Δύο ακόμη κατασκευαστές πηδούν μέσα στο τρένο της μόδας, αυτό των μοντέλων crossover της κατηγορίας Β. Ο ένας είναι η Renault, με το νέο Captur. Ο άλλος είναι η Peugeot με το επίσης νέο 2008 που, όπως δείχνει και το όνομά του, είναι μια πιο «εκτός δρόμου» έκδοση του Peugeot 208. Στην γκάμα της Peugeot, το 2008 αντικαθιστά το στέισον 207 SW.
Συγγενές με τον δότη
Σε σχέση με το 208, το 2008 είναι 20 mm μακρύτερο, 250 mm φαρδύτερο και σημαντικά ψηλότερο. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις του, το 2008 έχει το ίδιο μεταξόνιο 2.538 mm με τον «δότη» του, όμως ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 65 λίτρα (και μπορεί να φτάσει τα 1.194 λίτρα αν διπλώσεις τα πίσω καθίσματα).
Αυτό το πρακτικό πλεονέκτημα, μαζί με την εντυπωσιακή σχεδίαση βέβαια, είναι τα ατού του 2008 αφού η Peugeot επέλεξε να μην αυξήσει το κόστος και την πολυπλοκότητα εξελίσσοντας ένα σύστημα κίνησης και στους τέσσερις τροχούς.
Αντί για τετρακίνηση, το 2008 εφοδιάζεται με Grip Control, το κατ’ επιλογή ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ελκτικής πρόσφυσης που στέλνει όσο το δυνατόν περισσότερη ροπή σε όποιον μπροστινό τροχό έχει καλύτερη πρόσφυση (Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε όμως δεν είχε αυτό το σύστημα). Επιπλέον, το 2008 φοράει ειδικά εξελιγμένα λάστιχα M+S (λάσπης και χιονιού) της Goodyear.
Κατά τα άλλα, οι επιλογές είναι οι γνωστές: τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (Access+, Active, Allure, Feline) και ουσιαστικά δύο κινητήρες βενζίνης και δύο ντίζελ.
Ο μικρός ντίζελ είναι 1.400 κυβικών και ο μεγάλος 1.600 σε δύο παραλλαγές ιπποδύναμης (εδώ δοκιμάζουμε την ισχυρότερη, με τους 115 ίππους). Η γκάμα των βενζινοκινητήρων είναι κάπως ασαφής, εν όψει της έλευσης της έκδοσης τούρμπο του 3κύλινδρου κινητήρα 1,2 λίτρων.
Προς το παρόν πάντως, ο 3κύλινδρος προσφέρεται μόνον ως ατμοσφαιρικός 82 ίππων, μαζί με τον 4κύλινδρο 1.6 των 120 ίππων που θα αντικατασταθεί από τον 1.2 turbo στις αρχές του 2014.
Έμφαση στην άνεση
Μόλις ένα μήνα πριν, η Peugeot απέδειξε ότι, αν έχει την ευκαιρία, μπορεί να δημιουργήσει χαρισματικά μοντέλα βασισμένα στη μικρή πλατφόρμα της. Δυστυχώς, ενώ το 208 GTi έχει τη δυναμικότητα του χαρακτήρα του για να κρύβει τα ελαττώματα του απλού 208, το 2008 αναμενόμενα είναι δέσμιό τους σε μεγαλύτερο βαθμό.
Εξωτερικά, παρά την έξυπνη διαφοροποίηση στα φανάρια και τους επιπλέον σχεδιαστικούς «μύες», η συγγένεια με το μοντέλο-δότη είναι εμφανής στο ότι το μπροστινό μέρος παραείναι περίπλοκο και το πίσω μάλλον κοινό.
Το εσωτερικό έχει μεταφερθεί σχεδόν αυτούσιο από το 208. Η Peugeot υποστηρίζει ότι δεν έχει αλλάξει η σχετική θέση οδηγού-ταμπλό, αλλά τώρα τα όργανα είναι απολύτως ορατά χωρίς να κρύβονται από το τιμόνι.
Για να βολευτείς όμως αναγκάζεσαι να χαμηλώσεις το τιμόνι τόσο που το έχεις ανάμεσα στα πόδια σου. Πίσω από τα μπροστινά καθίσματα υπάρχει αρκετός χώρος για ενήλικους επιβάτες, αν και η Peugeot δεν φαίνεται να έχει εκμεταλλευτεί πλήρως την ανασηκωμένη σκεπή του 2008.
Η κάπως παράξενη αίσθηση παραμένει και όταν ξεκινήσεις. Η ψηλότερη θέση οδήγησης γίνεται αμέσως αντιληπτή, όπως και το βαρύτερο τιμόνι. Τα πεντάλ έχουν μια κάπως σπογγώδη αίσθηση και οι κραδασμοί από τον κινητήρα ντίζελ είναι αισθητοί.
Ο 1.6 e-HDi κάνει αισθητή την παρουσία του και με αρκετό θόρυβο, όμως με 27,6 kgm ροπής και 6 σωστά διαλεγμένες σχέσεις έχει αρκετή δύναμη (σε αντίθεση με τον 1.6 βενζίνης) για να κινεί το 2008 άνετα και σβέλτα.
Η ψηλωμένη ανάρτηση (160 mm απόσταση από το έδαφος) δίνει καλή άνεση, η κατανάλωση πετρελαίου είναι χαμηλή (4,0 lt/100km κατά τον κατασκευαστή) και οι εκπομπές CO2 μόλις 106 gr/km.
Από την άλλη, αν επιταχύνεις τον οδηγικό ρυθμό σου, το κατά 96 mm ψηλότερο αμάξωμα δεν ανταποκρίνεται πρόθυμα στις αλλαγές κατεύθυνσης. Η κλίση μέσα στη στροφή είναι έντονη και στην έξοδο η ανάρτηση επανέρχεται με καθυστέρηση όταν ισιώσεις το τιμόνι.
Έτσι, παρότι η πρόσφυση είναι καλή, αναγκάζεσαι να κόψεις ρυθμό και να υιοθετήσεις ένα πιο στρωτό οδηγικό στιλ. Γενικά, το 2008 δεν έχει τη σπιρτάδα και την ευελιξία που θα περίμενες κρίνοντας από τις διαστάσεις του και το γεγονός ότι είναι σαφώς ελαφρύτερο από το παλιό 207 SW.
Περιμένοντας τον ηγέτη
Δεν θα μπορούσες με τίποτα να πεις ότι τι 2008 είναι κακό αυτοκίνητο. Όμως, ακόμα και στην κορυφαία έκδοσή του, δεν έχει κάτι το ξεχωριστό και αξιομνημόνευτο.
Το ευτύχημα για την Peugeot είναι ότι, παρά την αλματώδη ανάπτυξή της, η κατηγορία των μικρών crossover δεν έχει ακόμα κάποιον αδιαμφισβήτητο ηγέτη. Με εξαίρεση ίσως το Skoda Yeti, όλα τα άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα (Nissan Juke, Opel Mokka, Chevrolet Trax, Mini Countryman) έχουν τα δικά τους μειονεκτήματα έτσι ώστε το 2008 να μη δείχνει ότι υστερεί εμφανώς.
Το ότι δεν είναι πολύ πιο χαρισματικό από το 208, πάνω στο οποίο βασίζεται, αντισταθμίζεται από το γεγονός ότι θα είναι μόνο 1.000 ευρώ ακριβότερο στην Ευρώπη. Θεωρούμε ότι το πιο ξεχωριστό του στιλ, ο αυξημένος χώρος αποσκευών και η ψηλότερη θέση οδήγησης αξίζουν αυτή τη διαφορά.
Τι λέει το DRIVE
Ένα τυπικό crossover, εστιασμένο περισσότερο στο στιλ και την άνεση παρά στην οδηγική απόλαυση. Δυνατό και οικονομικό με τον ντίζελ 1,6 λίτρων και 115 ίππων.
Τιμή €21.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4 8v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/3.600 rpm, 27,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Κατανάλωση 4,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 106 gr/km
Διαστάσεις 4.160 x 1.740 x 1.556 mm
Βάρος 1.180 kg
Στοιχεία κατασκευαστή