Επιθετική, συνοφρυωμένη, γεμάτη αυτοπεποίθηση, η MiTo QV εξακολουθεί, να είναι το πιο όμορφο μικρό GTi. Όπως και στη σχεδίαση του εσωτερικού, όπου και πάλι παίζει σε δικό της γήπεδο.
Τα πλαστικά που προσομοιάζουν σε κάρμπον, η νέα κεντρική οθόνη, ο εντυπωσιακός πίνακας οργάνων, συνθέτουν μια εικόνα μπροστά στην οποία τα υπόλοιπα της κατηγορίας ωχριούν. Βέβαια, κάποιες φορές η σχεδίαση υποσκελίζει την πρακτικότητα. Παράδειγμα, τα καθίσματα που έχει σχεδιάσει η Sabelt. Δείχνουν υπέροχα, αλλά δεν συγκρατούν τα πλαϊνά του κορμιού όπως πρέπει.
Πέρα από τις αισθητικές διαφορές, η νέα MiTo QV ενσωματώνει και μια πολύ ουσιαστική: Το 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ξηρού τύπου, Alfa TCT. Φροντίστε να σας αρέσει, διότι δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου δεν υπάρχει.
Ο κινητήρας είναι ο δοκιμασμένος 1.4 MultiAir. Εξακολουθεί να έχει εντυπωσιακή συγκέντρωση ισχύος που φτάνει τους 124 PS/lt, ενώ επιπλέον έχει τοποθετηθεί και ειδικό σύστημα ενίσχυσης του ήχου εισαγωγής. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και ανανεωμένη, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση -και βέβαια το κλασικό DNA με τρία προγράμματα διαχείρισης του κινητήρα, του κιβωτίου και του συστήματος διεύθυνσης: All Weather, Natural και Dynamic.
Η ιδιαίτερα καλοβαλμένη και βολική θέση οδήγησης, ομολογουμένως, σε προδιαθέτει για μεγάλα πράγματα. Το TCT όμως στην αυτόματη λειτουργία δείχνει μια εκνευριστική για την περίσταση αμηχανία, στα κατεβάσματα κυρίως. Χειροκίνητα δουλεύει σαφώς καλύτερα, αν και θα προτιμούσαμε να μην αλλάζει από μόνο του στον κόφτη.
H MiTo QV έχει ελαφριά αίσθηση, είναι άμεση και ακριβής. Το τιμόνι σου στέλνει ανεπαρκή όγκο πληροφόρησης, αλλά είναι γρήγορο και με σωστή επαναφορά. Με το πρόγραμμα Dynamic, το ESP είναι εκπληκτικά ρυθμισμένο. Αφήνει την Alfa να πλανάρει από στροφή σε στροφή, να τοποθετείται με ακρίβεια και με θετική γωνία στο τιμόνι και να διορθώνει με σχεδόν αδιόρατο τρόπο.
Ο κινητήρας τραβά γερά, ακόμα και σε ψηλές στροφές και το ηλεκτρονικό διαφορικό eQ2 μετατρέπει όλη αυτή την ώθηση της ροπής σε γραμμική επιτάχυνση. Τα αεριζόμενα Brembo, με διάμετρο 305 mm εμπρός και 251 πίσω, δεν έβγαλαν «κιχ». Καμία διαφορά στην απόδοση μέχρι το τέλος.
Η MiTo μας εξέπληξε ευχάριστα. Είναι άνετη, ταξιδεύει αρκούντως ήσυχα και τα ηλεκτρονικά αμορτισέρ δουλεύουν εξαιρετικά, ελέγχοντας με ακρίβεια το αμάξωμα. Δεν κοπανάει όπως η προηγούμενη και δεν αναπηδά σε κατσαρό οδόστρωμα. Το TCT όμως μερικές φορές την αδικεί και χρειάζεται περαιτέρω εξέλιξη. Ακόμα κι έτσι όμως, σίγουρα μπορεί να σταθεί με αξιώσεις ανάμεσα στην αγέλη των μικρών GTi. Και εμφανισιακά να τα υποσκελίσει βεβαίως...
Τι λέει το DRIVE
Παρά τα χρονάκια της MiTo, η ανανεωμένη QV εξακολουθεί να είναι αποτελεσματική και αρκούντως διασκεδαστική. Θα προτιμούσαμε πάντως ένα πιο αποτελεσματικό κιβώτιο
Τιμή Από €21.540 με απόσυρση
Τεχνολογία 1.368 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, τούρμπο, 170 PS/5.500 rpm, 23,4 (25,5 στο Dynamic) kgm/2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5”
0-120 km/h 11,8”
0-140 km/h 16,0”
0-160 km/h 22,2”
0-180 km/h 31,5”
0-400 m 16,3” @ 141,2 km/h
0-1.000 m 29,7” @ 176,8 km/h
30-50 km/h (kickdown) 1,8”
50-80 km/h (kickdown) 2,6”
80-110 km/h (kickdown) 3,9”
110-140 km/h (kickdown) 5,8”
100-0 km/h 38,9 m
Κατανάλωση 9,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 g/km
Διαστάσεις 4.063 x 1.720 x 1.446 mm
Βάρος 1.170 kg
Μετρήσεις DRIVE