Δοκιμάζουμε: BMW 320i

Δοκιμάζουμε: BMW 320i

Η πιο καλοπουλημένη BMW επιστρέφει ανανεωμένη. Είναι οδηγοκεντρική και φιλική προς το περιβάλλον, έχει όμως αυτό το «κάτι» που θα της χαρίσει την κορυφή;

Για λίγες μέρες η ανανεωμένη 3άρα δεν πρόλαβε να τεθεί ευθέως αντιμέτωπη με την επίσης φρέσκια C-Class Blue Efficiency και το A4 1.8 TFSI του προηγούμενου τεύχους. Ήθελε όμως πολύ, και «φώναζε» ότι ως γνήσια BMW θα ήταν πιο διασκεδαστική κι ευχάριστη από το Audi και ότι με το Efficient Dynamics θα είναι πιο «καθαρή» από τη Mercedes. Γιατί να της χαλάσουμε το χατίρι; Δεν θα διστάσουμε ν’ αντιπαραθέσουμε τα τρία αυτοκίνητα και να βγάλουμε ένα κοινό συμπέρασμα για τον κυρίαρχο της κατηγορίας των premium sedans.

Μιλάει...
Για να πιάσουμε τα πράγματα από εκεί που τα αφήσαμε, το συγκριτικό τελειώνει με μια φράση που αναφέρεται στο Audi: «Κυρίως όμως, είναι μια κατασκευή που “μιλάει” στον οδηγό της». Αν αυτό ήταν το μόνο ζητούμενο, η BMW θα είχε το πάνω χέρι. Δεν αμφιβάλλαμε, αλλά και η facelift Σειρά 3 παραμένει το πιο οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο της κατηγορίας. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, το τιμόνι ζωντανό, μεστό σε πληροφόρηση και άμεσο σε απόκριση, το κιβώτιο πιο σαφές και με μικρότερες διαδρομές από του Audi, και το πάτημα στο δρόμο από ουσιαστικό (με καλή ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης) έως ερεθιστικό (όσο πρέπει σκληρή και άμεση ανάρτηση με πρόθυμο πλαίσιο). Οι 170 ίπποι του ατμοσφαιρικού 2λιτρου (με συμπίεση 12:1 παρακαλώ) και το 6άρι κιβώτιο χαρίζουν ζωηρές επιδόσεις στο βάρους σχεδόν 1,5 τόνων αμάξωμα, αλλά είναι σαφές ότι είναι λίγοι για τις ικανότητες του πλαισίου. Στον τομέα αυτόν το Audi Α4 είναι παντού μπροστά (80-110 km/h με 3η σε 4,5’’, 0-100 km/h σε 8,5’’, 100-0 km/h σε 36,2 m), με την 3άρα δεύτερη (5’’, 9,1’’, 37,5 m) αρκετά μπροστά από τη χαμηλότερου κυβισμού Mercedes (5,2’’, 9,6’’, 38,1 m). Αυτό το άτιμο το turbo...

...χωρίς να καίει
Το εντυπωσιακό πάντως με την 3άρα είναι το πόσο καλά έχει εφαρμοστεί το πρόγραμμα Efficient Dynamics της BMW. Με λίγη προσπάθεια και προσοχή, με αρκετή εθνική και κινούμενοι στα νόμιμα όρια ταχύτητας, η 3άρα έκαψε 8,3 lt/100 km! Η μέση κατανάλωση μάλιστα που μετρήσαμε ήταν μόλις 11,2 lt/100 km, σημαντικά χαμηλότερη από τους δύο άλλους Γερμανούς (12,5 είχε κάψει η C-Class, 12,9 το Audi), αποδεικνύοντας ότι το Start/Stop, το σύστημα ελέγχου ροής αέρα (ανοίγει και κλείνει τα «πτερύγια» στη μάσκα για καλύτερη αεροδυναμική), η ένδειξη αλλαγής ταχύτητας και η ανάκτηση ενέργειας από τα φρένα κάνουν πολύ καλή δουλειά. Είναι βέβαια σημαντικό ότι ο κινητήρας της BMW έχει τα περισσότερα κυβικά από τους άλλους δύο, είναι όμως ατμοσφαιρικός, εν αντιθέσει με τους υπερτροφοδοτούμενους ανταγωνιστές του.

Κολοκυθόπιτα

Οι επεμβάσεις στο σχεδιασμό της νέας Σειράς 3 είναι πολύ διακριτικές, περνούν σχεδόν απαρατήρητες, αλλά αφήνουν μια πιο ολοκληρωμένη και πιο hi tech αίσθηση στο μάτι σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Από την άλλη η εμφάνιση είναι κάτι πολύ υποκειμενικό, και τα τρία αυτοκίνητα πληρούν απόλυτα τις προδιαγραφές της κατηγορίας, το Audi ωστόσο παραμένει πιο πολύ του γούστου μας ως πιο δυναμικό. Αυτό που δεν είναι καθόλου υποκειμενικό είναι η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό. Εδώ η 3άρα διαπρέπει, όντας ένα κλικ καλύτερη από το A4, ενώ ο λιτός πλην όμως «αποψάτος» σχεδιασμός του ταμπλό τής δίνει επιπλέον πόντους στα καλογυμνασμένα μάτια μας. Τα πολύ καλά υλικά και η συναρμογή, ο πλούσιος εξοπλισμός και η σωστή εργονομία θα κάνουν τη ζωή σας πιο ευχάριστη, αντίθετα με τους χώρους για τους πίσω επιβάτες που αν και ελαφρώς μεγαλύτεροι για τα γόνατα πλέον, υπολείπονται των δύο άλλων αυτοκινήτων. Αντίστοιχα τα σχόλια και για το χώρο αποσκευών, που είναι ο μικρότερος, με 460 λίτρα.



Διαστάσεις (mm)     
Μετατρόχιο (ε. / π.)    1.506 / 1.535

Πλάτος     1.817
Κύκλος στροφής (m)    

Μεταξόνιο     2.760
Ύψος     1.421
Μήκος    4.531

EuroNCAP crash test    *****
Τεστ πεζών     ****
Αμάξωμα    Sedan, 4 πόρτες, 5 θέσεις

Τεχνικά    
Κινητήρας    Κεφαλή και μπλοκ από αλουμίνιο, 4κύλινδρος σε σειρά, 1.995 cc, 16V, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων
Ισχύς     170 PS @ 6.700 rpm
Ροπή     21,4 kgm @ 4.250 rpm
Μετάδοση - Κιβώτιο    Στους πίσω τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, 39,5 km/h στις 1.000 rpm με 6η
Συμπίεση    12:01
Διάμετρος x Διαδρομή    84 x 90

Ανάρτηση    (ε.) Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
(π.) Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος

Σύστημα διεύθυνσης    Ηλεκτροϋδραυλική κρεμαγιέρα με 2,9 στροφές
Φρένα    (ε.) Αερ. δίσκοι 300 mm
(π.) Αερ. δίσκοι 300 mm
Τροχοί     225/45 R18

Χώρος αποσκευών (lt)     460

Κατανάλωση (lt/100 km)    
Min    8,3
Max    14,4
Mέση    11,2
Ρεζερβουάρ    63 lt

Επιδόσεις (sec)    
0-400 / 0-1.000 m    16,4 / 30
60-160 km/h    19,7
50-80 km/h    
3η    4,8
4η    7,3
5η    9,4
6η    12,8
80-110 km/h    
3η    5
4η    7,3
5η    9,6
6η    12,4
110-140 km/h    
3η    6,1
4η    7,9
5η    10,2
6η    14,5

Φρένα (m)     
100-0 km/h    37,5

0-100 km/h    9,1 sec
Τελική ταχ.    208 km/h

Συνθήκες μετρήσεων    2 άτομα, 10 °C, 2-3 b, 3/4 ρεζερβουάρ
Bάρος (kg)    1.480


Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube