Test drive: Audi A3 Sportback 1.6 TDI ΜΥ2017

Test drive: Audi A3 Sportback 1.6 TDI ΜΥ2017

Ο όρος «νέο» για το Α3, ειδικά με τον συγκεκριμένο κινητήρα, είναι περισσότερο ευφημισμός. Αλλά οι ελάχιστες αλλαγές που έχουν γίνει δείχνουν μάλλον πόσο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο είναι

Από την πρώτη στιγμή που οδηγήσαμε το τελευταίας γενιάς Audi A3 μας ήταν ξεκάθαρο: αυτό είναι το καλύτερο premium μικρομεσαίο χάτσμπακ.

Ο συνδυασμός άνεσης, ποιότητας κύλισης, συνολικής οδικής συμπεριφοράς με μια εντυπωσιακή από κάθε άποψη ποιότητα κατασκευής και προσοχή στη λεπτομέρεια, το καθιστούν ένα αυτοκίνητο τόσο ολοκληρωμένο, που δυσκολεύεσαι να του βρεις ψεγάδι.

Φαντάζομαι ότι το ίδιο πρόβλημα είχαν και στην ίδια την Audi. Πως να κάνεις το καθιερωμένο στη μέση της καριέρας του, facelift σε ένα αυτοκίνητο που επί της ουσίας δεν το χρειάζεται; Γι αυτό και οι επεμβάσεις είναι ελάχιστες, κυρίως αισθητικές ή αφορούν την αναβάθμιση του λογισμικού και όχι δομικές. Στο εμπρός μέρος έχουν αλλάξει τα φώτα, με δυνατότητα τοποθέτησης matrix LED, έχει ανασχεδιαστεί ο προφυλακτήρας και η μάσκα έχει αποκτήσει πιο τονισμένες γωνίες. Πίσω έχουν επίσης αλλάξει τα φανάρια και ο προφυλακτήρας προκειμένου να δώσουν στο αμάξωμα την οπτική εντύπωση μεγαλύτερου πλάτους. Οι κύριοι ανταγωνιστές του παραμένουν η BMW Σειρά 1, η Mercedes-Benz A-Class, αλλά και το Volvo V40.

Στο εσωτερικό οι επεμβάσεις είναι αμελητέες. Επί της ουσίας μόνο το τριάκτινο τιμόνι είναι ανασχεδιασμένο. Υπάρχει ωστόσο η δυνατότητα να παραγγείλεις στοιχεία εξοπλισμού που μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν. Τον εκπληκτικό ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων 12,3” (Virtual Cockpit) για παράδειγμα. Η προσλαμβανόμενη ποιότητα και κυρίως η εμμονή στη λεπτομέρεια είναι εντυπωσιακές. Οι χώροι για ανθρώπους, αποσκευές και μικροαντικείμενα είναι επαρκέστατοι και από τον βασικό εξοπλισμό επί της ουσίας δε λείπει τίποτα. Η εργονομία σε γενικές γραμμές είναι καλή και οι άνθρωποι της Audi φρόντισαν να απλοποιήσουν λίγο το μενού του MMI, με όχι και τόσο θεαματικά αποτελέσματα πάντως. Παρόλα αυτά το MMI radio plus με την βυθιζόμενη κεντρική οθόνη 7” ανήκει στον βασικό εξοπλισμό. Από εκεί και πέρα μπορείς να το αναβαθμίσεις σε MMI navigation και navigation plus.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο Audi A3 Sportback 2.0 TFSI DSG

Το A3 που οδηγήσαμε ήταν η έκδοση με τον 1.6 TDI κινητήρα, ο οποίος εξακολουθεί να αποδίδει 110 PS και 25,5 kgm ροπής. Αποδεικνύεται αρκούντως δυνατός, με την αναμενόμενη έμφαση στις χαμηλομεσαίες στροφές. Οι επιδόσεις είναι, όπως θα δείτε και στον αντίστοιχο πίνακα, παραπάνω από αξιοπρεπείς. Η οδική συμπεριφορά παραμένει αναλλοίωτη. Αυτό σημαίνει εξαιρετική άνεση και ησυχία στην κύλιση, μια μικρή κλίση στις στροφές, η οποία όμως συνοδεύεται από μια πεισματική άρνηση να χάσει πρόσφυση. Μόνο υπό μεγάλη πίεση θα ανοίξει λίγο την τροχιά του το εμπρός μέρος.

Συνολικά δηλαδή το ανανεωμένο Α3, εξακολουθεί να μην αισθάνεται ιδιαίτερη πίεση, ακόμα και από τον γερμανικό ανταγωνισμό. Είναι ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο αυτοκίνητο με τόση προσοχή στη λεπτομέρεια που σε κάνει να νιώθεις πως αξίζει την (υψηλή) τιμή του, αν μπορείς βέβαια να την αντέξεις εξ’ αρχής.

Τι λέει το DRIVE
Οι αλλαγές είναι πολύ λίγες αλλά πάλι δεν χρειάζονταν και περισσότερες για να διατηρήσουν το A3 στην κορυφή της κατηγορίας των premium χάτσμπακ
Τιμή από € 26.900
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 110 PS/3.200-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8”
0-160 km/h 30,2”
0-400 m 17,2” @ 129 km/h
0-1.000 m 31,7” @ 161,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,2”
50-80 km/h (3η) 3,9”
80-110 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (4η) 5,9”
110-140 km/h (4η) 8,2”
110-140 km/h (5η) 10,3”
110-140 km/h (6η) 14,7”
Φρένα 100-0 km/h 38 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.785 x 1.425 mm
Βάρος 1.320 kg
Μετρήσεις DRIVE

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube