Skoda Octavia 1.6 TDI

Skoda Octavia 1.6 TDI

Η τρίτη γενιά του δημοφιλούς οικογενειακού της Skoda θα είναι η χαρά του οικογενειάρχη.

Η τρίτη γενιά του δημοφιλούς οικογενειακού της Skoda θα έρθει στη χώρα μας τον ερχόμενο Μάιο και θα είναι η χαρά του οικογενειάρχη.

Άνεση, ποιότητα και συγκρατημένη σχεδίαση, είναι το τρίπτυχο που χαρακτηρίζουν τα αυτοκίνητα της Skoda τις τελευταίες δεκαετίες. Συνοδευόμενο από μια τιμή, που όταν απομακρύνεσαι από το ταμείο, έχεις την αίσθηση πως πήρες τελικά πολλά περισσότερα από όσα έδωσες. Στο νέο Octavia, η αίσθηση αυτή σου δημιουργείται πριν καν φτάσεις στο ταμείο.

Δεν θα σταθώ στο κομμάτι της εμφάνισης. Το συντηρητικό παρελθόν της εταιρείας δεν αφήνει προσδοκίες για πιο τολμηρές επιλογές και μεταξύ μας, καλά κάνουν. Όταν με κόπο έχεις κατακτήσει ένα κοινό, δεν ρισκάρεις να το χάσεις. Κοιτάς μόνο πως θα το αυξήσεις και το νέο Octavia έχει όλα τα φόντα να το πετύχει αυτό, ακόμα και με την εμφάνισή του.

Πληθωρικό σε διαστάσεις, με καθαρές και ελάχιστα πιο δυναμικές γραμμές, δείχνει αρχοντικό και... πολύ αυτοκίνητο, για την κατηγορία στην οποία θα τοποθετηθεί βάση της τιμής του. Η τελευταία δεν έχει ανακοινωθεί, γνωρίζουμε όμως πως ταβάνι για τον καθορισμό της τιμής κάθε έκδοσης, θα είναι η αντίστοιχη του VW Golf.

Μικρομεσαίο λοιπόν, αλλά μόνο στην τιμή. Διότι το μήκος των 4,66 m το τοποθετεί στις αμέσως επόμενη κατηγορία. Βασισμένο στην, πλούσια σε αναφορές και πολυδιαφημισμένη, πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, το νέο Octavia είναι συνολικά εννέα πόντους μακρύτερο και 4,5 φαρδύτερο από το τωρινό. Το μεταξόνιο με τη σειρά του έχει αυξηθεί κατά 10,8 εκ., φθάνοντας πλέον τα 2,69 m. Παρόλα αυτά, το νέο Octavia ζυγίζει έως 105 κιλά λιγότερα, ανάλογα με την έκδοση.

Τα επιπλέον εκατοστά αφιερώθηκαν στο χώρο από την μεσαία κολόνα του αυτοκινήτου και πίσω, με αποτέλεσμα οι χώροι για τους πίσω επιβάτες να συγκρίνονται πλέον μόνο με Superb. Το πορτμπαγκάζ με τη σειρά του προσφέρει έναν επίπεδο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο με συνολική χωρητικότητα 590 λίτρων! Νούμερο που απλώς θέτει το Octavia εκτός συναγωνισμού στην κατηγορία του και όχι μόνο.

Η σχεδίαση της καμπίνα ακολουθεί το μοτίβο που μας έχει συνηθίσει η Skoda. Καθαρός σχεδιασμός, αλλά καλαίσθητος με υλικά ανώτερης ποιότητας από το απερχόμενο μοντέλο και στιβαρή κατασκευή. Η θέση οδήγησης θα βολέψει κάθε σωματότυπο. Υπάρχει καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση και η εργονομία δεν θα προβληματίσει ούτε στην περίπτωση των νέων συστημάτων ασφαλείας, άνεσης ή infotainment που είναι πλέον διαθέσιμα στην Octavia.

Μερικά απ’ αυτά είναι το City Emergency Braking Function, το σύστηµα υποβοήθησης στάθµευσης, η αναγνώριση σηµάτων κυκλοφορίας, το ενεργό cruise control ή το Drive Mode Selection –που το έχουµε συνηθίσει στα Audi- µε τρία προγράµµατα λειτουργίας (Eco, Normal, Sport) τα οποία µεταβάλλουν την απόκριση γκαζιού και την υποβοήθηση του τιµονιού.

Όσον αφορά τα μοτέρ, υπάρχει πλήθος επιλογών. Στα βενζίνης έχουμε τον 1.2 TSI των 105 ίππων, τον 1.4 TSI των 140 ίππων και τον 1.8 TSI με 180 ίππους. Όλοι τους συνδυάζονται με 6άρι μηχανικό η 7άρι κιβώτιο DSG. Στους ντίζελ από την άλλη, η επιλογή είναι μια, ο 1.6 TDI, σε τρεις όμως εκδόσεις ιπποδύναμης: Με 90, 105 ή 110. Ο τελευταίος φοριέται στην «οικολογική» έκδοση Greenline, που καταναλώνει σύμφωνα με την Skoda μόλις 3,4 λίτρα/100 km, με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται στα 89 gr/km. Η έκδοση αυτή δεν θα είναι διαθέσιμη από τον Μάιο, όπως οι υπόλοιπες, αλλά θα ακολουθήσει λίγο καιρό αργότερα.

Η αρμονική αίσθηση και το ποιοτικό πάτημα είναι τα πρώτα στοιχεία που σε εντυπωσιάζουν στο δρόμο. Η απουσία θορύβων και η στρωτή λειτουργία όλων των μηχανικών μερών δημιουργούν αγχολυτικό περιβάλλον στην καμπίνα. Κάτι που έρχεται να ενισχυθεί από την πολύ καλή άνεση που προσφέρει η ανάρτηση, ακόμα και στις χαμηλής ιπποδύναμης εκδόσεις με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα –πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων έχει μόνο η 1.8 TSI, προς το παρόν. Σε άλλες εποχές, η έκδοση αυτή θα ήταν ιδανική. Συνδυάζει επιδόσεις, με οικονομία, αλλά εν έτει 2013 και με σύμμαχο το χαμηλότερο βάρος ακόμα και ο 1.2 TSI την κάνει την δουλειά δίχως ζόρια.

Ωστόσο, θαρρώ πως την ελληνική πραγματικότητα θα απασχολήσουν ο 1.4 TSI με τα 140 άλογα και ο 1.6 TDI με τα 105. Με 25,5 kgm ροπής, ο δεύτερος τα καταφέρνει πολύ καλά ακόμα και με πλήρες φορτίο. Το μοτέρ λειτουργεί στρωτά, είναι ραφιναρισμένο και συνεργάζεται ιδανικά με το 6άρι κιβώτιο, όντας παράλληλα οικονομικό σε κατανάλωση (3,8 λίτρα/100 km, δίνει η Skoda) και φιλικό στην τσέπη και το περιβάλλον. Με μόλις 99 gr CO2/km, απαλλάσσεται από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Τι λέει το DRIVE
Με ευρυχωρία και πρακτικότητα από άλλο... πλανήτη, το νέο Octavia συνεχίζει στο δρόμο που χάραξαν οι προκάτοχοι του, όντας και στην τρίτη γενιά πολύ αυτοκίνητο για τα λεφτά του.
Τιμή από 19.000 (έκδοση 1.6 TDI)
Τεχνολογία 1.598 cc, diesel, 105 PS/3.000-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
0-100 km/h 10,8”  
Τελική ταχύτητα 194 km/h
Κατανάλωση 3,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 gr/km
Διαστάσεις 4.659 x 1.814 x 1.461 mm
Βάρος 1.305 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube