Δοκιμάζουμε το Opel Grandland X 1.5 CDTi

Δοκιμάζουμε το Opel Grandland X 1.5 CDTi

O νέος 1.5 ντίζελ της Opel πληροί τις αυστηρότερες νόρμες ρύπων και σε συνδυασμό με το νέο 8άρι κιβώτιο υπόσχεται καλύτερη απόδοση και περισσότερη οικονομία.

Εάν ξεψαχνίζετε την αγορά για το επόµενο µεσαίο SUV σας, τότε η Opel έχει µια νέα πρόταση που καλό θα ήταν να προσθέσετε στην λίστα σας. 

Το φρέσκο στην κατηγορία Grandland X απέκτησε µία νέα έκδοση πετρελαιοκινητήρα στα 1.500 cc. Όπως και το υπόλοιπο αυτοκίνητο που εξελίχθηκε σε συνεργασία µε την Peugeot, ο νέος ντίζελ έχει γαλλική καταγωγή. Πέρα από καλύτερες επιδόσεις, υπόσχεται µεγαλύτερη οικονοµία και… ήσυχο κεφάλι, για όταν µε το καλό τεθούν σε πλήρη εφαρµογή οι αυστηρές µελλοντικές προδιαγραφές ρύπων που προβλέπει το πρωτόκολλο Euro 6d.

Αποδίδει 130 ίππους και 30,6 kgm ροπή από τις µόλις 1.750 rpm. Διαθέτει σύστηµα stop/start και συνδυάζεται είτε µε χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, είτε µε ένα ολοκαίνουργιο αυτόµατο οκτώ σχέσεων. Ο κινητήρας αντικαθιστά τον 1.600άρη ντίζελ που διατίθεται σήµερα και συγκριτικά µε αυτόν είναι ισχυρότερος κατά 10 ίππους, ενώ όπως υποστηρίζει η Opel, έως και 4% πιο οικονοµικός σε κατανάλωση καυσίµου.

Opel Grandland X

Όπως µας εξήγησαν οι µηχανικοί της φίρµας, η βελτίωση της κατανάλωσης επετεύχθη όχι µόνο µε τη µείωση της χωρητικότητας και των τριβών, αλλά χάρη και στο αποδοτικότερο σύστηµα ελέγχου της καύσης, µε την πατενταρισµένη γεωµετρία πιστονιών και την βελτιωµένη ανακύκλωση καυσαερίων. Η κυλινδροκεφαλή µε την ενσωµατωµένη εισαγωγή αέρα και το µπλοκ είναι κατασκευασµένα από ελαφρύ κράµα αλουµινίου και οι τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο λειτουργούν µέσω δύο εκκεντροφόρων επικεφαλής. Το σύστηµα άµεσου ψεκασµού common rail λειτουργεί έως και τα 2.000 bar, ενώ η τουρµπίνα είναι µεταβλητής γεωµετρίας µε ηλεκτρονικό σύστηµα ελέγχου.

Επιπλέον, για την καλύτερη δυνατή επεξεργασία των καυσαερίων και τη συµµόρφωση µε τα πρότυπα του νέου κύκλου WLTP/RDE που θα τεθεί σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2019, ο νέος 1.5 CDTi διαθέτει ένα εξελιγµένο καταλυτικό σύστηµα SCR για καταστολή των NOx, µε AdBlue και φίλτρο κατακράτησης µικροσωµατιδίων, που είναι συγχωνευµένα σε µία ενιαία µονάδα πολύ κοντά στην εξαγωγή, ώστε να φτάνει το ταχύτερο δυνατό σε σωστή θερµοκρασία λειτουργίας.

Opel Grandland X

Στην πράξη, ο νέος κινητήρας δεν αναβαθµίζει σηµαντικά τις επιδόσεις του Grandland X, αλλά έχει πιο µεστό τράβηγµα, ποιοτικότερη και πιο αθόρυβη λειτουργία και σχεδόν 0,5 lt/100 km µικρότερη κατανάλωση από τον προκάτοχό του, σύµφωνα πάντα µε τα νούµερα που ανακοινώνει η Opel. Συνεργάζεται δε αρµονικά µε το ολοκαίνουργιο αυτόµατο κιβώτιο οκτώ σχέσεων που έχει πολύ πιο στρωτή λειτουργία και εναλλάσσει τις σχέσεις ταχύτερα και πιο οµαλά, είτε στην πλήρως αυτόµατη λειτουργία του είτε στη χειροκίνητη.

Το µηχανικό σύνολο δένει αρµονικά µε τη φιλοσοφία του Grandland X, όπου η άνεση έχει τον πρώτο λόγο. Δεν έχει την ακρίβεια και την αµεσότητα του «αδελφού» 3008, αλλά στέκεται καλά στο δρόµο, είναι σταθερό ακόµα και στις υψηλές ταχύτητες και έχει καλή πρόσφυση στις στροφές. Δεν θα ενθουσιάσει τον οδηγό µε την ακρίβεια των κινήσεών του όπως π.χ. ένα Ford Kuga, θα κερδίσει όµως τους υπόλοιπους επιβαίνοντες χάρη στην πολύ καλή ανάρτησή του που απορροφά τις περισσότερες ανωµαλίες των δρόµων και το χαµηλό επίπεδο θορύβου στο ταξίδι.

Opel Grandland X

Αναµενόµενα η νέα έκδοση κινητήρα δεν έχει αλλαγές στην καµπίνα. Η θέση οδήγησης είναι βολική και η σχεδίαση οικεία για Opel. Τα υλικά είναι ποιοτικά και υπάρχουν αρκετές πρακτικές θήκες για µικροαντικείµενα, ενώ ο χώρος που έχουν οι πίσω επιβάτες για τα γόνατα και το κεφάλι τους είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας. Το ίδιο ισχύει και για το πορτµπαγκάζ που µε χωρητικότητα 514 lt (µε κιτ επισκευής), δεν δυσκολεύεται να καλύψει τις ανάγκες µιας οικογένειας.

Η νέα έκδοση του Grandland X αναµένεται στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο και σε τιµή εφάµιλλη µε του σηµερινού 1.6 ντίζελ που θα αντικαταστήσει.

Τι λέει το DRIVE
Το Grandland X είναι ένα ολοκληρωμένο, ποιοτικό, ευρύχωρο και καλά εξοπλισμένο crossover, που στη νέα ντίζελ έκδοσή του θα συνεισφέρει και στη μείωση των εξόδων μετακίνησης της οικογένειας. 
Τιμή Από €28.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, 130 PS/3.750 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,3”
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 4,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 g/km
Διαστάσεις 4.477 x 1.856 x 1.609 mm
Χώρος αποσκευών 514 lt
Βάρος 1.455 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube