Test drive: Chevrolet Spark 1.0 Facelift

Test drive: Chevrolet Spark 1.0 Facelift

Δοκιμάζουμε το Spark που με μια σειρά μικρών επεμβάσεων διατηρεί τη φρεσκάδα του και γίνεται καλύτερο στα –σημαντικά- σημεία.

Μια από τις πιο νεανικές παρουσίες στα αυτοκίνητα πόλης, το μικρό της Chevrolet δέχτηκε πρόσφατα μια σειρά από μικροβελτιώσεις. Ωστόσο, το καλό με τις βελτιώσεις –αυτές που έχουν γίνει με το σωστό τρόπο- είναι ότι επιδρούν αθροιστικά και στο τέλος κάνουν σημαντική διαφορά.

Δεν υπήρχε κανένας λόγος να πειραχτεί η σχεδίαση του Spark. Παραμένει κόμπακτ και δυναμικό, με το μήκος του να είναι στα 3.59 m και να πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες να βρεις τη θέση παρκαρίσματος που λαχταράς.

Οι αισθητικές αλλαγές που έφερε η ανανέωση είναι πολύ μικρές και έχουν να κάνουν με τα φώτα, τους προφυλακτήρες, τη μάσκα και το τρίτο φως φρένων που πλέον βρίσκεται στην πτέρυγα της οροφής. Στην καμπίνα, οι αλλαγές εκφράζονται από την ελαφρώς διαφορετική κεντρική κονσόλα που γέννησε και περισσότερες θήκες, αλλά και τη νέα λαβή του λεβιέ ταχυτήτων.

Ωστόσο, υπάρχουν και δύο πραγματικά σημαντικές αλλαγές. Η πρώτη είναι ότι πλέον υπάρχει footrest για το αριστερό πόδι σας, κάτι που βελτιώνει σημαντικά τη θέση οδήγησης και θα το εκτιμήσετε ιδιαιτέρως όταν οδηγείτε για ώρες. Η δεύτερη είναι ότι τώρα το πορτμπαγκάζ μπορεί να ανοίγει και απ’ έξω χωρίς το κλειδί, απλώς πατώντας τη λαβή στην πίσω πόρτα. Και τα δύο αυτά στοιχεία κάνουν τη ζωή με το Spark ουσιαστικά πιο εύκολη, κάτι που σε ένα αυτοκίνητο πόλης είναι το Νο1 ζητούμενο.

Ζητούμενο είναι επίσης η καλή ορατότητα. Προς τα εμπρός δε θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα, αλλά πίσω και διαγώνια η πολύ φαρδιά κολόνα περιορίζει το πεδίο. Οι χώροι επιβατών πάντα ήταν δυνατό σημείο του Spark. Ακόμα κι εάν δεν είναι απολύτως κορυφαίο για την κατηγορία, τέσσερις θα χωρέσουν χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Από την άλλη, μικρό είναι το πορτμπαγκάζ των 170 lt, που οριακά επαρκεί για μια καλή βόλτα στο σουπερμάρκετ.

Όπως το ξέραμε
Ουσιαστικά, δεν υπάρχουν πολλές ακόμα διαφορές στο ανανεωμένο μοντέλο. Τα μηχανικά μέρη δεν έχουν σημαντικές αλλαγές, έχουν γίνει όμως οι απαραίτητες ενέργειες ώστε η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 να πέσουν λίγο, τουλάχιστον θεωρητικά. Διαφορά στη μέση κατανάλωση δεν καταφέραμε να εντοπίσουμε είναι η αλήθεια, αλλά έτσι κι αλλιώς ο 4κύλινδρος 1.000άρης των 68 ίππων δεν καίει πολύ. Τα 6,5 lt για κάθε 100 km είναι μια τιμή άκρως αντιπροσωπευτική. Πολύ λογικά είναι και τα 113 g CO2 (τέλη: 101,7 ευρώ/έτος) που αφήνει πίσω του σε κάθε χιλιόμετρο. Πριν την ανανέωση η τιμή αυτή ήταν 119 g.

Οι επιδόσεις του Spark έχουν ξεκάθαρα αστικό προσανατολισμό, με 16,2 sec για τα 0-100 km/h και 80-110 km/h σε 9,8 sec με 3η. Ευτυχώς πάντως δεν χρειάζεται να αλλάζεις συνέχεια ταχύτητες αφού η ελαστικότητα ικανοποιεί και έτσι ξεφεύγεις κάπως από το λεβιέ με τη μέτρια ακρίβεια στο κούμπωμά του. Στο μέσο όρο της κατηγορίας παραμένουν και τα φρένα, που ακινητοποιούν το Spark από τα 100 km/h σε 52 m.

Όπως είναι λογικό για κάθε αυτοκίνητο πόλης, το Spark προτιμά να ρίξει το βάρος της ρύθμισης της ανάρτησής του στην άνεση. Και τα καταφέρνει καλά, χωρίς να σε κουράζει ποτέ στις λακκούβες της πόλης. Αν ανεβάσεις το ρυθμό σου βέβαια, θα πάρεις πίσω μεγάλη κλίση, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι επηρεάζεται η σταθερότητά του. Αυτό που πραγματικά ενοχλεί πάντως είναι το τιμόνι που είναι μεν ελαφρύ, αλλά δεν έχει καλή αίσθηση, όπως άλλωστε και πριν την ανανέωση. Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, είναι πλέον συμβατό με όλες τις εκδόσεις, έναντι 410 ευρώ.

Τσάμπα πράμα
Εάν συμπεριλάβεις την έκπτωση που συνοδεύει κάθε Spark και την απόσυρση, η βασική έκδοση LS Minus μπορεί να γίνει δική σου με λιγότερα από €7.000. Συγκεκριμένα με €6.990. Πρόκειται βέβαια για έκδοση με πολύ χαμηλό επίπεδο εξοπλισμού, χωρίς βασικά στοιχεία άνεσης. Ακριβώς το αντίθετο ισχύει για την έκδοση LT που δοκιμάζουμε, που είναι η πλουσιότερη της γκάμας του 1.000άρη κινητήρα και χωρίς το όφελος απόσυρση φτάνει στα 9.960 ευρώ. Περιλαμβάνει έξι αερόσακους, βάσεις Isofix για παιδικό κάθισμα, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα, προβολείς ομίχλης , ζάντες αλουμινίου και χειριστήρια στο τιμόνι για το ηχοσύστημα (με USB). Κάπως έτσι σχηματίζεται μια αναλογία τιμής/εξοπλισμού που δύσκολα βρίσκει αντίπαλο.

Τι λέει το DRIVE
Ευχάριστο, νεανικό και με τιμή-κανόνι, έχει εξόχως ανταγωνιστική σχέση τιμής/αξίας. Ο 1.000άρης είναι επαρκής για την πόλη.
Τιμή από € 6.990 (με έκπτωση και απόσυρση)
Τεχνολογία 999 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός, 68 PS/6.400 rpm, 9,5 kgm/4.800 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 10,0”
0-100 km/h 16,2”
0-120 km/h 24,3”
0-130 km/h 31,1”
0-400 m 20,0”
0-1.000 m 37,2”
50-80 km/h με 3η 9,1”
80-110 km/h με 4η 15,4”
110-140 km/h με 4η 22,1”
100-0 km/h 42,7 m
Τελική 154 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 113 g/km
Διαστάσεις 3.595 x 1.597 x 1.522 mm
Βάρος 940 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube