Οδηγούμε το Smart ForTwo 90 Twinamic

Οδηγούμε το Smart ForTwo 90 Twinamic

Το Smart επιτέλους απαλλάχτηκε από το αντιπαθητικό αυτοματοποιημένο 5άρι κιβώτιο, αντικαθιστώντας το με ένα νέο 6άρι διπλού συμπλέκτη

Η –πολύ καθυστερημένη– λύση στην τάση του Smart να σκορτσάρει, να βουτάει και να πατινάρει στις αλλαγές ταχυτήτων, ήρθε με τη μορφή του νέου, γρήγορου και ομαλού κιβωτίου 6 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη. 

Το νέο αυτόματο/σειριακό κιβώτιο έχει το όνομα Twinamic, έχει εξελιχτεί από την Getrag και αντικαθιστά το παλιό, αυτοματοποιημένο 5άρι κιβώτιο, στο νέο ForTwo τρίτης γενιάς που παρουσιάστηκε πρόσφατα.

Προσφέρει τη δυνατότητα πλήρως αυτόματης και χειροκίνητης λειτουργίας και προσφέρεται ως εναλλακτική λύση του στάνταρ χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων, με ένα επιπλέον κόστος περίπου 1.000 ευρώ (στην Ευρώπη).

Το Twinamic αρχικά θα διατίθεται για το βασικό ForTwo των 71 PS, με τον ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα κινητήρα των 1.000 κυβικών. Από τα μέσα της χρονιάς όμως θα τοποθετηθεί και στο πιο δυνατό μοντέλο με τον κινητήρα 0.9 τούρμπο των 90 ίππων, που οδηγούμε εδώ.

Η Smart λέει πως το νέο κιβώτιο θα διατεθεί σχετικά σύντομα ως έξτρα και για το μεγαλύτερο, 4θέσιο ForFour, ευθυγραμμίζοντάς το με το μηχανικά πανομοιότυπο Renault Twingo, που θα έχει το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αργότερα μέσα στη φετινή χρονιά.

Αν και βασίζεται το 6άρι διπλού συμπλέκτη που τοποθετεί η Renault στο προσθιοκίνητο Clio, το Twinamic έχει υποστεί σημαντικές μετατροπές ώστε να ταιριάξει στη φιλοσοφία εξοικονόμησης χώρου της πισωμήχανης, πισωκίνητης διάταξης των Smart και Twingo.

Με βάρος 67 kg, το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προσθέτει 34 kg στο μικρό αυτοκίνητο πόλης, εξουδετερώνοντας έτσι τα όποια θεωρητικά οφέλη σε κατανάλωση βενζίνης.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη παρέχει στο νέο Smart ForTwo έναν ευπρόσδεκτο αέρα ωριμότητας, που το κάνει ασύγκριτα πιο ευχάριστο στην κίνηση της πόλης από τον προκάτοχό του με το αντιπαθητικό αυτοματοποιημένο μηχανικό 5άρι.

Στο αυτόματο πρόγραμμα, το Twinamic αλλάζει σχέσεις με ευχάριστη γρηγοράδα και ομαλότητα, τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα, που εκτελούνται άψογα με μια μικρή ενδιάμεση γκαζιά για πλήρη συγχρονισμό. Οι χειροκίνητες αλλαγές είναι επίσης εφικτές κινώντας τον κοντό λεβιέ σε ένα δεύτερο αυλάκι ή χρησιμοποιώντας τα paddles στο τιμόνι, που αποτελούν μέρος του πακέτου “Sport”.

Το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου εξακολουθεί να ανασηκώνεται όταν επιταχύνεις από τα φανάρια, αλλά αυτό δεν είναι τίποτε σε σχέση το βούτηγμα, το πατινάρισμα και το ανακάθισμα που είχες στο παλιότερο μοντέλο καθώς περίμενες να απεμπλακούν και να ξαναεμπλακούν τα γρανάζια στις αλλαγές.

Το σύστημα μετάδοσης έχει μια πρωτόφαντη για Smart ηρεμία και ομαλότητα, που σε συνδυασμό με τη σημαντική πρόοδο που έχει γίνει στην άνεση, κάνει το νέο ForTwo σαφώς πιο ατάραχο σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Ο συνδυασμός του Twinamic με ένα σύστημα συγκράτησης hill-holder σου επιτρέπει να ξεκινάς σε ανηφόρες χωρίς τις δυσκολίες που αντιμετώπιζες με το παλιό κιβώτιο. Υπάρχει τέλος και ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου που επιτρέπει στο κιβώτιο να πηδάει σχέσεις, αντί να τις κατεβάζει μία-μία όλες κάθε φορά που επιβραδύνεις και σταματάς.

Να το αγοράσω;
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Twinamic αξίζει σίγουρα να το σκεφτείτε, ειδικά αν χρησιμοποιείτε το ForTwo στις καθημερινές σας μετακινήσεις. Δίνει στο ευέλικτο μίνι πόλης μια εντελώς νέα διάσταση σε ομαλότητα λειτουργίας και ραφινάρισμα του συστήματος κίνησης και κάνοντάς το πολύ πιο ευχάριστο στην οδήγηση, τόσο στο σταμάτα-ξεκίνα της πόλης όσο και στον ανοιχτό δρόμο.

Το δυσάρεστο βούτηγμα και πατινάρισμα που χαρακτήριζε το ForTwo από την πρώτη παρουσίασή του το 1998, ευτυχώς ανήκει πλέον στο παρελθόν, χάρη στη διάταξη τριών αξόνων του νέου κιβωτίου, που επιτρέπει τις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς διακοπές στην παροχή ισχύος. Κρίμα που πήρε τόσα χρόνια για να εμφανιστεί.

(ΣΗΜ.: Ο πίνακας τεχνικών στοιχείων που ακολουθεί είναι για το βασικό μοντέλο 1.0 71PS, αφού δεν είχαν ακόμη γνωστοποιηθεί οι προδιαγραφές του 0.9 τούρμπο 90PS που ήταν διαθέσιμο στην παρουσίαση)

Τι λέει το AUTOCAR
Το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη μεταμορφώνει το ForTwo, κάνοντάς το ασύγκριτα πιο ευχάριστο, πολιτισμένο και ομαλό, τόσο στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο.
Τιμή από € 12.500 (κατ’ εκτίμηση, με απόσυρση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 71 PS/6.000 rpm, 9,3 kgm/2.850 rpm, αυτόματο/σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,1”
Τελική ταχύτητα 151 km/h
Μέση κατανάλωση 4,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 94 g/km
Διαστάσεις 2.695 x 1.663 x 1.555 mm
Βάρος 914 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube