Όταν το 2007 παρουσιάστηκε το Α5 Coupé, η σχεδίασή του έκανε αίσθηση. Ήταν μάλιστα κι ένας από τους βασικούς λόγους που πέρασαν σχεδόν δέκα χρόνια πριν αντικατασταθεί από το ολοκαίνουργιο μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα MLB Evo, οπότε είναι όχι μόνο ελαφρύτερο, αλλά και με σωστότερη κατανομή της μάζας του.
Η κομψότητα παραμένει η λέξη-κλειδί και παρότι αρχικά δύσκολα εντοπίζεις σοβαρές διαφορές μεταξύ του προηγούμενου και του νέου Α5, η αλήθεια είναι διαφορετική. Το μακρύ καπό είναι πιο καμπύλο, οι ώμοι εντονότεροι και το προφίλ περισσότερο ανάγλυφο. Διαφορά στις διαστάσεις υπάρχει, αλλά περνά απαρατήρητη. Με μήκος 4.673 mm το νέο μοντέλο είναι 4,7 cm πιο μακρύ, αλλά 8 mm πιο στενό και 1 mm πιο χαμηλό από το προηγούμενο. Μεγαλύτερο -κατά 1,3 cm- είναι το μεταξόνιο, ενώ τα μετατρόχια παραμένουν ουσιαστικά αμετάβλητα στα 1.587 και 1.568 mm εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Η έκδοση που δοκιμάζουμε κινεί η τελευταία εξέλιξη του δίλιτρου TDI που διαθέτει σύστημα πρόσθετης κατάλυσης με AdBlue για χαμηλά NOx. Αποδίδει 190 ίππους μεταξύ 3.800-4.200 rpm και 40,8 kgm μεταξύ 1.750-3.000 rpm. Πρακτικά ξυπνά από τις 1.500 rpm και κρατά τη δύναμή του μέχρι τις 4.500 rpm, ενώ έχει καλή απόκριση, πολιτισμένη λειτουργία και χαμηλή μέση κατανάλωση με 7,1 lt/100 km. Ωστόσο, σαφώς και θα προτιμούσαμε ένα μεγαλύτερο ρεζερβουάρ από το υπάρχον 40άρι.
Με τη βοήθεια του κιβωτίου S tronic που εκτελεί ταχύτατες αλλαγές και πετυχαίνει το ιδανικό γρήγορο ξεκίνημα, τα 1.570 kg του Α5 γράφουν 0-100 km/h σε 7,3” και 80-110 km/h σε 3,5”. Είναι τιμές κορυφής για την κατηγορία και σαφώς ταχύτερες από μιας BMW 420d.
Η κλιμάκωση των επτά σχέσεων του κιβωτίου είναι άψογη και η ευφυΐα του λογισμικού καλύπτει κάθε περίσταση, οπότε λείπει μόνο η πραγματικά χειροκίνητη λειτουργία: Πάντα ανεβάζει το πολύ στις 5.000 rpm και κατεβάζει όταν πατάς τέρμα το γκάζι.
ΔΕΙΤΕ AKOMH Δοκιμάζουμε την BMW 420d Coupé
Παρότι ο κινητήρας βρίσκεται εμπρός από το νοητό εμπρός άξονα, η δυναμική ισορροπία του A5 Coupé αποδεικνύεται καλύτερη από το αναμενόμενο. Δεν είναι BMW Σειρά 4 σε επίπεδο επικοινωνίας με τον οδηγό, όμως μόνο σε γλιστερό και ταυτόχρονα σφιχτό στροφιλίκι θα αναζητήσεις την έξτρα πρόσφυση του συστήματος quattro.
Σε καλό οδόστρωμα και πιο ανοιχτή χάραξη, οι κατάλληλες εντολές στο τιμόνι και το γκάζι δίνουν στην ουρά του Α5 Coupé την τροχιά που πρέπει ώστε να πας αέρα και να το ευχαριστιέσαι. Μάλιστα, όσο πιο γρήγορα το οδηγείς τόσο περισσότερο εκτιμάς το υψηλότατο περιθώριο πρόσφυσης κι ένα τιμόνι που χωρίς να είναι υπόδειγμα αίσθησης είναι γρήγορο και ακριβές.
ΔΕΙΤΕ AKOMH Δοκιμάζουμε το Αudi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic
Επιπρόσθετα, με διάταξη πέντε συνδέσμων εμπρός πίσω και αλουμινένια στελέχη, η σφιχτή ανάρτηση δεν επιτρέπει ποτέ στο αμάξωμα να γέρνει πολύ ή να ταλαντώνεται, εξασφαλίζοντας όμως πολιτισμένη κύλιση με απόσβεση που στρογγυλεύει τα πάντα παρά τους 18άρηδες τροχούς.
Αυτό ισχύει και στην εθνική όπου ξεχωρίζουν η άριστη ηχομόνωση και η ευθυβολία, ενώ τα φρένα είναι αλεξίπτωτα, πετυχαίνοντας 100-0 km/h σε 35,8 m.
Τεχνογνωσία
Εξαργυρώνοντας την παράδοσή της Audi στο συγκεκριμένο τομέα, η καμπίνα του A5 διαπρέπει. Είναι σοβαρή αλλά όχι συντηρητική, με κορυφαία ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης, σπορ διάκοσμο και απόλυτη αίσθηση στιβαρότητας.
Η θέση οδήγησης είναι αρκετά χαμηλή για να δημιουργεί σπορ διάθεση χωρίς να περιορίζει την ορατότητα, ενώ τα στάνταρ σπορ καθίσματα στηρίζουν σωστά το σώμα και δεν το κουράζουν.
ΔΕΙΤΕ AKOMH Δοκιμάζουμε τη Μercedes-Benz C 180 Coupé
Στο διθέσιο πίσω κάθισμα υπάρχει οριακά επαρκής χώρος για το κεφάλι επιβατών κανονικού αναστήματος -όπως και στον ανταγωνισμό- ενώ τα 465 lt του πορτμπαγκάζ υπερεπαρκούν και συνοδεύονται από πίσω κάθισμα με πλάτη που πέφτει σε αναλογία 40:20:40.
Το σύστημα infotainment υστερεί εργονομικά, όμως υπάρχουν αρκετοί χώροι για μικροπράγματα και ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης, όπως άλλωστε επιβάλλουν τα €58.400 της βασικής τιμής. Πριν τη σχολιάσετε, σκεφτείτε ότι τα €11.980 αντιστοιχούν στο τέλος ταξινόμησης.
Τι λέει το DRIVE
Βελτιωμένο σε όλα τα πεδία, το νέο A5 Coupé είναι κομψό όσο πάντα, δυναμικό στην οδήγηση όσο ποτέ και τιμά κάθε συνιστώσα της ποιότητας, από την καμπίνα έως την κύλιση.
Τιμή Από € 58.400
Τεχνολογία Πετρέλαιο, 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 190 PS/3.800-4.200 rpm, 40,8 kgm/1.750-3.000 rpm, κίνηση στους εμπρός τροχούς, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,3”
0-160 km/h 18,4”
0-400 m 15,3” @ 147,4 km/h
0-1.000 m 28,1” @ 185,5 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 15,0”
30-50 km/h (kickdown) 1,2”
50-80 km/h (kickdown) 2,5”
80-110 km/h (kickdown) 3,5”
110-140 km/h (kickdown) 5,3”
Φρένα 100-0 km/h 35,8 m
Τελική ταχύτητα 238 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2111 g/km
Διαστάσεις 4.673 x 1.846 x 1.371 mm
Χώρος αποσκευών 465 lt
Βάρος 1.570 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία και τη ρύθμιση Sport