση Pallas είναι πλήρης. Περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων ηχομονωτικό παρμπρίζ, keyless start, αυτόματο κλιματισμό με λειτουργία Air Quality System και αεραγωγούς πίσω, εμπρός κεντρικό υποβραχιόνιο, cruise control και περιοριστή ταχύτητας, AEB, οκτώ αερόσακους (μετωπικοί, πλευρικοί εμπρός-πίσω, οροφής εμπρός-πίσω), ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”, κεντρική οθόνη 10,3” με σύστημα DS IRIS, φώτα LED και πολλά ακόμη.
Η τιμή αγορά της έκδοσης Pallas είναι €31.300. Ο εξοπλισμός δικαιολογεί εν μέρει την τιμή, αλλά σε κάθε περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα B-SUV που απευθύνεται σε ισχυρά βαλάντια. Η DS όμως, αυτήν την περίοδο τρέχει μια πολύ ενδιαφέρουσα προσφορά, με το όνομα «Premium Upgrade», μέσω της οποίας παρέχεται δωρεάν αναβάθμιση εξοπλισμού αξίας έως €3.800, ενισχύοντας την άνεση, την ασφάλεια και την τεχνολογία του αυτοκινήτου σας. Για να δείτε αναλυτικά το πακέτο δεν έχετε παρά να κάνετε κλικ εδώ.
Η έκδοση Etoile (€34.000) που δοκιμάζουμε διαθέτει επιπλέον της Pallas, ενισχυμένο πακέτο ασφάλειας, εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα, πίσω Φώτα LED, νικελένιο λογότυπο «ETOILE» στο καπό και στη γρίλια του εμπρός προφυλακτήρα και ζάντες αλουμινίου 18”.
Αξίζει λοιπόν να επενδύσεις στην υβριδική έκδοση του 1.2 PureTech; Χωρίς αμφιβολία, αν είσαι διατεθειμένος να παίξεις το παιχνίδι οικολογικής οδήγησης και κινείσαι καθημερινά σε ένα ευνοϊκό περιβάλλον. Με DS 3; Και με αυτό αν ποντάρεις σε ένα ξεχωριστό στιλ που το πληρώνεις αλμυρά, χωρίς από την άλλη να αγοράζεις ένα ιδιαίτερα γενναιόδωρο αυτοκίνητο από πλευράς στάνταρ εξοπλισμού.
Διαμορφώστε το δικό σας DS 3 Hybrid e-DSC6 στον configurator της αντιπροσωπείας, εδώ.
DS 3 e-DSC6 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Μηχανικά χωρίς ελαττώματα και με νέο οικονομικό μοτέρ. Το στιλ του DS 3 δεν αρέσει σε όλους, οι χώροι στην καμπίνα δεν είναι και οι καλύτεροι και η εργονομία ιδιότροπη. Για τους λάτρεις της φίρμας με οικολογικό πρόσημο. | ||
Τιμή | Από €34.000 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, 1.199 cc, i3, 12v, τούρμπο, 136 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, ηλεκτρικό μοτέρ 29 PS/55 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,9 kWh (0,43 kWh ωφέλιμη), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων | ||
Απόδοση | 116 PS/5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.500 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.118 x 1.791 x 1.534 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 350-1.090 lt | ||
Βάρος | 1.372 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 8,4" | ||
Τελική ταχύτητα | 204 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 6,3 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 112 g/km | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |