Η Citroën είναι μία από τις πιο αντισυμβατικές αυτοκινητοβιομηχανίες στον τομέα της σχεδίασης και πάντα την ακολουθούσε η «φήμη» των άνετων μετακινήσεων, χάρη στο είδος και τη ρύθμιση των αναρτήσεων που χρησιμοποιούσε κατά καιρούς στα μοντέλα της.
Πιστή στο δόγμα της και κόντρα στα σημεία των καιρών, η Citroën δεν ανανέωσε απλώς το δημοφιλές C4 Cactus, αλλά του άλλαξε το χαρακτήρα και το έφερε πιο κοντά στις αξίες της. Στόχος της γαλλικής εταιρείας ήταν να «εξημερώσει» το μοντέλο και να το προικίσει με πιο εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά που το φέρνουν αντιμέτωπο με την κατηγορία των μικρών οικογενειακών, αντικαθιστώντας παράλληλα και το «κλασικό» C4.
Για αρχή, το ανανεωμένο C4 Cactus έχασε τις ράγες οροφής και τα ογκώδη πλευρικά Airbumps, αντικαθιστώντας τα με μικρότερα σε μέγεθος προστατευτικά και τοποθετώντας τα χαμηλότερα. Νέοι είναι επίσης οι προφυλακτήρες, ενώ τα φώτα είναι μεγαλύτερα εμπρός και πίσω, με αποτέλεσμα το φρεσκαρισμένο C4 Cactus να δείχνει κομψότερο και «ακριβότερο».
Η Citroën όμως δεν του χάρισε μόνο μια νέα εικόνα, αλλά γέμισε και τη φαρέτρα του με νέα βέλη. Το ανανεωμένο C4 Cactus είναι το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο της Citroën με τη νέα ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushion (PHC). Το σύστημα αυτό πρωτοεμφανίστηκε στo C5 Aircross και έχει σκοπό να δώσει στo πιο προσιτό C4 Cactus εξαιρετική άνεση χάρη σε ένα σετ από δευτερεύοντα υδραυλικά αμορτισέρ, ένα για κάθε τροχό, που αντικαθιστούν τα συμβατικά τέρματα της ανάρτησης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Citroën C3 1.2 PureTech 110 EAT6
Η Citroën επέλεξε επίσης πιο μαλακά πρωτεύοντα ελατήρια και αμορτισέρ για να βελτιώσει ακόμη περισσότερο την απορροφητικότητα της ανάρτησης. Το πακέτο της άνεσης συμπληρώνουν τα ανασχεδιασμένα καθίσματα, που έχουν τώρα γέμιση αφρού υψηλής πυκνότητας, για να είναι πιο ξεκούραστα στα μεγάλα ταξίδια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Citroën C3 1.6 BlueHDi 100
Πέρα από τα νέα καθίσματα και τις ανασχεδιασμένες ταπετσαρίες, το εσωτερικό του C4 Cactus απέκτησε διαφοροποιημένο και εμπλουτισμένο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7”, ενώ ο κλιματισμός απέκτησε πλήκτρο on/off για λειτουργία χωρίς χρήση της οθόνης. Αναβάθμιση βρίσκουμε και στον εξοπλισμό, όπου πλέον μπορεί να εφοδιαστεί με αυτόνομο φρενάρισμα ανάγκης (ΑΕΒ), αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα παρακολούθησης της προσοχής του οδηγού, παρακολούθηση τυφλού σημείου, και υποβοήθηση παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας.
Στα πλαστικά που αποτελούν την καμπίνα δεν βρίσκουμε διαφορές, όπως και στους χώρους. Τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν με σχετική άνεση, όπως και οι αποσκευές τους. Αυτό που δεν μας άρεσε είναι που δεν βρέθηκε «λύση» για τα ανοιγόμενα προς τα έξω πίσω παράθυρα, καθώς και το ψηλό κατώφλι φόρτωσης του χώρου αποσκευών. Υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, όπως και ένα τεραστίων διαστάσεων ντουλαπάκι εμπρός από το συνοδηγό. Μην ξεχνάμε ότι από την αρχή της καριέρας του, το C4 Cactus έχει πατεντάρει την τοποθέτηση του αερόσακου συνοδηγού στην οροφή, με αποτέλεσμα την καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου εμπρός από το συνοδηγό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110
Νέα όμως έχουμε και κάτω από το καπό. Ο 1.2 PureTech των 110 ίππων του αυτοκινήτου δοκιμής συνδυάζεται πλέον με αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής και όχι ρομποτιζέ. Πέρα από την ομαλότερη λειτουργία, το συγκεκριμένο κιβώτιο πραγματοποιεί ταχύτερα τις αλλαγές και διαθέτει πρόγραμμα «sport» και δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας. Οι επιδόσεις που δίνει στο 1.180 kg C4 Cactus είναι ανταγωνιστικές. Από στάση υπολείπεται της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά στις ρεπρίζ βρίσκεται πολύ κοντά και στις χαμηλές ταχύτητες μπροστά. Το ίδιο καλό πρόσωπο παρουσιάζει και στις μετρήσεις επιβράδυνσης. Στον τομέα της κατανάλωσης, όπως είναι λογικό η αυτόματη έκδοση είναι ελαφρώς πιο βενζινοβόρα από αυτή με το χειροκίνητο σασμάν (7,8 αντί για 7,0 lt/100 km).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110
Αυτό όμως που είναι σημαντικότερο είναι η άνεση κατά τις μετακινήσεις. Ο συνδυασμός του αυτόματου κιβωτίου με τη μαλακή και ήσυχη ανάρτηση, και τα αφράτα καθίσματα -με ελλιπή πλευρική στήριξη-, αποτελούν ωδή στην άνεση. Βέβαια, σε κίνηση σε δρόμους της περιφέρειας θα αντιληφθείς αμέσως την έντονη κλίση, που όμως δεν διαταράσσει την τροχιά που έχεις χαράξει. Στο ανοιχτό δρόμο, δύσκολα θα παρουσιάσει τάσεις πλεύσεις και ο αεροδυναμικός θόρυβος θα γίνει αισθητός πάνω από τα 140 km/h.
Η τιμή της πλούσιας έκδοσης Shine που δοκιμάζουμε είναι €21.580 και χαρακτηρίζεται από πληρότητα εξοπλισμού. Υπάρχουν και φθηνότερες εκδόσεις (από €19.490 η Feel), αλλά μόνο οι δύο πλουσιότερες διαθέτουν τα καθίσματα Advanced Comfort.
Συμπερασματικά, η αυτόματη έκδοση έξι σχέσεων του βενζινοκίνητου C4 Cactus είναι η πιο ενδεδειγμένη και προτείνεται ανεπιφύλακτα, καθώς οι εκδόσεις με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο δεν παίρνουν εύσημα για τη λειτουργία του λεβιέ.
Τι λέει το DRIVE
Το αυτόματο κιβώτιο δίνει τη χαριστική βολή άνεσης, συμπληρώνοντας ιδανικά τα Advanced Comfort Seats και την ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushion.
Τιμή Από €19.490
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 110 PS/5.500 rpm, 20,9 kgm/1.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
0-160 km/h 34,8”
0-400 m 17,7” @ 124,8 km/h
0-1.000 m 32,7” @ 157,5 km/h
60-160 km/h 30,0”
50-80 km/h 3,5”
80-110 km/h 5,7”
110-140 km/h 9,3”
Φρένα 100-0 km/h 37,2 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4.170 x 1.729 x 1.480 mm
Χώρος αποσκευών 358 lt
Βάρος 1.180 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία