Το μεσαίο SW της Volvo αποκτά ένα πρωτοπόρο υβριδικό σύστημα κίνησης με μοτέρ ντίζελ και επαναφορτιζόμενη μπαταρία
Ντιζελο-ηλεκτροκίνητο επαναφορτιζόμενο υβριδικό αυτοκίνητο. Ξαναδιαβάστε το, μέχρι να το καταλάβετε. Ακούγεται σπουδαίο και η Volvo έχει πειστεί ότι αυτή είναι η ολοκαίνουργια συνταγή προσφέρει το ιδανικό εύρος ικανοτήτων που ταιριάζει στα ευρωπαϊκά γούστα.
Το V60 D6 plug-in hybrid συνδυάζει έναν κινητήρα ντίζελ 2.2 λίτρων με 215 PS εμπρός με έναν ηλεκτροκινητήρα 70 ίππων στον πίσω άξονα. Και οι δύο είναι ικανοί να κινήσουν το αυτοκίνητο, καθένας από μόνος του ή μαζί σε ένα δυναμικό συνδυασμό τετρακίνησης. Μέχρις εδώ όλα καλά και λίγο πολύ συνηθισμένα.
Αλλά αυτό το Volvo είναι και ένα καθαρόαιμο plug-in. Έτσι η ψωμωμένη μπαταρία ιόντων λιθίου των 11,2 kWh, που φορτίζεται μέσω οικιακής πρίζας, μπορεί να διανύσει 50 km μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Δηλαδή με το ισοδύναμο της κατανάλωσης 1.9 lt/100 km του τυποποιημένου κύκλου NEDC. Και το κάνει με εντυπωσιακή ησυχία, ακόμη και στην τοπ ταχύτητα των 100 km/h.
Αληθινό αυτοκίνητο
Αυτό το επίπεδο επιδόσεων είναι κρίσιμο για τη σκεπτικό της Volvo: Το D6 δεν αποτελεί ένα ειδικό οικολογικό μοντέλο. Είναι ένας δρομέας μεγάλης αυτονομίας, ικανός να συγκινήσει τον οδηγό επιταχύνοντας 0-100 km/h σε 6,2”, αλλά και να πετύχει εκπομπή CO2 μόλις 49 gr/km.
Υπάρχουν τρεις διαθέσιμες οδηγικές διαμορφώσεις, Pure, Hybrid και Power, δίνοντας τη δυνατότητα να έχει τρία αυτοκίνητα σε ένα, χωρίς συμβιβασμούς: Πλήρες ηλεκτρικό αυτοκίνητα για την πόλη, ένα πλήρες ντιζελο-ηλεκτρικό υβριδικό και σπορ, τετρακίνητο SW με ροπή 65,1 kgm.
Ύστερα από μια μέρα στο τιμόνι ενός πρωτότυπου σε τελευταίο στάδιο, είναι προφανές ότι η Volvo πέτυχε τα δύο από τα τρία, αλλά με κάποιες υποχωρήσεις.
Να θυμίσουμε ότι το αυτοκίνητο σε λιγότερο εξελιγμένο στάδιο το είχαμε οδηγήσει πάλι στο Γκέτεμποργκ τον Σεπτέμβριο του 2011 (βλ. Drive No 181). Παρά τη σκληρή δουλειά των μηχανικών, η κόμπακτ μπαταρία επιβάλλει στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ να καμπουριάζει, με το χώρο να χάνει 125 lt. Η έξτρα τεχνολογία φορτώνει στο αυτοκίνητο 300 επιπλέον κιλά. Βάρος που όσο και καλά να είναι κατανεμημένο, είναι αρκετό για να μην κάνει το V60 όσο ταχύ θα ήθελε από το χρονόμετρο η Volvo και βεβαίως ελάχιστα σπορ.
Όλα βέβαια τα υπόλοιπα για τα οποία σχεδιάστηκε τα κάνει περίφημα. Ελίσσεται αριστοκρατικά μέσα στην πόλη, μόνο με ηλεκτρική ενέργεια και, με την πετυχημένα αναβαθμισμένη ανάρτησή του, το D6 είναι αθόρυβο, άνετο και πειθήνιο. Ακόμη και στη διαμόρφωση Hybrid, το θερμικό μοτέρ παίζει δεύτερο βιολί, ενόσω φορτίζει τη μπαταρία –με τη βοήθεια της ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα, κάποιες φορές σβήνει κιόλας. Επίσης, μπορείς μέσω του μπουτόν Save να αποθηκεύεις ενέργεια στις μικρές μετακινήσεις σου μέσα στην πόλη, για να τη χρησιμοποιήσεις όποτε το κρίνεις εσύ απαραίτητο.
Ο πίσω άξονας
Τοποθετημένος στον πίσω άξονα και μεταδίδοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς, ο ηλεκτροκινητήρας είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτούς που τοποθετούνται στα εγκάρσια τοποθετημένα υβριδικά συστήματα που κινούν τους εμπρός τροχούς. Παρέχει μέγιστη ισχύ 70 PS και 20,4 kgm. Σε ελαφρύ φρενάρισμα, μόνο το μοτέρ επιβραδύνει το αυτοκίνητο, φορτίζοντας ταυτόχρονα τις μπαταρίες. Τα μηχανικά φρένα ενεργοποιούνται όταν χρειαστείς περισσότερη επιβράδυνση απ’ ό,τι παρέχει το ηλεκτρικό μοτέρ και πιέσεις περισσότερο το πεντάλ. Με το θερμικό και το ηλεκτρικό μοτέρ σε λειτουργία, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μάξιμουμ συνδυασμένη ισχύ 275 PS και ροπή 65,2 kgm, όπου σε αυτές τις συνθήκες το V60 είναι τετρακίνητο.
Τι λέει το DRIVE
Δεν προέκυψε ακριβώς το αυτοκίνητο που η Volvo ήθελε να φτιάξει, αλλά είναι ευχάριστο και εύχρηστο
Τεχνολογία 2.400 cc, i5, 20v, 2 ΕΕΚ, τουρμποντίζελ + ηλεκτροκινητήρας, 215 PS/4.000 rpm (ντίζελ)+ 70 PS (ηλεκτρική), 44,8 kgm/1.500-3.250 rpm (ντίζελ) + 20,3 kgm (ηλεκτρική), αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις* 0-100 km/h 6,2”, τελική 233 km/h
Μέση κατανάλωση** 1,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2** 49 gr/km
*περίπου **ανεπίσημες τιμές