Test drive: Dacia Duster 1.0 TCe LPG

Test drive: Dacia Duster 1.0 TCe LPG

Η έκδοση υγραερίου κάνει το έτσι κι αλλιώς ασυναγώνιστο σε τιμή SUV της Dacia, εξίσου ασυναγώνιστο και σε κόστος χρήσης.

Το Dacia Duster δεν έχει πλέον να αποδείξει τίποτα σε κανέναν. Ήρθε από το «πουθενά» το 2010 και από τότε έκανε μόνο φίλους, με την πρώτη γενιά να ετοιμάζει το έδαφος και τη δεύτερη να ορίζει εκ νέου την έννοια του “Value For Money” χωρίς ενοχλητικές εκπτώσεις.

Σωστή στόχευση
Την τρέχουσα περίοδο η γκάμα κινητήρων απαρτίζεται από τον κλασικό ντίζελ 1.5 dCi των 115 PS και τον 1.0 TCe των 100 PS. Για τον τελευταίο ωστόσο υπάρχουν δύο παρακλάδια: Το πρώτο είναι το συμβατικό της βενζίνης ενώ το δεύτερο, το οποίο δοκιμάζουμε, έχει την επίσημη ονομασία ECO-G που υποδηλώνει τη δυνατότητά του να καταναλώνει και υγραέριο (LPG).

Σύμφωνα με την εταιρεία το αυτοκίνητο βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής με αυτό το σύστημα και ο συγκεκριμένος κινητήρας κατασκευάστηκε εξ αρχής συμβατός με το δεδομένο. Οπότε η κουβέντα περί αξιοπιστίας δεν ανοίγει καν ούτε υπάρχει διαφοροποίηση στη συντήρηση ή την εγγύηση που έχει 5ετή διάρκεια (τρία εργοστασιακά και δύο επέκτασης) ή 100.000 km.

Dacia Duster

Το ρεζερβουάρ του LPG χωράει 34 lt, είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής και βρίσκεται τοποθετημένο στο χώρο της ρεζέρβας οπότε αφήνει ανέγγιχτα τα 445 lt για τις αποσκευές αλλά και τα 50 lt του ρεζερβουάρ βενζίνης. Στο κύκλωμα υπάρχουν ειδικές βαλβίδες για απόλυτη ασφάλεια κάτω από όλες τις συνθήκες, ενώ ο βαθμός πλήρωσης είναι 80%. Η επιλογή του καυσίμου γίνεται από έναν διακόπτη αριστερά από το τιμόνι, ο οποίος παράλληλα δείχνει και το απόθεμα του LPG.

Η μέγιστη ισχύς αναφέρεται χωρίς αλλαγές από την έκδοση βενζίνης, κάτι που σημαίνει 100 PS στις 5.000 rpm και 170 Nm στις 2.000 rpm. Η εκκίνηση γίνεται πάντα με βενζίνη και μόλις ο ηλεκτρονικός έλεγχος όλων των παραμέτρων δώσει το πράσινο φως το υγραέριο ενεργοποιείται χωρίς να το καταλαβαίνεις. Ούτε στη χροιά του κινητήρα αντιλαμβάνεσαι αξιοσημείωτη διαφορά, ούτε στο τράβηγμα. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Dacia δεν εντυπωσιάζουν, με 0-100 km/h σε 13,8” και 0-400 m σε 19,5”. Συγκριτικά, για την έκδοση βενζίνης που είναι 63 kg πιο ελαφριά τα αντίστοιχα νούμερα είναι 12,5” και 18,8”, ενώ όταν ο ECO-G κινητήρας καίει βενζίνη, η εταιρεία ανακοινώνει 14,4” και 20”.

Λόγω και των περιορισμών στην μετακίνηση δε στάθηκε δυνατό να μετρήσουμε τις επιδόσεις με τα δικά μας όργανα, οπότε αρκούμαστε να πούμε πως οι επιταχύνσεις εν κινήσει γίνονται με προθυμία και βρίσκονται ξεκάθαρα στο πλαίσιο της ασφάλειας χάρη στα 170 Nm. Θα πρέπει πάντως να έχεις στο μυαλό πως το ζητούμενο είναι το μεσαίο εύρος λειτουργίας του κινητήρα, οπότε η αποστολή σου είναι να τον διατηρείς εκεί με τη βοήθεια ενός χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων. Η κλιμάκωση αν και αραιή δε δημιουργεί ουσιαστικό πρόβλημα, μόνο που θα θέλαμε πιο μαλακό λεβιέ. Η ακρίβεια πάντως δεν του λείπει και συνολικά το Duster είναι ευκολοδήγητο όπως πάντα.

Στο θέμα της καθημερινής ευχρηστίας είναι επίσης σημαντικό να αναφέρουμε πως μιλάμε για ένα καύσιμο με ευρύ δίκτυο ανεφοδιασμού και σχετικά γρήγορη πλήρωση, από το στόμιο που βρίσκεται δίπλα ακριβώς από εκείνο της βενζίνης.

Το σημείο κλειδί βέβαια, δεν είναι άλλο από την τεράστια εξοικονόμηση για την τσέπη. Παρότι η μέση κατανάλωση LPG στη δοκιμή ήταν 8,2 lt/km, δηλαδή 11% παραπάνω από τη βενζίνη, η διαφορά στην τιμή των καυσίμων είναι τόσο μεγάλη τελικά σημαίνει εξοικονόμηση 43%. Σημειωτέο πως με κάθε φουλάρισμα μπορείς να κάνεις περίπου 330 km που με συνετή χρήση μπορούν και να αυξηθούν, οπότε εάν εκμεταλλευτείς και το ρεζερβουάρ βενζίνης μπορείς να ξεπεράσεις τα 1.000 km χωρίς στάση.

Φιλοσοφία Duster
Προφανώς η δυνατότητα του Duster να καίει LPG δεν έχει επηρεάσει σε τίποτα ούτε τη συμπεριφορά του στο δρόμο ούτε την εικόνα της καμπίνας. Η πρώτη παραμένει άριστη, με άνετη κύλιση και συγκροτημένο έλεγχο του αμαξώματος παρά τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος που παραμένει στα 21 cm. Το κράτημα είναι περισσότερο από καλό, ενώ παράπονο δεν υπάρχει ούτε από τα φρένα. Ο κινητήρας ακούγεται μόνο στις υψηλές στροφές μα χωρίς να ενοχλεί, ενώ παρότι η συνολική ηχομόνωση δεν είναι κορυφαία τίποτα δε θα σε ενοχλήσει ακόμα και στο ταξίδι.

Στη θέση οδήγησης δεν κουμπώνεις ακριβώς, αλλά κάθεσαι άνετα και το κάθισμα έχει αποδεκτή στήριξη ενώ η ορατότητα είναι πολύ καλή. Το ίδιο ισχύει και για τους χώρους που θα καλύψουν μια οικογένεια με τρόπο ιδιαίτερα αξιόλογο για αυτή την κατηγορία τιμής. Ο οικονομικός προσανατολισμός του Duster γίνεται φανερός κυρίως από τα πλαστικά, τις επενδύσεις και το φινίρισμα σε ορισμένα σημεία.

Dacia Duster

Από την άλλη οι επενδύσεις στα σημεία επαφής και η λειτουργία των περισσότερων διακοπτών σαφώς κολακεύουν την value for money υπόσταση, όπως και το γεγονός ότι το trip computer προβάλλει τις ενδείξεις τόσο για τα στοιχεία της βενζίνης όσο και του LPG.

Η μεγαλύτερη επιτυχία του Duster 1.0 TCe LPG πάντως είναι πως κερδίζει θετικά σχόλια χωρίς να έχεις ακούσει την τιμή του, η οποία ουσιαστικά το απογειώνει. Και δεν μιλάμε τόσο για το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Ambiance των €14.800, γιατί του λείπουν στοιχεία άνεσης όπως τα ηλεκτρικά παράθυρα και η ρύθμιση ύψους σε τιμόνι-κάθισμα. Στις €15.650 όμως υπάρχει το Sportive που παραμένει περισσότερο από δελεαστικό και περιλαμβάνει μέχρι σύστημα πλοήγησης, cruise control, ζάντες αλουμινίου κ.α.

Με δεδομένο τώρα ότι είναι μόνο €600 ακριβότερο από τις αντίστοιχες εκδόσεις βενζίνης και η διαφορά αυτή ισοσκελίζεται σε 15.000 km, πρακτικά δεν υπάρχει κανένας λόγος να μη διαλέξεις την έκδοση υγραερίου εάν αυτό που θέλεις είναι η οικονομική μετακίνηση.

Δείτε όλες τις πληροφορίες για το Dacia Duster εδώ

Τι λέει το DRIVE
Το Duster LPG προσφέρει ένα πακέτο χώρων και τιμής που κυριολεκτικά δεν έχει αντίπαλο, ενώ πλέον υποστηρίζεται από κόστος χρήσης χαμηλότερο και από του ντίζελ.
Τιμή από €14.180
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης/υγραερίου 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Απόδοση 100 PS/5.000 rpm, 170 Nm/2.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,8” (με LPG)
Τελική ταχύτητα 172 km/h με βενζίνη/168 km/h με LPG
Μέση κατανάλωση* 7,4 lt/100 km με βενζίνη/8,2 lt/100 km με LPG
Εκπομπές CO2125-126 (βενζίνη) & 111-112 (LPG) g/km (WLTP: 128 g/km)
Διαστάσεις 4.341 x 1.804 x 1.693 mm
Χώρος αποσκευών 445 lt
Βάρος 1.327 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube