Από το 1975 που παρουσιάστηκε, το Polo ταυτοποιήθηκε ως «το μικρότερο Golf» κι εκεί ακριβώς βασίστηκε η εμπορική επιτυχία του.
Τι είναι;
Κι αυτό επειδή η εικόνα του συρρικνωμένου Golf λειτούργησε ως εγγύηση ποιότητας και αξιοπιστίας, σε ένα κοινό που έψαχνε ακριβώς αυτά τα χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με χαμηλό κόστος χρήσης και ευκολία στην οδήγηση.
Είναι δε προφανές ότι κανείς στη Volkswagen δε θα ήθελε να αλλάξουν αυτά τα χαρακτηριστικά, ρισκάροντας την εξαιρετική επιτυχία του μοντέλου. Η οποία επιτυχία αυτή την περίοδο πρέπει να πάρει άμεσα τη σκυτάλη από τη σημερινή γενιά και να μη χάσει καθόλου έδαφος από τη βροχή των νέων ελεύσεων, όπως τα νέα Nissan Micra, Ford Fiesta και το ανανεωμένο Toyota Yaris.
Πώς είναι;
Οι βρετανοί συνεργάτες μας από το Autocar οδήγησαν το νέο Polo σε πρωτότυπη μορφή, κατά τη διάρκεια των τελικών δοκιμών του στη Νότια Αφρική. Το δοκίμασαν σε δύο εκδόσεις, αμφότερες με τον 3κύλινδρο 1.000άρη TSI εκ των οποίων η μια είχε απόδοση μόλις 75 ίππων (!) και η άλλη 95.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οδηγούμε το πρωτότυπο Volkswagen T-Roc
Παράπονο δε μπορείς να έχεις από κανέναν. Και οι δύο συνεργάζονταν με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και παρότι ο δυνατός είναι προτιμότερος ακόμα και η μικρότερη TSI επιλογή ικανοποιεί τις λογικές απαιτήσεις.
Υπάρχει ζωντανό τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής και μόνο στις υψηλές στροφές καταλαβαίνεις την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του. Το νέο Polo θα διατεθεί επίσης στην αγορά με κινητήρες βενζίνης που θα καλύπτουν όλες τις ανάγκες (από ατμοσφαιρικούς 1,0 lt μέχρι 2λιτρους TSI) καθώς και με τον 1.600άρη ντίζελ σε δύο εκδοχές ισχύος.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οδηγούμε το Volkswagen Golf 1.5 TSI Evo 150 PS
Στην οδήγηση το αυτοκίνητο είναι απόλυτα σταθερό και με καλή απομόνωση των ατελειών του οδοστρώματος από την καμπίνα. Μόνο οι πολύ μεγάλες γίνονται αισθητές. Η συνολική αίσθηση είναι απόλυτα στιβαρή και τόσο το κράτημα όσο και η αίσθηση από το τιμόνι ικανοποιούν απόλυτα.
Η καμπίνα ακόμα και στα πρωτότυπα δείχνει επίσης στιβαρή και καλοφτιαγμένη, ενώ τα καλυμμένα τμήματα του ταμπλό δημιουργούν υπόνοιες ότι ίσως κι εδώ να υπάρχουν οι βαμμένες λεπτομέρειες που θα δούμε στο T-Roc.
Το νέο Polo πατάει στην πλατφόρμα MQB A0 και έχει μήκος 4.053 mm, πλάτος 1.751 mm και ύψος 1.446 mm, με μεταξόνιο στα 2.564 mm. Σε σχέση με το σημερινό μοντέλο αυτό σημαίνει αύξηση του μήκους κατά 81 mm, του πλάτους κατά 69 mm και του μεταξονίου κατά 94 mm! Μικρότερο είναι μόνο το ύψος, κατά 7 mm.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 150 PS ACT DSG6
Με αυτά τα δεδομένα δε θα πρέπει να προκαλεί καμία εντύπωση η ευρυχωρία της καμπίνας που είναι σε άλλη κλάση από του σημερινού μοντέλου. Στο πίσω κάθισμα ο χώρος είναι πολύ άνετος για δύο ενήλικους ενώ και το πορτμπαγκάζ είναι περισσότερο από ικανοποιητικό.
Να το αγοράσω;
Οι ενδείξεις λένε ότι αυτό το Polo έχει τη δυναμική να έρθει σημαντικά καλύτερο στο οδηγικό κομμάτι και με ισχυρότερο «χαρακτήρα», διατηρώντας στο έπακρο όλα τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά του. Παραμένοντας με άλλα λόγια ένα μικρότερο Golf και μάλιστα με το «μικρότερο» να είναι λιγότερο έντονο από κάθε άλλη φορά.
Φαίνεται δηλαδή ότι η Volkswagen έκανε αυτό που κάνει πάντα, απλώς το έκανε καλύτερα από ποτέ. Κι αυτό λογικά θα μεταφραστεί στις πωλήσεις που η εταιρεία θέλει.
Τι λέει το Autocar
Η πρώτη επαφή δείχνει ένα παραδοσιακό Polo σε όλους τους τομείς, που όμως είναι καλύτερο από ποτέ στο οδηγικό κομμάτι. Αυτό το κάνει ακόμα πιο ολοκληρωμένο.
Τιμή από € 12.500
Τεχνολογία Βενζίνη, 999 cc, i3, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, 75 PS/οι στροφές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, ροπή δεν ανακοινώνονται ακόμα, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων