Απόγευμα Τρίτης µε προορισµό το λιµάνι του Πειραιά. Η παρθενική µου συµµετοχή στο DRIVE Trophy συνδυάστηκε µε την πρώτη µου επαφή µε το ολοκαίνουργιο Suzuki S-Cross. Η τρίτη γενιά του µοντέλου παρουσιάστηκε πολύ πρόσφατα, µε τους Ιάπωνες να ισχυρίζονται πως είναι το καλύτερο οικογενειακό SUV που έχουν φτιάξει µέχρι σήµερα.
Άφιξη στο Ηράκλειο λίγο ύστερα από το πρώτο φως. Με το άνοιγµα του καταπέλτη, δεν χάνουµε λεπτό και βάζουµε πλώρη για το Οροπέδιο Λασιθίου. Τα πρώτα χιλιόµετρα περιλαµβάνουν κυρίως ανοιχτό δρόµο, στον οποίο το S-Cross αποδεικνύεται καλός συνοδοιπόρος. Το κάθισµα είναι άνετο, η θέση οδήγησης σωστή, η 6η σχεδόν µόνιµα κουµπωµένη στο κιβώτιο, οπότε σε συνδυασµό µε το ενεργό cruise control τα χιλιόµετρα περνούν ξεκούραστα παρά το βάρβαρο της ώρας.
Η ώρα για το S-Cross να αποδείξει το ποιόν του και σε στριφτερές βουνίσιες διαδροµές που θα µας οδηγήσουν στο χώµα δεν άργησε να έρθει. Εκεί, το S-Cross δεν θα πει όχι εάν του ζητήσεις να κινηθεί σβέλτα. Η κλίση είναι περιορισµένη, ο λεβιές έχει σωστό κούµπωµα και τα 235 Nm του γνωστού πλέον 4κύλινδρου BoosterJet των 1,4 lt έρχονται από χαµηλά. Στιγµιαία µπορεί να κριτικάρεις το τιµόνι που δεν δίνει και σπουδαία πληροφόρηση, αλλά γρήγορα το αφήνεις πίσω υπενθυµίζοντας στον εαυτό σου την SUV φύση του.
Το κονβόι επιβραδύνει αφού η άσφαλτος δίνει τη θέση της στο χώµα και στις πέτρες. Κάπως έτσι ξεκινά η δοκιµασία, στην οποία το Suzuki καλείται να αποδείξει ότι δεν είναι ικανό µόνο στην άσφαλτο αλλά µπορεί να τα καταφέρει εξίσου καλά και στο χώµα.
Piece of cake
Το µεγαλύτερο ποσοστό της ηµέρας περιλαµβάνει οδήγηση σε τραχείς χωµατόδροµους µε µπόλικες ανωµαλίες και πέτρες να καραδοκούν. Συνεχίζουµε αποφασιστικά µε τον Λάσδα και το Wrangler να χαράσσουν τον δρόµο, µε τον Θανάση συνοδηγό. Το S-Cross όµως δεν δυσανασχετεί και παρά το σβέλτο ρυθµό του Jeep, η καµπίνα αποδεικνύει τη σωστή συναρµογή της µε την απουσία τριξιµάτων.
Η ανάρτηση δεν ξεµένει από διαδροµή και µαζί µε την πολιτισµένη λειτουργία του µοτέρ διατηρούν σε χαµηλό επίπεδο τον θόρυβο στην καµπίνα. Σε αρκετά κοµµάτια το πέρασµα θέλει προσοχή αφού οι πέτρες είναι απειλητικές για τα εντελώς ασφάλτινα Continental EcoContact 6. Εµπρός µου, ο Σταµάτης και το Tucson φλερτάρουν στενά µε το έδαφος κάποιες φορές αλλά τα 17,5 cm απόστασης από το έδαφος του Suzuki, αποδεικνύονται παραπάνω από αρκετά για τη διαδροµή. Παράλληλα, το αποδεδειγµένα ικανό σύστηµα τετρακίνησης AllGrip, κάνει άψογα την δουλειά του στην αυτόµατη λειτουργία και η πρώτη µέρα περνά χωρίς την ανάγκη αναζήτησης κάποιας άλλης ρύθµισης.
Το φως πέφτει, επιστροφή στην άσφαλτο µε προορισµό τον Άγιο Νικόλαο και την όρεξη για κρητική κουζίνα να αυξάνεται γεωµετρικά. Παράλληλα, ολόκληρη η ηµέρα συνοδεύτηκε µε πανεύκολη επιλογή αγαπηµένης µουσικής, αφού το smartphone ήταν συνεχώς συνδεδεµένο µε Android Auto στην εύχρηστη 9άρα οθόνη αφής του infotainment. Δεύτερη µέρα Trophy και ξεκινάµε µε γεµάτες τις µπαταρίες για Λιβυκό Πέλαγος και άφθονη άµµο. Η παραλία δίπλα από το αεροδρόµιο Τυµπακίου είναι αχανής.
Ο Αργύρης δίνει το σήµα και φτάνουµε σε έναν απειλητικό αµµόλοφο. Σκέφτεσαι ότι κανείς δεν θα κατηγορήσει το S-Cross αν δεν καταφέρει να σκαρφαλώσει. Παράθυρα πάνω, απαραίτητες οδηγίες από τον Λάσδα, κλείδωµα τετρακίνησης, µπόλικη φόρα και ξεκινάµε. Η πρώτη προσπάθεια ήταν οριακά «αποτυχηµένη», αλλά πολλά υποσχόµενη. Δεύτερη προσπάθεια και ο 4κύλινδρος µε τα 129 PS µαζί µε το AllGrip της Suzuki στέλνουν το S-Cross στην κορυφή του αµµόλοφου εκπλήσσοντας τους πάντες, αποδεικνύοντας συνάµα ότι το ιαπωνικό SUV δεν φτιάχτηκε µόνο για να καβαλάει πεζοδρόµια στην πόλη.
Με ξέχειλη αυτοπεποίθηση πλέον για τις ικανότητες του S-Cross, ο λίγος χρόνος που απέµενε ήταν ό,τι έπρεπε για παιχνίδι στην άµµο, µε το AllGrip να δουλεύει υπερωρίες και να σε βγάζει από τα δύσκολα.
Επόµενη -και τελευταία- στάση η λίµνη Ζαρού, µέσω ενός βατού και σβέλτου χωµατόδροµου. Επιλογή Sport στο AllGrip για περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και πιο άµεση απόκριση γκαζιού, έτσι ώστε το S-Cross να σου αποκαλύψει έναν παιχνιδιάρικο χαρακτήρα.
Τσαγανό
Τα κεφάλια µέσα όµως, η ώρα περνάει και το πλοίο στο λιµάνι του Ηρακλείου περιµένει. Παρκάρισµα στο γκαράζ και µια γρήγορη µατιά στη µέση κατανάλωση πριν το µοτέρ σβήσει για πρώτη φορά ύστερα από κάµποσες ώρες. Ο υπολογιστής ταξιδιού ισχυρίζεται 7,4 lt/100 km, νούµερο ιδιαίτερα αξιόλογο ύστερα από την καταπόνηση του Trophy… Τελικά η τεχνολογία δουλεύει. Σε όλα τα επίπεδα.
Και κάπως έτσι τελείωσε και η περιπέτεια για το S-Cross. Στον Πειραιά, τρεις µέρες πριν, ήταν άσπρο αλλά τώρα έχει το χρώµα της άµµου. Στην καµπίνα του θα ταξιδέψει λαθραία και µπόλικη κρητική άµµος µιας και άφησα (δηλώνω ένοχος) ένα παράθυρο λίγο ανοιχτό καθώς το S-Cross έσκαβε στον αµµόλοφο.
Στο διάστηµα αυτό, το ιαπωνικό SUV αποτέλεσε σταθµό φόρτισης για κινητό και ασύρµατο, γέµισε όλους τους αποθηκευτικούς του χώρους µε άδεια µπουκαλάκια και περιτυλίγµατα, µετέφερε όλα τα απαραίτητα εφόδια αλλά και εµένα σε άσφαλτο, άµµο, χώµα και πέτρες χωρίς να δυσανασχετήσει ούτε λεπτό. Το πιο σηµαντικό όµως είναι ότι απέδειξε τρανά στην Κρήτη ότι οι δυνατότητες του κάθε άλλο παρά περιορίζονται στην άσφαλτο. Οπότε µην εγκλωβίζετε το S-Cross σας στην άσφαλτο. Λερώστε το και θα σας φτάσει πολύ πιο µακριά απ’ ό,τι περιµένατε.
Τεχνολογία ΜHEV, κινητήρας βενζίνης 1.373 cc, i4, άµεσος ψεκασµός, τούρµπο, ηλεκτρικό µοτέρ 14 PS, 53 Nm, µπαταρία 0,38 kWh
Απόδοση 129 PS/5.500 rpm, 235 Nm/2.000-3.000 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο έξι σχέσεων
Τετρακίνηση Αυτόµατη µε πολύδισκο συµπλέκτη
Κλείδωµα κεντρικού Ναι
Ανάρτηση εµπρός Γόνατα MacPherson, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω Ηµιάκαµπτος άξονας
Λάστιχα Continental EcoContact 6, 215/55 R17, ρεζέρβα ανάγκης
Διαστάσεις 4.300 x 1.785 x 1.580 mm
Απόσταση από το έδαφος 17,5 cm
Γωνίες off-road δ.α.
Βάρος 1.290 kg
0-100 km/h 9,1”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Κατανάλωση Trophy* 7,4 lt/100 km
Εκποµπές CO2132 g/km
Τιµή Από €26.730
Μετρήσεις κατασκευαστή, *µέτρηση DRIVE