Οδηγούμε τη νέα Porsche 911 R

Οδηγούμε τη νέα Porsche 911 R

Αν η θεωρία αποδειχθεί και στην πράξη, αυτή η 911 που βλέπετε είναι η καλύτερη έκδοση του καλύτερου σπορ αυτοκινήτου και γι αυτό ένα από τα πιο επιθυμητά μοντέλα δρόμου που έχουν κατασκευαστεί ποτέ

Η νέα Porsche 911 R δημιουργήθηκε διότι οι μηχανικοί του θρυλικού τμήματος Motorsport κατέληξαν στο εξής συμπέρασμα: H προσπάθεια για καλύτερη πρόσφυση μέσω της αεροδυναμικής ή της ολοένα και πιο σκληρής ανάρτησης και των όλο και φαρδύτερων ελαστικών δεν είναι βιώσιμη.

Στην περίπτωση GT3 RS το τμήμα Motorsport δημιούργησε μια εκπληκτική μηχανή για track days, ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο να τσιτώνει το πρόσωπό σου από την απίστευτη επιτάχυνση. Είναι εξελιγμένο όχι μόνο για να κάνει χρόνους στην πίστα, αλλά για να αμφισβητεί τις ικανότητες και των πιο έμπειρων οδηγών. Ε, λοιπόν η νέα 911 R είναι το alter ego της. Δεν πρόκειται για τον Dr. Jekyll και τον Mr. Hyde. Μάλλον σκεφτείτε τα ως μονοζυγωτικά δίδυμα που είναι ντυμένα με διαφορετικά ρούχα και έχουν ανατραφεί με διαφορετικές αξίες. Η RS διαπρέπει στην πίστα, η R στον δρόμο.

Οι διαφορές είναι σημαντικές και σχεδόν όλες τους έχουν σχεδιαστεί για να ανταλλάξουν την ταχύτητα με τη διασκέδαση. Η σημαντικότερη εντοπίζεται στο κιβώτιο, όπου ένα χειροκίνητο έξι σχέσεων έχει αντικαταστήσει το διπλού συμπλέκτη των επτά. Γιατί όμως χειροκίνητο με έξι σχέσεις και όχι με επτά; Δεν είναι η πρώτη φορά που το τμήμα Motorsport διαφοροποιείται. Για παράδειγμα παραμένει πεισματικά πιστό στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες.

Η «συμμορία του Weissach» θεώρησε ότι ένα χειροκίνητο κιβώτιο με επτά ταχύτητες παραείναι πολύπλοκο, ενώ μια σχέση λιγότερη σημαίνει επίσης ένα κιλό λιγότερο από το συνολικό βάρος. Το 6άρι έχει τις τέσσερις πρώτες σχέσεις ίδιες, αλλά χρησιμοποιεί μακρύτερες 5η και 6η. Ο κινητήρας είναι το ίδιο 4λιτρο 6κυλινδρο μπόξερ διαμάντι που αποδίδει 500 ίππους, αλλά εξαιτίας των λιγότερων τριβών στο κιβώτιο κατευθύνονται στους πίσω τροχούς περισσότεροι ίπποι απ’ ό,τι στην GT3 RS.

Το αμάξωμα βασίζεται σε αυτό της βασικής 911 και, ενώ διατηρεί τα ανθρακονημάτινα φτερά εμπρός και το πλαστικό πίσω τζάμι της RS, δεν έχει κανένα από τα αεροδυναμικά βοηθήματά της ή ακόμα και από της στάνταρ GT3. Υπάρχει μόνο το κλασικό πίσω φτερό της Carrera, λίγο πιο επιμηκυμένο για ελαφρώς καλύτερη κάθετη αεροδυναμική πίεση, δεδομένου ότι η R πετυχαίνει και πολύ μεγαλύτερη τελική ταχύτητα. Αυτή η έλλειψη αεροδυναμικών βοηθημάτων σημαίνει ότι η R είναι η μοναδική 911 που πετυχαίνει τελική της τάξης των 322 km/h. Βέβαια το πάτωμά της είναι εντελώς επίπεδο και υπάρχει διαχύτης και εξάτμιση τιτανίου. Συνολικά είναι 50 κιλά ελαφρύτερη από την GT3 RS με συνολικό βάρος στα 1.370 kg.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε την Porsche 911 GT3 [video]

Όσον αφορά την ανάρτηση, δεν έχει καμία σχέση με το στήσιμο της GT3 RS. Επειδή δεν έχει το downforce της GT3 RS δεν υπάρχει επίσης κανένας λόγος να έχει τόσο σκληρή ανάρτηση. Έτσι τα ελατήρια είναι ίδια με αυτά της απλής GT3, ενώ τα αμορτισέρ έχουν ειδική ρύθμιση. Διαφορετικές ρυθμίσεις έχουν επίσης και η ενεργητική τετραδιεύθυνση, αλλά και η χαρτογράφηση του τιμονιού. Οι διαστάσεις των ελαστικών έχουν πέσει δύο νούμερα στα 245 mm εμπρός και 305 mm πίσω, αλλά τα κεραμικά-ανθρακονημάτινα φρένα είναι στο βασικό εξοπλισμό.

Στο δρόμο, η νέα 911 τις περισότερες φορές σε κάνει ευτυχισμένο. Υπάρχουν και φορές όμως που σου προσφέρει μια σχεδόν πνευματική εμπειρία. Κι όλα αυτά χωρίς να χρειάζεται να οδηγείς σαν να θέλεις να ξεφύγεις από ένα ηφαίστειο που εκρήγνυται προκειμένου να την ευχαριστηθείς. Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι ένα από τα καλύτερα που έχει κατασκευάσει ποτέ η Porsche, καλύτερο και από το εξαιρετικό που τοποθετείται στις Cayman και Boxster. Κυριολεκτικά μεταμορφώνει την οδήγηση για όσους δεν θέλουν απλώς να έχουν επαφή με το αυτοκίνητο, αλλά πλήρη έλεγχο επάνω του.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύτερο από της GT3 RS, που σε κανονικές συνθήκες βολεύει πολύ. Παρά τα όσα έχουν ειπωθεί κατά καιρούς εξακολουθούμε να πιστεύουμε πως δεν είναι τόσο «διαφωτιστικό» όσο ένα με υδραυλική υποβοήθηση, αλλά μάλλον πρόκειται για το αμέσως καλύτερο. Όταν βρεθείς με αυτό το αυτοκίνητο στον κατάλληλο δρόμο διαπιστώνεις πως μπορεί να κάνει πράγματα που ούτε μια GT3 RS δεν είναι ικανή να κάνει. Από την κορυφή της στροφής και ύστερα επιταχύνει ταχύτερα από την RS και όταν το στροφόμετρο φτάνει τον κόφτη των 8.800 rpm έχει επίσης καλύτερο ήχο από την RS, όσο διεστραμμένο κι αν ακούγεται αυτό...

Η πραγματική διαφορά ωστόσο βρίσκεται στην αίσθηση. Εκεί που η GT3 RS εκτοξεύεται μανιασμένα από στροφή σε στροφή, η 911 R ρέει. Η πρόσφυση των Michelin Pilot Cup 2 είναι αστείρευτη κι ενώ σας διαβεβαιώνουμε πως ντριφτάρει με θαυμάσιο έλεγχο, ξέρουμε ότι λίγοι οδηγοί που έχουν σώας τας φρένας θα επιχειρήσουν κάτι τέτοιο σε δημόσιο δρόμο.

Κι όμως, η οδηγική ευχαρίστηση προέρχεται κυρίως από εκείνη την παλιακή αίσθηση του να είσαι συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο, να έχεις ενεργή συμμετοχή, να επηρεάζεις καθοριστικά το τελικό αποτέλεσμα, να μη διευθύνεις απλώς τη δράση, αλλά να είσαι στο επίκεντρό της. Αν και δεν μπορεί να φτάσει το όριο της RS, η R είναι τελικά πιο ρευστή και ευέλικτη, ζητά από τον οδηγό της να συμμετέχει περισσότερο για να διατηρήσει τη λεπτή ισορροπία και γι' αυτό είναι τελικά σαφώς πιο διασκεδαστική.

Μπορεί να μην είναι πολύ της μόδας στις μέρες μας, αλλά όταν είσαι «φουλ επίθεση» με μια 911 R, τότε θυμάσαι όσα έχουν γραφεί και ειπωθεί για τις παλιές καλές 911. Φυσικά ποτέ δεν θα μπορέσει να μιμηθεί ακριβώς τη συμπεριφορά τους, δεδομένου ότι το μεταξόνιο της 991 είναι πολύ πιο μακρύ, αλλά το πνεύμα, αυτή η old school αίσθηση, αυτός ο ενθουσιασμός και η αίσθηση περιπέτειας είναι παρόντα. Κι όλα αυτά έχουν αναγεννηθεί μέσα από μια μηχανική αρτιότητα, αδιανόητη ακόμα και πριν από λίγα μόλις χρόνια. Άλλωστε γι' αυτό την ονόμασαν 911R: Για να τιμήσουν την ελαφρύτερη και πιο οδηγοκεντρική 911 που είχε φτιαχτεί ποτέ, την αρχική 911 R του 1967.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Porsche 911 R vs 911 R '67

Η 911 R είναι ήδη ένα future classic. Φρόντισε γι' αυτό ο Porsche, αφού θα κατασκευάσει μόλις 991 κομμάτια. Τα περισσότερα είναι ήδη προπωλημένα, ενώ αυτά που θα φτάσουν στην αγορά τελικά μάλλον θα γίνουν ανάρπαστα με ιλιγγιώδη ποσά. Αλλά προφανώς εμάς αυτό ελάχιστα μας αφορά. Το θέμα είναι το ίδιο το αυτοκίνητο ως μηχανολογικό επίτευγμα. Kαι εδώ θα πρέπει να βγάλουμε το καπέλο στην Porsche διότι κατάφερε να φτιάξει ένα πολύ «έξυπνο» μοντέλο από υλικά που ήδη υπήρχαν: Το αμάξωμα της Carrera, τον κινητήρα της RS, την ανάρτηση της GT3. Ακόμα και το 6άρι κιβώτιο, αν και προς το παρόν είναι αποκλειστικότητα της 911 R, θα τοποθετηθεί στη δεύτερη γενιά 991 GT3 του χρόνου.

Όμως, όπως σε όλα τα δημιουργήματα του ανθρώπου, η αξία τους προέρχεται όχι από το υλικό τους, αλλά από την ικανότητα αυτού που δημιουργεί.

Τι λέει το Autocar
Η 911 R δεν είναι καλύτερη από την 911 GT3, είναι διαφορετική. Δείχνει ότι στο τμήμα Motorsport της Porsche μένουν προσηλωμένοι στον οδηγό και τους τρόπους με τους οποίους θα επιλέξει να χαρεί την οδήγηση. Έτσι χωρίς δεύτερη σκέψη θεωρούμε πως αυτή η 911 είναι απλώς κορυφαία. Δεν μπορούμε να το πούμε πιο εμφατικά.
Τεχνολογία 3.996 cc, flat-6 24v, 2x2 EEK, άμεσος ψεκασμός, 500 PS/8.250 rpm, 46,9 kgm/6.250 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,8”
Τελική ταχύτητα 323 km/h
Διαστάσεις 4.532 x 1.880 x 1.276 mm
Βάρος 1.370 kg

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube