Οδηγούμε το Opel Adam Rocks 1.0 Ecotec

Οδηγούμε το Opel Adam Rocks 1.0 Ecotec

Το Rocks είναι μια παραλλαγή του Adam με πιο ξεχωριστό στιλ και πιο εκδρομικό χαρακτήρα.

Ακολουθώντας την τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας για crossover μοντέλα ή εκδόσεις, η Opel έντυσε το Adam με πλαστικές προστατευτικές ποδιές, αύξησε λίγο την απόσταση από το έδαφος και το ονόμασε Rocks.

Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, το Rocks προσδίδει ξεχωριστό στιλ στο κατά τα άλλα γνωστό πλέον αμάξωμα του Adam. Οι προφυλακτήρες εμπρός πίσω ανασχεδιάστηκαν, και είναι επίσης άβαφοι, όπως και τα πλαστικά πάνελ στα πλευρά του αυτοκινήτου. Λεπτομέρειες όπως οι προστατευτικές ποδιές και το σχήματος μπούμερανγκ περίγραμμα των προβολέων ομίχλης μεταφέρθηκαν αυτούσια από το concept, το οποίο έφτασε στην παραγωγή σε λιγότερο από ένα χρόνο, επίτευγμα για το οποίο Opel περηφανεύεται.

Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 15 mm, φτάνοντας συνολικά τα 14 cm. Έχει επαναπροσδιοριστεί η σχέση σκληρότητας ελατηρίων αμορτισέρ, αλλά και η σκληρότητα του πίσω ημιάκαμπτου άξονα. Διάταξη ίδια με του απλού Adam, όπως και τα εμπρός  γόνατα McPherson.

Η Opel μέχρι το 2018 σκοπεύει να παρουσιάσει 17 νέους κινητήρες. Και κάνει την αρχή με τον τρικύλινδρο 1000άρι που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Adam Rocks. Πρόκειται για ένα σύνολο κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο, με άμεσο ψεκασμό και turbo που θα παράγεται σε δύο εκδόσεις, 90 και 115 PS. Συνδυάζεται με ένα επίσης νέο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Στην Opel προσέχουν το βάρος και καυχιόνται ότι το νέο σασμάν ζυγίζει λιγότερα από 40 kg. Το εργοστάσιο υπόσχεται 0-100 km/h σε 11,5” και 9,9” αντίστοιχα, για τις δύο εκδόσεις ιπποδύναμης του Rocks.

Αντί να φορτώσουν το αυτοκίνητο με ηχομόνωση, έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή από την κατασκευή ακόμη ώστε να εξαλειφθούν οι κραδασμοί και να εξομαλυνθεί η τραχιά θορυβώδης λειτουργία που χαρακτηρίζει τα τρικύλινδρα μοτέρ. Σαράντα εξαρτήματα έχουν σχεδιαστεί ειδικά, με προτεραιότητα την αθόρυβη λειτουργία. Μεταξύ αυτών η εισαγωγή, η πεταλούδα γκαζιού, οι έδρες των εκκεντροφόρων και οι σωληνώσεις υψηλής πίεσης του καυσίμου. Το σύστημα τροφοδοσίας είναι απομονωμένο από την κεφαλή. Και έχουν τοποθετήσει στο κάρτερ έναν αντικραδασμικό άξονα, περιστρέφεται με τις στροφές του κινητήρα αλλά αντίθετη φορά. Για την σχεδίαση και εξέλιξη του νέου κινητήρα έχουν δουλέψει 200 μηχανικοί και πριν το τελικό προϊόν έχουν κατασκευαστεί 1.600 μοτέρ δοκιμών.

Τα διαθέσιμα προς δοκιμή αυτοκίνητα στο λανσάρισμα ήταν όλα εφοδιασμένα με τον 1000αρι τούρμπο στην δυνατή έκδοσή του.

Η απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές ακόμη στροφές είναι ζωηρή και το lag αμελητέο, δεδομένου ότι δεν πρόκειται για σπορ μοντέλο. Ο κινητήρας είναι αθόρυβος, χωρίς κραδασμούς, πράγματι εξαιρετικά πολιτισμένος στην λειτουργία του ακόμη και σε σχέση με τους τετρακύλινδρους ατμοσφαιρικούς. Ταυτόχρονα το τράβηγμα, ειδικά στις μεσαίες, είναι πολύ πιο δυνατό. Οι στροφές ανεβαίνουν πειστικά ως τις 6.000 rpm. Από εκεί και πάνω πρέπει να καταφύγεις στο κιβώτιο. Ο λεβιές έχει μικρότερες διαδρομές, είναι πιο ελαφρύς και πιο θετικός στο κούμπωμα σε σχέση με το πεντάρι των ατμοσφαιρικών 1.2 και 1.4.

Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί για να επιτρέπει την ως ένα βαθμό κίνηση εκτός δρόμου. Στην πραγματικότητα το μεγαλύτερο όφελος οδηγός και επιβάτες το εισπράττουν από την πιο αφράτη απόσβεση στις λακκούβες και τα σαμαράκια των αστικών δρόμων αλλά και την καλύτερη ποιότητα κύλισης. Πάντως η αντίδραση σε απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες παραμένει κάπως ξερή. Να σημειωθεί εδώ ότι οι διαθέσιμες επιλογές τροχών στο Rocks ξεκινούν από τις 17 ίντσες. Είναι ευέλικτο στην πόλη και σταθερό στον αυτοκινητόδρομο. Στον επαρχιακό δρόμο η αίσθηση του μπροστινού συστήματος είναι τεχνητή και δεν βάζει την ακρίβεια και την πληροφόρηση σε προτεραιότητα. Ωστόσο το βάρος και η επαναφορά είναι σωστά ρυθμισμένα. Η κλίση δεν είναι μεγάλη, δεν γίνεται αντιληπτή ουσιαστική διαφορά σε σχέση με την απλή έκδοση. Η ουρά έχει βαριά αίσθηση όταν ξεκολλήσει, αλλά θα το κάνει μόνο αν την προκαλέσεις άγαρμπα, οπότε τα ηλεκτρονικά θα επέμβουν για να αποκαταστήσουν την τάξη. Σε γενικές γραμμές η συμπεριφορά στο όριο είναι προβλέψιμη, τυπικά υποστροφική.

Η εξατομίκευση είναι ένα από τα ισχυρά χαρτιά του νέου μοντέλου της Opel αφού οι χρωματικοί συνδυασμοί και οι επιλογές υλικών και σχεδίων για την καμπίνα είναι χιλιάδες ώστε πρακτικά κανένα Adam Rocks να μην είναι απολύτως ίδιο με κάποιο άλλο.

Η ελληνική αντιπροσωπεία δέχεται ήδη παραγγελίες και τα πρώτα αυτοκίνητα θα είναι στην χώρα μας το Νοέμβριο. Η τιμή υπολογίζεται στις €16.000 χωρίς το όφελος απόσυρσης.

Τι λέει το DRIVE
Καλοδεχούμενη η πιο αφράτη απόσβεση που φέρνει η νέα ρύθμιση της ανάρτησης. Πράγματι εξαιρετικά πολιτισμένο το 3κύλινδρο μοτέρ, με πειστικό τράβηγμα. Τα άβαφα πλαστικά κάνουν πιο macho την εξωτερική εμφάνιση αλλά η προσπάθεια εξατομίκευσης της καμπίνας είναι αμφίβολου γούστου.

Τιμή από € 16.000 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/5.200 rpm, 17,2 kgm/1.800-4.500 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 9,9”
80-120 km/h (5η) 10,9”
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 5,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 gr/km
Διαστάσεις 3.747 x 1.966 x 1.493
Βάρος 1.156 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube