Η Škoda διαθέτει μια μεγάλη γκάμα μοντέλων στις δημοφιλείς κατηγορίες, που μάλιστα είναι και ιδιαίτερα ικανή και ανταγωνιστική.
Ένα από τα μοντέλα της Škoda που δεν μας έρχονται αμέσως στο νου όταν σκεφτόμαστε την τσεχική φίρμα, είναι τα Rapid και Rapid Spaceback. Αδίκως θα πούμε εμείς, μιας και εμφορούνται πλήρως από τις αξίες και τις αρχές της Škoda, προσφέροντας «αρκετό» αυτοκίνητο για τα λεφτά που κοστίζουν.
To μικρομεσαίο μοντέλο της Skoda παρουσιάστηκε πριν περίπου πέντε χρόνια και από τότε μόνο ορισμένες μικρές αλλαγές πραγματοποιήθηκαν στην ανάρτηση και στην γκάμα των κινητήρων.
Φέτος όμως, η Škoda αποφάσισε να ανανεώσει ουσιαστικότερα τα Rapid και Rapid Spaceback, με στόχο μια πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση και πιο επίκαιρο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Εξωτερικά, οι επεμβάσεις που πραγματοποίησαν οι σχεδιαστές της Skoda είναι περιορισμένες. Στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα συναντάμε του νέους, μικρότερους προβολείς ομίχλης, οι οποίοι στις πλούσιες εκδόσεις «ενώνονται» με μια νίκελ μπάρα στο κάτω μέρος τους. Τα εμπρός φώτα από την άλλη παραπέμπουν στο προ-ανανέωσης Octavia με φώτα ημέρας τύπου LED. Πίσω, τη διαφορά κάνουν τα σκουρόχρωμα φανάρια που στις πλούσιες εκδόσεις έχουν στοιχεία LED. Στη λίστα με τον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν πλέον εμπρός φώτα bi-xenon, με αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας. Αλλαγές βρίσκουμε και στην χρωματική παλέτα του μοντέλου, καθώς και νέα σχέδια στους τροχούς αλουμινίου που κυμαίνονται από 15 έως 17 ίντσες.
Σημεία των καιρών
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές εντοπίζονται στις νέες ταπετσαρίες των καθισμάτων και στις νέες επενδύσεις στα πάνελ των θυρών. Νέα σχεδίαση διαθέτει και ο πίνακας οργάνων, οι αεραγωγοί του ταμπλό και τα χειριστήρια του κλιματισμού. Προσοχή έχει δοθεί στη συνδεσιμότητα του ανανεωμένου μοντέλου, αφού πλέον υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας WLAN hotspot για την πρόσβαση των επιβατών στο ίντερνετ, ενώ υποστηρίζεται και η υπηρεσία CareConnect, για ειδοποίηση των αρχών και βοήθεια σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Επιπλέον, δύο θύρες USB είναι τώρα διαθέσιμες για τη φόρτιση των φορητών συσκευών των επιβατών του πίσω καθίσματος.
To σλόγκαν της Škoda «Simply Clever» βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στην καμπίνα των Rapid. Τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση στην ελαφρώς στενή για την κατηγορία καμπίνα, αλλά εκεί που δεν θα παραπονεθεί κανείς είναι για τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Τα 550 λίτρα του Liftback και τα 415 λίτρα του Spaceback είναι από τις καλύτερες τιμές στην κατηγορία και το τετράγωνο σχήμα επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή τους. Οι θήκες στο εσωτερικό είναι αρκετές, το μέγεθός τους όμως δεν τις κάνει εξίσου χρηστικές όσο των άλλων μοντέλων της φίρμας.
Τα πλαστικά που αποτελούν την καμπίνα είναι μέτριας ποιότητας, αλλά έχουν ευχάριστη υφή και κορυφαία συναρμογή. Η σχεδίαση του ταμπλό ακολουθεί το λιτό μοτίβο των Škoda , κάτι που βοηθά τα μέγιστα και την εργονομία.
Ο εξοπλισμός όλων των εκδόσεων έχει εμπλουτιστεί, με αυτόν της ασφάλειας να περιλαμβάνει πλέον τα συστήματα Trailer Roll Stability και Multi Collision Brake.
Ότι πρέπει
Η μεγαλύτερη αλλαγή έχει γίνει κάτω από το καπό, αφού ο βασικός 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.2 TSI καταργείται, και τη θέση του παίρνει ο 3κύλινδρος 1.0 TSI. Στην πιο προσιτή εκδοχή του αποδίδει 95 PS και συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο ή 7άρι αυτόματο, είναι ικανός να επιταχύνει το Rapid σε 11,0” από στάση ως τα 100 km/h, καταναλώνει 4,4 lt/100 km στο μικτό τυποποιημένο κύκλο και εκπέμπει 101 g CO2/km. Στην περίπτωση της δυνατότερης έκδοσης των 110 PS με το 6άρι χειροκίνητο, τα αντίστοιχα νούμερα γίνονται 9,8”, 4,5 lt/100 km και 104 g/km. Οι τιμές ισχύουν και για το Rapid και για το Rapid Spaceback.
Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει ακόμη τον 1.4 TDI με 90 PS (3,9 lt/100 km, 103 g/km) και τον 1.6 TDI με 116 PS (4,1 lt/100 km, 107 g/km), ενώ ο δυνατότερος κινητήρας του Rapid είναι ο 1.4 TSI με 125 PS (4,8 lt/100 km, 113 g/km). Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν συστήματα stop/start και ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, ενώ πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.
Στη χώρα μας θα έρθουν οι εκδόσεις κινητήρα με τον 1.0 TSI και τον 1.6 TDI. Κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης οδηγήσαμε την έκδοση 1.0 TSI των 95 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Η διαδρομή που ακολουθήσαμε στην περιφέρεια, με την πολύ καλή άσφαλτο, μας έδειξε ότι ο 1.0 TSI δεν μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση το Rapid. Η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και το τιμόνι να είναι ικανοποιητικά ακριβές. Το μοτέρ κινεί εξίσου ικανοποιητικά το μικρομεσαίο Škoda και δεν έδειξε ποτέ σημάδια ανεπάρκειας.
Εν κατακλείδι, ο εκμοντερνισμός των Skoda Rapid μόνο καλοδεχούμενος είναι, ενισχύοντας το προφίλ του μοντέλου σε όλους τους τομείς.
Τι λέει το DRIVE
Το μικρομεσαίο μοντέλο της Škoda αποτελεί μια μικρογραφία του Octavia, με τη φρεσκαρισμένη εμφάνιση και τον πληρέστερο εξοπλισμό να το φέρνουν ακόμα πιο κοντά στο μοντέλο σύμβολο της φίρμας.
Τιμή Από €13.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 95 PS/5.000-5.500 rpm, 16,3 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
Τελική ταχύτητα 187 km/h (184 km/h Spaceback)
Μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 101 g/km
Διαστάσεις 4.483 x 1.706 x 1.461 mm (4.304 x 1.706 x 1.459 mm Spaceback)
Χώρος αποσκευών 550 lt (415 lt Spaceback)
Βάρος 1.095 kg (1.090 kg Spaceback)
Τιμές κατασκευαστή