19ο DRIVE Trophy: Subaru Outback 2.5i

19ο DRIVE Trophy: Subaru Outback 2.5i

Είναι χορταστικό στο μάτι, έτοιμο για περιπέτεια, τετρακίνηση Subaru, έναν κινητήρα μπόξερ 2,5 lt και με πολλές, μικρές λεπτομέρειες που ανακαλύπτεις καθ’ οδόν. Για όσους η έννοια του outdoor σημαίνει κάτι, το Outback σηματοδοτεί το τέλος τη αναζήτησης.

Όταν η κουβέντα μεταξύ συντακτών στα περιοδικά αυτοκινήτου πάει προς τα SUV της Subaru, συνήθως ο λόγος είναι εκείνο το Forester της δεύτερης γενιάς (2002-2008) που είχε πάρει τα μυαλά όλων. Λάθος μεγάλο να μένουμε στο παρελθόν από τη στιγμή που υπάρχει το Subaru Outback εκεί έξω. Ένα μοντέλο που δεν το βλέπουμε να κυκλοφορεί πολύ στον δρόμο, αναγνωρίζουμε όμως πως η αξία του είναι αντιστρόφως ανάλογη της εμπορικής πορείας του.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Η απάντηση είναι απλή. Στην περιοχή των €60k, οι πολλοί στρέφονται στα SUV των premium κατασκευαστών. Και απέναντι σε αυτά, εάν το ζητούμενο είναι μόνο το πρεστίζ, η πρόταση των Ιαπώνων δεν έχει ελπίδα. Για όσους όμως είναι άνθρωποι της περιπέτειας, δεν φοβούνται να πατήσουν χώμα και με την πρώτη ευκαιρία φορτώνουν τον εξοπλισμό τους και τραβάνε ο καθένας για όπου λαχταρά η καρδιά του, το μοντέλο της Subaru ταιριάζει γάντι.

Διά παν ενδεχόμενο
Η δική μας πρώτη ουσιαστική εμπειρία ξεκινά στην Κρήτη, με το Subaru Outback να παίζει -μεταξύ άλλων- τον ρόλο του αυτοκινήτου ασφαλείας. Όχι πως αποτελούσε τον ικανότερο off roader της ομήγυρης, εκτιμήθηκε όμως ο αχανής χώρος αποσκευών, με λαστιχένιο δάπεδο και γείσο, καθώς είναι κατάλληλος να πετάξεις μέσα φτυάρια, ιμάντες, εργαλεία και ό,τι άλλο σκεφτείς. Ωραίο -και χρήσιμο- πράγμα να μη φοβάσαι να το λερώσεις. Ακόμα πιο ωραίο το γεγονός πως αυτό ισχύει και για την καμπίνα των επιβατών. Τα καθίσματα είναι επενδυμένα από ειδική πολυουρεθάνη που δίνει την αίσθηση μαλακού δέρματος και είναι ανθεκτική στη βρομιά και στη λάσπη.

Subaru Outback

Τα πρώτα χιλιόμετρα γράφονται στην άσφαλτο. Εκεί όπου η άνεση κυριαρχεί. Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή και οι μαλακές αναρτήσεις να θυμίζουν κάτι από τη γαλλική σχολή. Το μοτέρ, ένας ατμοσφαιρικός 2,5λιτρος μπόξερ, ακολουθεί σε ένα βαθμό τη «no replacement for displacement» λογική. Δεν φουσκώνει ζωηρά στο πάτημα του γκαζιού όπως τα τούρμπο, έχει όμως μια ευχέρεια στον τρόπο που αποδίδει τη ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών.

Τα αμέσως επόμενα χιλιόμετρα, χώμα. Η ουσιαστική επαφή με το DRIVE Trophy. Κοιτάζοντάς το απέξω, σε φτιάχνει κάπως ο όγκος και τα προστατευτικά στο αμάξωμα. Οι Ιάπωνες δεν λυπήθηκαν το πλαστικό στους προφυλακτήρες και στην περίμετρο. Με μια δεύτερη ματιά βέβαια, ανακαλύπτεις και κάτι ακόμα. Δύο προβόλους που εκτείνονται αρκετά πέρα από τα κέντρα των τροχών… Θα βρίσκει άραγε τόσο εύκολα όσο φαίνεται; Πάμε και βλέπουμε.

Η πρώτη διαπίστωση αφορά το πόσο καλά δουλεύουν οι αναρτήσεις εκτός. Αυτό που θα χαρακτήριζες μαλακό στην άσφαλτο, έρχεται να βρει τον τόπο του στα σκληρά χώματα της κρητικής υπαίθρου. Ξεκινάς φυλαγμένα και ύστερα από λίγο καταλήγεις να περνάς κοτρόνια με χιλιόμετρα που κανένας εχέφρων οδηγός δεν θα αποτολμούσε. Ο τρόπος με τον οποίο το Subaru Outback ακολουθεί το ανάγλυφο, οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων, ακόμα και το γεγονός ότι χρησιμοποιεί τροχούς υψηλού προφίλ, 225/60 R18 (και αντίστοιχη, κανονική ρεζέρβα…), κάνουν την όλη εμπειρία απολαυστική. Το ύψος του δαπέδου από το έδαφος, στα 21,3 cm, είναι από τα μεγαλύτερα της αγοράς και εγγυάται ότι περνάς σχεδόν από παντού. Και άμα φτάσει η ώρα να τα βρεις σκούρα, κοιτώντας από τον καθρέφτη δεν θα δεις πολλούς να σε έχουν ακολουθήσει μέχρις εκείνο το σημείο.

Subaru Outback

Πώς γίνεται αυτό; Σε ένα βαθμό χάρη στο SGP, το νέο πάτωμα της εταιρείας. Σε σχέση με το προηγούμενο εγγυάται +70% στρεπτική ακαμψία του πλαισίου, +70% ακαμψία της εμπρός ανάρτησης και +100% ακαμψία στο πίσω υποπλαίσιο της ανάρτησης. Σε ένα δεύτερο βαθμό μέσω του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Το Symmetrical AWD της Subaru μάλλον δεν χρειάζεται συστάσεις. Φροντίζει συνεχώς για την ενεργή κατανομή της ροπής σε κάθε τροχό ενώ, πέρα από τα όποια οδηγικά προγράμματα, διαθέτει επίσης το X-Mode με τρεις επιλογές. Το Normal, το Snow/Dirt για ολισθηρές επιφάνειες και το Deep Snow/Mud για συνθήκες όπου οι τροχοί βυθίζονται στο τερέν που βρίσκεται από κάτω.

Με μία υποσημείωση. Τα δύο τελευταία προγράμματα απενεργοποιούνται σε ταχύτητα άνω των 40 km/h. Και μαζί με αυτά επαναφέρουν και το ESP που είχες βγάλει πιο πριν. Οπότε για τον αμμόλοφο -και ανάλογα με την κλίση- θα πρέπει να αποφασίσεις αν θα το πας «κυρία» και θα βασιστείς στην τεχνολογία ή θα προτιμήσεις τους νόμους της Φυσικής.

Αφήνεις δηλαδή τα ηλεκτρονικά ήσυχα, απενεργοποιείς το ESP, γυρνάς το CVT στο manual και με το πόδι στο πάτωμα, βασίζεσαι στην αδράνεια να κάνει τη δουλειά της. Spoiler alert, η δεύτερη επιλογή είναι που έχει όλη τη χάρη. Μπορεί να παλεύεις λίγο παραπάνω στο τιμόνι, το Subaru Outback όμως δεν απογοητεύει. Οι όποιες αναπηδήσεις είναι για να τρομάζουν μόνο τους έξω. Οι τροχοί, σε πείσμα της αυξημένης αντίστασης, συνεχίζουν να περιστρέφονται ακόμα και όταν κοντεύεις να βουλιάξεις.

Πρόκειται για ένα χαρισματικό αυτοκίνητο 4x4 που κάνει τα πάντα να φαίνονται εύκολα. Είναι υπέρ το δέον άνετο, εξοπλισμένο με ό,τι ηλεκτρονικό ασφάλειας μπορείς να φανταστείς και συνάμα ανθεκτικό σαν ένα κομμάτι μασίφ μέταλλο. Ένα μοντέλο ικανό να προσφέρει ωραίες εμπειρίες και να αποτελέσει εκ νέου θέμα συζήτησης στις παρέες.


Τεχνολογία Μπόξερ βενζινοκινητήρας 2.498 cc, άμεσος ψεκασμός
Απόδοση 169 PS/5.000-5.800 rpm – 252 Nm/3.800 rpm
Κιβώτιο CVT Lineartronic
Τετρακίνηση Symmetrical AWD με X-MODE διπλής λειτουργίας
Κλείδωμα κεντρικού -
Ανάρτηση εμπρός Γόνατα MacPherson, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Λάστιχα Bridgestone Alenza, 225/60 R18, ρεζέρβα κανονικής διάστασης
Διαστάσεις 4.870 x 1.875 x 1.675 mm
Απόσταση από το έδαφος 21,3 cm
Γωνίες off-road 19,7o - 22,6o - 21o
Βάρος 1.721 kg
0-100 km/h 10,2”
Τελική ταχύτητα 193 km/h
Κατανάλωση Trophy* 12,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 193 g/km
Τιμή Από €57.750
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube