Test drive: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110

Test drive: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110

Η βενζινοκίνητη εκδοχή του C3 Aircross διαθέτει πλέον 6άρι κιβώτιο, με αποτέλεσμα τη βελτίωση των επιδόσεών της χωρίς αύξηση της κατανάλωσης.

Το περασμένο καλοκαίρι, ο βενζινοκινητήρας 1.2 PureTech που φοράει το C3 Aircross εναρμονίστηκε με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2. Παράλληλα, το 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο με το οποίο συνδυαζόταν στην έκδοση των 110 PS, αντικαταστάθηκε από ένα 6άρι.

Το ερώτημα που προέκυψε λοιπόν ήταν αν και πώς επηρεάστηκαν από αυτές τις αλλαγές οι επιδόσεις και η κατανάλωσή του. Το 3κύλινδρο μοτέρ εξακολουθεί να αποδίδει 110 PS και 20,9 kgm, και δεν το νιώθεις διαφορετικό σε αίσθηση. Έχει την ίδια, μέτρια απόκριση στις πολύ χαμηλές στροφές, αλλά αρκετή δύναμη από τη στιγμή που θα μπει το τούρμπο στο παιχνίδι, λίγο πάνω από τις 1.500 rpm. Η πιο σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου έχει κάνει το C3 Aircross πιο ευχάριστο στην καθημερινή χρήση, με την αίσθηση να επιβεβαιώνεται και από τα νούμερα.

Με 3η, το 30-50 km/h έχει πέσει από τα 3,6" στα 2,9" και το 50-80 km/h από τα 4,4" στα 4,2". Η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη στις επόμενες σχέσεις, ειδικά με χαμηλές στροφές, στο 50-80 km/h με 4η σε 5,6" αντί για 6,8". Από στάση, η χαμηλή πρόσφυση των ελαστικών M+S δεν επιτρέπει κάτι καλύτερο από 10,8" στο 0-100 km/h –από 10" που είχε σημειώσει το προηγούμενο, με συμβατικά λάστιχα. Αυτή η επίδοση ισοφαρίζει εκείνη του Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS, το οποίο υστερεί στις χαμηλές στροφές και επικρατεί στις ψηλότερες. Η κατανάλωση του 1.2 PureTech πάντως δεν επηρεάστηκε από τις αλλαγές. Η μέση τιμή των 7,4 lt/00 km είναι ακριβώς ίδια με του προηγούμενου και αρκετά καλή για την κατηγορία.

Κατά τα άλλα, η ανάρτηση και αυτού του C3 Aircross πετυχαίνει το γνώριμο, κορυφαίο επίπεδο άνεσης στην πόλη. Το πολύ ελαφρύ τιμόνι και ο χαλαρός λεβιές ταχυτήτων δημιουργούν ένα ξεκούραστο σύνολο. Κάθε απότομη κίνηση όμως στο τιμόνι ή το φρένο/γκάζι έχει αισθητή επίδραση στο πλαίσιο, το οποίο γέρνει ή βουτάει, αντίστοιχα. Δεν θα σε ενοχλήσει ούτε στον αυτοκινητόδρομο, αν οδηγείς ομαλά, παρά μόνο υπό πίεση. Το μεσαίο πεντάλ εμπνέει εμπιστοσύνη, τα λάστιχα M+S όμως γλιστράνε νωρίς, οπότε δεν πετυχαίνει κάτι καλύτερο από 41,2 m για το 100-0 km/h. Από την άλλη, έχει ένα ισχυρό ατού εκτός ασφάλτου, σε συνδυασμό με τα προγράμματα του Grip Control και την απόσταση των 17,8 cm από το έδαφος.

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110

Στην καμπίνα, όλα τα πλαστικά είναι σκληρά, χωρίς να δείχνουν φτηνά ή να τρίζουν, και το ταμπλό έχει ένα πρακτικό ράφι εμπρός από το συνοδηγό αλλά όχι πολύ χώρο εμπρός από το λεβιέ –τον οποίο άλλωστε καταργούν οι ποτηροθήκες. Κάθεσαι άνετα στο κάθισμα-πολυθρόνα, με μια μοναδική αίσθηση ευρυχωρίας χάρη στο αυξημένο ύψος, κάτι που ισχύει και για τους πίσω. Ο χώρος για τα πόδια τους είναι απλώς ικανοποιητικός, ενώ χάρη στο συρόμενο κάθισμα μπορείς να τον.. εξαφανίσεις τελείως, για να μεγαλώσεις το χώρο αποσκευών από τα 410 στα 520 lt. Ο πολυμορφικός χαρακτήρας επιβάλλει ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης του καθίσματος και μεσαίο τμήμα που πέφτει για να γίνει ένα υποβραχιόνιο με δύο ποτηροθήκες ή για τη μεταφορά μακριών αντικειμένων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SEAT Arona 1.0 ECO TSI 115 PS

Η έκδοση Shine της δοκιμής διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό παραμένοντας κάτω από τον πήχη των €20.000. Τα σημαντικότερα στοιχεία που θυσιάζονται στη βασική Feel των €17.460 είναι ο αυτόματος κλιματισμός, το σύστημα πλοήγησης (το infotainment με οθόνη 7" διατηρείται), το συρόμενο πίσω κάθισμα, οι ζάντες 17" και το Grip Control. Σε κάθε περίπτωση, το Aircross καλύπτεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, ενώ διατίθεται και με άτοκη χρηματοδότηση.

Εν κατακλείδι, το γαλλικό μοντέλο παραμένει μια πολύ καλή λύση για όποιον ψάχνει ένα πρακτικό και άνετο μικρό crossover, για χρήση ως οικογενειακό, με τις πρόσφατες αλλαγές να το βελτιώνουν λίγο ακόμη.


Τι λέει το DRIVE
Ένα crossover που μπορεί να παίξει με επιτυχία το ρόλο του μικρού οικογενειακού, βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο με την προσθήκη 6τάχυτου κιβωτίου.
Τιμή Από €17.460
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 110 PS/5.500 rpm, 20,9 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
10,8”
0-160 km/h 35,2”
0-400 m 17,6” @ 125,9 km/h
0-1.000 m 32,7” @ 156,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,3”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (3η) 5,7”
80-110 km/h (4η) 6,6”
110-140 km/h (4η) 10,1”
110-140 km/h (5η) 12,2”
110-140 km/h (6η) 16,6”
Φρένα 100-0 km/h 41,2 m
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2108 g/km
Διαστάσεις 4.154 x 1.824 x 1.597 mm
Χώρος αποσκευών 410 lt
Βάρος 1.250 kg
Μετρήσεις Drive

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube