Το νέο KIA EV3 έρχεται με φόρα στην αγορά φιλοδοξώντας να ανατρέψει τα δεδομένα στα B-SUV ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης.
Με καινοτόμο σχεδιασμό, άφθονους χώρους και κορυφαία αυτονομία, το κορεατικό 100% ηλεκτρικό SUV θέλει να βάλει τέλος στο ερώτημα θερμικό ή EV… Δηλώνοντας ικανό να εξυπηρετήσει οποιαδήποτε μεταφορική ανάγκη της οικογένειας.
Λίγο πριν από την έλευσή του στην ελληνική αγορά, το δοκιμάσαμε στην Πορτογαλία για να δούμε κατά πόσο ο ισχυρισμός των ιθυνόντων της Kia ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Tο Kia EV3 μας απέδειξε στην πρώτη επαφή ότι είναι ένα μοντέλο που έχει τη δυναμική να αλλάξει την αντίληψη για τα ηλεκτρικά
Σε επίπεδο εικόνας, το EV3 σε εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή που θα το αντικρίσεις. Ο σχεδιασμός ακολουθεί τη φιλοσοφία Opposites United της Kia. Γλώσσα, ψήγματα της οποίας που έχουμε δει σε διάφορες κλίμακες: Από το πολύ μικρότερο Picanto, μέχρι το θηριώδες EV9. Συγκριτικά με το τελευταίο, το EV3 ακολουθεί μια λιγότερο μονολιθική προσέγγιση, με περισσότερες γραμμές και γεωμετρικά σχήματα, αλλά εξίσου φουτουριστικό αποτέλεσμα.
Το εμπρός μέρος είναι και εδώ επιβλητικό, με τις φωτιστικές μονάδες LED να φτάνουν μέχρι τις άκρες ακουμπώντας στον θόλο των τροχών. Και μαζί με λωρίδα που αγκαλιάζει το χείλος του καπό δημιουργεί μια φωτεινή υπογραφή που το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο. Το προφίλ χαρακτηρίζεται από τους μυώδεις θόλους, την υπερυψωμένη επιμήκη γραμμή της οροφής που εκτείνεται μέχρι το πίσω σπόιλερ και τις χωνευτές λαβές στις εμπρός πόρτες, με τις πίσω να είναι κρυφές.
Στο πίσω μέρος, ο γεωμετρικός σχεδιασμός των φώτων και η μαύρη λωρίδα που τα συνδέει ολοκληρώνουν σχεδιαστικά ένα αμάξωμα που εκπνέει στιβαρότητα σε όποιο από τα εννέα διαθέσιμα χρώματα κι αν το επιλέξεις. Στα τελευταία περιλαμβάνονται και δύο αποκλειστικές επιλογές, το Aventurine Green και το Terracotta, που δεν είναι διαθέσιμα σε κανένα άλλο μοντέλο της Kia.
Σχεδιαστικά, είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο εντυπωσιακά SUV της αγοράς σήμερα και το μόνο ίσως που ξεγελάει το μάτι σε τέτοιο βαθμό όσον αφορά τις διαστάσεις του. Είναι αρκετά πιο κόμπακτ απ’ όσο δείχνει κοιτώντας το, σε βαθμό που θέλεις να βγάλεις μεζούρα για να επιβεβαιώσεις τα 4,3 m του συνολικού μήκους που αναφέρουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά. To ύψος με τη σειρά του είναι 1,56 m και το πλάτος στα 1,85 m.
Επομένως, όσο κι αν δεν του φαίνεται, δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι είναι 17 πόντους κοντύτερο από το Ford Explorer. Ή 12 από το συγγενικό Kia Niro και ότι τοποθετείται ανάμεσα στο Volvo EX30 και το Hyundai Kona. Με εκπληκτική μάλιστα αεροδυναμική, παρά την τετραγωνισμένη μορφή, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις Cx 0,26.
Η αίσθηση πολύ μεγαλύτερου αυτοκινήτου συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου αντικρίζεις πολύ γενναιόδωρους χώρους. Απόρροια του μεταξονίου των 2,68 m, που είναι ίδιο με του Sportage! Χωρίς υπερβολή, η αίσθηση ευρυχωρίας μας θύμισε Hyundai Ioniq 5. Pου αν και αρκετά μεγαλύτερο, μοιράζονται την ίδια ευέλικτη πλατφόρμα E-GMP του ομίλου. Πρακτικά, καθισμένος στα πολύ αναπαυτικά καθίσματα εμπρός νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Αλλά και οι πίσω επιβάτες έχουν πραγματικά άπλετο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι.
Το υπόλοιπο εσωτερικό είναι ένας συνδυασμός τεχνολογίας, βιώσιμων υλικών και έξυπνης βελτιστοποίησης του κόστους. Υπάρχει μια όμορφη λωρίδα ανακυκλωμένου υφάσματος που διατρέχει το ταμπλό, τα υπόλοιπα πλαστικά όμως είναι σκληρά και στην πλειονότητά τους από ανακυκλωμένα υλικά. Οφείλουμε να σημειώσουμε ωστόσο, ότι σε όψη δείχνουν πιο ποιοτικά από τα αντίστοιχα του μεγαλύτερου EV9 και με πολύ προσεγμένη συναρμογή. Στην πραγματικότητα ελάχιστα θα ασχοληθείς μαζί τους, σε αντίθεση με τις τρεις οθόνες που απλώνονται εμπρός από τον οδηγό, ενσωματωμένες σε ένα ενιαίο πάνελ.
Η πρώτη φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και έχει διαγώνιο 12,3”. Το ίδιο μέγεθος με την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων που βρίσκεται στην άλλη άκρη και κεντρικά του ταμπλό. Το ιντερφέις της είναι απλό και εύκολο στη χρήση, επιτρέποντας εύκολη πρόσβαση σε λειτουργίες φόρτισης, πλοήγησης, ψυχαγωγίας και υπόλοιπων ρυθμίσεων. Κάπου εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το EV3 είναι το πρώτο KIA που ενσωματώσει ψηφιακό βοηθό με τεχνητή νοημοσύνη από το ChatGPT. Λειτουργία που θα ενεργοποιηθεί από το νέο χρόνο μέσω ενημέρωσης Over The Air.
Η τρίτη οθόνη βρίσκεται ανάμεσα στις άλλες δύο. Είναι μια οθόνη αφής 5,3’’ αποκλειστικά για τις ρυθμίσεις του κλιματισμού. Η αυτονόμηση της από το infotainment είναι χρήσιμη, αφού δεν χρειάζεται να ψάχνεις τα υπομενού του συστήματος πολυμέσων. Αλλά η τοποθέτηση της δυσκολεύει την οπτική επαφή από τον οδηγό. Παρεμβάλλεται το τιμόνι, γεγονός που σε αναγκάζει να πλαγιάζεις την ώρα που οδηγείς για να δεις τις πληροφορίες και να ρυθμίσεις τον κλιματισμό.
Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, μας εξέπληξε ευχάριστα για ένα αυτοκίνητο τόσο μικρών διαστάσεων. Η συνολική χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φθάνει τα 460 lt, με τον πάτο να ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα για ακόμα μεγαλύτερη πρακτικότητα. Με το που ρίξεις τα καθίσματα, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.250 lt. Επιπλέον, το κορεατικό μοντέλο διαθέτει κι ένα μικρό frunk 25 lt, ιδανικό για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης. Γενικά, η πρακτικότητα βρίσκεται ψηλά στο EV3, με την καμπίνα να διαθέτει όχι μόνο άφθονους αποθηκευτικούς χώρους αλλά και έξυπνες λύσεις. Όπως το συρόμενο υποβραχιόνιο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που επιτρέπει σε ώρα ανάγκης να ακουμπήσεις ακόμα και το λάπτοπ.
Με την τετρακίνητη έκδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων να βρίσκεται στον δρόμο και να προστίθεται στην γκάμα αργότερα, οι υποψήφιοι έχουν προς το παρόν να επιλέξουν μεταξύ δύο μπαταριών ιόντων λιθίου πολυμερούς, τύπου NCM. Η μικρότερη της έκδοσης Standard Range διαθέτει 58,3 kWh με την Kia να υποστηρίζει ότι προσφέρει μια μέση αυτονομία που πλησιάζει τα 436 km.
Στην έκδοση Long Range, το νέο ηλεκτρικό της KIA είναι εξοπλισμένο με μπαταρία χωρητικότητας 81,4 kWh. Που σύμφωνα με το πρότυπο WLTP του επιτρέπει να καλύψει σε συνδυασμένο κύκλο έως και 605 km πριν χρειαστεί να μπει στην πρίζα. Επίδοση που το τοποθετεί στην κορυφή της κατηγορίας. Θα πρέπει να σημειώσουμε ωστόσο, ότι το νούμερο αυτό αφορά την έκδοση εξοπλισμού Earth με τις 17άρες ζάντες. Στην πλουσιότερη GT-Line που οι τροχοί είναι 19”, η αυτονομία μειώνεται στα 563 km. Νούμερο που πάντως εξακολουθεί να είναι καλύτερο από τα περισσότερα ηλεκτρικά B-SUV.
Ανεξάρτητα από την μπαταρία, την κίνηση σε όλες τις εκδόσεις αναλαμβάνει ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 204 ίππους και μέγιστη ροπή 283 Nm. Και επιτρέπει στο 1,9 τόνων SUV να επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100 km/h σε 7,7” και να πιάνει στην ευθεία τα 170 km/h.
Νούμερα απολύτως ικανοποιητικά για τον χαρακτήρα του EV3. Στην πρώτη οδηγική επαφή μαζί του, στους δρόμους της Λισαβόνας και του Cascais, μας έδειξε ότι μπορεί να κινηθεί με χαρακτηριστική άνεση εντός και εκτός αστικού πεδίου, με τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του να καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Με εξαίρεση ίσως την ανάγκη του οδηγού να κινηθεί με λίγο πιο πικάντικο ρυθμό σε μια στριφτερή διαδρομή.
Όχι λόγω ισχύος όσο περισσότερο του γενικότερου set-up που υπηρετεί απόλυτα την πεποίθηση της Kia ότι το EV3 μπορεί να αποτελέσει το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Και άρα είναι στημένο με γνώμονα την άνεση. Αν το πιέσεις, το ελαφρύ τιμόνι θα εμφανίσει αδυναμίες στην πληροφόρηση και μια ασάφεια στις απότομες αλλαγές πορείας. Με την ανάρτηση να αφήνει το αυτοκίνητο να γέρνει, φανερώνοντας το υψηλό βάρος. Κοινό σημείο εξάλλου, για πολλά ηλεκτρικά SUV αυτού του μεγέθους.
Σε κανονικό ρυθμό ωστόσο, το EV3 Longe Range που οδηγήσαμε εμφάνισε ένα ολοκληρωμένο και πολύ ευχάριστο πρόσωπο: Κορυφαία ποιότητα κύλισης και υψηλή άνεση, ακόμα και στις εκδόσεις με τους μεγάλους τροχούς των 19”. Σε αστικό περιβάλλον είναι απρόσμενα ευέλικτο και ευκολοδήγητο, με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα.
Τα φρένα με τη σειρά τους είναι πολύ καλά σε αίσθηση, με γραμμικό πάτημα, αν και το σύστημα i-pedal σου επιτρέπει να τα χρησιμοποιείς ελάχιστα. Το τελευταίο έχει έξυπνη λειτουργία που ανάλογα τις συνθήκες και την κίνηση εμπρός σου προσαρμόζει αυτόματα την ανάκτηση και το ρολάρισμα του αυτοκινήτου.
Εναλλακτικά, μέσω των paddles στο τιμόνι μπορείς να επιλέξεις μια από τις τέσσερις βαθμίδες ανακτηρικής πέδησης, με την τελευταία να επιτρέπει λειτουργία one-pedal. Υπάρχουν επίσης πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal, Sport, Snow και το προσωπικών παραμέτρων My Drive. Που τα επιλέγεις άμεσα από το ανάλογο κουμπί στο κάτω μέρος του τιμονιού, χωρίς να χρειάζεται να προηγηθείς στα υπομενού του infotainment.
Όσον αφορά την κατανάλωση, στη σύντομη γνωριμία μας, η μέση τιμή της κυμάνθηκε στις 16,5 kWh/100 km. Με αρκετά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο και κάμποσα μοιρασμένα σε ορεινό περιφερειακό και αστικό δίκτυο. Η παραπάνω επίδοση μεταφράζεται σε περίπου 500 km αυτονομίας και πλησιάζει πολύ κοντά στα 563 km που ανακοινώνει το εργοστάσιο για τα μοντέλα με 19άρες ζάντες όπως το δικό μας.
Όταν έρθει η ώρα για την αναπλήρωση της μπαταρίας, ο ενσωματωμένος φορτιστής έχει ισχύ 11 kW σε AC με την πλήρη φόρτιση να διαρκεί περίπου 7,5 ώρες. Αξίζει να σημειώσουμε ότι μέχρι το 2026 αυτή η ισχύς θα αυξηθεί στα 22 kW. Σε DC φτάνει τα 128 kW, με τη φόρτιση από το 10% στο 80% να διαρκεί περίπου 31 λεπτά. Παράλληλα αξίζει να σημειώσουμε ότι ο εσωτερικός φορτιστής του EV3 είναι διπλής κατεύθυνσης, με τεχνολογία V2L για την παροχή ενέργειας σε εξωτερικές συσκευές, κάτι που αυξάνει τη χρησιμότητά του. Σύντομα θα έχει επίσης λειτουργίες V2H, για παροχή ενέργειας σε ένα κτίριο ή κατοικία και V2G, για την επιστροφή ενέργειας στο ηλεκτρικό δίκτυο όπου αυτό υποστηρίζεται.
Δίχως δεύτερη σκέψη, το Kia EV3 μας απέδειξε στην πρώτη επαφή ότι είναι ένα μοντέλο που έχει τη δυναμική να αλλάξει την αντίληψη για τα ηλεκτρικά. Και -γιατί όχι;- να επιβεβαιώσει τα λεγόμενα των Κορεατών, «ένα αυτοκίνητο για τα πάντα». Χωροταξικά είναι μια κλάση πάνω από το μέγεθός του, είναι ικανό και πολύ άνετο στον δρόμο και η αυτονομία που υπόσχεται το εργοστάσιο δείχνει να επιβεβαιώνεται σε μεγάλο βαθμό.
Μπόνους στα παραπάνω η τιμή, μιας και στην Ελλάδα το EV3 είναι διαθέσιμο ήδη με τον τιμοκατάλογο να ξεκινά από €29.990 για την έκδοση με τη μικρή μπαταρία και από €33.990 για την έκδοση Long Range. Περιλαμβανομένης πάντα της κρατικής επιδότησης. Τιμή ανταγωνιστικές απέναντι και σε θερμικά SUV αυτού του μεγέθους.
Πρόκειται λοιπόν για ένα μοντέλο που σκοράρει ψηλά σε κάθε μέτωπο απέναντι στον ανταγωνισμό. Και που στην έκδοση Long Range τουλάχιστον, προσφέρει αυτονομία που μπορεί άνετα να συγκριθεί με αυτήν ενός θερμικού αυτοκινήτου. Με τους χώρους δε, που υπερκαλύπτουν τις ανάγκες μιας οικογένειας, το Kia EV3 φαίνεται ικανό να καλύψει με τη σειρά του πλήρως τις απαιτήσεις από ένα καθημερινό αυτοκίνητο.
Kia EV3 Long Range | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το νέο Kia EV3 αποτελεί μια ολοκληρωμένη κι ανταγωνιστική επιλογή, με τιμή και δυνατότητες που του δίνουν τη δυναμική να αλλάξει την αντίληψη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. | ||
Τιμή | Από €45.990 (€33.990 με επιδότηση) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία ιόντων λιθίου (NCM) 81,4 kWh (ωφέλιμη 78 kWh), κίνηση πίσω, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 204 PS, 283 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.300 x 1.850 x 1.560 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 460-1.250 lt | ||
Βάρος | 1.885 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,7" | ||
Τελική ταχύτητα | 170 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 16,5 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 495 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 128 kW, 10%-80% | 31 λεπτά | ||
AC 11 kW, 0-100% | 7,25 ώρες | ||
*μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες Kia |