Το C5 Aircross ανήκει στη μεγάλη οικογένεια του Groupe PSA με συγγενείς μπόλικα ξαδέλφια: Peugeot 3008, Opel Grandland X και DS 7 Crossback. Σε αντιδιαστολή βέβαια με την DS Automobiles, η Citroën επέλεξε να επικεντρώσει τη στρατηγική της σε αυτό που κατέχει καλύτερα: Σχεδιασμός και άνεση. Υπό αυτή την έννοια λοιπόν, το C5 Aircross δεν έχει τίποτα κοινό με τα υπόλοιπα κόμπακτ crossover που ανταγωνίζεται, όπως το Nissan Qashqai, το Peugeot 3008 ή το VW Tiguan.
Όπως έχουμε ήδη διαπιστώσει από άλλες εκδόσεις του, οι σχεδιαστές της Citroën έκαναν φίνα δουλειά προσαρμόζοντας τις απαλές και στρογγυλεμένες γραμμές που χαρακτηρίζουν τη γαλλική φίρμα σε ένα crossover.
Οι προβολείς σε δύο επίπεδα, τα airbumps και τα πίσω φανάρια 3D είναι παρόντα, αλλά και τοποθετημένα με λεπτότητα και πρωτοτυπία. Έτσι έχουμε ένα C5 Aircross ρευστό, κομψό και χωρίς να είναι υπερβολικά επιθετικό. Αυτή μάλιστα η συβαριτική εκδοχή «Shine» με τις ζάντες των 19”, μαύρα κάτω κομμάτια με έγχρωμα ένθετα στον προφυλακτήρα και airbumps, αλλά και την ταπετσαρία Hype Brown απογειώνει την τιμή στις €39.173.
Στην καμπίνα, βρίσκουμε τα τυπικά στοιχεία των πρόσφατων Citroën, με ένα ταμπλό κάθετης γεωμετρίας με στρογγυλές φόρμες και χρωματιστά διακοσμητικά στοιχεία. Η Citroën μπορεί να αφήνει το i-Cockpit στην Peugeot, αλλά προσφέρει ένα 100% ψηφιακό καντράν. Λειτουργεί δε σε συνδυασμό με την κεντρική οθόνη αφής που η αλήθεια είναι ότι τα γραφικά της είναι ξεπερασμένα και η απόκρισή της νωχελική.
Το γαλλικό crossover διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εσωτερικού, με τη δική μας να είναι η τρίτη, η έξτρα «Ambiance Hype Brown» που χρεώνεται επιπλέον €3.223 και περιλαμβάνει δερμάτινη γαρνιτούρα και διακοσμήσεις στην κεντρική κονσόλα, στο ταμπλό, στο γείσο των οργάνων, αλλά και στα μεγάλα, άνετα εμπρός καθίσματα με μασάζ, θέρμανση και ηλεκτρική ρύθμιση.
Ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό που το μνημονεύεις κάθε φορά που βάζεις τα οπίσθιά σου πάνω τους. Η απτή ποιότητα είναι ένα σκαλί κάτω από αυτή του 3008 ή του Volkswagen Tiguan. Η απουσία αφρώδους πλαστικού στο πάνω μέρος του ταμπλό στην περίπτωση της έκδοσης Shine αντισταθμίζεται εν μέρει από τις έξτρα επενδύσεις.
Το C5 Aircross έχει δημιουργήσει οικογενειακή παράδοση με τους άφθονους αποθηκευτικούς χώρους στην καμπίνα και ειδικά τα τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, συρόμενα και με ανακλινόμενη πλάτη. Διαπιστευτήριο εξάλλου που κάνει γενικά τα γαλλικά crossover να ξεχωρίζουν έναντι του ανταγωνισμού. Αν και δεν προσφέρει άπλετο χώρο στα πίσω καθίσματα, το αντισταθμίζει με περισσότερη πολυμορφικότητα.
Τα πίσω καθίσματα διπλώνονται ξεχωριστά για να σχηματίσουν ένα επίπεδο πάτωμα και να παράσχουν μέγιστη χωρητικότητα 1.600 lt και μήκος φόρτωσης 1,90 m. Σε κανονική διαμόρφωση, το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 580 έως 720 λίτρα (ρεζέρβα ανάγκης), ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων. Χωρητικότητα που τον τοποθετεί ανάμεσα στους καλύτερους της κλάσης μαζί με το Škoda Karoq.
Το μοτέρ 1.6 THP εξελιγμένο από κοινού με την BMW που πλέον μετονομάστηκε σε «Puretech» από το Groupe PSA, στη συγκριμένη εκδοχή του έχει ισχύ 180 PS και εκπομπές μειωμένες στα 128 g CO2/km -με τα στενότερα ασφάλτινα λάστιχα Michelin Primacy 3, 205/55 R19. Συνδυάζεται δε στάνταρ με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο (EAT8) που σχεδιάστηκε από την ιαπωνική Aisin και φημίζεται για τη στρωτή και απαλή λειτουργία του.
Και ενώ τα χαρτιά, το επίπεδο ισχύος σε προϊδεάζει ότι θα ανταμειφθείς, στην πραγματικότητα ψάχνεις για άλογα: Επιτάχυνση και ρεπρίζ κινούνται στο επίπεδο του αποδεκτού. Αφού για μια στιγμή νομίζαμε ότι οδηγούμε Puretech 130. Για του λόγου το ασφαλές, το C5 μας χρειάζεται 9,2" για το σπριντ 0-100 km/h την ίδια στιγμή που το Kia Sportage 1.6 T-GDi χρειάζεται 7,9".
Αντίστοιχα είναι και τα νούμερα στις ρεπρίζ: 60-160 km/h 19,9" vs 16,3" ή στο 50-100 km/h με 7,2" vs 6,0". Κάτι (πολύ) καλύτερο θα περίμενες και από την κατανάλωση που ξεπερνά χαρωπά τα 9 lt/100 km. Γι’ αυτό το είδος αυτοκινήτου, κομμένο ραμμένο για την οικογένεια και κυρίως τα ταξίδια, θα σας συμβουλεύαμε να επιλέξετε μια πιο ροπάτη και σαφώς πιο οικονομική σε κατανάλωση έκδοση ντίζελ. Από εκεί όμως που δεν γίνεται να περιμένεις καλύτερα είναι από τα φρένα, όπου το C5 Aircross, επικουρούμενο από τα σωστά λάστιχα έγραψε ένα ξερό 37άρι σε μέτρα για το 100-0 km/h, ισοφαρίζοντας μπερλίνες και χάτσμπακ με αξιώσεις στις επιδόσεις.
Η Citroën, αναγνωρισμένη για την τεχνογνωσία της, αναλαμβάνει και πάλι την πρόκληση. Το C5 Aircross, εξοπλισμένο με υδραυλικά τέρματα στις αναρτήσεις, φθηνότερη λύση από μια αυτόματα προσαρμοζόμενη ανάρτηση, τα καταφέρνει περίφημα.
Η απόσβεση των ανισομερειών (λακκούβες, εξογκώματα, χαρακώματα και τα ρέστα) είναι βασιλική, με αποτελεσματική συμπίεση και -κυρίως- ομαλότατη έκταση. Άνετα καθήμενος στο μαλακό του κάθισμα, ο οδηγός δεν καταλαβαίνει τίποτα. Η μαλακή ρύθμιση, η καλή ηχομόνωση της καμπίνας και η ήσυχη λειτουργία του μοτέρ «νανουρίζουν» τους επιβάτες.
Από την άλλη πλευρά, μόλις ο δρόμος γίνει πιο απαιτητικός και το ίδιο κάνει και ο οδηγός, το C5 Aircross αισθάνεται σαφώς λιγότερο άνετα. Δεν είναι ιδιαίτερα άμεσο και αποκριτικό, ωστόσο αυτό δεν το εξοβελίζει από τον μέσο όρο του ανταγωνισμού.
Όπως και τα ξαδέλφια του από το Groupe PSA, το C5 Aircross διαθέτει περίπου είκοσι βοηθήματα οδήγησης, περιλαμβανομένου του ενοχλητικού συστήματος διατήρησης της λωρίδας που διορθώνει την τροχιά με την παραμικρή απόκλιση και επανεργοποιείται σε κάθε ρεπρίζ…
Διά ταύτα
Αν είσαι πολύ δυναμικός οδηγός και θες ντε και καλά SUV, υπάρχουν άλλα μοντέλα στην αγορά για να επιλέξεις, που ανταποκρίνονται σε αυτή σου τη βούληση. Αλλά αν θέλεις να κινείσαι με ηρεμία και αντιλαμβάνεσαι την περιπέτεια του ταξιδιού με οικογένεια και μπαγκάζια, το νέο C5 Aircross αναδεικνύεται ως το νέο σημείο αναφοράς.
Το καλά ηχομονωμένο εσωτερικό (στην έκδοση Shine), το πίσω κάθισμα που είναι σχεδιασμένο όπως σε ένα πραγματικό MPV, το ευρύχωρο και πρακτικό πορτμπαγκάζ, όλα τους καλά συσκευασμένα κάτω από μια καροσερί με ωραία προσωπικότητα. Και φυσικά για την περίπτωση, ο συνδυασμός του 1.6 PureTech 180 και του αυτόματου 8αριού σασμάν, που κάνει μπριόζικα τη δουλειά... παρότι η όρεξη αυτού του 4κύλινδρου τούρμπο μπορεί να ενοχλήσει. Για τα ρέστα, λέμε συγχαρητήρια στη Citroën!
Τι λέει το DRIVE
Αν ξεπεράσεις την τιμή και την κατανάλωση, το C5 Aircross στην έκδοση Shine είναι το σημείο αναφοράς της κατηγορίας των ταξιδιάρικων SUV.
Τιμή Από €35.950 (€39.173 το αυτοκίνητο δοκιμής)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 181 PS/5.500 rpm, 250 Nm/1.650 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
0-160 km/h 24,3”
0-400 m 16,7” @ 137,4 km/h
0-1.000 m 30,4” @ 173,0 km/h
60-160 km/h 19,9”
50-80 km/h 3,1”
80-110 km/h 4,1”
110-140 km/h 6,3”
Φρένα 100-0 km/h 37,0 m
Τελική ταχύτητα 219 km/h
Μέση κατανάλωση 9,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2129 g/km
Διαστάσεις 4.500 x 1.840 x 1.654 mm
Χώρος αποσκευών 580-720 lt
Βάρος 1.530 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης