Όταν συζητάμε για μικρομεσαία μοντέλα, τα πρώτα που έρχονται στο μυαλό είναι η Toyota Corolla και το Volkswagen Golf. Οι σχεδόν εκατό εκατομμύρια πωλήσεις που έχουν σημειώσει αθροιστικά αποδεικνύουν χωρίς συζήτηση πως αποτελούν σημείο αναφοράς, το καθένα για τους δικούς του λόγους. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που η αποκάλυψη κάθε νέας γενιάς Corolla και Golf αποτελεί μείζον γεγονός για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Η δωδέκατη γενιά της Toyota Corolla βασίζεται στην έκδοση GA-C της σπονδυλωτής πλατφόρμας TNGA, η οποία προσφέρει αυξημένη ακαμψία και χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με κάθε προηγούμενη. Επιπλέον, έδωσε ελευθερία στους σχεδιαστές για να δημιουργήσουν το πιο νεανικό και δυναμικό μοντέλο της κατηγορίας. Δεν είναι η πρώτη φορά που οι σχεδιαστές της Toyota τολμούν με την εμφάνιση της Corolla, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι αγοραστές της δίνουν έμφαση σε άλλους τομείς. Το γαμψό καπό, η αεροδυναμική λεπίδα του προφυλακτήρα και τα λεπτά φώτα LED χαρακτηρίζουν το εμπρός μέρος. Σαφώς δυναμικό είναι και το πίσω μέρος, με έντονη κλίση του παρμπρίζ, ξακρισμένα φώτα LED που τονίζουν το πλάτος, δυνατούς ώμους και πλήρως ενσωματωμένο στην οροφή σπόιλερ. Η νέα πλατφόρμα έδωσε μήκος 4,37 m το οποίο πλησιάζει το άνω όριο της κατηγορίας. Η αεροδυναμική είναι προσεκτικά μελετημένη, με πλήρη κάλυψη του πατώματος και ειδικά πτερύγια στα πίσω φώτα και στον προφυλακτήρα για βέλτιστη ροή του αέρα. Όλα τους δίνουν συντελεστή Cd 0,30.
Από την πλευρά της, η όγδοη γενιά του Volkswagen Golf χρησιμοποιεί την τελευταία εκδοχή της πλατφόρμας MQB A1 που χαρίζει κορυφαία ακαμψία και αίσθηση στιβαρότητας. Όπως πάντα οι σχεδιαστές της VW δεν προχώρησαν σε μεγάλες αλλαγές και κατά τα ειωθότα προτίμησαν την εξέλιξη της εικόνας του δημοφιλούς κόμπακτ χάτσμπακ. Παρά το γεγονός ότι η φιγούρα του νέου Golf φωνάζει από μακριά το ποιόν της, τα σχεδιαστικά στοιχεία που τη διαφοροποιούν από την προηγούμενη γενιά δεν είναι λίγα και ευνοούν την αεροδυναμική (Cd 0,275). Το εμπρός καπό έχει αποκτήσει μεγαλύτερη καμπυλότητα και τέσσερα νεύρα του παραπέμπουν στο πιο νεανικό crossover T-Roc. Νέα είναι και η μάσκα που φιλοξενεί τον ανασχεδιασμένο λογότυπο της εταιρείας και αγκαλιάζεται από τα πιο σφηνοειδή φώτα τεχνολογίας LED. Στο πλάι, πέρα από την πλατιά πίσω κολόνα που είναι σήμα κατατεθέν του μοντέλου, διακρίνουμε μια έντονη ακμή που το διατρέχει και αγκαλιάζει μέχρι και το πίσω μέρος, δημιουργώντας ένα μικρό σκαλοπάτι. Εκεί συναντάμε τα νέα φώτα τεχνολογίας LED και φυσικά τον νέο λογότυπο στο κέντρο της πόρτας.
Τα πάνω κάτω
Μπορεί στην εξωτερική εμφάνιση το νέο Golf να μην έφερε την επανάσταση, στη σχεδίαση της καμπίνας όμως φέρνει το αύριο, σήμερα, υιοθετώντας ένα πλήρως ψηφιακό περιβάλλον. Πάνω από τη φάσα που διατρέχει όλο το πλάτος του λιτού ταμπλό υπάρχουν δύο οθόνες: Μία 8,25” για το infotainment και μία 10” στη θέση του πίνακα οργάνων. Μάλιστα, σε περίπτωση επιλογής του προαιρετικού συστήματος πολυμέσων Discover Media (€864), η οθόνη γίνεται 10” και το λογισμικό αποκτά πλοήγηση. Δεν υπάρχουν φυσικά χειριστήρια, εκτός από αυτό για τα αλάρμ και εκείνο για την εκκίνηση του κινητήρα. Η ρύθμιση της θερμοκρασίας, της έντασης του ήχου, η μετάβαση στα μενού του συστήματος, αλλά ακόμα και η ρύθμιση των φώτων, γίνονται με χειριστήρια αφής. Και κάθε τι άλλο το ελέγχεις από τα κουμπιά του τιμονιού. Ακούγεται περίπλοκο, αλλά μόλις δώσεις λίγο χρόνο προσαρμογής, αντιλαμβάνεσαι ότι όλα μπορούν να γίνουν με λίγα βήματα και απλή λογική. Τα μοναδικά εργονομικά παράπονα του Golf αφορούν στην αδυναμία χειροκίνητης αναζήτησης σταθμού στο ραδιόφωνο και στην έλλειψη φωτισμού στο slider-πάνελ αφής κάτω από την κεντρική οθόνη που το καθιστά δυσδιάκριτο τη νύχτα.
Οι σχεδιαστές της Toyota από την άλλη ακολούθησαν ένα πιο απλό μονοπάτι για το ταμπλό της Corolla, με το βλέμμα να πέφτει στην εξέχουσα οθόνη 8” του συστήματος πολυμέσων. Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει στο κέντρο του μια μεγάλη οθόνη πληροφοριών TFT 7” που αλλάζει χρώμα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Η εργονομία είναι στο γνωστό υψηλό επίπεδο της Toyota, με λειτουργίες όπως αυτή του κλιματισμού να ελέγχονται με δικά τους χειριστήρια και όχι μέσω της οθόνης. Η τελευταία έχει τις δικές της συντομεύσεις για την απλούστευση του χειρισμού, αν και τα μενού δεν είναι τόσο εύχρηστα. Επιπλέον, η ανάλυση της είναι υποδεέστερη από αυτή του Golf, ενώ θα θέλαμε πιο σύγχρονα γραφικά που θα ταίριαζαν στην συνολικά προηγμένη εικόνα της Corolla. Ας σημειωθεί πως η δυνατότητα πλοήγησης στο σύστημα Toyota Touch 2 χρεώνεται €874.
Στον τομέα των υλικών, το Golf έχει να επιδείξει πιο ποιοτικό μαλακό πλαστικό για το επάνω μέρος του ταμπλό και ελαφρώς καλύτερη συναρμογή. Τα σκληρά πλαστικά του στα χαμηλά σημεία είναι επίσης λίγο καλύτερης ποιότητας, ενώ η υφασμάτινη φάσα που υπάρχει στα πάνελ και των τεσσάρων θυρών αναβαθμίζει την αίσθηση απτής ποιότητας. Ακόμα, οι θήκες για τα μικροπράγματα είναι πολλές και μεγαλύτερες από της Corolla. Στην τελευταία, το συνθετικό δέρμα που διαχωρίζει το μαλακό από το σκληρό πλαστικό στο πάνελ της εμπρός πόρτας δεν υφίσταται στις πίσω, ενώ απουσιάζουν και οι θήκες για μικροαντικείμενα. Τη θέση τους έχουν πάρει δύο ποτηροθήκες, ενώ υπάρχουν και άλλες δύο στο πίσω υποβραχιόνιο.
Ο οδηγός νιώθει άνετα σε κάθε περίπτωση, με αρκετό χώρο για τους αγκώνες και τα πόδια, και τη δυνατότητα να πετύχει μια θέση οδήγησης που αγγίζει το τέλειο. Στο πίσω κάθισμα το Golf προσφέρει λίγο περισσότερο χώρο για τα γόνατα, αλλά η Corolla διαθέτει χαμηλότερο τούνελ στο πάτωμα που διευκολύνει τη μεταφορά πέμπτου επιβάτη. Μικρές διαφορές έχουμε και στον χώρο αποσκευών, με 361 lt και 380 lt για την Corolla και το Golf αντίστοιχα. Και τα δύο διαθέτουν πρακτικούς γάντζους στήριξης και κανονικό σχήμα σε κάθε περίπτωση. Όμως, μόνο το VW προσφέρει διπλό πάτωμα που δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, ενώ έχει και λίγο χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης.
Φουλ του υβριδικού
Η Toyota έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες εμπειρίας στα υβριδικά συστήματα κίνησης, με αυτό που εφοδιάζει την νέα Corolla να αποτελεί την τέταρτη εξέλιξη. Το σύστημα 1.8 Hybrid αποτελείται από έναν 4κύλινδρο 1.800άρη βενζίνης με ψεκασμό πολλαπλών σημείων και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, έναν ηλεκτροκινητήρα 53 kW (72 PS), μια γεννήτρια και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι 122 PS στις 5.200 rpm ενώ για τη μέγιστη ροπή ανακοινώνονται μόνο τα 142 Nm στις 3.600 rpm του θερμικού κινητήρα, χωρίς να υπολογίζεται η ηλεκτρική συνδρομή. Για τη μετάδοση φροντίζει ένα περίπλοκο κιβώτιο με σύστημα πλανητικών γραναζιών το οποίο φροντίζει για την ιδανική διαχείριση της ροπής. Δεν υπάρχει δυνατότητα προσομοίωσης χειροκίνητων αλλαγών, υπάρχει όμως επιλογή «Brake» για εντονότερη ανάκτηση ενέργειας. Η λειτουργία του μπορεί να διαφοροποιηθεί μόνο μέσω των προγραμμάτων οδήγησης Eco, Normal και Sport, τα οποία επεμβαίνουν και στο βάρος του τιμονιού, στην απόκριση του γκαζιού και στην εικόνα του πίνακα οργάνων.
Η βασική έκδοση του Golf διαθέτει τον καινούργιο αλουμινένιο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 TSI Evo. Πέρα από τον άμεσο ψεκασμό common-rail, ο νέος κινητήρας λειτουργεί σε κύκλο Miller, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (VGT). Στην έκδοση eTSI συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7 και σιγοντάρεται από ήπιο υβριδικό σύστημα με 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου. Το σύστημα ολοκληρώνεται με μια μίζα-γεννήτρια (μόνο για το stop/start αφού υπάρχει συμβατική μίζα για την κρύα εκκίνηση) και ιμάντα που συνδέει το ηλεκτρικό μοτέρ με τον στροφαλοφόρο άξονα. Το υβριδικό σύστημα δεν προσθέτει στη μέγιστη ισχύ ή ροπή, οπότε οι 110 ίπποι αφορούν αποκλειστικά το θερμικό μοτέρ και αποδίδονται από τις 5.500 έως τις 6.000 rpm ενώ τα 200 Nm από τις 2.000 έως και τις 3.000 rpm.Το αυτόματο κιβώτιο διαθέτει σπορ λειτουργία και paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές.
Πέρα από την εντελώς διαφορετική προσέγγιση στα συστήματα κίνησης, τα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας έχουν και σημαντική διαφορά στο βάρος. Το mild hybrid Golf ζυγίζει κάτι παραπάνω από 1.200 kg ενώ το full hybrid Corolla κάτι λιγότερο από 1.400 kg. Τα νούμερα που προκύπτουν από τις μετρήσεις επιδόσεων επιβεβαιώνουν την αίσθηση και δίνουν καθαρό προβάδισμα στο μοντέλο της Volkswagen. Σε αυτό βοηθά αρκετά και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, μιας και όταν κυνηγάς επιταχύνσεις με το e-CVT νιώθεις έντονο πατινάρισμα. Για να πιάσει το Golf τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 10,4”, με την Corolla να σταματά το χρονόμετρο για την ίδια μέτρηση στα 11”. Από εκεί και πάνω, το πρώτο συνεχίζει να επιταχύνει με εντονότερο ρυθμό από τη δεύτερη. Παρόμοια είναι και η εικόνα στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με τις μετρήσεις 80-110 km/h και 110-140 km/h να πραγματοποιούνται από το Golf σε 5,3” και 7,6” αντίστοιχα, και από την Corolla σε 5,6” και 9,3”.
Διαφορά φιλοσοφίας
Η αλήθεια είναι ότι η πλειονότητα των συγκεριμένων αυτοκινήτων θα γράψει τα περισσότερα χιλιόμετρα με καθημερινό ρυθμό μέσα στην πόλη. Σε αυτό το περιβάλλον, το λίγο πιο γρήγορο τιμόνι και οι μικρότερες διαστάσεις (9 cm σε μήκος) κάνουν το VW πιο ευέλικτο. Από την άλλη, είναι το υβριδικό σύστημα της Corolla που έρχεται στο προσκήνιο. Βρίσκεται στο πεδίο του μέσα στην πόλη, όπου υποβοηθά διαρκώς και επιτρέπει στην κατανάλωση να κυμανθεί σε χαμηλότερο επίπεδο από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα. Δύσκολα θα προτιμήσεις να οδηγείς άλλο αυτοκίνητο μέσα στην πόλη ύστερα από μια βόλτα με την υβριδική Corolla, μιας και η συνολική ποιότητα λειτουργίας μαζί με την ποιότητα κύλισης σε αυτές τις συνθήκες είναι κορυφαίες. Πολύ πολιτισμένο πρόσωπο παρουσιάζει και το Golf σε αυτό το πεδίο, αλλά δεν μπορεί να κοντράρει τη δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης για λίγα χιλιόμετρα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου που προσφέρει η Corolla. Οι εκδόσεις που συγκρίνουμε πατάνε σε 16άρες ζάντες με λάστιχα σχετικά μεγάλου προφίλ, με την μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης του Golf να μειώνει το άγχος του οδηγού για τις κακοτεχνίες των δρόμων.
Στους δρόμους της περιφέρειας, ο οδηγός του Golf θα νιώσει πιο συμμετοχικά χάρη στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά και ακλόνητος για την τροχιά που έχει χαράξει. Η δύναμη που φτάνει στους εμπρός τροχούς του Golf τιθασεύεται από το XDS και βοηθά αρκετά στην έξοδο μιας στροφής. Το πίσω μέρος του Golf δεν θα εμπλακεί με την ίδια ευκολία που το κάνει η Corolla και ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας δεν θα αναπηδήσει ποτέ. Αναντίλεκτα όμως, η ανεξάρτητη πίσω διάταξη της Corolla εξασφαλίζει πιο ραφιναρισμένη λειτουργία. Το τιμόνι και στις δύο περιπτώσεις είναι αρκετά γρήγορο, με αυτό του Golf να προσφέρει λίγη παραπάνω πληροφορία.
Στον ανοιχτό δρόμο και τα δύο διασφαλίζουν ήσυχο και πολιτισμένο περιβάλλον για την κατηγορία, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που θα μπουν σε λειτουργία ελεύθερου τροχασμού. Μάλιστα, σε κατηφόρα με λίγο γκάζι, η Corolla θα επιταχύνει ελαφρώς μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Σε περίπτωση όμως που θέλεις να προσπεράσεις, με την Corolla θα αναζητήσεις περισσότερη προθυμία από το υβριδικό σύστημα και σαφώς όχι τη φασαρία που προκύπτει από τις υψηλές στροφές του θερμικού κινητήρα.
Στα φρένα και τα δύο αυτοκίνητα εμπνέουν εμπιστοσύνη, με σταθερό πίσω μέρος και αποτελεσματική επιβράδυνση σε κάθε περίπτωση. Η επίδοσή τους αξιολογείται ως αρκετά καλή, με μικρό προβάδισμα της Corolla που χρειάζεται 38,8 m για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h, με το Golf να γράφει για την ίδια μέτρηση 39,5 m. Το πλατύ πεντάλ του Golf όμως προσφέρει καλύτερη αίσθηση και αναλογικότητα στο πάτημα. Στο πρατήριο είναι και πάλι η σειρά της Corolla να πάρει κεφάλι. Στο σύνολο της δοκιμής έκαψε 0,8 lt/100 km λιγότερο από το Golf και είναι πιο εύκολο για τον οδηγό της να δει κάτω από 5 lt/100 km.
Κομπλέ
Η Toyota Corolla 1.8 Hybrid μπορεί να συνδυαστεί με όλα τα διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού, πλην του βασικού Live. Η τιμή εκκίνησης της γκάμας, μαζί με την προωθητική ενέργεια που τρέχει αυτήν την περίοδο είναι οι €20.370 για την έκδοση Feel. Για την πλουσιότερη και εξαιρετικά συνιστώμενη Active Plus που δοκιμάζουμε, η τιμή έχει καθοριστεί στις €22.370, με τις ίδιες πάντα προϋποθέσεις. Το πλήρες πακέτο βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας Safety Sense είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, με τη δικιά μας έκδοση να έχει επιπλέον της βασικής αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενο cruise control, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και ζάντες αλουμινίου 16”.
Το Golf 1.0 eTSI DSG μόνο με το επίπεδο εξοπλισμού Life διαθέτει πανομοιότυπο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με την Corolla Active Plus. Η μόνη διαφορά εντοπίζεται στην απουσία αερόσακου για τα γόνατα του οδηγού, αλλά και στην ύπαρξη υποδοχών ISOFIX στο κάθισμα του συνοδηγού. Η τιμή της έχει καθοριστεί στις €21.710, €660 χαμηλότερη από του ιαπωνικού μοντέλου. Η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας είναι ένα δεδομένο που ισχύει και για τα δύο μοντέλα του συγκριτικού, όπως και η καθημερινή είσοδος στον Πράσινο Δακτύλιο της Αθήνας.
Στον τομέα των εγγυήσεων, η Corolla καλύπτεται από έξι χρόνια για τα μηχανικά μέρη και έντεκα για την μπαταρία, ενώ στο Golf η βασική εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη είναι μόνο 24 μήνες (χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων). Ανάλογα με το χρηματοδοτικό πρόγραμμα μπορεί να επεκταθεί για άλλο τόσο.
Συνοψίζοντας, Corolla και Golf πετυχαίνουν τη χρυσή τομή της κατηγορίας μέσω διαφορετικής προσέγγισης, προσφέροντας σχεδόν τα πάντα με φυσιολογικό κόστος. Και μάλιστα με σύμμαχο την οικονομία καυσίμου. Στο τελευταίο έχει τον πρώτο λόγο η Corolla, μιας και πέρα από την αποδοτικότητα διαθέτει και έναν αξιοθαύμαστα αγχολυτικό χαρακτήρα στις καθημερινές μετακινήσεις. Το Golf από την άλλη προσφέρει ανώτερες επιδόσεις, καλύτερους χώρους και ποιότητα, ενώ σε περίπτωση που θελήσεις να κινηθείς πιο σβέλτα θα νιώσεις πιο «συμμετέχων», χάρη στο πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τον πολύ καλό 1.0 eTSI. Αυτός είναι και ο λόγος που το νέο Volkswagen Golf 1.0 eTSI αποτελεί την επιλογή μας για ένα οικονομικό αυτόματο μικρομεσαίο κι ας πίνει κάτι παραπάνω από το full hybrid Toyota Corolla.
Toyota Corolla 1.8 Hybrid
Τιμή Από €20.370
Τεχνολογία HEV, Κινητήρας βενζίνης 1.798 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, Ηλεκτρικό μοτέρ 53 kW (72 PS), Συνδυαστική απόδοση 122 PS/5.200 rpm, 142 Nm/3.600 rpm, αυτόματο κιβώτιο e-CVT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
0-160 km/h 33,2”
0-400 m 17,8” @ 127,2 km/h
0-1.000 m 32,7” @ 159,6 km/h
50-80 km/h 3,9”
80-110 km/h 5,6”
110-140 km/h 9,3”
Φρένα 100-0 km/h 38,8 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 76 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.370 x 1.790 x 1.435 mm
Χώρος αποσκευών 361 lt
Βάρος 1.390 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Volkswagen Golf 1.0 eTSI DSG
Τιμή Από €21.710
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, VGT, 110 PS/5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.000 rpm, μπαταρία 0,6 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
0-160 km/h 28,7”
0-400 m 17,4” @ 130,9 km/h
0-1.000 m 31,6” @ 169 km/h
50-80 km/h 3,6”
80-110 km/h 5,3”
110-140 km/h 7,6”
Φρένα 100-0 km/h 39,5 m
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.284 x 1.789 x 1.491 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.202 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης