Στην ουσία, με το Audi Q5 η γερμανική εταιρεία έχει μια αντικειμενικά πληρέστατη αντιπροσώπευση στα premium D-SUV. Φαίνεται όμως πως για το τμήμα marketing αυτό δεν είναι αρκετό, οπότε πλάι στο συμβατικό SUV αμάξωμα δημιουργήθηκε μια ακόμα θέση που έγραφε «Q5 Sportback». Η θέση του CUV (Coupe Activity Vehicle) δηλαδή, όπως αποκαλούνται αυτού του είδους τα μοντέλα στη σχεδιαστική γλώσσα της Audi.
Στο εμπρός μέρος τα φώτα πλαισιώνουν την τεράστια μάσκα Singleframe όπως και σε όλα τα μέλη της οικογένειας Q, ενώ στο πλάι το περίγραμμα των τζαμιών οδηγεί τη ματιά προς τα πίσω όπου συμπυκνώνεται η διαφορετικότητα του Audi Q5 Sportback. Το τζάμι της πέμπτης πόρτας είναι έντονα κεκλιμένο προκειμένου να δώσει με σαφήνεια τον κουπέ τόνο, ενώ ο προφυλακτήρας είναι ψηλά τοποθετημένος για πρόσθετο δυναμισμό.
Αυτός είναι ο υπεύθυνος και για την αύξηση του συνολικού μήκους των 4,69 m κατά 7 mm σε σχέση με το «συμβατικό» Audi Q5, χωρίς καμία διαφορά σε πλάτος (1,89 m), ύψος (1,66 m) ή μεταξόνιο (2,82 m). Να σημειωθεί επίσης πως το πιο γλυκό «σβήσιμο» της ουράς μειώνει τον αεροδυναμικό συντελεστή Cd από 0,31 σε 0,30.
Με τη σειρά της, η διαφορετική σχεδίαση της -στάνταρ ηλεκτρικής- πίσω πόρτας μειώνει κατά 10 lt τα 520 lt του συμβατικού Audi Q5, διαφορά μάλλον αμελητέα εάν δε φορτώνεις συχνά πάνω από το ύψος της πολύ πρακτικής εταζέρας «ρολό». Πολύ πρακτικό είναι και το συρόμενο πίσω κάθισμα που έχει πλάτες με ρυθμιζόμενη κλίση, προκειμένου να εξασφαλίζει επιπλέον 60 lt αποθηκευτικού χώρου εάν χρειαστεί.
Το Audi Q5 Sportback αποκαλείται Coupe Activity Vehicle στη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας.
Διαφορά δεν υπάρχει ούτε στους αποθηκευτικούς χώρους που είναι άφθονοι, ούτε και στο διαθέσιμο χώρο για οδηγό και συνεπιβάτες. Ο μεσαίος πίσω δε θα βρει εύκολα πώς να βολέψει τα πόδια του εκατέρωθεν του ογκώδους τούνελ μετάδοσης, αλλά δύο ενήλικοι έχουν άφθονο χώρο για τα γόνατα και επαρκέστατο για το κεφάλι, παρά την κεκλιμένη οροφή.
Και πέρα από τους χώρους όμως, είναι πρακτικά αδύνατο να έχεις παράπονο την καμπίνα του Audi Q5 Sportback. Στα περισσότερα σημεία τα πλαστικά δείχνουν άριστα ποιοτικά, ενώ η συναρμολόγηση με το φινίρισμα παίρνουν δέκα με τόνο και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων virtual cockpit είναι μια ιδιαίτερα πετυχημένη εκτέλεση αυτής της τεχνολογίας. Επιπλέον, οι βασικές λειτουργίες είναι εργονομικά αρτιότατες και ο κλιματισμός έχει το δικό του ξεχωριστό πάνελ, οπότε μόνο για τις δευτερεύουσες που απαιτούν πλοήγηση στα μενού της οθόνης αφής των 10,1” θα χρειαστεί να πάρεις τα μάτια από το δρόμο.
Η θέση οδήγησης είναι όσο πρέπει ψηλή και το κάθισμα στηρίζει σωστά το σώμα, ενώ όλοι οι διακόπτες και τα κουμπιά λειτουργούν με το «κλικ» που αρκεί για να αγαπήσεις τα Audi. Ταυτόχρονα, η ηχομόνωση εντυπωσιάζει με το πόσο χαμηλό επίπεδο θορύβου εξασφαλίζει και ολοκληρώνει την απολαυστική αίσθηση.
Η χροιά του 2λιτρου TDI με τους 204 PS δε φτάνει σχεδόν ποτέ στην καμπίνα του Audi Q5 Sportback, ενώ όταν τα καταφέρνει μοιάζει περισσότερο με ένα ψιθυριστό θρόισμα. Υπάρχει ήπιο υβριδικό σύστημα που λειτουργεί υπό τάση 12 V και συνδράμει με μόνο 4,2 PS, οπότε πρακτικά εκτιμάς την ύπαρξή του κυρίως επειδή επιτρέπει στον κινητήρα να σβήνει κάτω από τα 22 km/h και ύστερα τον επανεκκινεί βελούδινα.
Με τη μέγιστη ισχύ να αποδίδεται στο εύρος 3.800-4.200 rpm και τα 400 Nm μεταξύ 1.750-3.250 rpm, το μοτέρ ξυπνάει από νωρίς και σπρώχνει ικανοποιητικά τα 1.825 kg του -άδειου- αυτοκινήτου.
Συνεργάζεται άριστα με το 7άρι διπλού συμπλέκτη και το σύστημα τετρακίνησης quattro που είναι τεχνολογίας ultra (οπότε λειτουργεί με πολύδισκο συμπλέκτη) και στέλνει την ροπή στους πίσω τροχούς όταν το κρίνει απαραίτητο. Πολλές φορές και προληπτικά. Τα 7,6” για τα 0-100 km/h δίνουν μια καλή εικόνα για το ρυθμό επιτάχυνσης του Audi Q5 Sportback 40 TDI όταν πατάς τέρμα το γκάζι, ενώ η επιτάχυνση σταματάει στα 222 km/h.
Το ταξίδι είναι απολαυστικό και οι αποστάσεις καλύπτονται πολύ γρήγορα και εξίσου άνετα. Με απόλυτα σταθερό και ευθύβολο πάτημα στο δρόμο, το Audi Q5 Sportback σε γεμίζει εμπιστοσύνη και υπάρχουν τα βασικά συστήματα που χρειάζονται για να κάνουν τη ζωή όλων πιο εύκολη και ασφαλή.
Το ταξίδι είναι απολαυστικό και οι αποστάσεις καλύπτονται πολύ γρήγορα και εξίσου άνετα.
Τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω σύστημα ανάρτησης υπάρχει διάταξη πέντε συνδέσμων, που αναλύει τα φορτία με συνέπεια και ακρίβεια. Στη χαμηλή ταχύτητα η σφιχτή ρύθμιση σημαίνει ότι οι ανωμαλίες του δρόμου θα βρουν το μονοπάτι ως την καμπίνα, όμως πάντα επαρκώς στρογγυλεμένες ώστε να μην κουράζουν.
Όταν το πιέζεις σε διαδρομή με στροφές, το Audi Q5 Sportback γέρνει λίγο και κρατάει πάρα πολύ, με την τετρακίνηση να κάνει άψογα τη δουλειά της. Το τιμόνι είναι άμεσο, με μέτρια πληροφόρηση, κάτι όχι μεμπτό σε ένα αυτοκίνητο τέτοιου χαρακτήρα. Το σίγουρο είναι ότι ποτέ δε θα αγχωθείς, ενώ με το προφίλ οδήγησης Dynamic θα βρεις την αμεσότητα που θέλεις στο συνδυασμό κινητήρα κιβωτίου. Όσο για τα φρένα, με τέσσερις μεγάλους αεριζόμενους δίσκους (338 mm εμπρός με αλουμινένιες δαγκάνες, 330 mm πίσω) το Q5 Sportback μειώνει την ορμή του αποτελεσματικά όσο και ακούραστα.
Το κερασάκι δεν είναι άλλο από την κατανάλωση, που σε όλη τη δοκιμή ήταν 7,6 lt/100 km. Τιμή πολύ καλή και που εάν προσέχεις, πέφτει περεταίρω. Σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 65 lt αυτό σημαίνει ότι μπορείς να κάνεις με αρκετή άνεση 800+ km χωρίς ανεφοδιασμό, ενώ εάν επιλέξεις το προαιρετικό των 70 lt, κερδίζεις άλλα 100 km.
Φτάνοντας στην ώρα της κρίσης, η ψυχρή λογική δύσκολα θα δώσει προβάδισμα στο Q5 Sportback έναντι του συμβατικού SUV. Από την άλλη όμως πρέπει να του αναγνωρίζουμε δε ζητάει καμία ουσιαστική παραχώρηση σε επίπεδο ευχρηστία ή ευρυχωρίας, οπότε την τελική απόφαση θα καθορίσει περισσότερο το αισθητικό κομμάτι. Και ας είναι €5.000 ακριβότερο το Sportback.
Αυτό σημαίνει πως το S line 40 TDI quattro S tronic MHEV ξεκινάει από τις €67.900, οπότε είναι λίγο φτηνότερο από την αντίστοιχης ισχύος BMW X4 και ακόμα περισσότερο από την επερχόμενη Mercedes-Benz GLC Coupe (€75.550 κοστίζει η 220 d 4MATIC SUV). Μένει λοιπόν μόνο η Alfa Romeo Stelvio να είναι λίγο φτηνότερη από τον άμεσο ανταγωνισμό.
Όπως και να έχει, ως ρεζουμέ κρατείστε πως το Q5 Sportback είναι ένα καλοδουλεμένο σε όλα του αυτοκίνητο, χωρίς ελλείψεις σε κανέναν τομέα που μετράει.
Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro S tronic MHEV | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Κορυφαίο σε ποιότητα, μεγάλο σε χώρους, σβέλτο και ταυτόχρονα οικονομικό, το Q5 Sportback είναι ιδανικό για να απολαμβάνεις τα ταξίδια σου μαζί του, χωρίς πρακτικούς συμβιβασμούς συγκριτικά με το συμβατικό SUV. |
Τιμή | Από €67.900 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας πετρελαίου 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο εφτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη |
Απόδοση | 204 PS/3.800-4.200 rpm, 400 Nm/1.750-3.250 rpm |
Διαστάσεις | 4.869 x 1.893 x 1.609 mm |
Χώρος αποσκευών | 510 lt |
Βάρος | 1.825 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 7,6" |
Τελική ταχύτητα | 222 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 7,6 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 163-180 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE. | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |