Το Volkswagen up! κυκλοφορεί στους δρόμους της Ευρώπης από τις αρχές του 2012 και φέτος ήρθε η ώρα να δεχθεί ένα ρετουσάρισμα για να συνεχίσει την καλή εμπορική πορεία του.
Αισθητικά, το ανανεωμένο up! ξεχωρίζει από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με τις εντονότερες ακμές που του αύξησαν και ελαφρώς το μήκος (3,6 m αντί για 3,54 m), από τους νέους καθρέφτες που πλέον ενσωματώνουν και τα φλας, τα φώτα ημέρας τύπου LED και από τα νέας σχεδίασης πίσω φώτα. Επιπλέον, τα σχέδια στους τροχούς αλουμινίου είναι νέα, ενώ η χρωματική παλέτα που αποτελείται από 13 χρώματα, έχει επτά νέες προσθήκες: Τeal Βlue, Coral Red, Costa Azul, Honey Yellow, Edelweiss, Habanero Orange και Savanna Gold. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα τρία διαθέσιμα χρώματα οροφής και τα δέκα διαφορετικά διακοσμητικά αυτοκόλλητα, η δυνατότητα εξατομίκευσης του μικρού VW έχει εκτοξευθεί σε σχέση με το παρελθόν.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές εντοπίζονται στις επτά διαφορετικές ταπετσαρίες, τις δέκα διακοσμητικές φάσες του ταμπλό, στο τιμόνι με τις ενσωματωμένες πολλαπλές λειτουργίες που παραπέμπει σε Polo και Golf (έξτρα), στο νέο ηχοσύστημα και στον πιο ευκρινή πίνακα οργάνων, που πλέον έχει μεγαλύτερο στροφόμετρο και δείκτη βενζίνης. Βέβαια, ανάλογα με την έκδοση μπορεί να εφοδιαστεί και με σύστημα αυτόματου κλιματισμού με αντί-αλλεργικό φίλτρο, ενώ το ηχοσύστημα μπορεί να συνδεθεί με smartphone αντί για το σύστημα της Garmin που γνωρίζαμε μέχρι τώρα, βελτιώνοντας αρκετά την προσφερόμενη συνδεσιμότητα.
Ο TSI δίνει φτερά
Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές στην γκάμα του ανανεωμένου up!, είναι η προσθήκη μιας επιπλέον έκδοσης κινητήρα, αυτής με τον 3κύλινδρο 1.0 TSI άμεσου ψεκασμού. Στην συγκεκριμένη εφαρμογή αποδίδει 90 ίππους και 16,3 kgm ροπή από τις 1.500 rpm, και συνδυάζεται αποκλειστικά με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η υπόλοιπη γκάμα κινητήρων παραμένει ως έχει, περιλαμβάνοντας δηλαδή τον 1.0 MPI με 60 ή 75 ίππους και την 1.0 MPI EcoFuel των 68 ίππων που καταναλώνει και φυσικό αέριο. Όλες οι εκδόσεις κινητήρα συνδυάζονται με χειροκίνητο 5άρι, με τις MPI των 60 και 75 ίππων να μπορούν να εφοδιαστούν και με αυτοματοποιημένο σειριακό κιβώτιο πέντε σχέσεων ASG.
Στη σύντομη γνωριμία μας στο Μιλάνο με το up!, οδηγήσαμε τόσο την έκδοση MPI των 75 ίππων όσο και την έκδοση TSI. Σε σχέση με την προ ανανέωσης έκδοση, δεν διαφέρει στα οδικά χαρακτηριστικά, όντας ένα από τα πιο πολιτισμένα και άνετα στη οδήγηση μίνι. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά στο ελαφρύ αμάξωμα και δεν θα δυσανασχετήσει έντονα σε δρόμο με ανωμαλίες. Μόνο στην περίπτωση της έκδοσης TSI που οδηγήσαμε με τους έξτρα τροχούς των 17” αντιμετωπίσαμε μια δυσφορία πίσω, με τον ημιάκαμπτο άξονα και τη διαχείριση των εγκάρσιων ανωμαλιών, αλλά όχι τίποτα το συνταρακτικό. Κατά τα άλλα, ο κινητήρας τούρμπο έχει πολιτισμένη λειτουργία και τραβά θετικά από τις 1.500 rpm που μπαίνει στο παιχνίδι και η τουρμπίνα. Κινεί με ιδιαίτερη άνεση το up! TSI που ζυγίζει 1.002 kg και επιτρέπει μικρά ταξίδια χωρίς κόπο. Βέβαια, η αίσθηση που αποκομίζεις δεν είναι η εκρηκτική που φαντάζεσαι, καθώς η απόκριση του γκαζιού είναι μέτρια και το 5άρι κιβώτιο αραιά κλιμακωμένο. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής πάντως είναι κορυφαίες για την κατηγορία, πιάνοντας τα 100 km/h από στάση σε 9,9” και την τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 185 km/h.
Από πλευράς εξοπλισμού, το ανανεωμένο up! προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις, με τη βασική take up! να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων φώτα ημέρας τύπου LED, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και λεπτομέρειες χρωμίου. Τα άλλα πλουσιότερα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα move up! και high up!, ενώ υπάρχει και έκδοση crossover (Cross up!) γι’ αυτούς που ψάχνουν κάτι ακόμα πιο ιδιαίτερο.
Τέλος, η εμπορική διάθεση του ανανεωμένου μίνι της Volkswagen θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, με την τιμή του να παραμένει στο ίδιο επίπεδο με το υπάρχον μοντέλο.
Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση χάρισε στο up! έναν πιο νεανικό και «παιχνιδιάρικο» χαρακτήρα, ενώ η έκδοση TSI φέρνει τις επιδόσεις που έχουν λείψει εδώ και καιρό από την κατηγορία.
Τιμή (εκτιμώμενη) από € 9.500 (1.0 MPI) / από 13.500 (1.0 TSI)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, 90 PS/5.000-5.500 rpm, 16,3 kgm/1.500-3.500rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9”
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 101 g/km
Διαστάσεις 3.600 x 1.641 x 1.504 mm
Βάρος 1.002kg
Τιμές κατασκευαστή